Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:26

Dankjewel, baal wel ongelooflijk dat ik nu niet verder kan aangezien mijn gouden draad op is. :( haha, het is zo verslavend!!

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:31

Haha dat snap ik ja! Ik moet volgende week echt even verder gaan! Hoop dat ik dan niet in de knoop zit met m'n garen..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:34

Wauw wat mooi al zeg! Die rood\gouden sierband komt van de markt in Emmen of niet? Ik heb er een halster van gemaakt, haha :D

Ik ga zo even lekker in de zon zitten schetsen voor m'n hengstenhalster.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:34

Bonjoy schreef:
Wauw wat mooi al zeg! Die rood\gouden sierband komt van de markt in Emmen of niet? Ik heb er een halster van gemaakt, haha :D

Jij bent aan het "babysitten" :+ is de beeb er al? <3

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:51

Wow gaaf borsttuig hoor! En de clip dat is heel smart :D

O ja voor de geinteresseerde niet met eigengemaakt halster (kabelhalster) op me NAARling :Y) was de ene vergeten :o maar aantal shots van Sjakie (ofwel AR Sinan Shaikyria) in training by ME }> en verzorgster stelde ze voor het eerst op (nog geen enkel paard opgesteld en al helemaal geen AV) Dus geslaagde fotoshoot ;)
http://img709.imageshack.us/img709/5324/img07f.png
http://img576.imageshack.us/img576/4595/img02t.png
http://img52.imageshack.us/img52/7230/img03o.png
http://img576.imageshack.us/img576/1069/img06.png

Hopelijk binnenkort toch weer echt handwerk op de foto :z

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:56

Horse_Art schreef:
Dankjewel, baal wel ongelooflijk dat ik nu niet verder kan aangezien mijn gouden draad op is. :( haha, het is zo verslavend!!

Gaaaf! dat borsttuig. verkoop je ze niet :Y) :+ haha ben al hele tijd op zoe naar gouden borsttuig + showhalster voor m hengst)
Iemand enig idee waar dat te vinden/bestellen is?

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:30

@ Rheal; mooie foto's!

Ben net maar verder gegaan met me halster waar ik vorige week ruzie mee had. :P Ben nu toch weer aardig opgeschoten, zal morgen even foto maken. :)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:33

Bonjoy schreef:

Dankjewel! Die band komt inderdaad van Emmen, wat een geweldig leuke kraam!! Jammer dat nu al alles op is dus ga aankomende vrijdag weer heen! Weet jij misschien hoe laat ze open gaan??

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:33

dakhilah schreef:
Bonjoy schreef:

Jij bent aan het "babysitten" :+ is de beeb er al? <3

Het is echt een superscheetje :+:

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:12

Priscilla__ schreef:
@ Rheal; mooie foto's!

Ben net maar verder gegaan met me halster waar ik vorige week ruzie mee had. :P Ben nu toch weer aardig opgeschoten, zal morgen even foto maken. :)

Hier foto! Moet nog wel de draadjes afknippen etc. Zit alleen te denken wat ik nog precies aan 't kopstuk wil maken. Zat te denken aan iets met kraaltjes..

http://i193.photobucket.com/albums/z277 ... MG1218.jpg

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:15

Mooie dingen komen weer voorbij! Dat borsttuig ziet er echt goed uit, zal mooi staan bij het hoofdstel. Ben je ook van plan mee te doen met Oosters gekostumeerd? Dat vind ik zelf altijd een leuke rubriek om te kijken.

Was er gisteren nog iemand in St Oedenrode bij de keuring Zuid? Ik was vooral bij de premiekeuring waar ik een dag met de jury mee mocht kijken en van alles vragen; heel erg leuk!
Ben Esther nog wel tegen gekomen, haar Malika had een prachtig halster om :D

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:21

Horse art, wat word het gaaf !!
Hier ligt het al een tijdje stil, heb het erg druk met de geboorteexplosie hier := Daarbij is mijn paspaardje voor de grote maten helaas overleden. Wil nu wel weer langzaam aan weer eens wat inelkaar gaan knutselen :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:03

Dankjulliewel voor de lovende woorden!

Ik maak inderdaad deze oosterse set om zo een keer met oosters gekostumeerd mee te kunnen doen. ;) Lijkt me ontzettend leuk! Ik ben niet naar st. oederode geweest, was het leuk? Mooie paarden voorbij zien komen??

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:05

Leuk horse-art, wie weet doen we eens samen mee want ik zou dat ook erg leuk vinden! Nu nog de zenuwen dan onder bedwang krijgen, dat was eerder bij een zadelrubriek nogal erg ;)

St Oedenrode was leuk, zeker mooie paarden gezien! Heb alleen weinig van de hele show gezien omdat ik dus mee mocht kijken met de premiekeuringen. Had een soot 'meeloopdagje' met deze jury en daar heb ik veel van opgestoken!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:13

Wauw dat zou ik ook wel willen, ben benieuwd hoe ze paarden beoordelen, kun je je daar voor opgeven ofzo?? Ben van plan over een jaartje mijn jonge merrie ook in te schrijven voor een regionale keuring.

En lijkt mij inderdaad ook leuk om een keer samen te kunnen rijden tijdens zo rubriek. Misschien een idee om een keer een meeting met de vaste knutselaars te organiseren? <3

Jalenka_Kiya schreef:
Leuk horse-art, wie weet doen we eens samen mee want ik zou dat ook erg leuk vinden! Nu nog de zenuwen dan onder bedwang krijgen, dat was eerder bij een zadelrubriek nogal erg ;)

St Oedenrode was leuk, zeker mooie paarden gezien! Heb alleen weinig van de hele show gezien omdat ik dus mee mocht kijken met de premiekeuringen. Had een soot 'meeloopdagje' met deze jury en daar heb ik veel van opgestoken!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:24

Deze kans heb ik via via gekregen, mede omdat ik waarschijnlijk een aantal stukjes ga schrijven voor het stamboek magazine.
Afgelopen januari was er bij de familie kijff van forelock's arabians wel een beoordelingsdag waarbij je echt uitleg kreeg.

Heb zelf al 2 keer aan de amateurkeuringmee gedaan, dat was erg leuk! Regionaal durfde ik vorig jaar niet aan en bij west was ik op ponykamp begeleiden. De rest van de shows vond ik wat ver weg. Hoop volgend jaar wel te gaan en ook premiekeuring te doen.
Oosters gekostumeerd is helaas niet op de amateur of bij west, ga eens vragen of dat er komt ;)
Ik heb wel weer mooie inspiratie opgedaan voor een showset! Heb wel diep respect voor de amazones die met dit weer helemaal ingepakt te paard gingen! Ga jij nog een pak voor jezelf maken?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:36

Gaaf Jalenka, wilde ook gaan maar moest werken (wat absoluut geen ramp was met dat mooie weer :D) en daar ook lekker van de paarden en veulentjes mogen genieten, loopt een moederloos veulentje tussen dus lekker regelmatig de fles geven en kroelen :D

Ik ga wel naar Brecht toe! Uitgerust met camera en al ;)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:36

Wat gaaf zeg! Komt er bij forelock's arabians nog een keer zo een beoordelingsdag? Ben der wel een keertje geweest maar dat was om de merrie van onze bijna buren te laten dekken door Honnors en wij mee konden rijden om daarna Carita door te rijden naar Schiedam naar El Zarabia Arabians.

Wat leuk dat je met de amateurskeuring mee hebt gedaan, helaas zijn deze telkens zo ver weg. Heb nog geen trailerrijbewijs en geen trailer dus dat is altijd mijn grote probleem. Wil ook graag mee doen! haha ;) En inderdaad respect aan de amazones in zo'n warm pak.. poeh.. :(:)

Jalenka_Kiya schreef:
Deze kans heb ik via via gekregen, mede omdat ik waarschijnlijk een aantal stukjes ga schrijven voor het stamboek magazine.
Afgelopen januari was er bij de familie kijff van forelock's arabians wel een beoordelingsdag waarbij je echt uitleg kreeg.

Heb zelf al 2 keer aan de amateurkeuringmee gedaan, dat was erg leuk! Regionaal durfde ik vorig jaar niet aan en bij west was ik op ponykamp begeleiden. De rest van de shows vond ik wat ver weg. Hoop volgend jaar wel te gaan en ook premiekeuring te doen.
Oosters gekostumeerd is helaas niet op de amateur of bij west, ga eens vragen of dat er komt ;)
Ik heb wel weer mooie inspiratie opgedaan voor een showset! Heb wel diep respect voor de amazones die met dit weer helemaal ingepakt te paard gingen! Ga jij nog een pak voor jezelf maken?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:07

Ik ga ook nog een keer een hele set voor Elema maken. Ben nog even aan het uitvinden hoe ik een goed en veilig hoofdstel kan maken, of dat ik een oud hoofdstel als basis ga gebruiken :)

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:51

Ik heb gisteren wat kraaltjes gemaakt op een ander halster. Wou dat eigenlijk op diegene doen die ik als laatste heb laten zien, maar denk toch maar dat ik daar kwastjes aan doe. :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:40

Ik heb een heel leuk ontwerpje voor een halster op papier staan! Ik teken het wel even snel met paint, want de batterijen van mijn camera zijn leeg, dus ik kan geen foto van de schets maken :)

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:41

Ben benieuwd naar je schets. :D Ben ook weer ietsje verder gegaan met de ander. Zal morgen denk ik wel even een foto maken.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:30

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:54

Die vond ik altijd zo gaaf en staat geweldig op MP :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:56

o dat gaat leuk worden Joyce !