[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:16

Morgen,

Waarschijnlijk gaan we een kijkje nemen bij jullie op de camping, ik wil Silver dan meenemen... :D

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:08

Ow gaaf *\o/*

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:11

Leuk Baukje!!
Als ik die van m'n tante kan meenemen, kunnen we met z'n drietjes een ronde doen *D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:54

Dat klinkt gezellig meiden! :j

De geiten hebben het heel leuk samen, Cleo is heel grappig!
Ze lopen de hele tijd bij elkaar en ik denk dat Gijs haar wel ziet zitten.
Alleen weet ie niet wat ie precies moet want hij is gecastreerd. :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:55

Mn collega heet zoals je nieuwe geit, Miran. Is beetje vreemd zo _O-

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:04

Dat zou gaaf zijn!!!!! Ik hoop over 2 weken een ritje met Silver te kunnen maken (in de trailer).. Hij vind de trailer nu eindelijk een leuke plek en staat al voor de klep als hij nog dicht is.. :+ .. Nu nog even oefenen met stang en vast staan en dan gaan we rijden...

Leuk Miranda, is toch altijd even afwachten..

Jolinda, hoe bevalt jouw Tekna zadel?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:10

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:22

Hoi meiden,

Weer errug druk gehad! We hadden een shetlandmerrie gekocht als gezelschap. Ze is 6 weken bij ons geweest, maar ze werd vorige week ineens erg ziek. Onverklaarbaar, maar we hebben haar helaas moeten laten inslapen. Diertje kon niet meer opstaan, blijven staan of rechtop liggen. Eten en drinken deed ze wel, maar de dierenarts wist niet wat het was. De schade die zij door het langdurig liggen had opgedaan aan haar ingewanden was zoiezo onherstelbaar en daardoor besloten dat dit beter voor haar was.

Goddank dat Daya gezond en blij door de wei dartelt.

Vanmiddag was er een zadelmaker. Uit nieuwsgierigheid naar een ieders opinie heb ik haar naar mijn Tekna laten kijken en je raadt het nooit; WEER NIET GOED. Volgens haar te lang. Ze sloeg aan het meten, voelen en bekijken van Daya. Zo lang is iemand nog nooit met m bezig geweest om de laatste rib te vinden EN ze was echt enorm rustig, wat Day goed deed, want die heeft al niks met vreemden die hem aanraken.
Ze kwam tot de conclusie dat ik een paard heb met een uitzonderlijk korte rug, eentje waarop nauwelijks iets zou passen. Zij kon geen merk verzinnen en geen model wat kort genoeg zou zijn voor hem. Hij komt op een draagvlak van nauwelijks 35 centimeter!! Jeminee... Weer schrikken, want ik dacht weer aan iets anders te moeten, maar ze heeft even gekeken en gedaan en zij opperde om een pro lite pad aan te schaffen en deze zodanig neer te leggen zodat het pad de druk overnam van de kussens en dan tot een bepaalde hoogte, zodat zijn lendenen niet meer geraakt worden.

Ik weet het even weer niet. Weer alles afgeblazen :( les, wedstrijd.. Morgen komt de tandarts en die ga ik ook even vragen waar hij denkt dat Daya zijn laatste rib zit. Ben er behoorlijk klaar mee... Ik denk dat ik maar indiaan wordt en lekker zonder zadel, zonder hoofdstel door het leven ga met Day.

Smart, de tekna op zich bevalt super. Het zit als een huis, daya reageert er superfijn op, de kussens zijn frans en dus is het korter dan normaal! Het is absoluut krasvast, want ik heb m per ongeluk tegen de stenen muur laten glijden en ik dacht echt "oneeeeee", maar een doekje er overheen en geen krassen. De zadelmaker van vandaag bevestigde ook dat deze zadels echt van goede kwaliteit zijn en dat ze voor velen een hele goede uitkomst bieden in prijs, kwaliteit en pasvorm!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:50

Wat verschrikkelijk vervelend Jolinda, zowel van de shet als het zadel. 35 cm! Dat is je kont al ongeveer, bij wijze van :(

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:59

Haha, als je het redt! Ik heb ook nog een dikke reet en lange benen, dus ik pas gewoon niet in 14inch! Haha. Ik verlies mijn moed nog niet. Ik ga ook even aan mijn chiropractor vragen waar daya zijn laatste rib zit. Ik heb dit zadel ook weer van een zadelmaker, dus in feite moet het (weer) goed zijn. Het is alleen zo dat iedereen iets anders denkt wat betreft zijn laatste rib :j laatste optie is foto laten maken van zijn rug en zo te zien waar zijn laatste rib zit :j haha.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:14

Jolinda, :(:), arm shetje... Wat een nieuwe weer over je zadel zeg, echt een hele korte rug... En inderdaad, de laatste optie is dan inderdaad een foto laten maken, weet je het in ieder geval zeker!

Ja, vanuit Groningen is het een aardige rit, maar als je een paar nachten kunt blijven is het misschien toch wel het overwegen waard.. :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:44

he jolinda het zit je toch echt niet mee.....hopen dat je snel het juiste zadel vind dat bij je paard past

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:52

Sieltjuh schreef:
Mn collega heet zoals je nieuwe geit, Miran. Is beetje vreemd zo _O-

Mekkert ze ook zo? :D

Jolin, wat vreselijk zielig van je shet.. ;(
Weet je, als je paard goed reageert op dit zadel en hij loopt goed, waarom laat je het dan niet zo?
Er is verder nu geen probleem en misschien komt dat ook helemaal niet, je bent inmiddels ervaren genoeg om te zien dat je paard er last van krijgt.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:00

Ik ga wel eigenlijk met Miranda mee, Ik denk dat als jij steeds een ander laat komen, dat ze allemaal wat anders zeggen.
Gaat op je gevoel af en je ogen en kijk het aan hoe die reageert.

Miranda wat een grappige geit...vind haar naam wel passen..volgens mij is het een geit met een attitude :+

Gister drukke maar leuke dag gehad.
Eerst BBQ op stal, daarna feestje omdat me Opa en Oma beide 80 werden en dus een zaal hadden afgehuurd.:)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:52

Jeetje dat meen je niet Jolinda :\ Heb je die onafhankelijke zadelpasser nog eens laten kijken naar dit zadel (die had jij toch laten komen?) :\ Zal daarom wel goed stront zijn als het niet past :x

Baukje, lijkt me erg leuk als je kan komen :j

Jessica, gefeliciteerd met je opa en oma!

Jongens, het zweet stond aan de binnenkant van mn laarzen en op mn rug en ik kan je vertellen, dat gebeurd niet vaak :') Heb vanavond les gehad met een klein draakje }>
Ik zat er letterlijk nog geen 10 meter op en mevrouw vloog al opzij :+ Flink aan het werk gezet gelijk, uiteindelijk zit ik in galop, flikker ik er bijna af, omdat ze even "schrok" van paard van mn stalgenoot die "opeens" aan kwam (schijnbeweging) :roll:
En dat was nog vóór mn les :')

Afijn, tijdens mn les gewerkt aan de overtollige energie door de woei-wind (want dat was het gewoon, de andere paarden waren ook allemaal :):) ) even om te zetten naar goede werkenergie. Heb wat strubbelingen van mevrouw gehad, maar uiteindelijk ging ze toch fijn lopen. Steeds sneller, steeds langer en steeds constanter. Ook de galop ging eigenlijk een stuk vooruit. Waar we eerst kop omhoog, ingehouden sprongen maakte, gaat ze nu meer door galopperen en zelfs een stukje "nageven" (om vervolgens te gaan bedenken of ze ging schrikken, maar toch maar niet te doen :') ) :j Heel fijn kunnen afsluiten hoor, lekker over de rug, lang, laag, groooote passen. Maar kostte wat moeite vandaag om vooral de ontspanning te vinden en dan ook nog eens te blijven reageren op gas vooruit zeg maar :+ Samen kledder van het zweet :') Lekker heur :7

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:13

Hoi meiden, misschien hebben jullie een goeie tip voor ons. Onze Sammie heeft last van zonne allergie op haar neus en het enige wat werkt als bescherming is een uv kapje. Deze zit bevestigd aan haar halster, echter is het nu gaan schuren en is haar huid kapot op de plek waar het kapje aan het halster zit en ook aan de onderkant van haar neus waar het halster zit. Ik heb ook een vliegenkap met uv bescherming en flapje over de neus, deze krijgt ze morgen om zonder halster maar ben bang dat ze hem af krijgt zonder halster en met halster gaat het toch weer wrijven over de wondjes heen. Hebben jullie misschien enig idee hoe ik dit op kan lossen? Oja insmeren van de neus werkt niet....

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:15

Ik ken verschillende paarden die ook zo'n kap hebben gehad, maar die bleef gewoon zitten. Je kan het misschien wellicht proberen? Ik zou voor de rest ook niet weten wat je er anders op kan doen, vervelend hoor :\

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:31

Dorinda kan je er geen stoffen lapje van zacht spul aan naaien?of soort wol aan de randen?
En wol aan het halster?

Had Djuun last van voorjaar prikkels :+
Fijn he al die bakkabouter :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:40

Een leren lapje eraan en die in reepjes knippen? Dat hebben wij ook wel eens gehad :j

Djuun had geen last van bakkabouters, maar van bosjes-naast-de-bak-duiven :j Want duiven had ze nog noooooit gezien of gehoord :n :roll: :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:41

Haha zo hebben wij kraaien zitten bij de longeer kraal :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:45

Ik had dr voor het rijden al ff los laten lopen (ik zag al heel die kop van dr toen ik dr de wei uit kwam halen, in dat geval is ze ook echt een open boek) en toen kreeg ik ook al gebok en gevlieg... Was dus ook niet zo verrast dat ze zo'n bui had met de les :')

Ach, paard van stalgenoot ging ook tijdens mn les nog ff uit zn plaat in de roundpen en daar reageert ze dan weer niet op :') Maar een duif die uit de bosjes vliegt...
Wij hebben vleesetende duiven op stal :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:07

@DMHorses asal heeft ook een kap omdat ze anders ook verbrand. Ik heb 1 met bont achtig aan de binnenkant die is heel erg fijn.

Asal heeft ook regelmatig last van bakkabouters. We hebben nu de geiten achter de bak lopen dacht..nou komt het.....deed ze niks die dingen vlogen alle kanten op en asal vertrok geen spier...wedden als ik van de week denk...heerlijk ff rijden dat ze er dan ineens op kijkt,,,het is zon troela

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:44

Ik ben zelf niet zo'n ster in naaien, zoek dus echt iets kant en klaars. Waar heb jij die kap met bont eraan gekocht joysjuh?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:46

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:04

Jessica je hebt mooie dekens op de markt gezet, jammer dat ik geen geld heb :+