Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:46

OMG.....ik word net uitgenodigd voor deze hyves http://rzlboaz.hyves.nl/
genaamd Rust Zacht Lieve Boaz. En denk nog....ja Boaz die zal idd wel op leeftijd zijn (mede door zijn toedoen is de dawra destijds opgericht). Ergens dacht ik....moet ik die uitnodiging nou wel accepteren? ...een hyves over Boaz die een natuurlijke dood is gestorven??? Gaan we nu overal een hyves voor oprichten??? Maar omdat ik Anneke en Boaz ken en weet hoeveel Boaz voor haar betekende, besloot ik lid te worden om zodoende Anneke sterkte te wensen met haar verlies.

Maar wat ik toen las.....niets natuurlijk dood.....echt te erg voor woorden!!! |( Denk je goed te doen door je paard weg te geven, aannemende dat ie een goed tehuis krijgt....en dan zie je hem 6 weken later en ben je getuigen van zijn doodvonnis. Te erg voor woorden dit. Ik kan me enorm goed voorstellen dat Anneke naast haar verdriet ook woedend is...ze is nu een actie begonnen voor aandacht voor deze zaak .........Diep respect voor Anneke, die alsnog voor Boaz door het vuur gaat, zelfs nog na zijn dood! Anneke Succes en heeel veel sterkte met de verwerking. Y;(

Boaz destijds in de goede handen van Anneke, altijd apetrots op haar Boaz:
Afbeelding
(foto "geleend" van de dawra.hyves.nl)

Krista

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:49

Ik heb het verhaal ook net gelezen, echt afschuwelijk om te zien hoe snel hij is achteruitgegaan. Wat erg omdat te hebben moeten zien. Ook hiervandaan, Anneke, heel veel sterkte...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:14

Bah, is toch je grootste nachtmerrie als je je paarden weg moet doen...
Sterkte voor anneke en familie.

tadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:27

[quote="Boaz destijds in de goede handen van Anneke, altijd apetrots op haar Boaz:
Afbeelding
(foto "geleend" van de dawra.hyves.nl)[/quote]

die foto is helemaal zoals die twee zijn. anneke en fam. heel veel knuffels van me. Boaz rust zacht lief manetje.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:31

Wat vreselijk zeg, heb net de hyves bekeken! Goed dat ze de dierenbescherming enz hebben benaderd. Ik hoop dat er werk van gemaakt wordt!

cooper4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:35

ik vind het verhaal van boaz niet op hyves...

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:48

janajacobs schreef:

Staat onderin bij haar blog! ;) naast de berichten!

cooper4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:49

Horse_Art schreef:
janajacobs schreef:

Staat onderin bij haar blog! ;) naast de berichten!

dankje ik heb het gevonden :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 14:03

Ik schrik van dat verhaal! Afschuwelijk om er achter te komen dat je paard zo eindigt door toedoen van wat je dacht een goede nieuwe eigenaar te zijn. Gaat echt door merg en been! ;(
Weet iemand hoe het met het andere paard gaat?!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:07

Het andere paardje staat nog bij die mensen en proberen ze daar weg te krijgen...
We gaan gewoon een boktoprotteam meenemen :x

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:43

Cyann is helemaal klaar voor morgen....Cyann der wedstrijd. Pittige parcourtjes in de trail, maar dat geeft niet....ze vindt die trail zoooo leuk hè. Net een soort spelletje, elke hindernis is telkens een nieuwe uitdaging. We zijn benieuwd. Gister het trail pattern in het zadel geoefend en vandaag de IHT geoefend. Lastige patterns, dat wel.

Ik start deze wedstrijd niet.
Volgende week gaan we naar de drha wedstrijd te oirschot. De startlijsten staan inmiddels al online bij de drha.

En ik heb de stoute schoenen aangetrokken......
Met Nirvana en June doe ik mee in de Green ass Grass.....79 starts in deze rubriek alleen al!!! whaaaaa das toch niet normaal meer zeg. Het start aantal blijft maar groeien en groeien. Volgens mij doen er nog twee arabieren mee t.w. Zambesi met Christel Kehrens en Iris Oostervelds Marsaz met Anita van der Weijden.

Verders doe ik met Nirvana mee aan de NRHA Rookie 1....46 starts en de Ladies Reining non pro met 37 starts.

Gister een bezoek gebracht bij ons slaapadres waar ook de paarden gestald kunnen worden. Het ziet er allemaal prima uit! Ons bed staat al klaar en het is slechts 2 km van de wedstrijd lokatie verwijderd.

Maar eerst morgen op naar zeist! Iedereen die gaat....alvast veel succes en plezier!
Truste...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 08:12

Heel veel succes Cyann!!! *\o/* Dat gaat vast helemaal goedkomen! En Nancy natuurlijk volgende week, spannend! Heeeel misschien kom ik even kijken in Oirschot, ligt even aan de plannen thuis.

keep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:03

Ik heb het verhaal van BOAZ gelezen, wat verschrikkelijk zeg !!!
Ik ben benieuwd of het nu in hart van Nederlaand komt of is geweest...

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen, dit is een nachtmerrie voor iedere paardenliefhebber.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:37

De wedstrijd voor Cyann zit er op...

Hier een paar foto's van een trots dametje. Helaas weet ik ff niet hoe ik een filmpje gemaakt met mijn fototoestel hier geplaats krijg...anders ff naar mijn hyves surfen, daar staan ze tussen de foto's.
Cyann werd 4e in de pleasure beginners, 4e in de IHT. Supertrots is ze op haar 2e plaats in de TRAIL beginners. *\o/* *\o/* . Voor de allereerste keer een officiele wedstrijd Trail IN HET ZADEL!! :j

AfbeeldingAfbeelding

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:54

AAAAAAAAAAAA wat ziet ze er cool uit zo! En wat gaaf dat Ze nu gewoon mag starten IN het zadel! Chapeau!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 06:51

Joehoe!! Go Cyann! Het blijft super om naar die twee te kijken, lang leve de arab als familiepaard :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:41

Zo ons DRHA weekend zit er weer op. Wat een geweldig weer!! Zo nu en dan beetje te, maar ja...beetje arabier moet daar tegen kunnen toch ;) .

Anyway...B&B was helemaal top, paardjes heerlijk in een stalletje. Nirvana stond wel raar te kijken naar de enorm lange oren die de kleine ponies een stukje verderop hadden en al helemaal toen ze verwelkomt werd met een vreemd geluid "I-AAAA", whoeha die blik!! _O- Dat had ik eigenlijk met de camera vast moeten leggen.... :=

Paarden gesettled, op naar het wedstrijd terrein. Ik moest nog e.e.a. aan papieren inleveren ivm de extra starts die deels onderdeel uitmaakte van de NRHA. Competion license (startbewijs), Non Pro verklaring (amateur verklaring), NRHA lidmaatschap en kopie stamboekpapier waaruit blijkt dat ik de eigenaar ben van het paard waar ik de competion licence voor aanvraag. Wat een papier werk, maar dat is nu ook weer geregeld.

De volgende dag vroeg uit de veren om de arena met beide paarden te kunnen verkennen alvorens men de bak ging slepen. Eerst June gereden om ca. 7.15, het was toen nog niet zo druk. En in de drukte Nirvana gereden. Er werd begonnen met de rookie level 1. Was een run in. Helaas nirvana stopte slecht en bij de laatste stop wilde ze spontaan een rollback inzetten en draaide bijna een kwart. Dat was de druppel en ik pakte haar over op twee handen....slecht stoppen en dan ook nog dit.....dan maar een trainings rondje met een o score. En smiddags de herkansing in de Ladies Reining (yep only ladies allowed, hengsten mag wel :D ). Geen run in, op 1 hand een keurig pattern gereden. Score 65.5 en 17e van de 27 starts.

Zondag was de Green ass Grass en bracht ik beide dames uit. Wederom weer vroeg op en ff arena proeven. Eerst Nirvana daar gereden, want met June moest ik als 11e, dus die reed ik los na Nirvana. En men wat werd het toen druk zeg om ca. 7.30 uur. Ik denk dat er wel meer dan 40 combies in de arena reden. Wauw wat veel. Maar wat gedroeg June zich keurig zeg. Behalve zo nu en dan een kwaaie blik als een ander weereens te dichtbij kwam, maar dat was het dan ook wat onze karate koningin betreft. Supertrots was ik nu al :D . Alleen changeren wist ze opeens niet meer wat dat was in die drukte....oeps %) .
Gelukkig tijdens de wedstrijd was ze weer super gefocust en ging dat changeren super. Ik reed haar vrij rustig rond, hoopte dat ze niet overkruist zou gaan, wat ze vorige keer telkens deed. Soms net ff te rustig waardoor ze een paar drafpassen maakte na de rollback...oei dat zijn 2 zeer kostbare penalties! Jammer, maar altijd nog beter dan een ongecontroleerd paard dat als een debiel weer weg rent. Score 65.5!!! Een nieuw record voor June!! *\o/*
Met Nirvana als 31e aan start. Tijd genoeg om te zadelen en los te rijden in de losrijbak. Nirvana ging ook netjes, helaas te veel penalties, maar op diverse manoeuvres een nul of -1/2. dat maakte de Score nog redelijk 64.5 punt. Tevreden over beide dames! Al met al zag het er heel netjes uit, aldus diverse toeschouwers. Dus konden we weer trots huiswaarts
June eindigde uiteindelijk als 29e en Nirvana als 31e vd 74 starts.

Bij de GAG deden naast June en Nirvana nog twee arabs mee. Zambesi en Korinto (met Linda Kranendonk is ook dawra lid en rijd een schimmel) Zambesi's run heb ik niet gezien, had wederom een nul score. In de voorring loopt ie keurig, maar in de showring krijgt ie een soort van verlatingsangst??
Korinto was aan start toen we weg gingen. Speciaal nog ff uitgestapt om te kijken, want deze schimmel kan echt heel leuk stoppen :j. De run was een beetje ongecontroleerd, waardoor e.e.a. niet lekker uit de verf kwam. Stops waren wel lekker diep eronder. Haar score 61.5 en uiteindelijke plaatsing 49e en dus ook veel quarters achter zich gelaten! :evaw: ;)

De volgende DRHA wedstrijd is in juni in Veldhoven. En vandaag en gister heel wat B&B aangeschreven en gebeld. Heel veel adressen reeds vol....vanwege een concert van ene Guus M....... ~~}>
Maar ik geef niet gauw op, uren gegoogled en jawel geslaagd... een adres gevonden voor onderdak voor ons gezin met paarden. Dus kunnen we weer extra rubrieken naast de GAG gaan starten. June zal ik dan ook minstens 2x starten.

Maar voor die tijd staat er nog een wedstrijd in Zeist bij de appie vereniging in de agenda. Die schrijft diverse Allbreeds klassen uit. Waaronder Leadline, er is veel animo voor deze rubriek, dus Cyann vindt het dan wel leuk om nog eens leadline te doen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 07:21

Was al aan het hopen dat er weer n verslagje hier zou verschijnen! En gelukkig, daar is ie weer! Leuk verslag Nancy en gefeliciteerd met je nette resultaten! *\o/* Vind het toch wel super dat je telkens zo veel kwartjes achter je laat. Wat nou n arab geen geschikt westernpaard?! Gaaf!!
Heb je ook filmpjes gemaakt?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:32

hoi hoi,

Thanx.

Ja heb van elke proef filmpjes, maar die zijn met mijn fototoestel gemaakt. En heb geen idee hoe ik dat dan hier op moet krijgen, want dan ziet ie ze als foto? Ik weet ook niet zeker of ik het op youtube kan uploaden, want dan zou ik het wel hierop kunnen krijgen.

Misschien dat ik ze vanavond ff op mijn hyves site zet, dat lukt me zo wie zo. :o? :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 13:16

Als je een reactie plaats kun je ook kiezen voor "video" ipv "img". Ook mij als digibeet is het gelukt! :D

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:19

doen er eigenlijk nog halfbloedjes mee?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:59

xinram schreef:
doen er eigenlijk nog halfbloedjes mee?

Dat zal best. Het probleem is alleen dat er nergens een rasvermelding is op de startlijsten en ook staan de ouders van de paarden er niet bij. Dat is eigenlijk wel jammer.
Wel loopt er een haflinger regelmatig mee, die het heeeeeel goed doet. Maar ja...die zijn goed herkenbaar. Mijn Arabieren worden nog wel eens voor quarters aangezien. }>

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 19:39

Ik ben ook wel benieuwd hoor, jammer dat dat nergens vermeld wordt! Die Haflinger is Jentle met Renee Cardinaals. Zij bewijst maar weer eens dat reining niet voorbehouden is aan reining gefokte quarters. En dat je met netjes en eerlijk rijden heel ver kunt komen. :j

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:32

Hier alvast een filmpje van de ladies reining met Basciz Nirvana. Score 65.5

Bas Almost June in de Green as Grass. Score 65.5

En Nirvana in de Green as Grass. Score 64.5

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 07:06

Super gave filmpjes! Ik ga ze zo nog es op de vaste compu kijken, dan kan ik het beter zien. Complimenten, ziet er heel netjes uit!