[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:02

Goedemorgen,

Ook ik lees nog steeds braaf mee, maar door drukte komt het er steeds niet van om te reageren. Ik ga mijn best weer eens doen.... :D

Heerlijke verhalen om te volgen en veel "nieuwe" mensen en paarden... :D

Yildiz, 3e en de laagste hartslag! Tof.. Fijn dat jullie zo genoten hebben.... :j Nour is een prachtig paard en zo fijn dat je er echt een trouwe "vriend" aan hebt... Dromen komen soms dus toch uit ;)...
Nicky, wat een ellende soms he! Ken het gevoel, same here... Ook ik plan helemaal niets en ga eerst even lekker genieten. Je hebt het gelukkig wel getroffen bij Esther... Wanneer kom je bij ons langs, zo ver is het niet...? Jammer dat je bent gestopt (al zul je er vast een goede redden voor hebben).. Wel een goed voornemen om in September weer te beginnen.
Michelle, wat een gave ervaringen! Van Arabier naar Belg haha, het verschil is enorm... :P
Gelske, prachtige platen!
Annika, :wave:... Sneu voor Ely, nog even twee weken "doorbijten" en dan zou lekker hooi toch wel fijn zijn. Duim voor jullie mee... Euf :+:, als ik weer wat meer tijd heb ga ik weer een keer met je mee... :j
Kat, Ilya het moddermonster.. Leuk dat je zo vaak naar hem toe gaat!

Met Silver ging het niet zo goed, maar dat hebben de meeste van jullie wel meegekregen op FB denk ik... Inmiddels gaat het stukken beter en zijn we weer aan het opbouwen. Hij doet zo enorm zijn best, ben echt trots om mijn kleine poown... Heerlijk paard!!!

Verder zelf nog flink aan de klus in ons huis en druk met schoonmaken voor de bezichtigingen in ons andere huis haha.. Het is een drukke (laaaange dagen) periode. Begrijp jou nu steeds meer Yil, drukkkk drukkkk drukkk, 100 uur in een dag? ~~}>

Silver tijdens de les afgelopen zaterdag (hij kan zo lekker ontsnappen en draken, moest er enorm om lachen (jaja, mag niet, weet ik :P):

Afbeelding

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:03

Jeutje Silver begint steeds meer op zijn vader te lijken!! :wow:

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:16

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:01

Super fijn Baukje dat jullie eindelijk weer op de rit zijn :D Naar jullie toe is nog wel een stukkie rijden, ben helaas ook afhankelijk van anderen qua vervoer :( Maar je mag ook altijd een keertje hier veulentjes komen knuffelen?! :))

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:55

Mooi paard is Zilver! Hopelijk gaat zijn herstel goed en blijft het goed!
Jullie hebben een huis gekocht en hebben jullie oude huis te koop staan begrijp ik?

Een goed uitgereden endurance rit :)F, en met een mooie lage hartslag, top!
En wat heerlijk om zo'n maatje te hebben waar je je volledig mee verbonden voelt.

Wat zouden jullie doen? Ik heb in januari van iemand wat gekocht op bokt maar ik heb nog niets ontvangen.
Ze is wel zo nu en dan online en reageert wel op mijn pb tjes maar ik ontvang maar niets. Ze heeft mij wel een rede gegeven waar ik begrip voor heb maar na twee maanden begin ik er wel een beetje genoeg van te krijgen..
Ik heb haar deze week nog gegeven om iets te ondernemen en heb haar zojuist nog een berichtje gestuurd met een herinnering.
Een erg vervelende situatie -O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:27

Jaaaaaa!!! Gezellig dat jullie weer mee kletsen Nicky en Baukje! *\o/*
Leuk om ook jullie avonturen te volgen.
Goed te horen dat Dayem t zo naar zin heeft bij Esther. Is hij daar ook geboren of nee ze zitten daar natuurlijk nog niet zo lang.
Balen van de Einschuss zeg...hoe gaat t nu met m?

Wat ziet Silver er goed uit zeg! :wow: Lang geleden dat ik je heb gezien Bauk. Ga je misschien nog wat clinics volgen bij Irene? Ze zit nu op n nieuwe super fijne locatie.
En ja ik ken t van t plannen... >;) Probeer t ook zo weinig mogelijk meer te doen omdat t toch anders loopt steeds maar ja soms ontkom je er natuurlijk niet aan. Dus toch alvast maar beetje richting zoeken. Als áls Tie over anderhalve week Epe K2 goed doorkomt dan mag ik met Nour gaan starten Gelske. Dus nu ook al wel gekeken wat voor hem n geschikte eerste wedstrijd zou zijn. En ook de groom is dan al geregeld hihi! :P
Tie staat nu mega hengstig en ook dat komt gunstig uit dus als het beetje mee wil zitten wordt ze de volgende hengstigheid gedekt. Ben echt knal benieuwd. :):)

Pffff Marlijn, wat ongelofelijk irritant zeg. Ik denk dat je nu wel netjes genoeg bent geweest. Zou echt termijn stellen (uiterlijk morgen verstuurd met verzendbewijs) en anders geld terug. Ik hoop niet dat t iets mega duurs was?

Gelske wat n mooie platen zeg! Sjaak heeft idd heul mooi oortjes maar zeker zon mooi vriendelijk oog. <3

Vandaag heerlijk vlotte 15 km gereden met Tie, ze liep echt als n treintje. Daarna nog Nour wat bakwerk gedaan, ging ook fijn en weer terug naar stal. Waar tot mijn verbazing een nogal bijdehante dame niet ín de wei stond maar op de dam. Geen idee hoe :? (ik denk onder draad getijgerd aangezien er niks stuk was), maar Nyhla stond er heel parmantig te staan met d'r KWPN vriendinnen aan de andere kant wel in de wei.
Maar gauw terug gezet. Ze begint echt n jaarling te worden hihi.

Afbeelding

Nog super leuke andere platen binnen gekregen trouwens van de wedstrijd. Tie als bumper := laatste km uitstappen:

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:51

Leuk! Hoorde al van Ad dat hij bij jou op sleeptouw was :D Jullie hadden echt lekker weer. Wat een boef die Nyhla... Die klasse 2 komt vast goed, is er maar eentje :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:15

Is Epe de 26e ? Dan ben ik vrij :o
Zou mooi zijn als het volgens plan gaat!
Knappe Houdini :')

Best vervelend ja.. Gelukkig geen godsvermogen maar wel iets wat ik graag wil hebben en niet meer gemaakt wordt.
Is dit iets wat gemeld moet worden bij bokt? Ik heb hier nooit mee te maken gehad.
Maar ja...
We hebben de bouwkundigekeuring gehad van "ons" huis. Wel wat tegenvallers maar niet zo erg dat we van de koop af zien. Vandaag de taxatie laten doen voor de verbouwing.
Als de bank mee werkt zullen we eind april begin mei de sleutel krijgen en kunnen we gaan slopen 8)7

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:54

Ja het valt nooit helemaal mee met een huis maar toch fijn dat het allemaal door kan gaan. echt balen zeg dat ze het niet opsturen is het ver weg waar die gene woont? Ik zou anders even langs gaan want zo te lezen is ze niet van plan het op te sturen.

EEn jaar is ook zo om wat word Nyhla ook al groot stond zij nou op de dam of begrijp ik dat verkeert? Je vraag je altijd af hoe ze iets voor elkaar krijgen soms kan je beter maar niet weten hoe. Nog een wedstrijd en dan kun je met Nour starten begreep ik er uit ik hoop dat dat lukt en dan weer je dame dekken spanend weer allemaal.

WAt leuk Baukje dat je weer gezellig mee klets het is wel echt een knappert Silver fijn dat het weer beter met hem gaat.

Nicky wat leuk ja wat super gaan onze jongens weer wat een verschil met vorig jaar jammer dat de wedstrijden steeds niet willen lukken. Ik heb zelf besloten dit niet meer te willen met Sjaak ik ben zo blij als het nu gaat. Lekker dat Dayem en jij het zo naar je zin hebben bij Ester en dat je daar zo fijn kunt buiten rijden.

Wat is yet der meisje een leukert zeg wat een heerlijk snoetje heeft ze michelle.

Beetje druk gehad de laatste weken maar toch tijd gevonden om met Dibah te trainen we zijn nog geen dream team maar we komen steeds een stukje dichterbij :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 07:53

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:58

YildizArabs schreef:
Zahra door de poetsstraat gehaald. Vind haar steeds beter gericht op mij en op hulpen. Fijn paardje gaan we daar aan krijgen, ben ik van overtuigd (ja echt waar Joyce! :P :D )
Heb haar ook weer even opgemeten: 1.54 m!!! Das net zo groot als Nour! :oo
En zo slungelig als wat en kont ook weer omhoog dus ben bang dat er nog heel wat cms bij gaan komen. |(

Kom even tussen de bedrijven door.
Voor mij blijft het een (groot) monster }> , geloof echt wel dat je er een heerlijk paard aan krijgt. Zei niet voor niets dat je haar moest houden. Is gewoon een paard met karakter en I like. :P :o

1.54 dan is ze Boy zelfs al voorbij. Dan is het straks reus waar ga je met die smurf naar toe }> }>

Marlijn wat een leuk huis. En jullie kunnen er al lekker snel in zeg.
Gelske mooie foto's van Sjaak
Baukje super dat je weer kan lessen.
Katja, de gelijkenis met mam en pap zie je idd wel duidelijk bij Ilja

Hier verder heel druk met alles regelen nog 1 dagje werken en dan maandag tekenen voor het huis en verhuizen maar. Gaan eerst de stallen neerzetten en de paddock en rijbak afzetten, zodat de paarden mee kunnen verhuizen. De buurman gaat het land in zaaien.

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:28

ook een arabieren fan hier, ik blijf dit topic zeker volgen!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:18

Hello dames!
Hier gaat alles zijn gangetje, gelukkig geen verhuizingen. :P

Gister weer lekker naar het meer geweest en Fu doet het goed, alleen naast de fiets loopt hij heel scheef dus zet ik hem maar even bij, kijken hoe dat gaat.
Wat er nou vorige keer gebeurd was... :=
Toen was hij heuuuul vervelend, het is toch zo'n eigenwijs mormel, hij trok zich eerst los omdat hij gras wilde eten.. >;)
Toen was hij onderweg heel druk en vervelend om niks.
Nikita was meegegaan op de fiets, maar toen we bij het meer kwamen, werd ze helemaal niet lekker en kon niet verder. :(:)
En bij het meer waren ze bezig met vrachtwagens en gravers dus daar kon ik niet heen, Fu helemaal gek dus ik moest mijn fiets neer gooien.
Ik mijn man gebeld, (handig gaat dat met zo'n paard in je hand...)die was gelukkig thuis, want Nikita voelde zich heel beroerd dus kon mijn man haar ophalen met de auto, ik was ondertussen wel richting huis gegaan want de hele tijd wachten met hypertje was niks, maar ik vond het wel vervelend haar alleen achter te laten.
Omdat ik mijn fiets had neergegooid was mijn longeerlijn uit mijn bakje gevallen, ik had het niet door gehad, maar er kwamen drie dikke Duitse vrouwen aan met honden en die hadden 'm gepakt, Nikita zag het gebeuren maar voelde zich te rottig om erachteraan te gaan, ze zag papa net aankomen rijden dus had ze het gelijk gezegd, dus hij naar die vrouwen.
Hij zei tegen die vrouwen," die lijn is van mijn vrouw, die is ze net verloren."
Wilden ze 'm niet terug geven, ze had er hond eraan gedaan en die lag ermee in de sloot.. >;) ging ze bijdehand doen, dat er geen etiket aanzat en hoe ze kon weten dat het van ons was. :x
Dus mijn man werd pissed maar hij blijft altijd netjes, slaat zeker geen vrouwen, zelfs geen duitse.. }>
Maar hij deed maar net alsof hij haar niet begreep en bleef aandringen, toen gaf ze 'm uiteindelijk terug.
Rare mensen heb je toch.. 8)7

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:25

Jeetje, wat brutaal :oo Gelukkig weer iedereen heelhuids thuis, neem ik aan?

Ooh, ik heb Rayna eindelijk op de foto gekregen terwijl ze aan het uitsloven was *\o/* Ze vindt het blijkbaar wel de moeite om dat te doen als er vreemde paarden in de buurt zijn. Maar deze keer was ik voorbereid. Ze gaf zelfs een bok toen ik ze begon, dat is ongekend! Die lentekriebels zitten er toch wel in dus :+

Een beetje jammer dat de kwaliteit prut is, maar hé, ik heb foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze was zichtbaar wat afgevallen na de verhuizing, maar ik zie haar met de dag weer dikker worden nu :j . Gisteren was ze aan het galopperen met een kuddegenootje, en toen had ik me toch even een pennymomentje :o Ze rende eerst naar het hek aan mijn kant, maar toen ik naar haar toe liep, ging ze de andere kant op draven. Ik dacht al, leuk, ik kan haar gaan vangen, maar ze draaide zich ineens om en galoppeerde weer terug. Ze rende in een halve boog om me heen, toen draaide ze zich naar mij en stopte recht voor mijn neus. PENNYYY *\%/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:57

Hey Nicky ken jij Ad? Ik niet, hihi, maar dat is nu zo het toffe van Endurance dat je nog es wat mensen leert kennen zo gaandeweg de race. Heb heel gezellig met hem en nog een vrouw meegereden. Super vriendelijke mensen, dus ja laatste km wilden we beide rustig aan en dan help je elkaar he. Hij werd nog eerste ook, super leuk! :D

Idd Marlijn, Epe is de 26e, kom je ook? :P
Heb je nog wat gehoord over je aankoop? Super irrirant...
Ik begrijp dat er nog heel wat werk ligt in het nieuwe huis? Wat is ingecalculeerd qua werk? Je moet maar denken straks heb je je paleisje. Gaan jullie veel zelf doen?

Gelske, ja dam in de zin van erf. Is dat weer Brabants woord denk ik haha?! :P Op de foto stond ze weer terug in de wei. Ik had mn trailer (kwam net aanrijden) maar pontificaal op de dam/het erf gezet zodat ze daar in ieder geval niet de straat op kon schieten want mevrouw stond uiteraard met staart op dr rug te paraderen.
Ging het weer lekker met Dibah? Ik vind haar toch zon mooie merrie he. Jullie worden vast wel het dreamteam, aanhouder wint hey! ;)

Haaai Eline :wave: , hoe gaat met je meisje?

Hahaha Joyce, soms heel soms luister ik wel hoor hihi. Jaaaa ben blij dat ik haar heb aangehouden, klein groot monster hihi. <3
Druk dus met de op handen zijnde verhuizing, dacht t al. En jaaaa echt paardenmens zorgt eerst dat alles op orde is voor de horsies, heel herkenbaar, en dan pas de rest. Spannend joh en zo leuk! *\o/* Heel veel succes en geluk voor jou en Pat! +:)+

Hoi Ayla, welkom, heb je ook een Rarebier? :D

Jeetje Miran, wat een aso's! Ongelofelijk is gewoon jatten hoor! Goed dat je man netjes blijft maar wel vastberaden, ik denk ook altijd dat je daar uiteindelijk het verste mee komt.
Gaat het weer een beetje met Nikita? :(:)

Heerlijk genieten zo he Kesje? Wat een leukerd heb je!

Het was idd prachtig weer. Heel de dag gewerkt maar vanavond toch even met de camera nog naar stal geweest. Ff Zahrakind in de bak gegooid en jee wat kan ze toch bewegen he. Kan daar zo van genieten, een en al knorretje zo gaaf showy. <3

Afbeelding

Daarna voor de eerste keer samen met een seniorpaard onder de man even korte wandeling gedaan (het werd al bijna donker maar wat heerlijk he dat de dagen nu zo mooi lengen, kun je in de avond ook nog genieten van ritjes etc). En was echt mega trots op Zahra. Moeder behoorlijk lang in zicht en grrrr die vond het nodig volledig maar dan ook volledig uit dr plaat te gaan. Bloed mooi is Tie dan en ja dan beweegt madame wel hoor en alles bij elkaar gillend. Dus dat was wel wat lastig voor dr maar ondanks dat Tie zo debiel deed bleef ze toch braaf en goed bij mij. Maar echt ECHT mega trots was ik op dr toen ze, nog maar net twee jaar oud, voorop moest bij werkelijk elk eng ding dat we passeerden. De senior merrie durfde alleen pas ergens langs als Zahra voorop ging (en die ziet gewoon echt nergens spoken). Mn boelkloedig monster _/-\o_ :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:48

Haha wat goed van Zahra! :D +:)+
Met Fu begon het trouwens ook zo. :x
Maar Zahra blijft vast gewoon stoer hoor, is een merrie met ballen! :D
Lekker hè, langer licht, ook de fluitende vogeltjes zijn zo heerlijk!
Wat een aso's hè die vrouwen, mijn man is altijd heel rustig maar die vrouwen durfden wel zeg! :roll:
Gaat nu alweer stukken beter met Nikita na een driedubbele ab kuur. ^)

Rayna loopt lekker zeg! :))
En super dat ze zo naar je toe kwam, dan ben je ff helemaal verliefd. :D

Ja Marlijn, wat irri met dat verkoopgedoe. >;)
Heb zelf een keer via marktplaats een gestolen zadel gekocht, was ook nie zo leuk nie. _-:(
Met een nieuw huis is toch altijd wel wat te doen, zeker als je tuin niet groot genoeg is en je de paarden in huis moet zetten! :P

Gelske fijn dat het rijden lekker gaat met Dibah!

Joyce, succes met de verhuizing!!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:13

Nicky, dat sla ik niet af!!! Leuk...
Marlijn, dat klopt, huis gekocht op de Veluwe, ons huis in de randstad staat nu te koop... :j
Inmiddels al iets van de verkoper vernomen?
Yil, thx!! Ook erg blij mee, knappe poown... Voorlopig niet helaas, zo druk... Misschien kom ik de 26e wel even langs Epe, dat is hier echt om de hoek...
Ik zie nog geen naarling verschijnselen trouwens... Wat heb je toch allemaal knappe kinders..!
Joyce, spannend! Succes met de verhuizing...
Miran, wat een verhaal joh!!! Met Nikita alles wel goed nu..?
Kesje, heerlijk om naar te kijken he! :D

Zahra, de merrie met ballen

Gisteren nog kort ritje over de hei gemaakt.. Na galopje lekker relaxed aan het stappen en beetje om me heen aan het kijken.. Zie ik rechts ineens een mega zwijn op 1 meter van het pad (en Silver zag dat ook).. Staart op zijn rug, lekker snorken en groot dat hij werd.. Maar wat bleef hij keurig bij mij en "stappen".. Zo trots op die kleine draak!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 00:14

Ja ik zag het op fb, top van Silver!
Wel oppassen denk als ze jongen hebben, of vinden ze paarden toch te imposant?
En jij woont nu op de Veluwe? :wow:
Met Nikita gaat weer wat beter, heeft een tijdje in de lappenmand gezeten, bleek veroorzaakt door een hardnekkige bacterie.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 00:28

Hey allemaal :wave:
Ik laat gewoon effe weten dat ik nog meelees, paarden zijn ok en de gezondheid suckt :D Maar ik ga proberen er positief over te blijven! Alleen hartzeer dat ik weer zo weinig met de boys kan doen, maar hopelijk snel beter weer, dat ik de temperatuur wat beter aan kan :-)

Als Irene haar rib tegen september maar weer ok is ;-) nee sowieso hoop ik dat ze snel en goed geneest!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:15

Leuk Gelske, ben benieuwd hoe ze het straks gaat doen!

Jezum lekker bijdehande actie Miran...

Yildiz hun jonge hengst heeft Esther gefokt, staat nog hier en is de kameraad van Dayem! Kleine wereld..... :D Gave foto van Zahra, ze wordt alweer 2 toch?!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:07

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 18:55

Hoi Tien, fijn dat de jongemannen het goed doen, hoe ging het met jurken passen?

Yil, gefeliciteerd! *\o/* *\%/* :# :)F Y)(^)

Even een fotootje van ons knijntje, ze is zo schattig! <3

Afbeelding

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:11

Oh, wat lief!!

Maar één jurk gepast, was in september al geweest. Nu is het verder aanpassen naar mijn killer body :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:25

Zahra krijgt dus vanaf heden n contactverbod met Fu. Ik zag vandaag n heel gekke foto van d'r waarbij ze idd echt wel Fu trekjes krijgt....

Afbeelding

_O-
Echt geweldig leuk gedaan Miran! Thx _/-\o_

He klote Lyme weer aan het zieken Tiene? K ziekte ook...
Fijn dat goed gaat met je mannen. Ik ben heel benieuwd in sept, ga ze dan eindeluk irl zien! En jaaaa dan is die rib wel genezen hoor. Waarschijnlijk dat Nour tóch in april naar haar toe gaat. We zien t wel, is nog paar weken.

Aaaah wat n schattige nijn! <3 Dat t zo goed gaat met n poezel?

Aha Nicky, nou idd kleine wereld! Funny! :D Zahra is in feb twee jaar geworden.

Lief dat je aan ons denkt Mies! Fotomeetings zijn niet echt mijn ding. Liefst heb ik gewoon alleen Reindert of Mariska achter de camera. Al ga ik wel binnenkort vreemd omdat Nour echt speciaal gevraagd is door iemand die echt heel mooie platen schiet. Ik ben benieuwd! :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:16

Ja beter bij Fu uit de buurt blijven als voorbeeld, die was ook zo cool en stoer maar toen zijn ballen eraf waren werd het een drama queen. :')
:P

Wel leuk hoor Tiene! :)) ^&+

Lief knijntje hè, ze loopt meestal los in huis met de hond en kat, de kat vond het in het begin nog wel een spannende prooi maar het konijn is helemaal niet bang en als de kat al snachts op jacht is geweest vindt hij het wel best. :D