arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:23

ja natuurlijk, maar waarom zeggen sommige mensen dan dat dat dierenbeul is, dat zeg ik toch ook niet over western rijden.

LRD=rollkur en dat vindt ik absolute dierenmishandeling omdat het vaak door on(des)kundigen wordt uitgevoerd en is zeker niet iets wat je lukraak kunt adviseren.
Ik vind dat je deze oefening, dat als je je paard daar al aan wilt blootstellen, alleen maar mag doen onder begeleiding van een zeer deskundig lesgeefmens. En al denken een heleboel mensen dat ze dat zijn, geloof me daar zijn er misschien maar 5 van in Nederland of misschien nog wel minder, dus als jouw lesgeefmens geen Anky, Sjef, Edward oid heet moet je je zeker ver weg houden van dit soort oefeningen. Tenminste als je van je paard houdt. Er zijn voldoende andere manieren om problemen op te lossen zonder naar dit soort grofheden te grijpen.

dit vind ik trouwens toch best aanvallend..er word hier gewoon gezegt dat ik mijn paard mishandel

Calimero_

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 21:26

Ik denk dat dat een goed overbouwde mening is. Je moet natuurlijk verder kijken dan alleen het woord dierenmishandeling. En het word niet rechtstreeks naar jou gezegd. Dus als jij denkt/weet dat je wel genoeg ervaring her om zo te kunnen rijden hoef je je toch niet aangevallen te voelen?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:27

Volgend mij is er niet gezegt dat het per definitie dierenbeulen rij is.
Er is geloof ik gezegt dat het niet iedereen zijn ding is.

Maar laten we eerlijk zijn...ik ben van mening dat heel veel mensen niet het weten tussen de 3...
En alles wat je doet zonder begeleiding is niet echt je van het....

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:38

Er staat letterlijk dat het dierenmishandeling is omdat het vaak door ondeskundigen wordt uitgevoerd.

Lezen is kennelijk ook een vak apart. Ik ben ook van mening dat wanneer men NIET weet waar men mee bezig is, het zeker zeer nadelige gevolgen kan hebben voor het paard om zulke oefeningen te doen.
Ik zou dit bijvoorbeeld van mijn lang zal ze leven niet in mijn hoofd halen omdat ik gewoon geen idee heb waar ik mee bezig zou zijn.

Verder ben ik het niet eens met de gehele Anky-methode over diep en rond, want ik heb deze clinic gezien en de geschreven stukken gelezen en ik kan me hier totaal niet in vinden. Kan me ook niet voorstellen dat mijn paard mij deze houding in dank af zal nemen.

Verder is het jouw eigen paard, dus moet je zelf weten wat je ermee doet, nietwaar? Ieder zijn ding en ieder zijn mening. Je kunt niet verwachten dat iedereen maar alles van iedereen goedkeurt en aanmoedigt. Daar zijn teveel verschillende methodes voor en iedere methode heeft zijn eigen aanhangers :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:49

Toch is er een verschil tussen dat LDR en het lager in stellen en iets ronder instellen.
Alleen net als bij veel dingen is met Te ervoor nooit goed ;)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:50

Mee eens.

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:47

Joehoeeeee afgelopen zaterdag even 4 winstpunten gereden met me topper!!! *\o/* *\o/* :D

Nog 2 puntjes en we mogen M1 starten!!!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 12:22

Super, gefeliciteerd!

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:24

dankje! het ging ook echt lekker volgende keer nog beter hoop ik!

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:42

en gewoon even alle kwpners eruit gereden!

Dorothee8922

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:58

ik ga ook wedstrijden rijden met mijn arabier maar dat duurt nog wel half jaartje denk ik :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 13:05

Leuk! Ik ben helaas gestopt ;(

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:28

Ik heb dit weekend mijn Z1 debuut met m'n meiske! Het is voor ons allebei de eerste keer dus ik vind het toch wel een beetje spannend :D Maar ze kunnen het dus wel, werkwillige kanjers zijn het die Arabjes _/-\o_ _/-\o_

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:32

springt er niemand met zijn arabier?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:36

Ik wil wel heel graag gaan springen met mijn arabier..
Alleen ben ik bang dat de afstanden ( moet nl bij de paarden) niet goed uit gaan komen :=

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:38

Arabieren kunne tog nog redelijk goed springen heb ik gehoord :D

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:05

Ik heb een Arabier x KWPN en nog wat ander bloed erdoorheen, waarmee ik af en toe wat spring of
dressuur wedstrijdjes rijdt. Hij is wat sterk in de hand, en alert op ander terrein, maar voor de rest doet hij eht
super!
Hier nog linkje met foto van 2 jaar geleden, in een springlesje.
http://tinypic.com/view.php?pic=112ad7n&s=5
xx
En succes met je paardje :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 18:46

Sorry. We hebben hier al meerdere keren gemeld dat we alleen 100 % Arabieren bedoelen..

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:25

ReneeP schreef:
Ik heb dit weekend mijn Z1 debuut met m'n meiske! Het is voor ons allebei de eerste keer dus ik vind het toch wel een beetje spannend :D Maar ze kunnen het dus wel, werkwillige kanjers zijn het die Arabjes _/-\o_ _/-\o_

Poeh nou die van mij is niet zo werkwillig hoor! Het gaat wel steeds beter..Maar als het niet hoeft, dan doet ie het niet! Wat gaaf trouwens dat je Z1 mag gaan starten! heel veel succes! ik hoop dat het mij ook nog gaat lukken met me prins...

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:14

Calimero_ schreef:
Leuk! Ik ben helaas gestopt ;(

waarom ben je gestopt?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 18:59

Belarus staat helaas te koop door financiële omstandigheden |(

Ik zie nu al zo vreselijk op tegen het afscheid! :\

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:03

oh jeetje wat vervelend zeg... moet er niet aan denken! nou heel veel sterkte ermee dan..

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:57

saskia1989 schreef:
ReneeP schreef:

Poeh nou die van mij is niet zo werkwillig hoor! Het gaat wel steeds beter..Maar als het niet hoeft, dan doet ie het niet! Wat gaaf trouwens dat je Z1 mag gaan starten! heel veel succes! ik hoop dat het mij ook nog gaat lukken met me prins...

Ik heb ook meerdere malen lopen denken of ik er maar niet mee zou stopen omdat ik dacht dat het ons nooooit ging lukken, maar de aanhouder wint ;) Mijn Z1 debuut ging werkelijk fantastisch, heb alleen maar genoten van die grote ring, het hoedje en m'n geweldige peerd natuurlijk. Uiteindelijk behaalde we 202, 205, 208 en 210 punten! Wat goed was voor 3x een eerste plaats maar bovenal 3 winstpunten! *\o/* *\o/* Het prestatiepredikaat gaat dus heel snel aangevraagd worden! :D

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:30

Wauw!!! echt super goed! Gefeliciteerd joh! alleen nog ff en je mag nergens meer met hoedje starten... dat vind ik wel erg jammer...

En waar blijven de foto's??!!

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:33

ik moet nu nog 2 punten en dan ben ik m1, zal nog wat worden me proefjes zonder zweep rijden!!! hhahaha! ach ik geloof ook wel dat wij er komen.. het zal alleen wel pittig worden, zeker de M2, die vind ik echt zo lastig!