[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:45

Ons bezwaar was in eerste instantie eigenlijk dat hij langzamer werkt dan de smid die we eerst hadden, maar nu ik dit zo heb gehoord en gezien ben ik juist blij daarmee.. :+ Vorige keer heeft de andere smid bekapt, die heeft echt 0,0 gezegd over Nas dr voeten. Hij deed ook vrij moeilijk toen ik vroeg of hij Umoyax volgende keer anders wilde bekappen, dus dat gaf de doorslag om nog eens te kijken wat het resultaat was met deze..
Nou, Umoyax na het bekappen even in de bak gehad, hij liep nog wel heel gevoelig, maar tjeeeee wat een verschil! :oo Hij liep echt zo veel makkelijker.. Daarom wilde ik hem vorige keer dus al anders bekapt hebben :+

Pffft nou ik werd er gestoord van vanmiddag :') Hij is altijd zó braaf bij de smid....en dan ineens dat geklier. Terwijl hij met binnenhalen juist weer ontzettend lief was. Nouja, ben iig blij dat hij zich uiteindelijk weer wist te gedragen :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:03

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:35

Fuego staat er zelfs in! ;) :D

Leuk trouwens he, dat Amilah een beeb heeft gekregen vannacht!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:36

hahaha :+ jup. bedankt voor je siamezen-compliment! :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:12

Hallo dames!! Zo, ik kom ook weer even binnenvallen :')

Ik heb een goed excuus hoor :D :') heeele drukke schoolperiode gehad en tentamens, nu lekker vakantie *\o/* nouja nog wel twee herkansingen maar ach!

Ik zie heel veel leuke topics voorbij komen :D! ga zo reageren! En een knappe arab op de voorpagina van bokt, eentje uit dit topic?!

Met Shiefie gaat het erg goed! Van de week 's avonds heerlijk naar het strand geweest, pas de 3e keer voor haar en pas de 2e keer onder het zadel, topic volgt nog :D

En dan kom ik gelijk maar met een vraag aan jullie!!: Shief is echt een ontzettende drama met afspuiten, ze laat het echt slecht toe :n van alles geprobeerd, al 2 jaar lang geduld, lief, vertrouwen.. Soms boos worden.. Maar niks lijkt echt te werken. Vandaag weer een poging gedaan met een coole schaafwond aan mijn arm als resultaat :') Uiteeeeeindelijk laat ze het wel toe en mogen we haar helemaal douchen, uiteraard goed beloond, maar zo kan je elke keer van voor af aan beginnen.. Miss hebben jullie tips? :)

Enn ik vroeg me af wie van jullie naar St. Oedenrode gaat? :D Zag al wel het een en ander voorbij komen, Angela en ik komen waarschijnlijk zondag wel!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:50

Sint Oedenrode is zo ver weg voor mij, maar eigenlijk wil ik nou wel eens gaan kijken! Qua afspuiten weet ik eigenlijk niet zo goed :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:05

set_elkol schreef:
hahaha :+ jup. bedankt voor je siamezen-compliment! :D

Graag gedaan! :D

Shanna, begin je altijd bij de schouder met spuiten?
Want dat vinden ze veel minder eng dan als je onderaan het been begint.
En verder gewoon desensibiliseren, blijft ze staan stop je even, gaat ze flippen net zo lang doorgaan tot ze weer stilstaat.
En dan gewoon heeeeeel vaak doen.

Leuk dat Shief zo braaf is onder het zadel! :))

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:14

Ja precies dat stoppen zodra ze stil staat deden we al, werkte goed.idd! Zo konden er uiteindelijk alles doen!
Zijn ook bij de benen beginnen maar toen flipte ze dus zo erg dat ze onze paal omver trok en ik met een auw arm zit haha :')

Fijn dat jij ook aangeeft dat deze methode werkt, dan gaan we hier gewoon mee door! Hopelijk voorlopig goed weer, dan kunnen we het even goed doorzetten!

Ja vanaf ons is het ook een eindje rijden, maar groningen nog verder idd! Ik was geloof ik 2 jaar geleden ook op de show, toen werd Shariah KSI, familie van Shief kampioen :D maar naast dat vind ik het ook een gave show!

Edit: ik lees verkeerd! Zijn dus bij de benen begonnen maar ging later idd wel beter toen ik vanaf de schouder begon! Dus dat ga ik dan zeker altijd doen ipv de benen, Thanks voor de tip!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:21

St oedenrode ben ik sowieso ook, met nashwa én met de store natuurlijk :D
Lastig dat ze zich niet laat wassen! Gaat het met warm water beter? Zo heb ik het met mn pony ook op moeten bouwen, koud water flipte hij in het begin echt..

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:27

Oh gaaf! Dan komen Angela en ik bij je kijken hoor! :D en nashwa bewonderen natuurlijk!

Nou we wassen eigenlijk nooit omdat we alleen koud water hebben, doen het dus alleen zomers :) uiteindelijk lijkt ze het ook wel lekker te vinden, ze is natuurlijk zwart dus lekker heet altijd.. Nu nog even 'wennen' aan het enge!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:50

Ik kan helaas niet St. Oederode (al andere afspraken dat weekend), vond het vorig jaar erg leuk :j
Anders hadden we een meeting kunnen doen :P

Benen afspuiten is ook niet Djunnahs hobby :n Maar gewoon heel vaak blijven herhalen en uiteindelijk accepteert ze het wel. Ondanks dat het nog steeds geen feestje is voor dr :+
Tip van Miranda klinkt wel goed :j

Vanavond even gedachten verzet op buitenrit :) Had ik even nodig. Gelukkig was Djuun, ondanks nogal :):) op eerste stuk, daarna heel relaxt :)

Ook nog even de gloedjenieuwe showset gepast (die jullie vast al wel op FB hadden gespot):
Afbeelding

En fokster/oude eigenaresse van Djuun heeft vandaag dr profielfoto aangepast op FB met een mini-Djunnah :D <3
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:53

ik vind die mini zo lief, mooi koppie! en die showset is ook gaaf!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:58

Ze heeft als veulen ook al echt de Djunnah uitstraling van nu :j Een echt meisje, lief, maar ook ondeugend op zn tijd :)

Vandaag met dr naar een vriendin gereden waar ik wat moest ophalen (zou ik eigenlijk op de terugweg naar huis doen, maar dacht halverwege mn buitenrit dat ik dr net zo goed rijdend naartoe kon :') ) en ze heeft daar nog een jonge hond van 9 maanden paardmak gemaakt (die was helemaal versteven van schrik toen hij Djuun zag, dus aangeboden aan mevrouw of ze hem even wilde laten kijken) en ook nog met een baby geknuffeld van de buren van mn vriendin <3 Kindje had helemaal pretbekkie en Djuun is dan zo zacht en lief <3

Had vandaag even zo'n ritje nodig en ben dan extra blij met mn paard :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:07

Mooi bekkie had Djuun als veulen...zou je zo in je binnenzak stoppen :+
Mooie set ook.
Mo heeft weer lekker lang in de wei gestaan nadat ik hem aan de arbeid had gezet en over balkjes had laten lopen :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:09

Ze wilt nog steeds wel in je binnenzak als je er snoepjes in hebt hoor, Jes :P

Lekker Mo op de wei :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:11

Ik vind je set errugggg gaaf ersilia! Vooral dat borst stuk! Echt mooi

En fijn he! Waar die paardjes wel niet goed voor zijn :) heb zelf met enige regelmaat ook echt even een opfrisbeurt nodig in mn hoofd, daar zijn paardjes het beste medicijn voor! Fijn dat je lekker hebt gereden, was ook mooi weer! :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:17

Ja, daar zijn ze de paardjes heel goed voor :) Zeker als ze dan zo met de oortjes naar voren, maantjes wapperend in de wind lekker lopen :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:19

Ja echt! Heerlijk <3

Brr ik ga slapen! Vandaag met Angela hard gewerkt op stal aan onze weide, allemaal palen gedraaid en draad gespannen.. Ziet er weer knap uit!
Maar ben dus een beetje verbrand haha, en nu wordt ik kouddd :brr:

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:20

Ja meneer heeft het echt naar zijn zin buiten op de wei.
Voordeel is dat hij uitzicht heeft op de stallen met buitenluik dus niet geheel afgezonderd.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:25

Wat een heerlijke babyfoto van Djuun! Echt een schatje <3

Jessica, volgens mij heb je echt een heerlijk plekje gevonden om Mo paardwaardig hengst te kunnen houden he?

Drama met afspuiten, zoooo herkenbaar! Helaas heb ik ook niet de oplossing... Wat bij Ely goed werkt, is gewoon negeren en doorgaan, want die neemt me echt in de maling af en toe...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:55

nog maar 15 dagen en dan brengen we Set naar de hengst, ik hoop dat ze zich daar ook als een Slettel gedraagt, dat zou wel helpen :D Ik kan niet wachten tot het moment dat ze (hopelijk) drachtig wordt gescand! *\o/* hopelijk gaat het ongeveer zo:

Afbeelding Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:32

Spannend!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:56

Set is zo slaperig vandaag, met dit weer :D Heb heel rustig haar kapsel kunnen bijwerken omdat ze toch sliep. Haar manen hingen ineens alle kanten uit in pieken dus heb haar weer bijgeschoren en gevlochten om de manen weer aan 1 kant te hangen :) Manen worden ook eindelijk mooi wit in plaats van peper/zout/zwart/bruin/bah.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:01

Lastig Shanna, maar denk dat hier wel goede tips zijn gegeven :) Gewoon rustig beginnen met bv een piesstraaltje en zo uitbouwen?

Leuk Katja :):) Maantjes ook weer netjes!!

Ik vind het echt een prachtig set zussie!!

Vanmiddag les gehad met Djuun, heb echt onwijs fijn gereden :):)
M'n moede heeft foto's gemaakt en ik een topic :=
[RIJ-ITP] AV Djunnah @ work in de les

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:38

Annikab schreef:
Wat een heerlijke babyfoto van Djuun! Echt een schatje <3

Jessica, volgens mij heb je echt een heerlijk plekje gevonden om Mo paardwaardig hengst te kunnen houden he?

Drama met afspuiten, zoooo herkenbaar! Helaas heb ik ook niet de oplossing... Wat bij Ely goed werkt, is gewoon negeren en doorgaan, want die neemt me echt in de maling af en toe...

Ja Mo staat super.
Ook omdat je toch een GGK hengst heb waar natuurlijk mee gedekt wordt is al zeldzaam dat het mag op een stal.
Probeer wel rekening te houden met stalgenoten.
Dek en schouw over het algemeen als alles op de wei staat en er niet wordt gereden.
Vandaag de merrie voor het eerst gedekt...Beide waren super braaf :j

Haha mooi strakke vlechtjes bij Set, spannend he het dekken en daarna de 11 maanden :P

Les ziet er netjes uit..Je ziet al meer voorbeen gebruik en in de galop meer sprong +:)+