Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:18

YildizArabs schreef:
Ze keek net nog moe uit d'r oogjes hihi! :(:) Tja, niet lopen klooien bij tante Jes want dan moet je nog harder werken! :=

~~}> _O-

Ah marije, gaat helemaal goed komen met jullie. Volgend jaar gaan jullie ook mee naar het NK! :j

canisia

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 00:13

Jeeeej! Irene geeft 5oktober weer een clinic dag op instap niveau en robina en ik zijn 2 vd 4 deelnemers! :D We waren er precies op tijd bij, want het liep storm voor die laatste twee plekken.
Als het bevalt kunnen we in december gelijk cursusdag 2 doen. Ben heel benieuwd hoe onze powns dat gaan oppakken! En het is lekker dichtbij, ideaal.

In de toekomst wil ik ook zeker eens amateurkeuringen doen hoor! Heb er nu wel aardig de shower voor, maare eerst juist die show-knop eruit en vlakkere gangen erin hihi

Morgen voor het eerst de hoefsmid voor alle 4 zijn voetjes, maar moet denk ik wel goedkomen :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 07:30

Super leuk Canisia! Ben benieuwd hoe jullie het gaan vinden? Jullie hebben natuurlijk al wel kennis van biomechanica dus dat scheelt!
Tip: tis echt heel fijn als je paard bij het rechtrichten de hindquarter yield kent! :j
Die gebruik je namelijk veel tijdens de oefeningen.

Met z'n allen straks in de showring! Leuk leuk! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:02

leuk canisia! Gaan jullie vast veel van opsteken.
Ik had ook nog geinformeerd, maar vind het te duur voor nu.
Kan ik beter gewoon een lesje plannen tegen die tijd.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:48

:( |( ik had 3 september ook een mail gestuurd maar niks op gehoord voor de clinic |(

Vandaag nog een keer gemaild

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 19:00

Balen Raven, was toch goede email dacht ik zo wat ik heb doorgegeven...

Heb wel iets anders leuks voor je... Ga binnenkort foto's uitzoeken met die collega van me die op St oedenrode was. Dus die pics van je hondjes... Komt goed! *\o/*

Net uit m'n werk nog geoefend met Nouremans met rechtrichten adh. Wat pikt ie zaken toch snel op, zoooo trots op m! Ging super!
Morgenochtend staat weer ritje gepland (gewoon omdat t kan :P ) en morgenavond komt osteo Christel voor Nour (jaarlijkse en feitelijk eerste check voor hem). Ben benieuwd!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:07

spannend hoor!
en goed dat nour het allemaal zo snel oppakt.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 20:35

Ben vooral benieuwd hihi!
Ja zeker fijn, maar goed ik hoef jullie niet uit te leggen hoe prettig t werken is met n slim dier! Daarom ben ik ook zo dol op die Arabs!
Enige is...Had twee hele drukke werkdagen achter de rug. Mijn dag begon al erg vroeg met overdrachten en extra bevoegdheden die ik onverwacht kreeg en die nogal emotioneel beladen waren. Hoe heerlijk is t dan om na je werk ff fysiek aan de gang te kunnen met een blij, energiek kereltje die t zooooo graag goed wil doen? Zo fijn! {:}

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:29

Ohh oliebol joyce! Nog reactie gekregen nu op je mail?

Ik ben onwijs benieuwd naar de clinic, vooral omdat Raff nog zo weinig kent en kan. Nog zo onbewust van zijn eigen lichaam. Maar a.s. weken wat meer aan de hand gaan werken, ben benieuwd hoe hij dat gaat oppakken.
Hihi kennis van biomechanica en hoe en wat er binnenin gebeurd, ja wel aardig, maar zelf toepassen is nog een anders verhaal haha :p

Vandaag zijn pootjes bekapt en het ging eigenlijk prima! Wat gedraal en gesnork, maar onze smid heeft mega veel arabieren in handen dus gaat er super mee om. De plek van de hoefzweer is helemaal in orde, dus geen gedoe meer met de Biotex! :D

Heerlijk Yildiz, ff lekker verstand op nul en aan de slag met je manneke. Doet een mens goed :)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:29

Ik heb contact gehad met Irene en kan lekker als nog mee doen als ik wil, maar heb even gevraagd of dat ook met het kleine monster kan. Ze had idd me mail niet gezien, dus hoop dat t kan met die kleine, dan kan die ook aan de gang en met denk werk

Ja Yil gaaf thanks ben benieuwd

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:52

Wat is iedereen goed bezig, zeg! Ik lees elke dag wel eens mee, maar heb weinig tijd gehad om te reageren.

Yildiz en Jessica, wat gaat het goed met Yentl! En Nour doet het ook super, hé. Dat gaat vliegensvlug gaan. Yildiz, goede beslissing dat je je dametje bij houdt. Na lang wikken en wegen heb ik ook besloten mijn jaarling aan te houden omdat ik ze eigenlijk stiekem niet kwijt wilde...

Claudia, héél mooie foto's van Nadra, en superknappe outfit, wow :D En ik zie een blauw lintje! Gefeliciteerd ;-)

Canisia, jouw avonturen zie ik wel eens op Facebook verschijnen, vind het geweldig wat je allemaal met je jonge knaap kan en doet. Dat wordt/is een topper!

Rije, heb jij ook foto's van jezelf in de ridden class? En volgens mij heb ik jou behoorlijk wat lastig gevallen per mail ivm. de stal voor de DAWRA-wedstrijd. Mijn excuses daarvoor!

Normaal had ik vandaag wedstrijd met mijn dame, maar heb moeten afzeggen want ze heeft last van een schimmel (vlug ontdekt). Alles volop gedesinfecteerd en behandeld. Heel jammer, maar hoop dat ze er spoedig van genezen is. Ik hoop voor de DAWRA-wedstrijd, want wil die graag meedoen. Natuurlijk gaat de gezondheid van mijn paard, en de andere paarden, voorop.

Wel heb ik vorige week een clinic gehad bij mijn trainer en heb er wat plaatjes van:

Afbeelding
Foto door Samantha B.

Afbeelding

Afbeelding
Foto door Samantha B.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 11:10

Gave pics Elke! :j Jullie vorderen ook gestaag zie ik!
Balen van die schimmel, had er begin van t jaar ook last van met Nour. Ik ent ze er nu tegen.
Wat voor zadel heb jij er eigenlijk op liggen? Krek m'n smaak! <3

Dus ik ben niet de enige die geen afscheid kan nemen lol! :P Ben nu zo onwijs van haar aan t genieten. Gisteren beginnetje gemaakt met opstellen, tis zon slimme tante alles meteen door. Ze is alleen wel wat afgevallen na het afspenen maar nu ze wat rustiger is geworden bekomt ze gelukkig wel weer.

Veel succes bij de wedstrijd!!!

Starten in 2015 pas maar nog wel veel leuke dingen op de kalender: die rechtrichtclinic natuurlijk deel 2, koeienstoeien met Tie en ook heel leuk Volgende maand eens n Endurancewedstrijd starten op paard van Tal. Wil eens kijken of me dat leuk lijkt hihi!
En dan eind vh jaar Nour in training, jee tijd vliegt.
Dus we gaan er hard van genieten. Morgen komt Clau als t goed is voor n ritje dus komt goed! :D

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:37

Deze winter verhuis ik ze naar de stal waar mijn trainer trainingspaarden heeft staan, en kunnen we hopelijk aan de gang blijven. Zadel is een Circle Y, toevallig op de kop kunnen tikken. Ik heb ook een nieuw showhoofdstel maar daar maak ik binnenkort wel eens een foto van voor je!

Je hebt echt een superknap dametje! Aan opstellen verbrand ik mijn vingers niet, ben daar niet handig genoeg voor :') Volgend jaar gaat Gyanada normaal naar Stijn, moest je dan in de buurt zijn ofzo, dan doe je ze de groetjes maar, haha. Ik ben superbenieuwd naar foto's en filmpjes. Je dametje heeft ook zo'n heuse bos manen, hé, dat is zo zeldzaam bij Arabs maar zo chique <3

Jammer dat Irene zo ver van ons is, heb gekeken door jouw ervaring met haar, haha. Hoe gaat dat koeienstoeien? Pikt ze dat goed op? Moest je eens in nood zijn van een fotograaf en het is niet te ver, wil ik gerust eens wat plaatjes komen schieten ;-) Dat geldt trouwens voor iedereen hier!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 11:53

Oh ja dat is fijn idd! Ik twijfel of ik Tie niet de maand dat Nour in training gaat verhuis naar zijn stal, dan hebben we ook lekker de binnenbak om te trainen.

Super leuk! Ja Stijn zou Yazahra graag ook op stal willen voor training, maar dat weet ik nog niet hoor. Ligt eraan hoe ze volgend jaar is, weet je nooit met die naarlingen hihi. Maar dan zouden ze dus bij elkaar op stal komen, leuk!
Ik heb toen keertje les gehad van Stijn met Nour en tis iets anders dan SHOWmanship natuurlijk maar de voetjes op de juiste plek krijgen lukt me denk ik wel. Ik vind t best leuk eigenlijk dus misschien keertje amateur meepikken?

Ja die koeien is leuk hoor! Gaat via Jes bij Wendy v Osch op stal. We gaan in november (toch Jes), we hebben nu al n volle groep maar is zeker n aanrader!
Tie werd heel fel op de koetjes! :=

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 11:57

Afbeelding

En ikzelf ook trouwens _O-

Afbeelding

En foto's maken?!! Heel graag! :j Want Mariska die normaal de pics maakt zit dan zelf te paard! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 15:07

Yes jullie staan genoteerd in november yil!

Elke, wat een stoere pics van jullie. Jammer van de schimmel, maar je was er vroeg bij, dus komt vast snel weer goed. ;)

Training met Tie gaat idd heel goed vooruit.
Binnenkort gaan we naar Rieky. Wil graag daar regelmatig een lesje gaan pakken met Tie.

Een week na de osteopaat behandeling ben ik weer begonnen met het longeren. Het ging helemaal niet zo heel slecht, maar we hebben nog een hele lange weg te gaan.
Niet alleen voor paardlief, maar ook voor mijn eigen koppie.
We gaan onze tijd en rust hiervoor nemen en hopelijk straks samen weer fijne ritjes maken.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:54

ow en yil, jij gaat een endurance wedstrijd rijden? Hihi wat leuk!
Gaat je denk ik wel goed bevallen!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 18:35

Ja leek me altijd al wel cool. Heb alleen de trainingstijd er niet voor. Dus keertje op proef in n team met Tal vind ik een uitgelezen kans er es van te proeven.
Alleen die tack he... Zo lelijk hahaha! :x

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:49

haha ja das idd vreselijk! hihi

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 19:13

Vandaag trouwens Tie weer gereden, ging lekker, kan niet anders zeggen. Ze plooit zich weer alle kanten op en is redelijk recht dus Yil happy! Zei t nog tegen Jes, maar werkt echt fijn zo, Jes de specifieke reiningtraining en ik het werken aan souplesse, kracht en conditie. Top!

Ook nog ff Nour adh rechtrichten, ging ook al zo lekker! Blij blij blij! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 09:21

Werkt top zo! Teamwork! :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:51

Ohh leuk Joyce als je er ook bij bent 5 okt! :D
Jouw kleine monster heeft waarschijnlijk al meer beheersing en ervaring dan mijn monster haha, dus komt goed!

Elke ik vind je merrie echt waanzinnig gaaf! Zo'n enorme lust/power in haar blik. Doet me wel weer even slikken, want mijn meissie had ook echt zo'n blik zodra ze aan het werk was.
Je kleine dametje is ook super mooi! Zelfde dag geboren als mijn Ajman Moniscione ventje, alleen dan 3 jaar later hihi.

Ik zou het echt noooooit kunnen denk ik haha, een veulentje verkopen hihi. Dus maar goed dat ik niks kán fokken, anders gaat het fout ;)

Koeienstoeien is de bomb!! Shamitje werd er ook mega fel op, echt kicke. Die liep met haar borst gewoon vol tegen die koeien aan haha. One day (over 2 jaar ofzo :Y) ) ga ik ook weer koeienstoeien! Zooo leuk!

Lijkt me wel wat om ook eens een clinic o.i.d. van te doen, voorbrengen voor shows. Poeh dat to-do waslijstje wordt alweer veel te lang :list: Nuja eerst maar longeer/grondwerk en rechtricht oefeningen gaan oppakken. Zodra hij wat betere bespiering krijg en wat beter in vorm komt, SSH, IHT en showtraining oppakken. Dan kunnen we de tijd tot zijn 5e verjaardag en zadel kennismaak tijd wel vullen met genoeg leuke dingen vanaf de grond :D

Goed bezig jes, lekker rustig aan en dan komt alles met de tijd op zijn pootjes terecht.

Leuk Yil, endurance! Wij hadden na onze eerste endurance wedstrijd beetje van hms... is dit leuk, of ga ik liever alleen in het bos rijden ipv met nog tientallen ruiters om me heen. Maar na de 2e keer hadden we de smaak wel te pakken. De manier van trainen vind ik erg leuk, je wordt veel bewuster van de conditie van je paard en je gaat ineens mega afstanden afleggen. Buitenrit rondjes waar ik vroeger 2u over deed, draaf je nu in minder dan een uurtje ff rond, heerlijk gevoel als je dan ook nog een met een fit paard thuis komt.
En tja die tack, ik zie het beetje als de technische sportkleding van de paarden. Maar die kleurencombi's zijn soms echt wayy to much en je hebt het nog lang niet nodig. Pas als je richting 40km gaat trainen is een lichter zadeltje wellicht wel handig, maar dat hoeft echt geen peperduur endurance zadel te zijn. Die hoofdstellen zijn wel ideaal, wij hebben ze puur voor het buitenrijden. Erna mik je ze onder de kraan en ze zijn schoon, geen gedoe met zout water en ladingen zweet op je goede leren western spullen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 08:10

Haha die lijst wordt bij mij ook als maar langer! Er zijn ook zoveel leuke dingen te doen met paarden. :D

Waarom start je eigenlijk pas vanaf z'n vijfde verjaardag met zadelmak maken Canies?
Tie was ook 5 en dat is meteen de reden waarom ik nu zo vroeg ben begonnen. Wat n drama was dat... :')

Punt is dat als ik met Nour straks als hij oud genoeg is Endurance in wil ik meteen klasse 2 zou moeten starten, dus moet vantevoren toch genoeg punten hebben. Het is er echt n paard voor! Maar eerst maar eens kijken of het wel gaat. Heb ook nog een gezin en werk en dan kun je geen uren per dag trainen.
Gisteren weer heeeeeerlijk ritje gemaakt met Claudia en Nadra! Was weer genieten! :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:30

Oh joh mag je met hengst niet in klasse 1 starten? Hms tja hehe dan is t idd wel ff ander verhaal hihi.

Ik wilde pertinent geen paard wat al voor zn 5e is ingereden, tuurlijk met het juiste beleid kan het zijn dat er niks mis gegaan is, maar aangezien groeischijven in de rug nek en hals pas bij 5,6,7 jr sluiten zie ik geen reden om er al eerder echt mee te rijden. Maar juist ervoor te zorgen dat alle knopjes en bespiering er al op zitten, zodat het rijden uiteindelijk niks meer voorstelt.
Tot 5/6 jr beetje op t land staan ben ik ook zeker geen voorstander van, maar opvoeden en beginnen met trainen kan ook al zover vanaf de grond.
Plan is om vanaf de winter te beginnen met singeltjes/training zadeltje e.d. dan hoop ik er rond lente op te kunnen zitten. En dan nog een jaar rustig aan, voordat ik hem richting dagelijks ga rijden.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 15:48

Dat was idd bij Tie vanuit niets naar alles. Werkt niet. Groeischijvenverhaal is mij bekend. Zijn nu ook weer nieuwe bevindingen waarin juist wordt gezegd geleidelijk aan te gaan belasten en dus wel op jongere leeftijd.
Nour wordt ook Max twee keer in de week bereden. En wat je zegt met grondwerk kun je al zo veel knoppen er op zetten! :j

ATA mensen, het wordt echt erg. Heb wéér een nieuw showsetje compleet hihi! Help! :')

Afbeelding

Afbeelding