[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:45

Die heb ik ook voorbij zien komen, vond die zo gaaf!! Ben benieuwd hoe die op jouw knappies zal staan als ze er in gegroeid zijn :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:48

Ik vermoed heel erg mooi :D

Was al een tijdje gek van een pauwenset die ik elders gezien had, maar dat vond ik net niet dàt. Deze dus wel.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:55

Ik wil heel graag een showhalstertje voor mijn halfbloedje als ie er eenmaal is :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:07

If you can dream it I can make it :D

Wat balen Kelly! Ik dacht dat ze gewoon avs stond maar niet dus. Ja das heel duur, wat ontzettend zuur zeg! Eigenlijk is het ook idioot, is voor jou ook behoorlijk ontmoedigend natuurlijk -O-
Het dekken van eigen merries is niet bij avs, wel bij vzap :) voor het avs is een hengst ggk als ze het onderzoek in Utrecht goed hebben doorstaan (spat-foto's, sperma, en een snelle blik of hoeven niet sterk afwijkend zijn, tanden netjes op elkaar staan en ballen mogen niet meer dan bepaald % afwijken in grootte) en als ze op de premiekeuring zijn geweest (hoeven dus geen premie te hebben behaald!). Rx is optioneel nog te doen, dat is geloof ik net zoiets als prok maar niet verplicht.
Of je een eigen of vreemde merrie dekt maakt voor de kosten niks uit bij het avs, is gewoon ggk of niet :)
Maar jeetje als je denkt met 200 euro klaar te zijn krijg je wel echt een rolberoerte -O-

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:10

Amy, ik ga zo weer euhm, meten :+ Hopelijk ben ik deze keer iets slimmer van aanpak :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:57

Baps kent ook privaten dekkingen, dan moeten merrie en hengst minimaal een half jaar van dezelfde eigenaar zijn.

Hengsten boete is 429 euro, schetser is 21 euro, 134 euro voor te laat aangeven van de geboorte...Die prijs gaat dus helemaal goed voor je pony :)

Hengstenboete is ook flink omhoog gegaan zeg, twee jaar terug was dat nog 300 euro

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:44

Op zich is het niet verkeerd dat daar een boete op staat natuurlijk. Je wilt wel kwaliteit blijven leveren in je stamboek :)
Al met al is het een bijzonder zure situatie voor je Kelly!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:50

Nee klopt is alleen maar goed alleen jammer dat mensen zich er niet aan houden en dat andere mensen dit dan weer moeten bezuren :+

Ahg, ik denk nog even..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:53

Ja, het is jammer dat jij er nu de dupe van bent. Maar always look on the bright side: diezelfde fout zul je niet snel nogmaals maken!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:54

Moet je denken hoe gek het voor mij werd toen de eigenaar van het paard waarvoor ik ging kijken nog stalgeld ging vragen voor de periode dat het zou duren tot de papieren in orde waren *toekietoek*. Alsof het mijn fout was dat het paard zelfs nog niet gechipt was op 2-jarige leeftijd en dus niet vervoerd mocht worden. Helemaal gek.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 23:05

Ow, dan zouden bij mij ook alle alarmbellen gaan rinkelen Tieneke :=

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:36

Dat is helemaal erg! Ja het had mij gewoon zo leuk geleken om een eerlijke wedstrijd te rijden en niet alleen maar tussen de grote kwpn'ers te rijden..

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:13

Jeetje, Katja, wat is ze enorm :wow:

Solo van Paola is inderdaad een mooie hengst, mijn schoonzus heeft met haar arabische merrie een Quarab-merrie van hem gefokt, erg mooi ding!

Poeh dat is wel heel veel geld, Kelly, wat vervelend!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:29

Hai ladies!

Jeetje Katja, ze groeit goed :oo
Ben erg benieuwd naar het veulen :D

Annika, klinkt als een fijne plek, fijn dat je een goed huisje hebt gevonden

Kelly, dat is mooi balen zeg. Kosten zijn idd erg hoog! Kan me voorstellen dat jij die boete niet wilt betalen, is ook niet helemaal terecht. Hun fokken ermee niet jij. Ik bne het met Katja eens, gewoon wedstrijden rijden bij het KNHS.

Gisteren weer gereden, ging echt totaal niet lekker. Uiteindelijk ben ik jankend afgestapt, was zo verschrikkelijk kwaad op mezelf! Eerst gaf ik Ludo continu de schuld maar hij deed juist vreselijk zijn best alleen ik deed het fout. Heb hem onwijs op zijn flikker gegeven terwijl dat dus niet terecht was. Oh man wat was ik kwaad op mezelf! -:(- Daarna nog maar even flink geknuffeld en wat lekkers gegeven. Normaal gesproken is hij erg drammerig, nu kwam die heel relax bij me staan alsof ie wilde zeggen dat hij niet boos was. Wat een geweldig dier heb ik toch.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:30

Kelly, ik zou gewoon lekker even gaan sparen. Ze is nog hartstikke jong, dus die wedstrijden komen wel! Ik kan me voorstellen dat je gewoon graag een AVS paspoort wil, ook voor de AVS wedstrijden.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:07

Ja precies. Ik heb nog alle tijd dus ik spaar gewoon rustig en over een paar jaar komt dat wel..

Ik wil ook nog wel een keer met de paardjes meeten hier! :D

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:11

Daar heb je gelukkig geen AVS paspoort voor nodig ;)!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:13

Haha yay!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:25

Goedemorgen

Annika gefeliciteerd met de verkoop van Doortje klinkt als een fijn thuis geniet nog even lekker van haar en ookvan euforio die kleine man straks op eigen benen in de topplek (wij zijn ook heel blij geweest dat Daisy daar heeft mogen opgroeien)

Katja jou volg ik op de voet ofcourse zoooo benieuwd en tsjonge jongen hoe lang houdt ze iedereen nog in spanning tis nu niet echt lekker weer voor de kleine spruit.

Kelly ik zou om tafel gaan met de fokkers misschien kunnen jullie samen tot een oplossing komen, wij hebben Sirel ook pas later bij het AVS in kunnen schrijven dit ook doordat de fokker zich er goedkoop vanaf probeerde te maken en wij hadden ook dat van beide ouders( die waren toen 29 en 24) DNA moesten trekken die door hun leeftijd en toen nog niet met dna gewerkt werd dus niet bekent was maar wij zijn blij dit allemaal gedaan te hebben.
AVS wedstrijden zijn wel leuk om eens te starten maar de gewone KNHS wedstrijden kunnen net zo leuk zijn en zeker als je met je AV andere rassen achter je laat ;)

Amy hopenlijk kan je je draai weer beetje vinden gefeli met je baan bevalt t een beetje?

Tieneke ookal reageer ik niet altijd in topics enzo ik geniet van de foto's
En er zijn er een paar aan t verhuizen of zijn net verhuisd veel plezier op jullie nieuwe stekje.

Lees op t moment wat vaker alleen mee ipv dat ik reageer
Wie gaan er trouwens naar Raalte?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:31

Ik kom langs, lekker kijken :)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:59

Ik probeer zaterdagochtend richting Raalte te rijden :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:09

wij zijn in Raalte :)

Elke dag weer zo genieten met mijn zwarte man <3 mijn kanjer beweegt als nooit te voren en is super lief <3 Kanjer
Inmiddels ben ik al 4,5 kg afgevallen voor hem en heb er nog 7 te gaan. Tegen de tijd dat het eraf is hoop ik dat mijn kanjer weer volop mag gaan werken en kan ik hem onder het zadel brengen. Heb in het verleden weleens getwijfeld of we hem wel hadden moeten kopen, maar inmiddels ben ik er 100% zeker over. Dit is de beste beslissing geweest die we in tijden hebben gemaakt. Wat een lieverd, wat een knapperd, wat een kanjer :+:

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:12

Wij zijn er ook in Raalte met Asiyah (Suus rijdt de western zadelrubriek) Sorry, niet zo actief meer hier maar voor degenen die ook gaan: gezellig!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:34

Ik ga denk ik niet naar Raalte nou Set haar inhoud binnenhoudt :P

Lisa wat super van Zaar zeg! Lijkt me een heerlijk rijpaard. Fijn dat hij zo goed doet en dat je bent afgevallen :j petje af.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3 <3 <3 My loves

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:46

ik wil jouw wei hebben!!

Heb 1 keer een rondje op zaar gestapt, zo labiel als wat, alsof ik op een bootje zat :s Komt vast goed, hij is nu groter, sterker en tegen die tijd ik een stuk lichten ;) Kan ik hem ook niet meer in de weg zitten