Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:48

Oef prachtige set zeg!

Ik zal mij nieuwe groene set ook eens even op de kiek zetten! En wacht nog op bloesje uit USA.

Volgens mij ben ik aangestoken... >;) :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 18:03

Thanks! Tis altijd afwachten of de foto qua kleur zelfde is als wat je hebt liggen, maar ook dit keer weer match!

Ja leuk!!! *\o/*

Goh... Hoe zou dat nou komen whahahaha!!! _O-

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:40

Dat zoek je knap uit hoor. Los de blouse of de pad vind ik niet heel bijzonder maar samen precies mooi!!! Wil je niet mijn personal shopper worden, haha! Ik heb daar niet zo'n oog voor.

Al is mijn outfit ook compleet. Voornamelijk zwart, met een beetje bling. Het kan bijna voor het eerst gebruikt worden :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:31

Mooie set Yildiz, mooie kleuren! zal vast opgeven, het zadel van Elke is een circle y Pleasure showmodel! maar ze heeft er geen last mee voor de reining zei ze me ! Vind het ook een prachtig zadel! staat haar merrie ook heel gaaf!

Veel sterkte voor Elke dat de schimmel snel onder controle is!! Jammer van de wedstrijd maar volgende keer komt dat zeker goed, en dan op tijd zeggen kom ik zeker kijken!! en supporteren ;-)

staan regelmatig zo een stijl te koop op kapaza of marktplaats maar van billy cook en jij hebt een billy cook dus je weet nooit!

Is die nieuwe set al voor Nour?? of voor Jazzeree als ze onder het zadel gaat??
beige chaps erbij, zal knap zijn!!

Nour nieuwe toekomst als Endurance paard en de western?? binnenkort horen we Yildiz geeft western op voor endurance ;-) grapje! maar ik begrijp Talitha bereikt heel veel met haar paarden op vele vlakken, all around werken is altijd goed voor paard op vele vlakken!

Goed Jessica dat je na ostheo behandeling al verbetering ziet dat komt goed, met de nodige tijd!

mvg Glenn

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:03

-Sorry dat ik kom binnenvallen, wil enkel iets vragen als dat niet vervelend is-

Mag ik vragen waar jullie onder andere showblousen bestellen? Ben opzoek naar iets in het royalblue, niet al te duur (rijd 2 shows per jaar ong). Ik start meestal reining en horsemanship, liefst 1 blouse voor beide disciplines. Heeft iemand van jullie iets liggen of nog een goede site?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 20:10

Echt zoooo niet!!! >;) -O- Moet ik met van die lelijke setjes gaan lopen zeker hahaha! Nee hoor, western staat op nummer 1 en zal dat blijven! :j
Ja set is voor Nour! Lijkt me geweldig op light oil saddle en bridle! Heb beide op t oog... nu nog jackpot winnen hihi!

Ja is echt prachtig zadel! Zoiets zoek ik dus ook!

Hihi, personal shopper... _O- Maar dank je voor t compliment! :o

Melissa, alles afstruinen! Ik koop ze eigenlijk altijd vanuit States. Broken heart sale van hobby horse en, omdat die wel gruwelijk mooi maar ook gruwelijk duur zijn, ook heel veel via EBay USA.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:38

Hihi, geen dank. Leuk dat je endurance gaat proberen. Ik had trouwens gewoon bruine tack in de endurance >;) Kan ook gewoon :D :P Ik wil volgend jaar ook weer eens een endurancewedstrijden starten. Leuk DAWRA en endurance combineren!

Elke heeft een mooie vosmerrie! Had in het topic al gereageerd, maar nogmaals mooie pics.

Ik heb mijn blouse nu van Rumpleteaser hier op bokt. Hij was niet helemaal naar mijn zin dus ik heb een andere kleur kraag en manchetten erop laten zetten bij een stoffeerder in het durp :D Uiteindelijk helemaal naar mijn zin en redelijk betaalbaar.

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:28

Yildiz: Wat een gave foto's! Ik heb nog nooit geoefend in een binnenbak met mijn camera, maar moet volgens mij best lukken. Geef maar een seintje waar en wanneer, en dan bekijk ik of het haalbaar is. Met mijn ruin zou ik dolgraag eens meedoen, die heeft volgens mij echte cowsense. En wat een gave showset! Wow! Ben helemaal jaloers. Zet maar vlug op de foto die handel ;-) Waar heb je die blanket vandaan? Helemaal niet te ingewikkeld, maar toch super gaaf!

Bimmetje: Bedankt :-) Hoe gaat het met jou, en je dame? Ik hoop dat alles goed met je gaat. En natuurlijk, hoe gaat het met Tie en de training? ;-) En Rieky, gaaf! Laat je weten hoe het gaat?

Canisia: Wow, bedankt voor je compliment. Gladdys is inderdaad enorm geconcentreerd eens ze aan het werk is, en ze doet enorm goed haar best. En dan zijn ze best wel familie van elkaar! Gyanada is een kleindochter van Ajman Moniscione, en nou ja, die geboortedatum, die is geweldig :*D

En Gladdys is ook laat zadelmak gemaakt, heeft ze wel profijt van gehad. Mentaal was ze destijds nog niet klaar om 'zelfstandig' aan het werk te gaan, nog veel te jeugdig.

Rije: Showen als die aankomt, ben benieuwd!

Bella: Hoe is het met je knapperd? Wanneer zien we jou in de showring? Ben benieuwd! Volgens mij heb ik een showset voor in-hand onderdelen bij Rumpleteaser gekocht. Ik moet enkel nog leren hoe die in-hand onderdelen moeten, haha. Als iemand een trainer weet...

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:54

Ja belasten moet sowieso, anders wordt alles juist weer te zwak. Het blijft altijd een afweging en kan ook weer per paard verschillen door o.a. karakter/bouw.
4/5jaar vind ik een mooie leeftijd om te beginnen met het lichaam klaar maken voor het toekomstige rij werk, dit kan op zoveel meer manieren en zo kan je ze tegelijkertijd ook mentaal ervoor klaar maken. Heb ook eerst zitten zoeken naar oudere onbeleerde paarden, maar dan bestaat de kans dat ze te weinig hebben gedaan en dat is ook niet altijd even gunstig. Nu maar zelf nog even 'wachten' en het beleren wel in eigen handen hebben. Met een eigen gefokt veulen is het natuurlijk nog idealer, kan je al vanaf ukkie af aan beginnen met dingetjes aanleren welke pas later in het rijden worden gevraagd, alleen moet je wel lannng wachten voordat je erop kan :P haha.
Raff loopt mentaal ook nog achter, heeft echt niks meegemaakt, dus geef hem graag een jaartje de tijd om te settelen, om zijn eigen lichaam te leren controleren en zoveel mogelijk ervaringen te laten opdoen. Eerst zichzelf op orde voordat ik erop ga.

Whaah yil je blouse is gaaf!! Heel chique, helemaal mijn smaak! Maar mensen ophouden over mooie light oil show zadels e.d.! Ik zal in de lente ook richting zadel moeten gaan kijken en mag niet te veeleisend zijn, want zoveel geld heb ik niet hahaha Kwijl helemaal weg met al die mooie spullen :~
(Maak me wel nu al zorgen over een zadel, want Raff heeft een best kort ruggetje...)

Hihihi DAWRADurance team :P

Showblousen, tja alle verkoopsites als marktplaats, bokt, ebay in de gaten houden. En idd Rumpleteaser op bokt verkoopt showblousen voor leuke prijzen, maar dan moet je er op tijd bij zijn als er een leuke tussen zit. Ik vind ze bij winkels echt gewoon veeel te duur voor mijn studenten salaris, maar tot nu toe met een hoop speur werk vrij 'goedkoop' chique setjes bij elkaar kunnen vissen.

Marije inderdaad showen die handel!! Ben echt onwijs benieuwd naar je nieuwe setje!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:59

Ha Elke (toch?), zag in het andere topic dat je merrie door Melina gefokt is dan heb ik vast ook eens veulenfoto's van haar gezien. Je merrie kwam me al ergens bekend voor en toen het arabierenforum nog actief was, kwam ik daar ook regelmatig.

De 28ste ben ik in Woudenberg dus zie je misschien daar? Wij gaan ons wedstrijddebuut maken daar en überhaupt onze allereerste start in een jurysport. Heb er zin in, pony mag alles op zijn gemakje bekijken en ik ga vooral genieten. :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 07:38

Die koeienclinic is 23 november in Escharen (Brabant) bij Wendy v Osch.

Wat spannend eerste wedstrijd Bella! Begint bij mij ook te kriebelen hoor! Als ik Jes zo bezig zie (gisteren training gefilmd, zal kijken of ik of Jes natuurlijk wat kan plaatsen)... die zijn er volgend seizoen wel. Nour heeft natuurlijk wel meer tijd nodig, maar wie weet als ie straks van Christa terug is? Hoop ik toch volgend seizoen pleasure en misschien HMS te pakken. IHT, heel misschien?

Gisteren ook (vanaf opstapje) beetje over Jazzy heen gehangen! Ging top!
Vandaag weer stukje verder, spannend! :D

Nog even Yazahra spam hoor! Gisteren met Jes nog ff gauw filmpje met Phone gemaakt, maar oeioei wat geniet ik van t meidje met haar dikke krulmaantjes! <3

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:54

Zo die danst! She's cute!

In hand onderdelen kunnen sowieso wel met Nour toch? Ik vind het fijn dat die optie er is. Ik start nu ook in hand trail om hem even alles te laten zien.

Koeienclinic wil ik ook nog doen deze winter! Maar het verlanglijstje is groot :D O.a. strand, weekend Veluwe :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:58

Ach gos dat staartje er ook bij, wat een Dametje, mét hoofdletter ;) <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 18:36

In hand met n hengst is wel een beproeving hoor, weet nog niet of ik t durf...

Gewoon doen Bella!!! Is echt gaaf! :j

Dank jullie! :o Ja ze is gaaf hoor en zoooo lief!!! <3
En dan mama Tie....Ben zo trots op m'n meidje! En op Jes! Tie heeft zon moeite met de spin (en nog steeds) maar het achteruit denken is er bijna uit. Heel tof te zien. Meidje is zo fanatiek en wil zo hard en snel gaan, terwijl dat helemaal nog niet hoeft, zo gaaf te zien.
Dus ja, ze zijn er nog lang niet, maar blij, na anderhalve maand training! M'n gave reiningarab!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:12

Leuk filmpje! :P
Ik ben ook heel trots op Tie, want ze wil zo haar uiterste best doen voor je dat ze soms zo snel en wil en dan tegelijkertijd niet meer helemaal snapt wat ze ook alweer moet doen en dan vergeet waar ze haar benen neer moet zetten hihi zo ijverig meidje is het. Heerlijk om mee te werken.
Het achteruit denken van Tie in spin gaat idd steed beter. Gelukkig! Ze doet het goed! Love to work with her!

Zaartje is echt <3
Moest echt lachen gister met haar haha mafkees paard. 8)7

Canisia, wat fijn dat het zo lekker gaat met raffi.
Qua groeischijven e.d, vind ik persoonlijk dat je niet zo naar leeftijd moet kijken, maar naar het paard.
Zoals je zelf al beschrijft in je tweede stukje, is elk paard anders qua groei. De een is er sneller klaar voor als de ander. De mijn was ook pas 5,5 toen ze er klaar voor was, maar was ze dat met 3 dan had ik er ook met 3 jaar weg gebracht. Niets is zo belangrijk als kijken naar je paard.
Ze geven zelf wel aan hoe ver ze zijn. Lichamelijk en fysiek. :j

Koeien clinic is altijd leuk! ~~}>
Blijf het er druk mee houden hihi :D

Bella, wat leuk!! Heel veel voorpret gewenst ;)

Marije, ik wil ook zien hoor! *D

Elke, met mijn dame gaat het langzaam maar zeker wel vooruit.
Hopelijk blijft het in die stijgende lijn voortzetten en met Tie, ja ziet het filmpje wel he :))

Fall show? Fall show? Wanneer is die? Is dat de 28e september al?
En dan nog 2 nov de snuffeldag las ik en dan zit het show seizoen er alweer op. OP naar show seizoen 2015.
En ja lees het goed allemaal, maar volgend jaar MOET ik op het NK de pleasure starten met Tie.
Omdat de eigenaresse dat zo graag wil 8)7 _O- _O- :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 20:24

Idd Jes... ~~}>

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:27

whahahaha <<)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:49

wow zaartje amaai, dat is sterren op de dansvloer! Zo bewegen, echt knap, ze wordt knapper en knapper, super dat je ze gaat aanhouden!

En Jessica en Tie, jaja amaai die spin en rollback dat vlot echt goed, ik zie jullie binnen enkele tijd schitteren in de ring! en ja de pleasure, dat komt goed Tie heeft de moves en doet dat super, dus pleasure en reining! Go Jes en Tie!

Super dat het met Nada ook beter gaat ik duim dat het in stijgende lijn blijft gaan!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 21:05

Aaah, lief van je Glenn! We stralen weer! {:}

Hoe is t bij jou en je kudde?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:58

Whoehoe super goed bezig Jes, Tie en Yil! En die pleasure komt helemaal goed!

Die zaartje, wat een ding(etje)! Genieten :)

Volgens mij gaat het echt mega druk worden op de Fall show zeg! Super leuk! Morgen maar snel bellen of er nog een stalletje beschikbaar is voor monsieur Raff. Hij hangt inmiddels al flink aan Desh, dus zo snel mogelijk samen mee op pad en dan ter plekken opsplitsen die handel. Hoe eerder hoe beter. Ben benieuwd hoe hij gaat reageren op al die andere paarden... verkeer, water, trailer is nu allemaal wel bekend, maar van andere paarden raakt hij nog flink opgefokt. Dus hij gaat de 28e lekker mee, puur om ergens anders te zijn en daar op stal te staan en eens een rondje te lopen en het hele gebeuren in zich op te nemen.

Vandaag met jut en jul gaan zwemmen. Sta elke keer weer versteld hoe dapper Raff is, snork snork en hopsa hij volgt. Ik heb nog niks gevonden waar hij écht bang bang voor is. Alles is wel spannend en moet naar gesnorkt worden, maar vervolgens stapt hij er driftig naar toe.

Zo ook dus met de 1e x in zijn leven in het water hihi :D

Afbeelding
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:01

Knap dat je dat durft zo canies!
Super stoer!

Glenn, thnx! :*
Hoe gaat het thuis met je kudde en hoe vordert het thuis allemaal?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:21

Hihi zo heldhaftig ben ik niet hoor Jes! Kon daar zelf overal nog staan en hij bleef vrij relaxed, dus konden we telkens een stapje dieper.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 07:20

"Koele" pics Canisia! *\o/*

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:26

YildizArabs schreef:
In hand met n hengst is wel een beproeving hoor, weet nog niet of ik t durf...

Gewoon doen Bella!!! Is echt gaaf! :j

Ja Yil gewoon starten ik ga ook met Mini volgend jaar in hand starten voor de fun zodat die t vast leert.

Gave foto's van stoere Raf Canisia, wat doet die het allemaal braaf

Haha die Jes volgend jaar Pleasure met Tie dat gaat vast goedkomen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 11:56

Nja, misschien showmanship dan maar? ;)