[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:28

Hee allemaal!

Roma, wat ontzettend naar voor je, bah! Heel veel sterkte toegewenst!!

Prachtig filmpje van Jazzaree Yildiz! Mooie merrie, wat blijft ze ook donker zeg! :)

Kesje, wat leuk dat jullie op buitenrit zijn geweest! Heerlijk als je zo dicht bij het bos zit he! Ga je ook Endurance starten nu??

Hier ook weer nieuws, heb 't eigenlijk niet echt rond verteld maar begin dit jaar pakten Jet en ik onze training weer rustig op en stond ze na een klein weekje met wat vocht in haar been, liep verder goed, niet onregelmatig en dergelijke. DA kwam toevallig de paarden enten dus ik vroeg of hij even naar haar been zou willen kijken, moest toch maar even naar de kliniek komen voor een scan.

Daar in de kliniek bleek na 3 kwartier zoeken dat ze een lichte beschadiging + ontsteking had aan het checkligament, vrij onschuldig maar wel 6 weken volledige rust en iedere dag wandelen en het been afspoelen. Vandaag was de dag dat we weer voor controle mochten komen en blijkt alles goed hersteld te zijn, de DA was erg tevreden. Dit betekend dat we weer mogen op gaan bouwen.

Helaas betekent dit alles wel dat mijn hele plan en ambities voor hogere klasse endurance dit jaar helemaal in het water valt omdat ik haar niet al die km-ers wil laten belasten op dat been. De blessure blijkt bij haar hoefstand weg te komen, maar met juist beslag moet dit weer helemaal in orde zijn binnen een jaar aldus nieuwe hoefsmid. Alles op een rijtje gezet en als ik de ambities niet waar kan maken in de endurance heb ik besloten af en toe wat dressuurwedstrijdjes te rijden, mee te doen met avs evenementen en Jet te laten dekken.. <3 <3 Zo hoop ik toch nog een eigen veulentje uit haar te fokken... dit word de combi:

Afbeelding X http://i60.tinypic.com/16kb7nq.jpg :+ <3

Hij kan Jet enorm verbeteren w.b. compactere bouw, Jet is vrij lang in haar rug, hij is iets zwaarder in z'n body wat ik ook liever terug zou zien bij Jet, zij is vrij rank gebouwd. Mooie maat, en Jet is ook aan de maat, dit wil ik liever ook zo houden ;) Verder zou hij haar hoofd enorm gaan veredelen en haar kruis verbeteren. Jet heeft echt een hoekkont.. :') Bewegen kunnen ze allebei, en allebei hebben ze een mooie lange hals... En natuurlijk zijn oh zo fijne karakter spreekt mij enorm aan! Ik geloof samen met de eigenaar dat dit een mooie sportcombi kan worden..

Het doel is om een geschikt endurance/ sportpaard te fokken waarbij het arabisch voorkomen behouden blijft. (moet lukken dacht ik) :j

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:00

Ah Michelle, leuk dat je een veulentje gaat fokken! Hopelijk kun je alsnog aan het werk met haar, maar dat is toch ook een leuk vooruitzicht :D Hoe heet de hengst? Ik denk er ook vaak aan om een veulentje te fokken, maar voorlopig blijft het bij fantaseren :P

Of ik ooit Endurance ga starten weet ik niet. Ik heb zelf geen trailer, en mijn auto mag ook geen trailer trekken, dus ik ben redelijk plaatsgebonden. Er is weleens een wedstrijd in Renkum waar ik wel een keer zou willen starten :j Ik zou me eerst iets meer moeten verdiepen in het hoe of wat, het is natuurlijk niet 'gewoon' een stevige buitenrit.

Michelle_S

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:07

Dankje Kesje, haha dit is de hengst van Yildiz, hier ook in dezs groep.. Yanour Hayati! :)

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:17

Ik durfde niet te roepen dat het Yanour was, want ik wist het niet zeker. Nu ben ik jaloers! Hij is een achterneefje van mijn merrie, haar opa is Menes :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:17

Anders kom je gewoon keertje langs Kesje er zijn genoeg Endurance wedstrijden dit jaar. Of keer groomen ofzo leer je ook kei veel van.

Echt n waaaaaanzinnige hengst heb je uitgekozen Mies! *D Ik denk ook echt dat dat n Heul gaaf sportpaard gaat opleveren Wel n oude guppenfoto van m hoor :P

Ja Jazzy zit nog in dr wintervacht (ruit nu wel flink) en op d'r kop wordt ze toch echt wat witter nu (zal t baasje blij mee zijn :D). Ik hou wel van donkere schimmels, minder poetswerk ook :')

Vanochtend vroeg Tie geborsteld en geladen. Nja, lukte niet want de klep was nog dicht... :x Dus Tie ff bij de hooi opslag geparkeerd en STAY!
Klep open gedaan, Tie weg... >;)
Stallen doorzocht, Nope, maar mevrouw was dus alles doorgewandeld en naar het open weiland getogen waar ik haar nog net met een staart over d'r rug haar triomfronde zag draven... Paard met humor! :roll:

Maar goed heerlijk tempo rondje gedaan. We zijn klaar voor zaterdag. Toch wel heel spannend...
Daarna maestro Nour gereden in de bak. Zo fijn weer, zo heerlijk licht op de hulpen.
Gisteren bericht: Hij vertrekt toch 1 april naar Irene, pffff wat ga ik m missen niet meer elke ochtend die blije knappe smoel. Tis maar 1 maandje maar toch. Ga denk ik gewoon lekker aan de gang met Zahra, zo een heerlijk paard ook. Echte knuffel, ze is echt mega aanhankelijk, ken ik niet van merries. Jullie wel?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:44

Kesje schreef:
Ik durfde niet te roepen dat het Yanour was, want ik wist het niet zeker. Nu ben ik jaloers! Hij is een achterneefje van mijn merrie, haar opa is Menes :)

Via Sivmen toch? Ik hou van Menes russen, Tie is ook kleinkind van Menes via Yamesco. Gelukkig wel zachte aard van moederskant geërfd én doorgegeven. Hoe is jouw merrie vsn karakter?
In mei wordt er een veulen van Nour geboren die heeft teruggefokt op dat stammetje. Ben benieuwd. :):)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:52

Nog gefeliciteerd met jullie dame Gelske :)

Wat rot Roma, voel je niet verplicht, wapper maar weer eens langs! Ik zag op Facebook dat er wel een lichtpuntje in het hele verhaal is?

Wat balen Michelle van jullie plannen... Gelukkig genoeg leuks om je op te richten zo te horen :D Ben benieuwd naar de baby.

Hihi Tie heeft echt humor :)) Fijn dat jullie training lekker ging.

Hier ook lekker getraind vandaag in het Montferland. Dayem loopt de laatste tijd heerlijk steady en kan hem eindelijk ook buiten fijn over z'n rug rijden. En dan met deze uitzichten...... <3 Hij was maandag ook al zo fijn te rijden in de bak, heerlijk met het neusje over de grond in galop. Ben heel benieuwd naar nieuwe foto's van z'n rug hoe het ervoor staat.

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:01

Ja idd zag t ook! Fijn Roma! :j Ben oprecht blij voor je dat t nu allemaal achter de rug is en je gewoonweg verder kan!
Op naar n mooie, gelukkige toekomst!

Oh zalig zeg Nicky! Ik ben natuurlijk ook verwend maar Montferland staat ook op m'n lijstje voor dit jaar. Prachtig!
En fijn dat de training zo lekker liep! Dat neusje had ik vandaag ook met Tie. Veel gegaloppeerd maar ik vind haar echt westernpony hoor, ze liep als n reiner zo laag op de langzame cirkel, hihi.
Wanneer worden er foto's gemaakt? Jee wat zal dat spannend zijn!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:12

Misschien moet je dan maar een keertje hierheen komen voor een rondje trainen (en gelijk veulentjes knuffelen?!) want voorlopig zit er voor mij een ritje bij jullie niet in (geen vervoer) :D Lekker he als ze zo gaan sjouwen, geluksmomentje! Ik denk dat ik na de zomer foto's laat maken. Ik heb m'n verzekering per 1 mei opgezegd na al die trammelant, dus eerst even potje opbouwen voor nood.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:47

Zooo, ik ben er weer. Heb een lang weekendje vrij (bijna een hele week, lekker), dus nu voel ik me eindelijk weer ontspannen genoeg om even voor een bijleespost te gaan zitten :=
Hier is het druk, ik loop nog steeds stage als docent Engels op een middelbare school, maar heb nu ook van ze een tijdelijke gedeeltelijke baan aangeboden gekregen tot het eind van het schooljaar omdat een andere docent minder kan werken. Dus daar erg veel tijd aan kwijt, naast het studeren zelf en het gewone werk dat ik in het weekend doe.

Gelske, wat een leuke foto van je jonge dame, de tijd vliegt inderdaad, ze is flink veranderd zo in de loop van de tijd, grappig om te zien. Poeh, wat zijn die schimmels soms ook smeerpoetsen he! Ben zo blij dat ik er geen heb _O-

Yildiz, leuke foto's in het blauw van jou en Tie! Wat is Jazzy schiiiitterend zeg, prachtig dier om te zien. Heb echt even naar het filmpje zitten kijken met m'n volle aandacht omdat ze d'r zo goed uit ziet.

Roma, ik kan me heel goed indenken dat je de fut niet meer kunt opbrengen om mee te posten. Gelukkig zie ik nog wel dingen van je voorbij komen op facebook en kom gauw weer langs als je je weer iets beter voelt want we gaan je wel missen :) Sterkte!

Kesje, wat leuk dat je weer lekker op buitenrit geweest bent, altijd leuk als die paarden er net zo van genieten als je zelf! <3

Michelle, wat gaaf dat je gaat dekken met Nour! Zou best een hele knappe combi kunnen zijn. Ze hebben allebei een hele aparte uitstraling, vind ik. Beiden uit duizenden te herkennen. Ben heel benieuwd wat die gaan brouwen.

Yildiz, Nour doet het goed met de dekkingen, of niet? Zag net in het AVS magazine dat hij vorig jaar 8? paarden gedekt heeft? Netjes hoor!
En wat een grapjas is die Tie, stiekem er vandoor gaan, haha _O- moest wel lachen om je verhaal.

Nicky, wat een prachtige foto van het buitenrijden met Dayem. Steeds een stapje verder, leuk om te zien hoe jullie telkens groeien. Kan me ook de eerste buitenrijplaatjes wel herinneren. Ik zal voor jullie duimen.

Yildiz, ik herken absoluut niet wat je zegt wat betreft merries die niet knuffelig zijn in Mish. Mish is echt een aandachtsschooierd (op een goede manier, niet opdringerig en zeer respectvol). Ongelooflijk aanhankelijk en kruipt bij tijd en wijle het liefst in je broekzak. Is gek op borstelen, kriebelen en kroelen, samen aan het werk; alles wat aandacht is. Als je in de wei bent komt ze ook meteen op je af, lekker gezellig doen.

Voorbeeldjes, allemaal op haar initiatief maar met toestemming van mij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas de laatste tijd niet veel met haar kunnen doen door de beperkte tijd die ik heb met mijn studie en werk -O- maar vandaag is bokker Muurp wel meegeweest met Desiree naar haar toe, die heeft leuk met haar gewandeld en geParelli'd. Deed Mish supergoed <3 knap paard. Sowieso zijn wij de laatste tijd bezig met het leggen van een Parelli-basis bij Mish. Op die manier krijgt ze een hele mooie opvoedingsbasis aan de hand waarvan ze ook fijn met vertrouwen en rust ingereden kan worden. Pakt ze heel goed op, ze is superfijn licht aan de hulpen en heel fanatiek.

Dit weekend hebben Desiree en ik besloten om in de zomer te gaan verhuizen richting Eindhoven, terug naar Desiree d'r roots, en ook richting mijn familie. Dat is de kant waar we uiteindelijk ook op willen om te blijven, liefst; Hengelo was echt een tijdelijke stop. Gaat heel jammer zijn om deze heerlijke stal vaarwel te zeggen, maar ook wel spannend om verder te oriënteren. Weer een stapje verder richting de toekomst die we voor onszelf willen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:41

Dat hou ik in gedachte hoor Nicky! Super leuk! In sept staat zowiezo een Endurance wedstrijd daar op mijn kalender dus wie weet kunnen we t combineren?

Proficiat met je job Eline! En spannend zeg verhuizen (lijkt wel verhuistopic hier hihi :D ). En Brabant, tja, als rasechte Brabo snap ik die keuze wel! Hoor t ook regelmatig dat mensen weer terugkeren. Ik hoop dat ook jij je thuis gaat voelen hier. Zowiezo altijd welkom he? :j
Jaaa idd Mish is een echte kroelkont! <3 Tof dat jullie met Parelli bezig zijn en dat ze t zo goed oppakt! Gebruik daar ook Bep dingen van voor de horsies. Vind t fijne basis.
Tie echt zo geen kroel: die is blij als je d'r voer komt brengen thats it. En liefst gauw! Verder niet te veel vermoeien met knuffels en al helemaal niet met inspanning of zoiets belachelijks.
Maar soms, als het leven ff gruwelijk tegenzit, dan is er maar 1 waar ik heen ga en just, das Tie. Dan word je overspoeld met pure liefde. En als ik haar echt iets vraag dan levert ze 200%, altijd!
Zahra is anders. Voor de duvel niet bang, als ze me ziet in galop naar me toe (op goede dagen van Tie krijg ik een gemoedelijke hum maar vooral niet naar me toekomen ofzo = inspanning, je zou maar moe worden... :roll: )
En gisteren had ik tel gesprek en ondertussen Zahra kriebelen (loves it) en legt ze zo d'r hoofd tegen m'n schouder. Ik denk wel kwartier lang! Zo lief, was niet dominant maar teder. <3
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 23-03-16 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:50

Ah wat lief, Yildiz.
Ramaylla, een merrie die bij Mish d'r fokker stond, die kon dat ook. Op mooie lentedagen ging ik dan in de wei zitten op een omgekeerde drinkbak, en dan kwam ze bij je staan en kwam dan met haar kin op je schouder of op je hoofd liggen en dan ging ze zo slapen. Vol vertrouwen bij je staan, gewoon omdat ze heel graag bij je wilde zijn. <3 Wat een pracht van een paard was dat.

Thanks, als we in de buurt zitten komen we echt eens op bezoek :D Jouw knapperds aanschouwen en jou meeten!

Ik kom dan zelf niet uit Braboland, maar ik heb me wel altijd een wannabe-Brabander gevoeld hoor. Wist altijd wel dat ik er heen wilde op den duur. Familie zit er ook :)

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:17

YildizArabs schreef:
Via Sivmen toch? Ik hou van Menes russen, Tie is ook kleinkind van Menes via Yamesco. Gelukkig wel zachte aard van moederskant geërfd én doorgegeven. Hoe is jouw merrie vsn karakter?
In mei wordt er een veulen van Nour geboren die heeft teruggefokt op dat stammetje. Ben benieuwd. :):)

Klopt, haar achternaam is ook Sivmena :j Ze is heel lief, eerlijk en voorspelbaar, maar is wel een echte merrie in haar gedrag. Als ze het ergens niet mee eens is laat ze dat per direct weten, maar dan in de vorm van briesen, gekke bekken trekken of koppig stilstaan. Bokken doet ze alleen met reden, is ook maar 3x gebeurd in 2 jaar, dus ik voel me altijd veilig met haar <3 Ze is net als Tie ook niet knuffelig :') De beste manier om haar weg te jagen is een kus of een knuffel geven :+ Ze is wat wisselend met uit het land halen, soms loopt ze meteen naar me toe, laatst zelfs in galop, maar gisteren moest ik haar dus gaan halen. Ze bleef gelukkig wel staan, maar toch.

Ze kan zich wel wat opwinden soms, maar blijft gelukkig altijd hanteerbaar. Kan buiten aan een los teugeltje lopen, maar net zo goed enorm dribbelen, ligt er maar net aan wat de omstandigheden zijn. In de bak kan ze wat lui zijn, dan kun je er iedereen op zetten om even een rondje te stappen (is ook weleens gebeurd). Als ze schrikt zet ze het niet op een lopen, ze springt even opzij en loopt er met een boogje omheen terwijl ze het enge goed bekijkt. Als het heel heftig is wil ze omkeren, maar ze blijft wel altijd bij je.

Ze is niet saai, maar ik kan wel op haar vertrouwen :D Heel handig hoor, een paard dat echt met je communiceert over wat ze er van vindt.

Nu ben ik ook benieuwd naar dat veulen! Ik heb niet heel veel kennis van de arabierenfokkerij, het is per toeval dat ik er 1 heb. Dit is de stamboom van Rayna.

Aleeneh, die momenten heb ik ook gehad, met meerdere pony's van mijn vorige wei. Dat is zo fijn! Wordt alleen een beetje zwaar als dat hele hoofd op je schouder gaat rusten :')

Ik moet toch maar een keer richting Brabant geloof ik, daar staan wel erg veel mooie arabiertjes :D
Ik weet dat een aantal bokkers ook bij de DAWRA zitten, die heb ik misschien wel gezien vorig jaar in Heteren. Misschien ga ik dit jaar wel weer kijken, is toch om de hoek :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:17

Hey Eline! Gefeliciteerd met je job! Toch een leuk begin zo. Super dat Mish zo goed gaat en wat een spannende tijd gaan jullie tegemoet, leuk man :D

Yildiz mijn grove planning is half augustus terug naar huis te gaan en dan Elten als eerste wedstrijd te pakken!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:51

Spannend Nicky! Zag op Endomondo dat jullie lekker aan t trainen zijn! :j
Zal niet voor die sept zijn vrees ik dat ik in de buurt ben. Heb t al zo druk met de paarden dat ik ook wat tijd en ruimte voor m'n gezin wil reserveren. :o

Kesje, ze lijkt qua karakter errug op Tie hihi! :P
En altijd welkom eens langs te komen.
DAWRA ben ik ook lid van, vorig jaar weer gestart met Tie na tijdje afwezig te zijn geweest maar heb me inmiddels ingeschreven met Nour voor 24 april. Wordt onze eerste DAWRA wedstrijd samen, spannend!
En jullie natuurlijk ook een warm welkom Eline! Gezellig jullie te zien. Je zult je vast thuis voelen in Braboland! :)

Kicken zeg! Zag net die lijst van overzicht dekkingen vorig jaar. Er is voorbij vorig jaar echt veel meer gedekt. En mijn toppertje op de 5e plek van de 25, niet gek voor m'n gup!
Als klap op de vuurpijl kreeg ik vandaag bericht dat Yanour in een boek staat (mede dankzij Katja :) ). Krijg m nog thuisgestuurd. Super leuk, boek over, hou je vast, het Friese Paard! Uiteraard ook over de invloed van de AV op het ras en ter illustratie wie zien we daar, tada.... Ons ventje! *\o/* Hoe hilarisch maar ook super gaaf is dat?! :D
Als ik m heb ontvangen maak ik wel ff kiek.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:32

Is dat dat boek van die bokker? :P nice, gefeliciteerd, Nour wordt beroemd.

Thanks beide!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:00

Leuk dat het gelukt is yildiz!

Super goede hengst keuze Michelle!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:01

Wat leuk! Dat is wel een hele eer!!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:14

Haha geniaal Yildiz! Wellicht krijg je straks vanuit de Friezenwereld wel aanvragen voor dekkingen :))

Bleh wat een weer! Het was hier allemaal zo mooi droog......

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:03

Het is stralend weer Nicky! :P

Wat tof Yil, Nour is beroemd! *\%/*

Elien, druk maar wel leuk!
Gefeli met je bijbaan en spannend zeg, met verhuizing en veranderingen.

Kesje, dat klinkt als een merrie! :D
Maar mijn ruin klinkt ook als een merrie. _O-

Meiden, geniet van het weer!! *\o/*

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:34

Yildiz welk startnummer had je vandaag? Ik heb een paar bruine AVtjes met blauw op de foto :o

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:36

Afbeelding

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:07

Wauwie! groen hesje!! haha! Top gedaan Yildiz en Yentl!!!!!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:37

Ik heb meer foto van Epe dus als je iemand kent die heeft meegereden dan wil ik wel kijken of die er bij zit.
Yildiz heeft de foto inmiddels :o

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:42

Heb je ook nr. 303? :)