Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 20:19

Leuk weekend gehad?! :D

Heb druk maar beregezellig weekend gehad! Vanochtend meisje Tie mee uit rijden genomen, was heerlijk en lekker gekroeld met m'n grote kleine meidje!
Ze is weer thuis! Ze is nog altijd vol temperament dus we gaan nu ze is afgespeend eens serieus wat opvoedkundig werk doen! ~~}>
Omdat ik dit weekend serieus geconfronteerd ben met wat ik met haar wil ben ik tot het besef gekomen dat ik haar NIET kwijt wil!
En ze is ook zo knap! <3

Afbeelding

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:22

o jeetje Yil.....straks heb je er ook 4.... *D

Met Nadra ridden class gereden op de Nationale in Raalte, Reindert had even tijd om ons op de kiek te zetten!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(sorrie voor de hoeveelheid maar Reindert maakt er altijd zoveeeel......)

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:30

Mooie foto's!

Yil, je poppetje mag blijven. Heerlijk toch.
Ze word ook echt enorm gaaf!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 20:00

Nice pics Clau! Ze zou zo mooi bij Nour passen... |o
Die een na laatste... <3

Ja jee.... Zie je hoe ze er uit ziet?!!! Ze is echt the bomb! En die attitude! :roll:
Ze heeft alles om n super ster te worden. Enige is dat ze zwaar merrie is (waarvan Joyce kan getuigen := ) een heul pittig karaktertje. Nu ik heb besloten dat ze mag blijven voelt t alsof ik n nieuw paard heb gekregen, stom he?! Maar ben zo blij! Echt erg... :roll:

Nour doe ik ff rustig mee nu. Hij heeft, zo op t eerste gezicht en wat testjes later, geen last van z'n rug, maar ging in ene (toen er dressuurzadel op had gelegen) ineens z'n staart scheef dragen. Ook los miste ik z'n mega moves.
Dus nu vooral maar voorwaarts neerwaarts, zondag de clinic rechtrichten en de week erop osteo (die zowiezo langs kwam voor jaarlijkse check).
Misschien beetje te voorzichtig maar gezien z'n leeftijd better safe then sorry...

En Yazahra... Zullen we toch maar eens zachtjes aan wat in Hand gaan bijbrengen, zoals MANIEREN!!!! ~~}>

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:15

haha ja het is een echt dametje. Maar daar kun jij wel overweg, dus gaat goed komen.
Voelt als een nieuw paard, heerlijk toch! :D
Nour even rustig aan dan idd. Beetje vreemd. Zaterdag komt hier de osteo. Ben ik ook heel benieuwd naar.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 20:25

Ben benieuwd wat je van d'r vindt Jes, ze is weer veranderd in twee weken tijd en zowel Jan als ik vinden d'r weer beter geworden. (Hoezo trotse paardenmama :roll: :P )

Ik ben ook benieuwd! Wel meteen vertellen hoor!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:21

Super Keuze Yil, ik had altijd het idee, daarvan ga je echt spijt krijgen ze is echt gaaf als ik ze toen op Tulip zag en werd alleen maar mooier op de foto's te zien, maar in real al tijdje niet meer, maar zo te horen nog knapper dus, je kan mega trots zijn!

Shamilah is ook miss attitude hoor, en als mama niet wilt spelen, dan doen we mama spelen, en doen we anders mama lopen, wie neemt de touwtjes in de handen! vandaag even verzet van weides, want de boer, was de andere stukken waar shameless op komt extra kort doen dat hij langzaam terug op het korte gras kan herstellen, dus nieuwe weide, ja dan gaat die staart erop, of gewoon even de tuinslang boven halen en wat spatjes op haar en hop staart erop en maar geven en blijven gaan, en ze wordt echt donkerder en donkerder, op papier licht bruin, maar ze wordt donkerbruin, *\o/* *\o/*

Ja dat Jonge grut moet je soms even de puntjes op de I zetten, maar het is toch anders zo genieten!

en ja Yil, vruchtbare bodem, en ja het aantal paarden zal snel stijgen, :-)

mvg Glenn,

egyptian event was leuk weekend

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 19:46

Op de Tulip was ze echt mega lelijk vergeleken met nu, dus verbaasde me echt dat ze zulke hoge punten kreeg! Was echt top!
Jaaaaaa Glennn, daar willen we echt dus wel foto en videomateriaal van hoor anders geloof ik het niet! :P

Vandaag weer ongelofelijk lopen kroelen met Princessa. Kan me nu pas volledig open stellen en merrie eigen... je krijgt t in tienvoud terug! :+: Really love that girly! <3

Ook Tie weer getraind, heerlijk buigwerk gedaan, begint echt weer lenig te worden (legt zo dr hoef in dr nek whahaha :D ). Tot slot ook ff bridleless gereden en ook weer top. Heb gemerkt dat de back up zondrr hoofdstel beter gaat dan met... stof tot nadenken....
Bij thuiskomst de p&q op de mat met artikel over mn trainster Irene. Echt tof! Heb zon baat bij haar. Zondag start cursus rechtrichten met Nour. Zin an!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 21:28

Tina Turner! _O-
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:18

whahaha heeft ze stroom gehad? _O-

Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:47

Ook hele knappe foto's van Nadra zeg! Mooi combi Claudia, echt American style en mooi outfit!

mvg Glenn

Ik zal binnenkort zeker terug foto's maken, en vind ze heel gaaf die Tina look, volle dikke manen zie ik graag!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 20:06

Jaaaaa, foto's!!!! *\o/* Ik ben toch zo benieuwd!

Lach je nou m'n pony uit Jes?!! >;) :P

Glenn, dikke manen, love it! Maar Yazahra heeft krullen!!!! :oo Ja, je leest t goed, dikke Braziliaanse easy-to-make-rastadreads-KRULLEN!!!! _O-

Gisteren wel n klein mannetje heel blij gemaakt! Vandaag vervelend onderzoek in de kliniek gehad en de schat wilde graag naar z'n vriendinnetje:

Afbeelding

Met de woorden: "Lekker eten Yazahra en groot groeien zodat ik strakjes op je kan rijden!"
Heerlijk toch? <3

Iedereen die naar het NK gaat: heel veel plezier en zet m op! :)F

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:57

Heerlijke foto van je mannetje yil!

Gister dagje NK geweest. Het was er zeer rustig, was erg jammer.
Maar ondanks dat hebben wij ons heel goed vermaakt.
Zaterdag ga ik weer.
Op tip van Wen haha. Dus gaan we voor de Freestyle!
Daarna de barrel en de super slide. Dus is wel de moeite waard. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 17:51

Freestyle en barrelrace zijn super leuk ok te zien!
Veel plezier morgen (maar dat zal vast wel lukken :P ).
Verder zag ik dat Cyann d'r eerste lint had binnen gehaald? Proficiat! *\o/*

Hier ook klein succesje: Jazzy heeft voor t eerst kennis gemaakt met het westernzadel. Ging harstikke goed! Natuurlijk wel even vliegen in de galop maar uiteindelijk geen enkel probleem meer. Komende week vanuit hier weer verder met zadelmak maken, want we zijn er nog lang niet. Aansingelen is geen enkel probleem maar rare onverwachte bewegingen in je omgeving zijn nog wel spannend.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:37

Wat goed zeg dat Jazzy het zo goed oppakte!
Gaat helemaal goed komen met haar.

Zojuist zei joep morgen ook mee te willen naar wanroij, dus we gaan morgen lekker gezellig saampjes naar de freestyle, barrelrace en superslide YEAH!! :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:52

mooie foto van je zoontje en Zaartje (hopelijk gaat het wat met hem?)

super dat het zo goed gaat met Jazzy, zal een knap pleasure paard worden net als mama en met ouder worden nog mooier , net als dakky werd ook met ouder te worden, mooier en mooier!

dat lijkt een leuke dag te worden Jessica, geniet er maar samen van!

ik dit weekend helpen belgisch kampioenschap, en zo gaan de weken en de weekends ook voorbij!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 20:25

Veel plezier Glenn op de Nationale! Tijd vliegt idd! Hoe is het met je mannetje?

Leuk leuk Jes! Gezellig dagje weg! Was ook gezellig m'n lunch bij jou haha! Was vandaag in de buurt voor m'n werk dus ben ff spontaan langs Jes geweest in m'n pauze. Weer ff d'r kanjers bewonderd en natuurlijk lekker bijgebept!

Veel plezier! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:41

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 17:23

En hoe is jullie weekend geweest? NK en BK!!! Ben benieuwd! :)

Zojuist terug van de clinic rechtrichten aan de hand! Was erg intensief maar heul erg leerzaam. Nour deed t weer fantastisch. Ben zo trots op m! Halve dag geconcentreerd werken op vreemd terrein tussen vreemde paarden waarvan een stil hengstige merrie! Af en toe keer roepen en soms trad z'n vijfde been enorm goed onder :+ maar verder was t dat wel, brave pown. Na de rust nog half uurtje priveles (nu ik er toch met m was) bij m'n trainster en meteen het geleerde ook onder de man in praktijk gebracht. Moe maar voldaan net thuis. :)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:14

Zoo dat waren weer even 3 pagina's bij lezen haha. Flink druk gehad met werken en nu weer aan de studie sinds vorige week.. Moet ook gebeuren helaas.

Tussendoor ben ik lekker met Raffi aan de slag, paar x per week los longeren zodat hij de lichaamstaal wat beter gaat begrijpen. Hij leert onwijs snel en de 3e sessie heb ik de bak niet eens meer voor de helft afgezet en meneer bleef keurig om mij heen joggen, terwijl hij de gehele 20x40m bak tot zijn beschikking had. Galop is nog ergg moeilijk, hij maakt er een soort kikkerspringen, is ook lastig die 4 stengels onder je lichaam te controleren _O- Ook gaat hij nog snel over in zijn show draf, maar laat steeds vaker en langer een rustige jog zien met zijn neus op de grond zien.
Deze week het eens oppakken aan de lijn, zodat we erna wat beginselen van backups, sidepassen en laterale buigen kunnen vragen. Ook gaan we de balkjes en zoveel mogelijk gekke obstakels maar introduceren, hoe eerder hoe beter :o
Zijn eerste echte buitenwandeling zit er ook op en op een hoop gesnork na, zet hij geen stap verkeerd. Nu snel maar de duinen in en het strand op, pakken we automatisch wat billen training mee ;) Zodra hij buiten relaxed is, gaan we de fiets erbij pakken en buiten aan de rechte lijnen en conditie werken. Lekker kilometer maken en indrukken opdoen.

Raalte was trouwens echt super gaaf! Voor mij de aller eerste keer dat ik naar een echte arabieren show was, dus me ogen uit gekeken. Erna ook nog eens voor het eerst op Penthor van An mogen stappen, was wel even wennen maar het ging toch zeker niet verkeerd. Penthor is echt een rasechte clown, lekker staan opfokken op dingen die hij met An op zijn rug niet eens ziet, jaa ik werd heerlijk in de zeik genomen _O- Tijdens de show zelf, liep hij best prima op 1 bok en 1 wegschrik actie na := Vooral tijdens het ere rondje met de hele groep stal hij flink de show met een aardig bok, jump, spring manoeuvre hahaha ik kwam niet meer bij van het lachen :))
Bij elkaar een waanzinnige eer dat An me hiervoor heeft gevraagd en heel gaaf om tussen al die geweldige DAWRA mensen en zo'n arabieren geweld te rijden :o Is wel even wat anders dan zo'n rustige WRAN/DAWRA wedstrijd sfeer.
Ook super knap en respect voor Marije die gewoon even meedeed aan de amateur keuring! *\o/*

Clau je foto's met Nadra zijn zo waanzinnnig mooi zeg! Echt waauwie!!!! <3

Ahh Yil, je meisje blijft lekker bij jou! Heel gaaf! :D Heerlijk die bos manen van madame zeg!
Enne, kan je niet binnenkort ook weer pics van Jazzy plaatsen? O:)

Hoe gaat het overigens met Nour? Clinic geholpen om alles weer beetje los en soepel te krijgen?
Zit mij nu ook te verdiepen in rechtricht clinics e.d. om hem aan de hand zoveel mogelijk al spieren te laten ontwikkelen en knopjes erop te zetten voor het rijden. Die clinic die jij hebt gedaan, is dat bij Irene Smeets in Velddriel? Wat houd zo'n eerste basis clinic rechtrichten ongeveer in?

Glenn, hoe gaat het met Shameless? Is het herstel allemaal goed gegaan?

Raff had in eerste instantie weinig zwelling van de castratie. Maar meneer heeft 2 weken geleden plots in iets heel scherps heeft gestaan, liep direct kreupel en zette zijn achterhoef alleen op zijn teen neer. De 2 dagen erna liep hij weer oke, maar toch direct hoefsmid laten komen want grote kans op een hoefzweer. Voor de zekerheid ook DA erbij, mocht hij het allemaal nog te spannend vinden, konden we hem een roesje geven. Gelukkig DA voor niks erbij gehaald, hij vond het mega spannend maar gedroeg zich keurig. De hoefsmid vond middenin erg diep een beginnende hoefzweer. Die was er nooit via de kroonrand uit gekomen, maar zou echt het been ingegaan zijn :oo Dus heeeel blij dat we er zo snel bij waren en die paar uur kreupel lopen hebben gezien.
Nu al 2 weken lang 2x per dag zijn pootje in de Biotex aan het zetten (lees houd 1 trappend been vast met je ene hand en met je andere hand een vol bakje met Biotex + water.. probeer hoef in bakje te houden zonder te meppen en kijk de secondes af op je horloge aangezien je handen na een halve minuut in die houding al verzuren _O- ) gelukkig leert hij vrij snel en gaat het inmiddels op de meeste dagen best soepel en kunnen we het bakje al neerzetten en alleen zijn pootje vasthouden erin.
Grote pluspunt, in 2 weken tijd is hij nu voetjesgeef en benen-aanraak-proof! Iets minder leuk was door het 3 dagen op het harde meer stil staan vanwege zijn pootje, hij toch aardig wat zwelling in zijn koker begon te krijgen.. Dus ook dat werd 2x per dag koelen met de waterslang erop.. Pluspunt daarvan, inmiddels is hij volledig afspuit-proof en zaakie-aanraak-proef!
Ook dit is nu weer aardig weggetrokken en hij staat nu al een weekje lekker elke dag op de wei met Nadesh. Ze gaan super samen en Deshje begint weer wat op te leven, ookal zie je soms nog een erg 'zware' blik.

Tevens zijn we mega aan het werk in de wei om onze winter paddock aan te leggen en zo tegelijk in de zomermaanden een paddock paradise te hebben. Laatste stukken nog betegelen, een klein schuilhoekje maken en dan gaan ze gewoon lekker dag en nacht naar buiten.

Nog 2 foto's van Raalte:

Afbeelding

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:32

Je maakt wat mee met zo'n jonkie Canies...maar fijn dat iedereen z'n plekje begint te vinden. Lekker aan het werk!

Vond het grappig om te zien hoe Penthor ineens zo veranderde idd, zo had ik 'm nog nooit gezien :)) in de ereronde reed ik achter je toen ie opeens opzij sprong en Daantje kéék niet eens <3 _/-\o_ De amateurkeuring was trouwens geinig joh, kan ik iedereen aanraden :j Superleuk om ook eens zo rond te rennen net als de Groten der ArabierenAarde.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 17:30

Ik zit erover te denken idd, ben alleen zo bang dat ik over m'n eigen voeten struikel haha (redelijk aannemelijk). :D Maar lijkt me wel leuk om eens zelf te doen... Wel n aanrader dus Marije?

Lekker dat Raf zo goed gaat! Foto's foto's!
Helaas geen pics van Jazzy, jullie zullen me op m'n woord moeten geloven haha! Maar heb Jes als getuige. :o

Nour loopt weer helemaal goed. Heeft ook nooit niet soepel gelopen maar miste ff die swung, die x factor zeg maar.
Met rechtrichten hoef ik me trouwens geeneens zorgen over de achterbenen te maken, hij treedt ver en goed onder, nu nog gewicht op juiste schouder.
Ja is idd Irene! Train al jaren bij haar, heel fijn en sluit ook goed bij Paulette d'r manier van lesgeven aan vind ik.
Die clinic:
Je krijgt stuk theorie, hoop biomechanica en de verschillende scheefheden. Dan aan de slag met je paard in groep (4 praktijk deelnemers waren ook theoriedeelnemers) . Je krijgt dan verschillende oefeningen waar je mee aan de gang gaat en ook individueel aandacht.
Op 15 sept gaat de nieuwe site van Irene in de lucht dus hou die in de gaten! Ze geeft echt hele gave clinics!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:45

Canies wat een verhaal weer haha
Maar fijn dat raff zo goed gaat. Straks lekker naar het strand met m. Heerlijk!

Marije, heb jij geen NK gereden afgelopen weekend?
Dawra had het weer netjes gedaan las ik.
Ik ben niet geweest, had toch gekozen voor de Freestyle Reining en de super slide zaterdag avond.
Hoop er volgend jaar ook weer zelf bij te zijn.

Vanmorgen bij Yentl geweest. Ze was vandaag heul stout }:)
Hengstige merrie's.... pff haha, nou ja ze was dus nogal temperament vol, was dus wat gepiep en gemopper en totaal niet bij de les. Maar doordat ze zo lekker veel temperament had nu, was ze super in haar rollbacks, spins en wissels. Echt top! Dat maakte het weer goed haha :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 17:48

Ze keek net nog moe uit d'r oogjes hihi! :(:) Tja, niet lopen klooien bij tante Jes want dan moet je nog harder werken! :=
Jammer dat ik de training niet heb gezien had d'r wel willen zien spinnen! *\o/*

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:07

Ja joh Yil, is leuk! Gewoon ook de atmosfeer, de mensen langs de kant, en als je dan ook nog een shower hebt is het helemaal gaaf! Daan wist niet zo goed wat hem overkwam, en hij is natuurlijk de sah en iht gewend en dan is dit wel ff heeeeel wat anders :)) Dus hij kwam niet echt aan lopen toe zoals hij het kan, maar ach geeft niks. Hij was superbraaf, en zo duur is het nou ook weer niet dus volgende keer gewoon weer.

Fijn hè als ze wat heter zijn. Dan kun je er idd lekker aan werken.

Ik NK? Ben je helemaal? _O- Nee joh daar pas ik helemaal nog niet tussen. Wie weet volgend jaar. Eerst nog maar eens een wintertje trainen. Wil volgend seizoen eigenlijk Beginner starten, maar dan moet ik wel fatsoenlijk en constant kunnen rekenen op die rechtergalop. Hij komt al steeds vaker om de hoek kijken, dus hopelijk zet dat door.