Roma, wat ontzettend naar voor je, bah! Heel veel sterkte toegewenst!!
Prachtig filmpje van Jazzaree Yildiz! Mooie merrie, wat blijft ze ook donker zeg!

Kesje, wat leuk dat jullie op buitenrit zijn geweest! Heerlijk als je zo dicht bij het bos zit he! Ga je ook Endurance starten nu??
Hier ook weer nieuws, heb 't eigenlijk niet echt rond verteld maar begin dit jaar pakten Jet en ik onze training weer rustig op en stond ze na een klein weekje met wat vocht in haar been, liep verder goed, niet onregelmatig en dergelijke. DA kwam toevallig de paarden enten dus ik vroeg of hij even naar haar been zou willen kijken, moest toch maar even naar de kliniek komen voor een scan.
Daar in de kliniek bleek na 3 kwartier zoeken dat ze een lichte beschadiging + ontsteking had aan het checkligament, vrij onschuldig maar wel 6 weken volledige rust en iedere dag wandelen en het been afspoelen. Vandaag was de dag dat we weer voor controle mochten komen en blijkt alles goed hersteld te zijn, de DA was erg tevreden. Dit betekend dat we weer mogen op gaan bouwen.
Helaas betekent dit alles wel dat mijn hele plan en ambities voor hogere klasse endurance dit jaar helemaal in het water valt omdat ik haar niet al die km-ers wil laten belasten op dat been. De blessure blijkt bij haar hoefstand weg te komen, maar met juist beslag moet dit weer helemaal in orde zijn binnen een jaar aldus nieuwe hoefsmid. Alles op een rijtje gezet en als ik de ambities niet waar kan maken in de endurance heb ik besloten af en toe wat dressuurwedstrijdjes te rijden, mee te doen met avs evenementen en Jet te laten dekken..

Hij kan Jet enorm verbeteren w.b. compactere bouw, Jet is vrij lang in haar rug, hij is iets zwaarder in z'n body wat ik ook liever terug zou zien bij Jet, zij is vrij rank gebouwd. Mooie maat, en Jet is ook aan de maat, dit wil ik liever ook zo houden

Het doel is om een geschikt endurance/ sportpaard te fokken waarbij het arabisch voorkomen behouden blijft. (moet lukken dacht ik)