[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:55

Waaaauw wat een gave platen Gelske! En netjes zo onder et zadel <3

Zo hee wat een schrik Yildiz :oo man dan zou ik echt wel even in paniek zijn zo weggezakt. Gelukkig is alles weer goed.'

Shympie is echt een leuk knap paardje :D ziet er erg lief uit

Ha Miran Ilya daar laten dan breekt mijn hart Y;( maar ik overweeg momenteel om hem tot september lekker te laten staan.

Fu ziet er echt gaaf uit met zijn dikke vlek :P ik vind het erg mooi.

Wat leuk Michelle en Nour! <3 kunnen die niet samen van start _O- twee talentjes

Wat een ontzettend gaaf huis marlijn! leuke nieuwe stap :D

Ik ben dus weer bij mijn baby geweest, en wat is hij lief en mooi <3 ik ben echt reuze trots. En hij neemt best wel veel de leiding in de kudde, mooi om te zien.

ik heb uiteraard wee een topicje, vriendin heeft knappe foto's gemaakt :D

[ITP] Jonge hengsten spelen in de sneeuw

Afbeelding

Afbeelding

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:47

Wow, wat is hij viiieees :=

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:49

Dat zijn ook erg mooie foto,s Kat van je jonge man. hij heeft het wel naar zijn zin he zo in de bagger word toch echt tijd voor droog weer. ik kan me voorstellen dat je het niet zo leuk vind ver hij zo ver staat het is zo leuk dat jonge grut.

Ja Miranda we willen uiteraard wel uitgebreid verslag van al jouw spanende dingen samen met Fu :P .

Dat is echt eng Yildiz bah wat een verhaal gelukkig is het goed afgelopen. Ik dacht al zonder je berichtje hebben gelezen wat een bekend gezicht op Nour echt leuk :D .

Wat een leuk plekje Marlijn echt een leuk huisje. Shym toont dan inderdaad veel kleiner dan hij is de een word gewoon sneller volwassen dan de ander.

Vandaag toen Qaseem en Jhadorah op het erf liepen. Ging Qaseem zo als hij wel vaker doet Sjaak uit zijn stal laten. Die loopt dan gezellig mee met het tweetal maar vandaag dacht ie ik wil ook Mama er bij dus ook Sil der stal werd open gemaakt. Die had zoiets van ik blijf lekker in mijn stal maar daar nam Qaseem geen genoegen mee Sil moest en zou ook haar stal uit. Uiteindelijk liep dus het viertal over het erf grootste lol natuurlijk. Maar omdat Noor het niet zo gezellig vond ze maar weer op stal gezet. Het is echt zoon grappige boef en zo slim maar ook lief en braaf mijn kleine toppertje <3 .

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:53

Halloo! Ik reageer ff kort maar type op de tablet van een vriendin haha.

Wauw wat een prachtige foto's in je topic Katja! Ilya ziet dr goed en gelukkig uit! :)

Marlijn wat een leuk huis, gefeliciteerd nogmaals!

Ik ben een midweekje in t mooie brabant, mn vroegere thuis.. slaap gezellig bij mn beste vriendin/basisschool klasgenootje en zijn saampjes vandaag bij Yildiz en Nour wezen kijken, wat een ontzettend lieve hengst met een geweldig werkwillig karakter! leuk om je na lange tijd weer eens te zien Yildiz! Had ook nog de bijzondere gelegenheid om op Nour te rijden, ben je dan ook enorm dankbaar dat je 'm onder mij toe vertrouwde! Hierbij nog een gave foto van ons!

Afbeelding

Afbeelding

Verder een leuke dag gehad waarbij we ook nog aanwezig waren bij de opname van alles kan en mag op zaterdag. echt ontzettend leuk, mn vriendin haar zus werkt daarbij en zo konden we een kijkje nemen achter de schermen etc. Ik kan wel zeggen dat ik een geweldige dag gehad heb!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:07

Gaaf paard ook he, lol?! :D
Was super gezellig Mies en leuk te lezen dat je t zo naar je zin hebt gehad! +:)+

Hier ondanks het zaaaaalige weer (ik moest werken.. >;) ) baaldag. 1. Het EK voor arab sportpaarden gaat niet door, 2. Irene heeft d'r rib gebroken dus Nour gaat voorlopig niet naar haar.
Nou ja, hopelijk heeft ze weinig last en geneest eea voorspoedig. Rest komt wel weer. Ben nu dus weer m'n planning aan t aanpassen (story of my life _O- ) en kijken of dit wellicht weer andere mogelijkheden biedt.
First things first en dat is zaterdag de Endurance wedstrijd met Tie! *\o/* Lang naartoe geleefd, heb er zon zin in!
Na m'n werk nog even rustig rondje met Tie gereden en Zahra door de poetsstraat gehaald. Vind haar steeds beter gericht op mij en op hulpen. Fijn paardje gaan we daar aan krijgen, ben ik van overtuigd (ja echt waar Joyce! :P :D )
Heb haar ook weer even opgemeten: 1.54 m!!! Das net zo groot als Nour! :oo
En zo slungelig als wat en kont ook weer omhoog dus ben bang dat er nog heel wat cms bij gaan komen. |(

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:35

Dat is echt groot Yildiz voor een twee jarige is Jazeem zo groot dan? Echt jammer van het EK ik kan dat zo veel plannen soms willen maken voor het jaar maar hellaas. Maar wel een leuke wedstrijd in het weekend in het voor uitzicht kan me voorstellen dat je daar zin in hebt.

Nogmaals echt leuk Michelle dat je op Nour mocht rijden.

Had vandaag de paarden tandarts dus verder niet aan rijden of zo toe gekomen. Ze waren allemaal weer braaf heerlijk zoon kudde.

Nog een mooi plaatje van mijn kanjer <3 .

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:50

Wat een gave schimmel heb je! Is die ook van de strand shoot?

Yildiz dus pech..
Die gebroken ribben klinkt ook niet erg fijn..!
Succes met je wedstrijd!!
145 :wow: hoe hoog is de verwachte stokmaat?
Dat avontuur van je zeg .. := volgende nieuwe pad maar iets minder spannend?

Wat leuk, je paarden los op het erf! Heb je alles bestraat?

Ilya lekker blij en vies <3

Leuk dat jullie ons huis ook leuk vinden! Er moet wel veel verbouwd worden. Het is in de jaren 60 verbouwd en daarna niet meer geloof ik. We doen eerst de bovenverdieping, beneden doen we deel voor deel.
Helaas geen paarden aan huis dus. We hebben 560 m2 grond maar het staat er in het midden op en het is in een woonwijk. Niet handig dus.
Ik houd mijn ogen open voor een weitje met een stalletje. Geen haast gelukkig!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 07:52

Ik vind t echt een heel mooi huis! Heb de paarden ook niet aan huis en ik weet ook eigenlijk niet of ik dat wel zou willen. Je bent dan zoveel tijd kwijt met de randvoorwaarden (mesten, onderhoud stal en wei, voeren), lastig ook met vakanties. Ik vind t nu al best een hele taak elke ochtend de paarden te voeren en buiten te zetten voor m'n werk en gezin. Andere kant ook weer zalig je paard vanaf je huis te zien.

Weer n mooie plaat Gelske! Deze is van een andere fotograaf toch?

En wat een onwijs mooie platen van Murielle! Heel gaaf! Il heeft steeds meer hoofd van pa en lichaam moeder, klopt dat?

Jazz is ook aan de maat maar fokt vooral heel groot. Zahra was ook al enorm groot toen ze geboren werd. Nog n wonder dat dat zon vlotte bevalling was uit die kleine Tie.
Volgens de stringtest (die meestal toch wel aardig klopt) zou Zahra rond 1.56 m uit gaan komen. Laten we t hopen, ik hoef echt geen arab van 1.60 plus. Heb al tegen Yul gezegd dat ie maar goed moet eten en groeien anders moeten we m katapulteren om m straks in het zadel te krijgen. :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:19

Ik vind zijn hoofd echt een combi yildiz, oren en ogen van set (gelukkig) Sam heeft echt mini ogen, maar inderdaad is ilya zijn hoofd wel wat grof. Ben benieuwd hoe hij uitgroeit :D lijf is meer mama inderdaad.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:37

Wat grappig dat er zoveel mensen in dit topic, en dit topic juist van de 'kleinere' arabier houden, ik voel me helemaal thuis met mijn ponyliefde :+

Ik ben het wel eens over de gemakken van het niet thuis stallen van paarden. Ik ben laatst bij een vriendin op bezoek geweest die een nieuw huis heeft gekocht met paardenstallen en grond. Echt prachtig natuurlijk, maar als ik dan nadenk over al het werk wat er nu al in zit en wat er nog bij komt als de paarden er eenmaal staan....doe mij toch maar half/volpension, ik ben niet voor niets verhuisd :P Het scheelt natuurlijk al wel als je niet eerst x aantal minuten naar paardlief toe moet reizen en dat je zelf kan bepalen hoe of wat, maar toch.

@Set_Elkol: ik vind die arabierenoortjes ook zo geweldig! Ik zou het wel zonde vinden om die kwijt te raken bij een kruising, gelukkig heeft Ilya die nog wel bewaard :j

Ik heb Hare Majesteit nu 2 weken op de nieuwe plek staan, en sinds een paar dagen is ze eigenlijk weer volledig zichzelf. Ze gaf laatst een showtje weg in de longeerring, maar ik had mijn telefoon niet op zak om foto's te nemen |( Ze geeft nooit een showtje weg op het moment dat er een camera paraat is -O- Maar goed, ik ben weer helemaal happy, want zij voelt zich weer op haar gemak :D Staat rustig vast op de poetsplek zonder rondjes te keren, poept en brult niet meer om de 10 meter van de zenuwen en is niet meer hét stereotype neurotische arabiertje.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:12

Ha jij kent ze natuurlijk beter Kat! Heb je nog foto van pa? Want ben natuurlijk wel benieuwd.

Hihi ze showen altijd alleen als er niemand kijkt én alle camera's absoluut uit staan! :P
Krijg bv Zahra ook nooit goed op de kiek.
Vanmiddag na m'n werk heerlijk Tie vertroeteld en gemasseerd. Heb zo een zin in morgen! *\o/*
Ook ff Zahra momentjes gepakt: los in de bak en wat vrij gewerkt met haar. Gaat steeds beter.

Afbeelding

Ook met Jazzy geknuffeld, buikje begint nu echt goed te groeien. <3

Nyhla stond of beter lag al lekker op stal te snurken met d'r vriendinnen. Toen ze me zag eiste ze om geknuffeld te worden, ze ging er echt voor staan. Heerlijke peuter! Nog meer <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:26

Ik vind Zahra echt prachtig!

Ik heb wel een voorbeeld dat sam zijn ogen echt kleiner zijn.ilya zijn oren lijken hier wel erg op die van sam.en natuurlijk lijkt hij sowieso wel op hem :) ik vind het echt 50/50.sowieso papa's neus(gaten) haha

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:37

Leuk zon vergelijk! En zie nu ook wat je bedoelt idd. :j Ogen maar ook uitdrukking meer Set en dan neusgaten idd pa. Gave platen teouwens van m!

Ik vind Zahra ook prachtig hihi, maar ze is echt zo niet fotogeniek grrrr... -O- :=

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:21

Even iets anders:

Op Facebook zag ik vanmorgen een oproep voor een pleegmoeder voor een moederloos AV veulen maar ik kan het niet meer vinden.. Ik vond net een pleegmoeder. Wie weet wie een merrie zoekt voor een moederloos veulen? Wie weet is het een match

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:31

Juan Murillo is dat. Top van je! +:)+ Had toevallig net contact met Juan: Ze hebben momenteel een merrie waarmee ze t proberen. Mocht dat niet lukken hebben ze nog opties.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:50

Super! Hopelijk lukt het!
Zo sneu als een veulen moederloos is.. Is toch beter voor ze als ze bij een merrie kunnen opgroeien.
Ook geweldig dat de merrie eigenaren dit aanbieden!!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:09

Ja dat is de andere kant van het fokken heb al best veel veulentjes voorbij zien komen op FB wat niet goed is gegaan nu al zo vroeg in het jaar. gelukkig worden er ook heel veel gezond geboren dan is het weer super leuk natuurlijk *\o/* .

Ja dat is heel leuk om te zien wat ze van hun ouders hebben geerft het kan inderdaad soms gewoon een blik zijn die al lijkt. maar echt op latere leeftijd kun je echt pas zeggen op wie ze uiteindelijk het meeste lijken.

Morgen de groote dag Yildiz als ik de weer berichten mag geloven word het mooi weer dat is wel zo fijn. we lezen vast hoe het is gegaan. Ja de anderen kleine groeit natuurlijk ook weer door in de buik van zijn mama echt leuk.

Dat is wel erg weinig grond om een paard te houden wie weet vind je in de buurt wat. Verbouwen hoop werk dus maar ook wel leuk zeker als het klaar is je kunt dan echt alles naar je zin maken.

Foto is van de schoot van de zelfde fotograaf heb veder nog steeds niks van de anderen eentje vroeg wel om mijn Email dus wie weet eerdaags. Maakt niet uit ben al blij met die ik heb want ik had er zo ie zo niet veel van verwacht natuurlijk. Vandaag gewerkt dus geen paarden nieuws morgen maar weer lekker met de paardjes aan de gang heb er nu al zin in :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:42

Hallo dames, daar ben ik ook weer eens :wave:
Een beetje een hectische vakantie gehad, de overdrachtsdatum van de verkoop van mijn huis is vervroegd, dus er moest ineens nog van alles geregeld worden en de laatste week weer druk aan het werk geweest.
Daarnaast een beetje een dipje gehad, dus weinig energie om te reageren, maar ik heb wel mee gelezen hoor! :o

Even een reactie op alles wat ik zo nog weet.

Marlijn, gefeliciteerd met jullie huis! Het ziet er mooi uit!
Jammer dat er geen ruimte is voor de paarden aan huis, maar zoals Yildiz zegt, het is toch ook wel fijn om ze bij een ander te hebben staan, scheelt een hoop werk ;) Ik ben er weleens stiekem jaloers op hoor, mensen die niet alles zelf hoeven te doen. Ik kom amper aan de paarden toe, alleen maar aan alle dingen er omheen.

Michelle, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Gelske, ik vind het toch mooie foto's hoor van de shoot, hopelijk krijg je nog meer mooie foto's binnen!

Katja, wat heeft je 'kleine' man het toch naar zijn zin daar! En wat is ie vies! :x Maar dat maakt niet uit, hij is happy daar gaat het om!

Yildiz, heel veel succes en plezier morgen!
Jeetje wat een reus is Zahra toch! Dan is Aleeyah maar een smurf :D
Ze ziet er top uit!

Fijn dat er waarschijnlijk een oplossing is voor het moederloze veulentje, ik duim dat het goedkomt!

Inmiddels ben ik weer een beetje uit mijn dipje vandaan, heb de knoop doorgehakt om vanaf 1 mei een middag minder te gaan werken. Ineens viel het kwartje dat ik toch wel helemaal gek leek om te willen stoppen met fokken, terwijl ik me wel helemaal suf werk. Dan kan ik beter iets minder werken en wat meer tijd voor de paarden hebben, waardoor ik misschien toch mijn droom een beetje voort kan zetten, op een manier die ook nog leuk blijft.

Met Malik gaat het hier super, ik zal als het morgen mooi weer is weer eens wat nieuwe foto's van hem maken.
Maandag komt de DA voor Aziza haar gebit, de eerste behandeling. Dan ook direct kijken hoe ernstig het is en wat het behandeltraject wordt. En dan weet ik dus ook of het eventueel nog mogelijk gaat zijn haar dit jaar te dekken, de andere DA vond dat het moest kunnen, maar wil toch ook nog even met deze overleggen. Qua gezondheid gaat het in ieder geval veel beter met haar dan een paar maanden geleden, en ik ben er dan ook van overtuigd dat ze makkelijk nog een dracht (of meer) aan zou kunnen, nu even haar gebit afwachten.

En bij Mausi heb ik gisteravond voor het eerst het veulen voelen schoppen *\o/* Was ook pas de eerste keer dat ik voelde trouwens, maar fijn om te weten dat alles goed gaat. Het is wel niet mijn veulen, maar ik merk toch dat ik er eigenlijk net zoveel naar uitkijk als wanneer het wel mijn veulen is.

Verder wordt het een vrij druk weekend, want Amir en Aleeyah moeten uit elkaar, en Aleeyah moet dus bij Mausi en Amir bij Almaz, ik hoop dat het een beetje gaat lukken, want ik ben er nog niet zo gerust op.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:12

Mijn laptop is weer gemaakt, dus ik kan eindelijk eens fatsoenlijk bijlezen!

Gefeliciteerd met je baan, Michelle!

Ik had een superfijne verzorgster, die uiteindelijk een van m'n merries heeft gekocht. Ik kon altijd van haar op aan, ze koppelde altijd super terug wat ze had gedaan en ze zorgde heel goed voor m'n meiden. Ik denk dat ik nooit meer zo'n goede verzorgster zal vinden (nu ook niet nodig).

Gefeliciteerd met het goed uitrijden van de wedstrijd, Yildiz, top!! Brrr dat wegzakken in drijfzand, gelukkig goed gegaan! Balen van het EK en Irene's blessure, maar je kan er vast weer een mooie draai aan geven! Zahra ziet er goed uit en wat is ze al groot, zo groot is Euf echt bij lange na niet denk ik...

Knappe Shym! Gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis, gaaf hoor!

Heerlijke filmpjes en foto's van Ilya, Katja <3

Je bent lekker bezig met Fu, Miranda! En die vlek is toch wel super-apart he!

Mooie combi ben je met Dibah, Gelske, en Sjaak ook al knap op de foto!

Fijn dat Rayna weer rustig is, Kesje!

Ik vind je kleine man zo leuk, Roma, lekker stevig, echt een hengstje op te zien! Ik hoop dat de behandeling van Aziza meevalt en je toch weer lekker met haar kan fokken!

Ik ben een tijdje terug weer bij Euforio geweest in de opfok en wat kan ik daar dan van genieten. Hij is zo relaxed en lief! Lekker gepoetst en wat kleine dingetjes geoefend, werd er helemaal blij van. Ik ben van plan om binnenkort wat grondwerk- en trailerlaadlesjes te plannen. Een paar dagen later kreeg ik een berichtje van de opfok, Euforio's beste vriendje, de haflinger, hebben ze moeten inslapen vanwege een gebroken been |( Echt supersneu!

Met Ely gaat het helaas weer minder. Ze mocht weer op hooi, maar binnen een dag ging ze weer proppen maken, dus weer een nieuwe afspraak gemaakt met de tandarts/dierenarts. Die was aardig flabbergasted, want het was weer heel snel verslechterd. Hij heeft weer wat aanpassingen gedaan, weer 2 weken op slobber, daarna 2 weken hooi en dan weer controle. Ik hoop zo dat het dan beter gaat, vind het zo zielig voor m'n meidje, iedere keer die veranderingen en behandelingen :(:)

Oja, misschien weten jullie wel iets... Ik wil Euforio niet al met 3 jaar gaan beleren, maar wil hem liever nog wat in een hengstenkudde (of ruinen natuurlijk) laten uitgroeien. Iemand enig idee waar ik dat kan doen? De meeste opfokken willen ze maar tot 3 jaar...

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:39

Hallo allemaal! :wave:

Prachtige foto's zie ik weer voorbij komen, toch zijn die foto's van de strand shoot erg leuk geworden hoor Gelske, heb je weer een leuke herinnering aan!

Kesje, ik houd juist van de wat 'grotere' arabieren, liefst hoger dan 1.50 maar niet groter dan 1.60 m. :) mijn merrie is ook vrij groot, 1.57 en vind het toch wel erg mooi tonen, vooral als je er dan opzit haha!
Fijn dat je merrie eindelijk haar plekje gevonden lijkt te hebben op haar nieuwe stal!

Yildiz, wauw, ik vind Zahra echt een mooi meisje!

Katja, leuk om de gelijkenissen te zien met vader en moeder van Ilya.

Dankjewel Roma, geloof dat je een goede stap gemaakt hebt om minder te gaan werken, werd misschien allemaal ff te veel. Fijn om te horen dat het met Malik goed gaat, plaats je binnenkort weer fotootjes? Ook super dat het behandelingsplan w.b. Mausi haar gebit ingezet kan gaan worden.

Ook jij bedankt Annika :) Goh wat een sneu verhaal van die haflinger zeg, gatver! Ongelukje ofzo met andere paarden of? Fijn dat het met Euforio in ieder geval goed gaat. Sneu van Ely, hopelijk gaat het snel beter, hoe oud is ze? W.b. opfokken geen verstand haha ;) Misschien Katja?

Ik heb echt een ongelooflijk leuke week gehad, natuurlijk eerst bij Yildiz en Nour wezen kijken en naar de opnames van 'Alles mag op zaterdag' geweest. De dag daarna zijn we naar een natuurgebied geweest waar de belgische knollen van de vriend van mijn vriendin Annelot, waar ik sliep staan. We moesten gaan controleren hoe het er voor stond. Wat een geweldig mooi gebied, paarden lopen daar echt in kuddeverband, en ook waren er wilde koningspaardjes te zien. Geweldig zeg! Coen, de vriend van Annelot vroeg of ik nog op zo'n groot bakbeest wilde zitten, uh ja wil ik wel haha!

Afbeelding

Afbeelding

Geweldig hé!? :')

's avonds heerlijk uit eten geweest bij een all you can eat tapas restaurant, heerlijk! De dag erna ging ik weer richting huis maar bedacht om nog een bezoekje te brengen aan Arabian stud Europe, fotograaf Reindert was er ook, wauw wat een pareltjes staan daar zeg! Heerlijk met veulentjes geknuffeld en mocht ook nog op de zwarte hengst Jazzmeen zitten. Talitha vroeg mij of ik ook durfde te steigeren, uh nou dat heb ik nog nooit gedaan hoor.. haha! :7 Maarja wat wil je denk ik dan, fotograaf om het vast te leggen, once in a life time moment/chance.. gewoon doen haha! Eng joh! }:0

Afbeelding
<3

Afbeelding

Pff dit word wel een lange post maar oh ik ben zooo enthousiast! haha! :') Gisteren werd ik wakker, prachtig weer en de eerste endurance wedstrijd van dit jaar zou van start in Yselsteyn, hmm wel ruim 2 uur rijden maar ik wilde het niet missen. Hup dr heen en heb gezellig met een heleboel bekenden kunnen kletsen en Yildiz natuurlijk kunnen volgen, gefeliciteerd hoor met jullie rit! Komt allemaal goed! Op naar Epe. Heerlijk zo'n dag, maar wat begint het dan te kriebelen joh.. bah!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:34

WT een leuk verslag michelle! En die steigerfoto <3

Wanneer is Epe? Zijn er nog mensen van hier die mee doen? Dan ga ik kijken of ik daar ook naar toe kan. Lijkt me erg leuk!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:19

Jaaaa hij is vet gaaf Mies! Stoere plaat van de papa van Zahra! <3

Druk weekend gehad en alles maar was idd vet tof! Hele mooie wedstrijd gehad gisteren. Joh wat wil je met zon weertje?!
Even geen puf voor een lang verslag maar vond t best spannend. Tie liep op eieren tijdens de locomotie op de voorkeuring en ja, sinds d'r blessure loopt ze gewoon niet lekker op ongelijk harde. Beetje voorzichtig. Dus ook voorzichtig de wedstrijd in. Eerste 5 km liep ze op de handrem. Eenmaal ingehaald werd ze super fanatiek en heb ik zeker 5 km de rem er juist op moeten zetten. Vond de dame niet leuk (kreeg zelfs bok :oo ) en omdat ik aangehaakt was bij twee arabjes die fijn tempo liepen heb ik d'r maar laten lopen. Was echt super tof gezelschap met jonge paarden dus daar is Tie ook nog vsn nut geweest (voorop bij enge dingen en laatste km als bumper hihi) Helemaal goed door de keuring met mooie laagste! hartslag en als verrassing ook nog es als derde geëindigd! 3 WP rijker en K2 startgerechtigd. Joh ik was zo blij!

Voor de start (foto van Mies!)

Afbeelding

Vanochtend heul vroeg even weer es Nour en ik... Er zit toch wel n kans in dat ik binnenkort dan toch ein-de-lijk mag gaan starten met m dus gaan weer wat serieuzer trainen.
Wat was t mooi en wat n verschil met Tie gisteren. Tie is echt Westernpown, terwijl Nour echt echt zou kunnen vlammen bij de Endurance. Heerlijk op los teugeltje gereden, de hele duinen om 8 uur s ochtends nog heerlijk voor onszelf. Wat n topper is hij, echt fijnste paard ever wat ik onder m'n gat heb gehad. Helemaal happy met m'n kerel! <3

Afbeelding

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:30

Iedereen lekker genoten van het mooie weer {:} .

Super dat je wedstrijd goed ging met Tie :)F wat moet je nu nog halen om met Nour te starten? En vanmorgen vroeg weer een heerlijk rit met je knappe man das dus dubbel genieten ;) .

Ha die michelle wat een super leuk paarden weekend vind de belzen ook echt gaaf wat een enorme dieren zijn dat toch en dan nog even een veulen knuffe echt heerlijk.

Annika ook al labtop probleempjes wat sneu van de haflinger bah daar moet je niet aan denken. Waneer krijgen we jouw jochie weer eens te zien. Wat balen van je mooie dame dat haar tanden nog steeds zo slecht gaat.

Hee Roma gezelig dat je met alle drukte weer even langs komt kletsen en jaaaa we willen heel graag baby foto,s. En de anderen baby heeft zich ook laten zien natuurlijk is dat ook harstikke leuk ook al word het veulen niet van jouw.

Gisteren Sjaak gereden in de bak dat ging weer super en daarna de pukkies even lekker laten rennen. Smidags een heel eind gelopen op het strand met de honden. Vanmorgen moest ik helaas werken vanmiddag Nog wel Dibah gereden ze was behoorlijk fris maar uiteindelijk toch wel fijn te rijden. Toen met Sil en Noor naar de bak gelopen maar die hadden pech want er was al iemand aan het rijden. nou ja pech ik heb lekker even een tijdje met ze staan grazen en dat vonden ze niet heel vervelend volgens mij :D .

Toch weer wat mooie plaatjes ontvangen dit keer ook echt een paar mooie portret van mijn kanjer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:46

Ja gaaf he Gelske, ik vond ze best bijzonder hoor haha! Prachtige foto's komen er weer voorbij, ik vind Sha Quille zijn oortjes echt mooi! Heel klein en dicht bij elkaar <3

Yildiz, de foto geeft goed weer hoe trots je bent op Yentl, gaaf! En wauw die foto van Nour vind ik echt de allermooiste!! <3

Ik ben vandaag na ruim een dik jaar wezen kijken bij Magiya, Jets nakomeling. Wauw, wat zie ik Jet daar enorm in terug! Knap meisje hoor!

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk heb ik straks ook mijn eigen Jet nakomeling!! :j <3

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:07

Hi dames! Ik lees nog steeds trouw mee en heb nu weer wat meer tijd om mee te klessebessen. Ik geniet van jullie verhalen! Heerlijk om te horen dat alle paardjes het weer goed doen. Gelske lekker aan de rijerij op het strand met Sjaakie, had je dat ooit gedacht vorig jaar?! Yildiz weer de eerste endurance wedstrijd gehad, genieten met dat heerlijke weer. Ik geniet met volle teugen mee op Facebook met alle heerlijke verslagen en foto's van afgelopen weekend. Michelle op vakantie geweest in het Braboland, leuk! :D

En verder zal ik vanaf vandaag weer trouw mee posten en op jullie reageren :)

Hier alles fijn. We staan nu bij Esther waar Dayem het heerlijk naar z'n zin heeft. Hij heeft een leuke kameraad in een tweejarige hengst gevonden en is smoorverliefd op de merries (en dan vooral op de ouwe bok, tot over z'n oren....) met al het hengstengedrag wat daarbij hoort. Helaas wegens omstandigheden m'n studie stop gezet, dus ik ben hier nu lekker aan het rommelen en in september ga ik (opnieuw) beginnen met afstuderen. Paar weken terug een wedstrijdplanning gemaakt voor de endurance, maar die al gauw weer gedeletet... Diezelfde avond stond Dayem met een einschuss been. Er heerst een soort vloek op mij en m'n plannen. Voorlopig dus lekker wat rommelen zonder doel (heeeel misschien achterin het seizoen wat wedstrijdjes, maar ik plan niks :P ). Het buiten rijden is hier werkelijk prachtig!

Afbeelding