Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:56

onze balleman Pladykt wordt beschouwd als een uit de kluit gewassen Welsh-ponnie ...ja right

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:27

sherif schreef:
onze balleman Pladykt wordt beschouwd als een uit de kluit gewassen Welsh-ponnie ...ja right

Dat is ie toch ook?

(grapje)

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:31

inderdaad maar dan wel MIJN welsh-ponnie

CherrenJessy

Re: Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:54

wij hebben Horus en Hamada ook puur op karakter gekocht...
mijn moeder wou een rustig paardje en toen heb ik Horus voor haar uitgezocht. en hamada was mijn tweede keuze voor mezelf.
ik ben zelf helemaal weg van arabiertjes, maar dat wil niet zeggen dat ik andere paarden niet leuk vind.
Maar ik probeerde hamada uit in de woestijn en ik was verliefd... zo knetter hard door dat zand en alleen maar een horizon met een ondergaande zon voor je. Pas toen ik terug kwam kon mijn moeder vertellen dat ik zojuist besloten had om een volbloedje te kopen met papier en al... *mijn arabisch is nog niet zo succesvol*

Maar ik blijf er wel bij dat ik de showarabieren, dus die van die extreme foto's soms wel erg eng eruit vind zien. dat is me allemaal niet iets te veel van het goede.

Daarbij vind ik het ook onzin als veel mensen roepen dat ze zo nerveus zijn en alles. Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik denk dat als je een gemiddelde KWPN'er in Cairo door het verkeer laat lopen je ongelukken krijgt! Terwijl ik met Horus&Hamada nooit problemen heb... vlieg er morgen weer naar toe dus zal kijken of ik dat een foto van mij met paarden tussen het verkeer krijg, kun je zien wat ik bedoel!!

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:42

Om weer even ontopic te komen, tja de foto's vind ik niet zo mooi maar dat ligt waarschijnlijk aan HOE er gefotografeerd is. De "make up" vind ik vaak net iets te extreem. Maar van mij mogen ze die paarden zo bij mij thuis afleveren hoor. Als je ze even voorstelt dat ze lekker in de wei staan zonder poespas eromheen vinden 9 van de 10 mensen ze mooi!!! ( dat weet ik zeker)

Groetjes Kim

Freshh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:31

Ik las hier ergens in dit topic dat Arabieren niet bekend stonden om hun uiterlijk, maar waarom zitten ze dan in zoveel verschillende rassen?
Ik bedoel als de Arabier er niet was geweest, ga jij dan maar eens na hoeveel rassen er niet geweest waren!

Boelles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:08

Laten we nou even redelijk zijn... Het gaat tog niet om het uiterlijk?
Voor mij is het innerlijk belangrijker dan het uiterlijk!

DunjaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:06

FunkyMistiC schreef:

ye right in welk sprookjesland leef jij, dit zeggen vaak hele lelijke mensen sorry maar het is echt wel de outside that counts en zeker met shows daar ging het hier over en in het dagelijks leven werkt het ook zo hoor ook al is innerlijk heel belangrijk maar het gaat om showpaarden !!!!!!!!!! OMG

Felinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:11

ik vindt het maar eng!! en die neus.... erg vaag.

Youko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:05

Ik zie dat fijne wel graag, anders was ik wel trekpaarden gaan houden (no offense, vind ze ook geweldig). Alhoewel Tica ook een kolos onder de Arabieren is... .. Heb haar ook liever ranker en fijner gehad, maar tsja, who cares?! Ze is verschrikkelijk lief en 1000% betrouwbaar, dat is het belangrijkst....

Btw, binnenkant is idd ook erg belangrijk voor mij. Ze moeten absoluut hanteerbaar zijn voor mij, omdat ik maar een recreatieruiter ben. Wat heb ik aan een bloedmooie Arabier, als ik er niet eens aan kan zitten omdat hij mij de stal uittrapt?
Gelukkig heb ik er werkelijk geen één meegemaakt, verbazingwekkend hè? Zelfs de hengsten die ik ooit heb leren kennen waren superknuffelig ... Dat wil wel wat zeggen over de Arabier

JanineN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 09:31

ik heb ook een arabier maar ik vind hem nou niet echt op een volbloed lijken.
al die plaatjes die ik hiervoor heb gezien....allemaal zo'n lang dun nekkie en dat heeft die van mij niet maar ja, toch vind ik hem mooi en hij is super lief!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 09:41

he bah, over het algemeen vind ik arabieren wel mooi om te zien, maar die op de foto's op pagina 1 vind ik gewoon eng..

Ik zie het liever wat steviger allemaal..

Freshh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:25

Freshh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:27

mango schreef:
FunkyMistiC schreef:

ye right in welk sprookjesland leef jij, dit zeggen vaak hele lelijke mensen sorry maar het is echt wel de outside that counts en zeker met shows daar ging het hier over en in het dagelijks leven werkt het ook zo hoor ook al is innerlijk heel belangrijk maar het gaat om showpaarden !!!!!!!!!! OMG

Maar zij denkt daar heel anders over. Als zij dat vind, dan vind zij dat.

JanineN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:16

ja...
hij houd wel erg van uitsloven ja!

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:09

Prachtige foto, die op dat strand

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:40

zo ik ben net terug uit Egypte en zal jullie zo ff verblijden met wat foto's van mijn arabier!! We hebben ook een nieuwe gekocht!!

Hamada (de mijne dus) die word binnenkort gecastreerd omdat hij een beetje teveel vecht en een ontsteking heeft aan ik dacht de balzak ofzo (arabisch kan nog best ingewikkeld zijn)

Het leuke is, dat we een andere hengst hebben gekocht... en dat is een 2 jarige zoon van Hamada Helaas van hem maar 1 hele onduidelijke foto, omdat het net zo'n apart figuur is als Hamada!!
Hij heet Elhalw Inshalla Mansour.... (elhalw inshalla = knap omdat Allah het wil)...

Op een aantal foto's is zichtbaar dat Hamada wat wonden heeft... ik weet het, ziet er allemaal netjes uit, word goed schoongehouden, etc!

Afbeelding

Afbeelding
Hamada, Ali, Daniel... (Ali = stal eigenaar/fokker van Hamada, Daan= mijn vriend)

Afbeelding
Mansour

Afbeelding

Afbeelding
Achmed zit op een andere zoon van Hamada

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnneOmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:36

Freshh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:22

AnneOmie schreef:
Yep me too Ik dacht precies hetzelfde!

haha, zijn we het eens

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:50

Ik vind ze echt geweldig heb er zelf ook een maar ze zijn wel erg pittig
Afbeelding
Effe mijn arabiertje showe dan
Afbeelding

Bubblicious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:59

Afbeelding
gevonden op internet, een mooi paardje als je het mij vraagt. maar sommige fotos zijn echt te extreem , echt bah

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:14

xxjamiexx schreef:
Ik vind ze echt geweldig heb er zelf ook een maar ze zijn wel erg pittig
http://www.mijnalbum.nl/Foto=IEEXGRXL[/img]
Effe mijn arabiertje showe dan
Afbeelding

In je profiel te lezen is dit toch een kruising New forester x Arabier?????? Wel een leukerd trouwens

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:26

remsy schreef:
In je profiel te lezen is dit toch een kruising New forester x Arabier?????? Wel een leukerd trouwens

Aiaiai... Waarom zeggen mensen toch dat ze een arabier hebben als het een kruising is??? Snap dat niet, precies alsof een kruising niet goed genoeg is...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:23

Tieneke schreef:
remsy schreef:

Aiaiai... Waarom zeggen mensen toch dat ze een arabier hebben als het een kruising is??? Snap dat niet, precies alsof een kruising niet goed genoeg is...

Tja dat probeer ik over al al te vragen
Ook al ontekent men het is toch een teken van opscheppen

jannico

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:30

t heeft er ondertussen wel veel weg van jah. Is het geen AV, dan is het dus ook geen arabier. Wees gewoon blij met wat je hebt. Ras zegt niks over het paard.....