[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:15

Even snelle reactie:

Buikje is mooi gedropt! Maar volgens mij denkt mevrouw: slecht weer! Mooi binnen houden! :P

Proficiat met de verkoop Annika! Ze krijgt zo te horen een fijn huisje! En ja is wel ff moeilijk... :(:) Enne je mag PBen! ;)
Zou trouwens ook due Reading wel willen weten Amy? Ben heel benieuwd?

Paints & quarters zijn cool! Heb er ook wel wat onder m'n kont gehad. Maar zo verschillend! Ik heb dan wel n voorkeur voor pleasurepaardjes of juist de reiningponies! Ben niet zo van de haltermodelletjes.
Paola heeft een erg mooie painthengst, heel elegant en met een heel aansprekend hoofd.

Ga je topic bekijken!

Tieneke wat n knappe jongens heb je toch! Nu is Adje weer favoriet hihi!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:40

Vanavond even een uitgebreide bijleespost! Maar nu even mijn gal spugen.

Ik heb contact gehad met het AVS om Geisha te registreren bij het stamboek maar helaas gaat dat voor nu over omdat dit mij € 654,15 gaat kosten en dan nog de inschrijfkosten. Me mond viel werkelijk open.. Gusar Khan is niet goed gekeurd en Geisha is niet geregistreerd in haar geboortejaar.
Wist ik beiden niet uiteraard.. :n

Gadver wat baal ik hier van.. ik wilde graag wedstrijden van het AVS gaan rijden in de toekomst..

Bahh waarom heb ik me er niet eerst in verdiept..

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:47

Van Gusar verbaast me niks, volgens mij keuren zij niks daar bij Genghis Khan? Maar wat balen zeg..

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:48

Hmm... Das wel kl*te Kelly! Zat al even op de site van het AVS te kijken, en bij Gusar Khan staan er überhaupt geen nakomelingen geregistreerd. Super jammer! Dat dit ook zoveel geld kost.. Poe hee!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:49

Geisha is een ongeluk van de dekking van zoon op moeder kort daarna is hij geholpen...Je had dus kunnen verwachten dat hij niet gekeurd is ;) Plus het feit dat Willem alles bij andere stamboeken registreert...De prijzen zijn inderdaad flink hoog.

Ik zeg sparen en vanaf het nieuwe jaar doen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:51

En dat had ik dus ook net door voor ik dat andere paard had gekocht... Ik zou er nog een boete bovenop krijgen, zou +800 euro worden. Ja doei...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:52

Woogy schreef:
Geisha is een ongeluk van de dekking van zoon op moeder kort daarna is hij geholpen...Je had dus kunnen verwachten dat hij niet gekeurd is ;) Plus het feit dat Willem alles bij andere stamboeken registreert...De prijzen zijn inderdaad flink hoog.

ze beweren nog steeds dat het een bewuste inteelt dekking was toch.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:52

Wat een kosten zeg, jeetje! :oo Daar word je niet vrolijk van ...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:53

set_elkol schreef:
Woogy schreef:

ze beweren nog steeds dat het een bewuste inteelt dekking was toch.

want ja, die twee dieren passen zo perfect op elkaar...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:54

Dat zeg ik niet maar dat beweren ze wel ja. Ik vind het ook een hele slechte beslissing. Vooral omdat er vooral Gaga uit naar voren is gekomen en geen Gusar.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:10

Ja ze blijven beweren dat het bewust was.. kan ook nergens op internet wat anders vinden.. toen ik voor het eerst naar geisha ging kijken begin augustus vorig jaar, was gusar net geruint. Echt dom van mezelf! Maar het is wel achter gehouden informatie en dat is echt k*t! Neemt niet weg dat ik geisha nooit om zou ruilen maar toch.. het is een vizar hoog bedrag. Vooral omdat het voor mij voor 1 doel ism

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:11

lilskie schreef:
Hmm... Das wel kl*te Kelly! Zat al even op de site van het AVS te kijken, en bij Gusar Khan staan er überhaupt geen nakomelingen geregistreerd. Super jammer! Dat dit ook zoveel geld kost.. Poe hee!

Als ik me alleen daar al in had verdiept.. maar nee, ik moest en zou haar kopen.. :=

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:12

Is Gusar geen hengst meer?
Ik vind het echt banketstaaf voor je Kelly :\ Zou toch fijn wezen als ze deze info tegen je hadden verteld toen je Geisha kocht...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:13

Wist je uberhaupt niet dat ze niet AVS-geregistreerd was?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:15

Bij aankoop neem ik aan wel toen je een NRPS papier kreeg? Eigenlijk is ze dan ook minder waard dan met AVS papier denk ik.
Ik denk ook dat het eigenlijk geen bewuste kruising was Kel. Al met al is dit wel heel banketstaaf zeg. Ik snap wel dat je dat niet allemaal hebt uitgezocht. Wist jij veel!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:21

is het achtergehouden informatie, of is het informatie waar je zelf niet om hebt gevraagd? Je weet wat voor paspoort je in je handen gedrukt krijgt en je had toen direct al wel kunnen vragen waarom ze geen AVS papier had. In weze hebben ze niks verkeerd gedaan

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:24

Das nog het raarste, ze heeft een paspoort van het kwpn en niet van het nrps. Die kan ook niet omgezet worden maar ze zou dan een aantekening krijgen dat ze AVS geregistreerd is. Ja ik wist wel dat ze niet geregistreerd was maar hun zeiden dat ik dat "gewoon zelf even kon doen en dat ze het de nieuwe eigenaren tegenwoordig laten doen omdat het rond de 100 euro kost en niet iedereen er waarde aan hecht"

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:26

Ja het inschrijven kost waarschijnlijk 100 euro maar daar komen allerlei kosten bij. Waarschijnlijk ook testen op ziektes/DNA van de afstamming/boete voor niet goedgekeurde hengst..?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:28

Oh, hierboven het antwoord op je vraag eigenlijk al woogy. Maar ik vroeg waarom ze niet geregistreerd was bij het AVS en kreeg als antwoord dat ze dat de kopers laten doen als ze dat wilden en ik heb ook gevraagd of dat dan wel echt kon zonder problemen?! En of dat duur was. Antwoord: de prijzen verschillen elke keer maar is rond de 100/200 euro.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:32

Ja katja, ik denk nu je dat zegt inderdaad dat het ook een boete betreft.. :=
Dat ik die dan moet betalen zeg, weird!
Even een stuk uit de mail gekopieerd:

Gusar Khan is niet goedgekeurd en daarom zijn de kosten hoger dan normaal en omdat Geisha Khan niet geregistreerd is in het jaar van geboorte.
Kosten voor registratie van Geisha Khan zijn E 654,15 en daarbij moet u lid worden van onze vereniging en betaald u eenmalig inschrijfgeld voor nieuwe leden, dit is totaal E 106,35.

Graag stal- of weide adres invullen want Geisha Khan zal door een AVS schetser opnieuw geschetst worden, het chipnummer zal uitgelezen worden en er zullen haren getrokken worden voor de ouderschapscontrole en SCID/CA/LFS onderzoek.
Geisha Khan krijgt dan een AVS bewijs van inschrijving en er zal een aantekening in het KWPN paspoort komen dat ze hier geregistreerd is.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:35

Ja de kosten die je noemt kloppen wel (100/200 euro voor registeren) dat is ook als je een veulen fokt. Maar het fokken met een niet ggk hengst kost een boete van zo'n 500 euro dus dan klopt het precies. Maar normaal is die boete natuurlijk voor de fokker.. Dat is de reden dat zij haar niet zelf bij AVS hebben gedaan denk ik.
Het stomme is, je eigen merries mag je gewoon dekken met je eigen niet ggk hengst (die wel is voorgebracht bij premiekeuring volgens mij) en dan betaal je geen boete. Dus als ze Gusar naar een premiekeuring mee hadden genomen en daarna merrie gedekt had je geen boete gehad. Maar ze zal wel een ongelukje zijn (Geisha) dus ze hadden nooit een premiekeuring kunnen plannen voordat ze een veulen fokten :P

(correct me if I'm wrong)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:44

wauw, ik denk inderdaad dat dat het is.. ik wist gewoon dat er dingen niet klopten! Heel frustrerend dit.. ik kan er wel voor sparen maar het gaat een beetje tegen mijn principes in om een boete te betalen die eigenlijk niet voor mij is. Ik heb hun verteld dat ik ook met AV wedstrijden mee wilde doen dus ja, in dat geval lijkt het mij wel dat ze iets achter gehouden hebben.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:44

Wat een gedoe allemaal Kel, ik vind het echt heel sneu voor je dat dit allemaal zo stom geregeld is :(:)

Annika, gefeliciteerd mrt de verkoop, het klinkt als een fijn plekje! Mijn pb box staat altijd open hoor :) ik heb zelf geen veulens of hengsten gehad maar op mijn werk hadden we er zat (kwpn), dus wel enige ervaring mee :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:45

Ja dat is wel jammer. Ook dat je nu zoveel geld moet betalen. Ik zou me er bij neerleggen dat ze niet is ingeschreven en genieten van wedstrijden bij KNHS

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:42

Dacht ik het even bij de halsters die Amy gaat maken te houden... Niet dus. Zag ik op FB een set met pauwenveren van Arabian Treasure Halters, besteld in adultmaat :+ Beetje op de groei :P