[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:55

@kelly ja dat doet asal in begin van de training ook heel erg maar die heeft nergens last van ja van luiheid soms, wanneer ze hier met 5 min doorheen is en lekker warm gereden is wordt ze juist erg actief en is ze super fijn te rijden, als ik na les ga zegt ze ook altijd Asal is net een dieseltje moet eerst even op gang komen maar wanneer ze warm is laat ze zich ook super fijn rijden

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:59

leuk om te horen hoe het ging Kel!

Set, ik zou ook even iets halen er voor of het in de gaten houden...ik vindt altijd dat als iets er niet hoort het ook snel weg moet.

en natuurlijk haal ik iemand er bij die het zadel komt passen als ik voor een westernzadel ga kijken maar twijfel nog over boom of boomloos, vindt boomloos zo lelijk gewoon...kennisje van mij heeft nog een zgan barefoot Arizona te koop btw, compleet.

mmm slowfeeders eerste nacht gebruikt, had ze naar mijn idee aardig vol gedaan maar Volletje heeft hem al echt zo goed als leeg, lijkt me sterk dat ik er dan 50 kilo in gedaan heb?

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:00

oke, iemand tip hoe je drie paarden in een twee paards trailer krijgt? gaan in mei weer op vakantie met de paarden maar wil mijn shet niet achter laten...hij is zo snel bevangen en waar hij mag logeren staat hij 24/7 buiten :(

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:02

kan shetje niet voor in de punt?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:43

Zou toch liever 2x rijden dan, shet in het voorste stukje lijkt me bloedlink :n

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:46

ja ik zou een zeker 2 keer rijden maar als ze maar 1 keer kunnen

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:47

ik kan niet twee keer rijden, het is vanaf randje zuidholland/zeeland naar gelderland dus ben dan met 1 x rijden al 2,5 uur onderweg...

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:49

zal eens kijken of er niet ergens een driepaards trailer te huur is....of extra trailer mee ofzo....ik weet t nog effe niet...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:51

Als je hem in de punt zet moet je een veulenschot erin zetten aan de voorkant. Dan is het relatief veilig. Maar krap is het wel en ik zou liever 2x rijden dan. Hoewel, als ik af en toe zie hoe handelaren 3 of 4 pony's in een trailer proppen :oo en dat gaat altijd goed bij die lui he...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:52

barbaras schreef:
zal eens kijken of er niet ergens een driepaards trailer te huur is....of extra trailer mee ofzo....ik weet t nog effe niet...

huur een 2 paards vrachtwagentje en hang er een trailer achter :Y)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:02

whaha nou dan kom ik alsnog te kort want ook mijn gezin, twee honden en heel de inboedel ongeveer moet mee

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:11

@ joysjuh: een dieseltje haha! Wie weet is geisha dat ook, er is hoop! :D

@barbaras: misschien een keer alle 3 inladen en kijken hoe dat past en dan inderdaad met zo'n veulenschot?

2 x rijden is ook vervelend. Dan zou ik inderdaad met 2 trailers rijden of een 3 paards huren/lenen!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:19

Morge

Katja hoe gaat t met SeSa in spe en dat bultje is volgens mij niks misschien gestoten ofzo :) weet niet of ik had gereageerd maar lekker gevoel he dat ze nog drachtig is helaas heeft Set dan wel wat nukken erdoor hopelijk word ze daarmee weer wat stabieler(bij Reem was dat pas toen kleine spruit ernaast stond :+ )
Las wat over tattoos heb er ook 1 chinees teken van mijn sterrenbeeld en wil er nog 1 maar weet niet wat en ook niet waar, hubby heeft ipv trouwring ook tattoo wat makkelijker met werk en t past bij hem
Kelly fijn dat Jessica langs is geweest en dat ze je tips heeft kunnen geven.
Weer veel fototopics voorbij zien komen die ook verdient in uitgelicht kwamen :P
Tis wel jammer dat de AV wedstrijden zo'n klereeind weg zijn want af en toe eens eentje rijden is best wel geinig maar om er een week weer van bij te moeten komen is minder grappig dus hoop dat er weer meer animo komt en dat ze ze weer waar wat verspreider door het land kunnen houden. verder blijven we lekker proberen de kastelen te verslaan :P
Verder overal een hap en een snap van meegekregen. :o
Miranda wat is je dochter een leuke combi met Fuego

Hier gaat alles zijn gangetje geen bijzonderheden gelukkig :D

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:19

ik weet niet hoe het zit met de kogeldruk als je een pony voorin zet, maar daarnaast is het alsnog niet ideaal met een hapgrage hengst boven je lijf als shet zijnde, shet is al een schijterd....mmm t is pas voor mei dus kan er nog even over denken

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:25

barbaras schreef:
ik weet niet hoe het zit met de kogeldruk als je een pony voorin zet, maar daarnaast is het alsnog niet ideaal met een hapgrage hengst boven je lijf als shet zijnde, shet is al een schijterd....mmm t is pas voor mei dus kan er nog even over denken

Zou het toch eens proberen want een shet heeft voorin vaak ook nog wel wat ruimte waar hij dus hapgrage hengst kan ontwijken(ligt ook beetje aan de grote van je shet)
En misschien vind je iemand die op je shet kan passen en weet hoe het moet

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:28

en hoe zit het met de kogeldruk dan?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:31

Djuun in uitgelicht :D

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:36

barbaras schreef:

Tis al niet iets wat je wekelijks gaat doen en zoveel gewicht is een shettie niet en t gewicht wat je laad mag je trailer iig hebben van je auto weet ik niet ligt aan je auto ;)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:59

Ik zou zelf toch wel zorgen maken om de kogeldruk idd.

Hebben jullie ervaringen met een Wintec Isabell op jullie arabier?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:21

Mijn ervaring is je.niet blindstaren op een zadel.
Wat op.de een goed ligt.kan op de ander beroerd liggen.

Rekening houden met de lendenen en.rondom de schoft en schouders is wel echt belangrijk..

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:25

Bren79 schreef:
barbaras schreef:

Tis al niet iets wat je wekelijks gaat doen en zoveel gewicht is een shettie niet en t gewicht wat je laad mag je trailer iig hebben van je auto weet ik niet ligt aan je auto ;)

als je kogeldruk normaal +/- 75 kg is en je plaatst een shet van geen idee maar zeg even 250 kg voor de banden waar het meeste gewicht op rust wordt het geheel dus een heel ander plaatje. ik weet niet hoe dit zit met een veulenschot enz of dit een normale manier van vervoeren van veulens is? geen ervaring mee maar daarom vraag ik het hier ook.

auto is geen probleem, dikke V8 amerikaan die dik 3000 kg mag trekken

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:28

Nee ik wil me ook absoluut niet blindstaren op een zadel. Kwam dit zadel tegen en vroeg me af of er iemand ervaring mee had.

Ik wil pas van de zomer beginnen met zadeltje wennen etc.
Voorkeur is dus een niet al te zwaar en duur zadel. Met het oog op zijn lichamelijke veranderingen. Maar ik wil wel een zadel die goed genoeg ligt om eraan te wennen, zonder meteen een slechte ervaring op te doen.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:30

misschien een idee om een boomloos bv barefootje te gebruiken? daar rij ik de paarden van mijn werkgever mee in....wegen niks en de meeste paarden vinden het niet echt storend.
Maar sommige mensen vinden het niet stabiel zitten want zijn dressuurzadels gewent met wrongen enz en dan zit je op een barefoot erg "los"...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:31

Yusraa had een Wintec toen ik haar overnam, maar die is terug gegaan naar de oude eigenaresse, omdat dit een klein zadeltje was (En mijn kont te dik ervoor :P )
De standaard Barefoots (Cherokee is dat geloof ik) is niet zo duur in aanschaf (Tweedehands), misschien dat zoiets handig is?

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:33

Ja dat is inderdaad ook nog een optie. Zelf geen ervaring met boomloos zadel dus geen idee hoe ik dat zelf vind rijden. Al reed ik voorheen ook graag zonder zadel. Dus ben niet zozeer bang dat ik het te vrij vind.