Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:20

Spannend afspenen en Jazzie nu pas geschetst?? is toch van 2011??

Super Jessica dat je TIE zo leuk vindt, dan is het trainen nog leuker.

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 07:43

Tie IS gewoon heel leuk! :P
Ja dat moet opnieuw gebeuren bij importpaarden.

Nou spannend dagje vandaag voor de heren! Toi toi toi!

raven

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:19

Succes met Raffi en Shamless vandaag.

Yil super dat het zo goed gaat.

Jes je hebt ook veel meegemaakt met Nada, t vertrouwen komt echt wel weer terug heeft gewoon ff tijd nodig.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:05

Of het nog terug komt Joyce weet ik niet.
Het lijkt wel alsof ze steeds meer afstand van me neemt. Het doet pijn. Heel veel pijn.
Ben blij als ik met Irene aan de gang kan.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:17

Jes ik lees het gewoon met kippevel, is er verder wat gebeurd tussen jullie? Het ging toch weer de goede kant op? Heeft ze ergens last van?

,

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:23

Het ging juist de goede kant op. Afgelopen dinsdag liep dit echter weer totaal anders en was ze weer een totaal ander paard.
Hoe en wat, doe ik voorlopig even niet over i-net.
Krijg er weer tranen van nu ik er weer over schrijf. Het doet me zo'n pijn en ik snap het gewoon niet. ;(

Vanmiddag even alles vergeten en genieten met Tie.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:10

Succes glenn! Raff gaat rond 12u onder het mes vandaag. Gister ochtend kliniek gebeld en er was toevallig vandaag al plek, dus moesten hem gister avond direct brengen. Was even snel een georganiseer, maar gelukt!
Hij was binnen een kwartier al op zijn gemak in de stal daar, dus dat wordt een heeeul fijn peerdje om mee op wedstrijden en vakanties te gaan :D

Wel jammer dat hij dadelijk niet meer stoer hengst is hihi, maar dan kunnen we wel fijn gaan opbouwen op de wei met Desh. Kan niet wachten om ook de buiten wereld met hem te gaan verkennen! :)

Spannend yil, afspenen!
En jess even lekker genieten van Tie vandaag, even alle zorgen opzij.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:05

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:22

*\o/* Yesh zojuist belletje gekregen en alles is goed gegaan! Hij had wel extra prikkie nodig bij de narcose want hij was er niet erg van onder de indruk :=
Half bedekte castratie geweest en inmiddels is hij netjes uit de narcose gekomen en staat weer goed op zijn beentjes! Poeh toch wel een opluchting, ook al is het een routine ingreep, blijft toch altijd even spannend!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:54

Canisia wat is een half gedekte castratie?

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:52

Rije schreef:
Ja ik vind eigenlijk zelf ook dat ik niet zo moet miepen, maar ik wil de sport niet in een slecht daglicht zetten bij al die sjieke fokkers en dressuurruiters. Ze hebben toch al zo'n beeld van ' western is gewoon je neusriem eraf halen en je teugels losgooien'...

Jij met je mooie zit!!! En neeeee je zet de western arabier niet in slecht daglicht!!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:55

:o :o :o

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:58

Mooi in elkaar geflanst filmpje yil! Like it!

Canisia, wat super dat het allemaal zo goed is gegaan met Raffi.
Heerlijk dat ie morgen weer lekker thuis is.

Vanmiddag lekker getraind met Tie. Was erg leuk en vertrouwd en vooral ook genoten.
Wat een heerlijke merrie is dat om mee te werken. Super karakter!
Zaterdag gaan we lekker de drunense duinen in. Ik met Yentle en Yil met Nour.
Word weer gezellig en vooral ook lekker genieten.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 18:00

Half BEdekt Joyce, half gedekte castratie zou ik wel foto's van willen zien hahaha! _O-

Fijn dat t goed is gegaan Canies! +:)+
En Shameboy? Ook goed gegaan?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 18:03

Was weer erg tof te zien vandaag Jes! Heb in de gauwigheid filmpje van vanmiddag in elkaar gestoken, heb m je geappt. Van mij mag je m plaatsen hoor.
Geen schande hoe jullie na pas tweede training aan de gang zijn. Nog hoop werk aan de winkel maar gaat helemaal goed komen! *\o/*
Excuses nog dat bepaalde, niet nader te noemen zusjes de training verstoorden haha! :P

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:13

shameless was pas later, dus vandaag om 18u was hij uit de narcose, alles is goed verlopen, maar hij is volledig dus op de tafel gegaan en normaal gezien mag hij morgenavond als de wonde goed genezen is mag hij naar de dalhoeve om daar te herstellen!

was ook ongerust want hele dag mijn telefoon in de hand en pas zo laat telefoon!

maar nu herstellen en dan kunnen we dit hoofdstuk ook afsluiten!

@ Yil, leuk filmpje en wat een power heeft ze!!

Oei Jessica, weer wat voor met Nada?? en super dat het zo goed gaat met Tie!!
@ Canisa, goed dat Raff ook gedaan is beide op dezelfde dag en zelfde leefdtijd!
Hopelijk stellen onze aanstaande ruinen het snel goed en kunnen ze snel genezen dat we terug na de nodige tijd aan het werk kunnen gaan!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:53

aaah fijn om te lezen glenn dat alles goed is gegaan.
Nu op naar een snelle genezing en dan hups weer aan het werk! ;)

Filmpje is aan het uploaden yil! Is leuk dank je!

Glenn, ja met nada helaas.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 20:28

Oh bah Glenn, wat irritant! Kan me goed voorstellen dat je dan peentjes zweet!

Ja Tie heeft weer zon super mover geproduceerd! Irritante is dat ze altijd goed beweegt als er geen camera aanwezig is. Vandaag ook weer.
Jes was Tie aan t uitstappen en Jazzy had weer een actie en liet zich niet pakken omdat ik n vreemd halster bij me had (pffff). Dus maar los naar stal. Wat denk je, madam glipt de bak in en geeft ff n showtje weg en natuurlijk was Yazahra, aan de andere kant van t hek, daar ook wel voor in! Snel gefilmd maar natuurlijk was t leuke stuk alweer voorbij, grrrrr....
|(

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:17

ja wow wat liep ze gaaf yil!!
Zo wauw!!
En tja ik had er ineens een baantje bij, paardje drijven hihi :P

En hier ons eerste filmpje.
2e training met yentl. Zo blij mee!
Er moet nog veel aan gespijkerd worden, maar soi ik vind dit lang zo slecht niet voor de 2e keer! :D
Super trots op die knappe lieve merrie! :D

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:07

Hello, wat leuk om al die updates te lezen, en het lagere testosterongehalte van de mannen maakt jullie knappe heren er zeker niet minder spectaculair om :D

Bimmetje: Wat jammer van Nada. Kan je haar geen supplement geven voor een stabielere gemoedstoestand? Iets met valeriaan mag volgens mij niet op wedstrijd, maar er zijn zeker wel speciale supplementen die misschien kunnen helpen, al is het maar om uit te proberen. Komt wel goed, hoor, don't give up ;-) Vind jouw onderschrift zo ontzettend mooi, en geloof dat jullie alles in orde kunnen brengen samen. En superfijn dat je het zo goed kan vinden met Yentl. Ga jij haar showen later, of ga jij dat doen, Yildiz?

Yildiz: Yanour had wel lol op de keuring, zeg! Ga je hem in oktober (dacht ik) ook weer voorstellen? Jouw kleine dametje danst echt geweldig, wow, net een ballerina! *D

Kan iemand me vertellen wat een western ridden class inhoudt? Is dit zoiets als pleasure? Misschien dat we volgend jaar proberen meedoen aan zo'n ridden class. We gaan trouwens meedoen aan de DAWRA-wedstrijd, en als alles goed gaat, doen we mee aan de reining, pleasure en horsemanship. Morgen formuliertje opsturen ;-)

Heel mooie speed control met Yentl, ben ik jaloers op! Komt heel netjes terug op de zit. Jullie zijn een leuke combinatie, en ben benieuwd naar meer in de toekomst ;-)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 00:00

Goed bezig jess!!

Glenn hier precies het zelfde, hij zou om 12u al aan de beurt zijn, maar werden pas om 3uur gebeld.. stress de hele tijd!
Is shameless via zijn lies geopereerd?
Joyce je hebt 3 manieren, onbedekt, half bedekt/gesloten, volledig bedekt/gesloten. Onbedekt gebeurd vaak staand en niet onder volledige narcose, meeste risicos en kans op complicatie zoals darmen die eruit komen en buikontstekingen.. ze snijden volledig de balzak open.
Bij half bedekt en volledig bedekt moeten ze liggen en dus onder volle narcose. Half bedekt snijden ze wel ook de balzak open, maar niet ook door soort binnenvlies, waardoor er geen open verbinding komt met de buikwand en je minder risico's hebt. De wond blijft open en groeit vanzelf dicht.
Dit kan in kliniek of thuis op stal/wei. Kliniek wel meest steriel natuurlijk.
De volledig bedekte operatie gaat via de lies en vanuit daar binnenin naar de ballen. Kan alleen maar in een kliniek en is minste kans op complicaties, maar wel langere stal rust nodig erna. Deze wordt het meest gebruikt bij oudere paarden, dan is alles meer ontwikkeld binnenin qua bloedvaten e.d. dus meer risicos.

4jr was volgens onze DA twijfel geval of hij t zelf aandurfde of niet. Dus lekker kliniek gedaan. Maar alles was oke en ze hoefde geen volledig bedekte castratie uit te voeren, wat gelukkig in me portomonnee veel scheelt! Haha en nu kan hij morgen gewoon naar huis en overdag op de paddock :)

Hopelijk herstellen onze jongens snel en wie weet hoe goed Raff zich gaat ontwikkelen, wellicht zit er wel een Fall show in hand onderdeeltje in ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 07:03

Western ridden is inderdaad vergelijkbaar met pleasure class. Alle paarden worden tegelijkertijd in de arena geshowd in de westerngangen. Verschil zit m in judge: je hebt een (leading) westernjudge en een arabierenjudge.
Verschil is ook dat die dus op een arabshow verreden wordt. Dat is echt lastiger heb ik ervaren. Hangt een boel adrenaline in de lucht van die showpaarden en dat maakt het lastiger te rijden.
Super leuk dat je DAWRA gaat rijden! *\o/*
En dan nog wel reining! We kunnen echt wel reiners gebruiken! (Glenn?!!!)

Dank je wel! :o Ja marcheren kan ze wel hihi!
Nee Nour gaat niet meer naar show. Ik wil me nu richten op het rijden en ben eerlijk gezegd ook een beetje show en keuringsmoe.
Nour vond de keuring in de bak heel leuk (griste nog bijna uit joligheid het keuringspapier uit handen van mevrouw Modderman := ) maar de shows vond ie echt niet leuk. Misschien komt t nog maar voorlopig even klaar mee. Over paar jaar zowiezo terug naar keuring want hij is nu nog zo jeugdig en liep ook bagger op t harde dus weet zeker dat er een hogere premie in zit.

Jes en Tie gaan samen hard trainen zodat ze hopelijk seizoen 2015 samen als team kunnen gaan starten bij DAWRA en DRHA.
Speed control vond ik ook netjes eruit zien. Stops kunnen in deze bak niet geoefend worden. Back up behoeft nog veel aandacht net als de spin. Maar hee, begin is gemaakt en met Jes als ruiter komt dat helemaal goed! :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:06

Wat leuk, een reiner erbij!! Yes! *\o/* :D

Ja het grootste euvel nu is het voorwaartse. Als dat bevestigd is, dan komt dat overal beter voor uit.
Zoals de spin. De ene kant vind ze lastiger als de andere kant logisch! Heeft elk paard. Maar is lang niet slecht! Moet alleen uitgebouwd worden en meer het voorwaartse erin houden.
Achterwaarts moeten we elkaar nog even vinden. Maar ja ook dat komt wel goed. Ben ik helemaal niet bang voor. ;)
Speedcontrol is idd super! *D
Maar HALLO, van pleasurepaard naar reiningpaard is voor yentl natuurlijk ook even een hele omschakeling. :j
In 2015 kunnen we echt wel gaan starten. Ook daar twijfel ik niet aan. Lekker ervaring opdoen bij de DRHA Green klasse. :D en DAWRA zijn wat minder wedstrijden, dus dat zullen we wel eens bekijken waar we kunnen starten. Er komen vanaf volgend jaar geloof ik ook steeds meer KNHS reining wedstrijden en ook veel hier in de buurt. Dus misschien dat dat ook nog een optie is. Is nog goedkoper ook ;) (als DRHA dan)

Canisia, fijn dat alles goed is gegaan. Vandaag weer lekker mee naar huis.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:41

Super dat het met beide heren goed is gegaan. Nu op voor een spoedig herstel en dan knallen zonder ballen :+

Jes gaaf filmpje jullie komen er zeker wel leuk om te zien hoe Tie het doet die omschakeling. Lekker genieten.

Yil wie moet mij gaan aanmoedigen dan in 2015 op de shows??

Canisia Thanks voor de uitleg weer wat geleerd, met Raven is het zo lang geleden :o

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:55

Ja hier bedoeling zodra meneer herstellende is en terug ok, en hopelijk de bak dan ook eindelijk er is! terug te trainen voor de reining! Maar eerst genezen!

Dus bij hem is geen opengelaten wonde, want bij oudere paarden met temperament aka shamess , beste dat hij zich niet ging kwetsen en de wonde ging openscheuren!

ik bekeek je filmpje JES en TIE amaai, die gaat al vlot, zo lening nog na een dracht, je ziet dat de spins en stops en speedcontrol en cirkels er allemaal inzitten en de verfijning komt ook wel, je ziet dat Tie echt zoekt om te pleasen heerlijk! IK wens je veel trainingsgenot met TIE Jessica, dat komt super goed!

Dat er meer reiners komen vind ik super, dat ze binnenkort ooit kunnen schrijven DAWRA REINERS starten met grote opkomst tussen de quarters zou super zijn!

als je bekijkt hoe in oostenrijk die reiners meer en meer opkomen, ik volg dan regelmatig op, ja als je effe niks te rijden hebt hou je de sport maar in de gaten op andere manier!

en dan kom je soms tot vaststelling dat ze in Europa grote investeringen doen,

GFH , heeft blijkbaar in de us nog meerdere paarden die niet op de site staan!
mvg Glenn