[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DMHorses

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:11

En dan met een neusflap eraan die niet schuurt!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:58

Jessica en DMHorses, gefeliciteerd met de drachtige merrie! Ben benieuwd naar het veulentje volgend jaar!

Amy, wat leuk dat Nashwa geshowd wordt dit jaar, ik kom denk ik wel even gluren dan bij St. Oedenrode! Prachtige foto ook van je knappe man, zie er nog steeds veel Aparan in!

Set_elkol, wat goed dat je de oude pony opvangt! Hoop dat ie nog een paar mooie jaren bij je mag hebben!

Baukje, wat ga je goed met Silver! Leuk filmpje en leuke foto.

Miranda, weer een leuke geit erbij!

Letizia en Ersilia, lekker buitengereden met Djuun, wat heeft ze toch een prachtige coupe soleil :D

Jolinda, wat een gedoe weer met die zadels! Maar ik ben het wel eens met de anderen: als het voor jou en Daya goed voelt, moet je misschien maar niet verder laten checken, het maakt je alleen maar onzeker!

Zo, ik ben weer bijgelezen na een druk weekend!
Ely zaterdag verhuisd. Wat was ik trots, ze liep in 1x de vrachtwagen op en ook onderweg megabraaf geweest. Was wel grappig, ik kwam met Ely bij m'n andere stal aan, waren ze daar net bezig met een trailerlaadcursus. Die hadden wij dus niet nodig :D
Ely lekker op het land gezet, die had alleen oog voor het grasgrasgras, de andere paarden die in het weiland stonden, zag ze pas na een halfuur ofzo. Wel heeft ze meteen de ruin die in het weiland ernaast staat als haar nieuwe liefde gebombardeerd. Die zijn onafscheidelijk geworden. Ik was eerst bang dat ze weer hengstig zou worden, maar gelukkig heb ik haar nog niet hengstig zien staan.
Dostawa moet helaas nog niks van Ely hebben, maar dat komt vast vanzelf goed. Dostawa zelf ontwikkelt nog niet erg door qua uier en banden. Begin zelfs weer een beetje te twijfelen of er wat in zit. Nou ja, gewoon maar goed in de gaten houden!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:03

Fijn dat het goed gaat met je merries, gelukkig is ze niet hengstig dat zou wat zijn :) Jammer dat je merries niet echt samen gaan, maar hopelijk komt dat nog. Ik ben echt heel benieuwd of ze drachtig is, Dos.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:14

Ik ben ook heel benieuwd.
Het ene moment denk ik: daar zit zeker weten een veulen in. Het andere moment twijfel ik weer.
Dus het blijft een verrassing haha

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:41

Hihi, Djuun was wild!
Ik weet nog vroeger op stal, als het waaide zag je twee zwaaiende koppies naar buiten die lekker aan het gek doen waren, van de arabjes!
De rest van de paarden reageerden er niet op.
Maar goed gedaan, lekker aan het werk gezet!

Zelf heb ik ook eens zo'n zacht halster voor Fuegie gemaakt, toen ik hem net had en hij zich niet liet pakken had hij een halster om maar kreeg anders schuurplekken. werkt prima. :j

Annika, das wel lastig met Dos, kun je geen kijkraampje maken?
Lekker dat Ely zo makkelijk de wagen opging!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:04

Niks is o fijn dat ze makkelijk te laden zijn :j
Ja die dekens lagen op Mirka en ik wil toch ook bij het volgende paard speciale dekens...dus dan weg ermee :+
Voor Mo zijn ze veel te krapjes :') dus reserve paar doe ik ook niet aan...

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:57

Kom je ooit van het ware penny gevoel af??? Volgens mij nooit en I LOVE IT!!

Mijn oudst bediende manneke heb ik op 23 jarige leeftijd weer de sport in gestuurd omdat hij thuis te kennen gaf niet met pensioen te willen. :? *\o/* Zijn nieuwe amazone Laura en Nando vormen sinds 3 maanden een setje en starten momenteel in het M1 dressuur.
Afgelopen zondag hebben ze de stoute schoenen aangetrokken en hebben geoefend voor het M2 dressuur, er zitten wat foutjes in de proef,maar dat mag voor mij de pret niet derven als rasechte pennymeid...ik blijf genieten om een gedreven hengst zeker op de deze leeftijd nog zo te zien uitblinken in de sport waar hij thuis hoort.

http://www.youtube.com/watch?v=jn5eAeZy ... e=youtu.be

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:09

vandaag een mooie dag en dacht weet je wat ik ga Justin eens op foto vastleggen middels mijn telefoon(lang leve de techniek toch) :D ..nou vergeet het mijn telefoon kan veel gebel aan maar niet het maken van pics...dus heb na een half uur inspanning wel geteld 1 foto gevonden die ik durfde te tonen(de rest waren ontlede lichaamsdelen op foto en kon je geen paard meer van maken dus deze is enigszins toonbaar. :D

Ik ben dan ook blij met de komst van Femke van Hypofocus in augustus want als ik bak er geen snars van |(

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:45

sorry beetje druk om te reageren ma DMHorses ik heb het van mp kan kijken van welk merk het is

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:41

Sherif mooi stukje voorkant :D En gaaf dat je opa-paard niet met pensioen wil! Ik heb vandaag lekker gezwommen met Set en Sok van bokt (Evelyn B fotografie) heeft foto's gemaakt dus die plaats ik te zijner tijd hier nog jeej!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:27

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:52

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:01

Ga ik ook die van jou bekijken :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:38

Haha, Natas, je moet gewoon meer oefenen met foto's maken! _O-
Het stukje wat erop staat ziet er wel goed uit! :))
En wat leuk, dat ouwetje dat zo'n looplust heeft!
Lekker nog wat doortrainen zodat er wat meer rust inkomt, dat gaat vast wel lukken.

Kat, ik heb al in je topic gereageerd, hele leuke foto's en Set ziet er goed uit!
En ze krijgt weer meer spikkels natuurlijk met dat water. :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:46

Op zich is de kwaliteit niet slecht van de foto natas...
Ik liet ze me vriend maken en riep dan als ie mooi stond: NU NU!!!
banketstaaf te laat :o :+

Montoyo heeft heerlijk een poos in de wei gestaan.
Baasje wilde fanatiek longeren...heb ik maar naar morgen geschoven:P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:28

Gave foto's Katja <3 Ik ga zo eens je topic tjekken :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:40

heb de topics even bekeken en een reactie achtergelaten :D allemaal lekker-weer foto's :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:28

Wat een heerlijke buitenfoto's allemaal weer!

Gisteren Ely voor eerst op de nieuwe plek aan het werk gezet, ze vindt alles zo spannend, maar liet zich netjes bewerken <3 . Helaas nog niet rijden, want mevrouw heeft een bult op precies de plek waar ik m'n been aanleg (waarschijnlijk in een raar plantje gerold oid).

Het was nog wel een gedoe om Ely uit het land te krijgen. Zowel Dos als Ely wilden met me mee, maar Ely mocht niet mee van Dos, die jaagde Ely iedere keer weg. Uiteindelijk stond Dos bij me en was Ely er als een gek omheen aan het rennen, zucht...
Dos maar even hallo gezegd en haar daarna even duidelijk verteld dat ik degene ben die bepaald welk paard er met mij mee mag :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:43

Dos is gewoon zo blij met een lief baasje dat goed voor haar zorgt :D lijkt me ook wel weer een eer dat ze beiden meewillen, leuker dan paarden die zich niet laten vangen. Maar wel onhandig! Fijn dat het lekker ging met Ely.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:46

set_elkol schreef:
Dos is gewoon zo blij met een lief baasje dat goed voor haar zorgt :D lijkt me ook wel weer een eer dat ze beiden meewillen, leuker dan paarden die zich niet laten vangen. Maar wel onhandig! Fijn dat het lekker ging met Ely.

Ja, Dos is dol op me. Als ze met me mee gaat, krijgt ze altijd een bak vol eten en daar hoeft ze niet voor te werken haha :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:06

Arme Dos, is ze zo blij met haar nieuwe baasje, wilt Ely niet delen :')

Hee ff een vraagje aan de mooie-frontriem-experts: ik wil een nieuwe frontriem voor Noah zn dressuurhoofdstel, wil een doorhangende of gesplitste, maar geen idee wat voor steentjes! Ben bang dat teveel bling lelijk is bij hem, hij heeft al een druk hoofd met een kol en een sneb, en die pretbek van hem natuurlijk :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:21

Haha, Annika, als ik Fuego wil pakken gaat de pony snel met zijn neus in het halster, zo van:"Neem mij maar!" :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:07

Ik heb weer een heerlijk dagje bij Montoyo gehad :j
Eerst meneer laten schouwen :P
Toen Meneer aan het werk gezet aan de longe.
Daarna heeft Mo lekker ruim 3 uur in de wei gestaan.
En vrouwtje...die heeft lekker in de zon gezeten :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:10

Aggut, arme Dos := Idd wel een heerlijk compliment van je paarden :D
Nas staat altijd te dringen bij het draad, een enkele keer is ze beledigd ofzo, dan moet ze eerst arrogant doen. Umoyax komt altijd lief aangesjokt, met rotweer staat ie te gillen bij het draad :') Vandaag zei Mel dat Nas helemaal harder ging lopen (Mel neemt meestal beide dames mee) toen ik met Umoyax het hoekje om ging bij stal, de schat :)

Leuke foto's weer, heerlijk!! :D Natas :') Ik schiet altijd maar een eind weg, en soms, met een beetje geluk, zitten er tussen de 100 foto's 1 of 2 leuke :=

Hier was vandaag de hoefsmid. Ik nog zeggen; merrie kan zeikerig doen, hengst is kipmak. Nashwa stond dus súper braaf... Schrok wel even goed, had nu andere smid (had hem van de zomer ook een keer gehad) en die vertelde dat Nashwa haar voeten niet goed afslijten, gevolg van slordig bekapt/stukje aanleg (bij Paola kwam ze omhoog bij de smid dus mijn smid zei dat hij dan best begreep dat er met zo'n jong dier wat sneller gewerkt wordt). In dit geval kwam er alleen te veel druk op de binnenkant van haar voorvoeten..kon nu heel makkelijk worden gecorrigeerd, niks aan de hand verder. Maar ''onbehandeld''.......zou ze er volgens hem geen 13 mee worden :oo Hij heeft het gewoon net even met wat meer aandacht bekapt en als we dat eventjes een tijdje volhouden was het weer helemaal prima, dus niks aan de hand, maar ik schrok wel even.. Toch ineens heel helder dan hoe belangrijk een hoefsmid kan zijn.
Umoyax vond vervolgens dat ie echt geen watje is, en liep te klieren :oo Niet normaal. Met zn achterbeen ''schoppen'' en doen, tot ie de smid raakte. Hij schrok zich echt te pletter :') Ik m steeds maar corrigeren en op zn falie geven.....geen effect. Uiteindelijk maar een tijd tegen hem staan kletsen over dat ik heel goed wist dat ie braaf was, dat ik nu niet zo blij met hem was blablabla en dat hij nu nog eventjes de kans had om te laten zien hoe hij het óók kon..
En geloof het of niet........daarna was ie ineens weer kipmak, zoals ik hem ken. Ze verstaan je misschien niet, maar begrijpen je echt wel!

Was iig weer een bewogen dagje zo :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:16

Ja die hoeven zijn ow zo belangrijk...wel fijn dat je smid ook de tijd wil nemen.
Blijft altijd een hele gedoe om een fijne smid te vinden...
En ag Um is nog een kleuter moet je maar denken :+ blijven proberen soms he :+ en zich focussen is ook nog moeilijk op die leeftijd:)