Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:30

Die zijn gaaf! :~

Gebruik jij oude halsters (omdat er van die gespen etc. aanzitten) :)

Iemandiemand

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:31

Wauww toeka die van jou zijn ook erg mooi!!!!!!!!!!!!

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:56

Wauw inderdaad erg mooi! Hoop dat ik ook zoiets kan maken. :P
Ik heb trouwens me gebruikersnaam veranderd. Ik was eerst BfmvFreakx3. :P

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:11

Dank jullie. Nee de gespen zijn niet gebruikt. Alles is helemaal nieuw ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:37

Heel erg mooi zeg!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:40

Priscilla, dat is een zeer wijze beslissing geweest. :D Vond die eerste naam net iets te erg. :=

Euh... Esther... als je die middenste ooit beu geraakt... :D
Zijn weer 3 mooie stuks hoor, goed dat ik geen Arabiertjes fok. Een mens word zo nogal eens hebberig. :P

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:42

Whaha was het zo erg dan ja? _O-

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:21

ik begin morgen aan mijn nieuwe halster en borsttuig, ik houd jullie op de hoogte, ik wil uiteindelijk een hele showset bij elkaar proberen te maken ;)

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:23

Heey, nog een keer :D Als je met dat halster naar een keuring gaat. Je paard gaat aan de kletter knapt dat ding dan niet snel kapot????

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:23

Ben benieuwd Horse_Art!
Vind trouwens jou tekeningen zo mooi! Misschien wil ik Wings nog wel een keer laten na tekenen dan weet ik waar ik moet zijn. :P Maar daar gaat dit topic helemaal niet over. :o

Hoop morgen ook verder te gaan met mijn halster. Ben bezig 't sierband op het nylonband te naaien. :j

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:24

Ik heb eindelijk het halster af gemaakt. Het is niet helemaal zoals ik het had willen maken. Maar nu kan ik tenminste weer verder met het volgende.

Ik kwam ook mijn oude website nog tegen... ik had niet verwacht dat die nog zou bestaan.

http://www.freewebs.com/shamir-showhalster/

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:30

@ priscilla: haha dankjewel! Erg leuk! Ik ga morgen beginnen en dan plaats ik zo snel mogelijk foto's ;) leuk dat jij ook weer begonnen bent met een halster :P ben benieuwd!!

@ Malenka, leuke halsters zeg! Weer heel anders! :P Ben benieuwd naar je nieuwe halster!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:33

Dank je. Die website is van 5 jaar terug. Ik heb dat toen gedaan als opdracht voor school. Helaas liep onze samenwerking heel erg slecht en ben ik daardoor toen het plezier er in verloren.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:42

Nanette, even geduld zeg. :) Jalenka heeft echt wel een leven buiten bokt hoor. :D
Maar om alvast op je vraag te antwoorden (hihi Jalenka, sorry dat ik voor jou praat ), als die halsters echt stevig zijn, knappen die niet sneller kapot dan de 'echte'. Mijn vroegere verzorgmerrie heeft al een gewoon, gekocht halster zonder problemen kapot getrokken, een andere merrie is met haar volle gewicht in een eigen knutselwerk gaan hangen en dat spul is niet geknapt.

Ik heb er hier eentje van Jalenka liggen, dat ik zo zou durven gebruiken op een show. Helemaal uitsluiten kan je het natuurlijk nooit, maar je kan ze wel zo stevig maken als maar mogelijk. Je moet gewoon tegenover jezelf erg eerlijk zijn en zeer veeleisend.

En met een showhalster de baan op gaan met een paard dat niet helemaal betrouwbaar is, vind ik sowieso gevaarlijk. Of 't nu een 'echt' of een zelfgemaakt halster is. Dan neem je beter een stevig touwhalster ofzo.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:21

Haha hebberigheid kan leuk zijn, zolang het controleerbaar is :D ;)
Beu raak ik nooit op ze, maar te koop zijn ze wel. Behalve die rechtse, die is verkocht.
Volgende week toch maar is flink voor gaan zitten om zoveel mogelijk op internet te zetten. Anders is het showseizoen zo weer om :roll: Ik krijg ze alleen niet zo mooi op de foto. Dat rechter halster zitten zoveel details aan, maar valt compleet weg. Nou maar wat meer detail fotos ervan gemaakt maar dan moet je ook weer zoveel meer posten :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:18

Heb je een macro-functie op je camera? Die gebruik ik altijd voor de kleine details :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:21

toeka schreef:
Haha hebberigheid kan leuk zijn, zolang het controleerbaar is :D ;)
Beu raak ik nooit op ze, maar te koop zijn ze wel. Behalve die rechtse, die is verkocht.
Volgende week toch maar is flink voor gaan zitten om zoveel mogelijk op internet te zetten. Anders is het showseizoen zo weer om :roll: Ik krijg ze alleen niet zo mooi op de foto. Dat rechter halster zitten zoveel details aan, maar valt compleet weg. Nou maar wat meer detail fotos ervan gemaakt maar dan moet je ook weer zoveel meer posten :D

Fotografeer je halster om een paard (zorg voor een mooie achtergrond en een paard dat qua kleur het halster goed laat uikomen) en neem dan wat detailfoto's tegen een neutrale achtergrond, bv een strakgetrokken doek op tafel, maar zorg dat de achtergrond niet herkenbaar is (want dat leidt af).

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:21

Ik ben vannochtend begonnen aan het hoofdstel van de set, erg mooi al maar helaas had ik de frontriem te strak zitten waardoor hij niet goed zat bij Carita, ik ga vanavond verder.. dan plaats ik ook alvast foto's ;)

De set wordt trouwens bordeaux-goudkleurig. ;)

Tot vanavond!!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:52

jokari schreef:
Nanette, even geduld zeg. :) Jalenka heeft echt wel een leven buiten bokt hoor. :D (hihi Jalenka, sorry dat ik voor jou praat )

Ik durf zelfs te zeggen dat ik het soms eigenlijk te druk heb om te bokken ;)
En prima dat je voor mij praat Joke, scheelt weer typen haha!

Nanette ik heb zelf al meerdere halsters op show gebruikt. Ook heb ik halsters voor andere mensen gemaakt, zo ook fokkerij Arabian Fantasie. Deze halsters zijn naar mijn mening te vergelijken met de showhalsters die je ook op internet en bij evenementen zelf kan kopen. Die zijn ook niet onverwoestbaar, maar geschikt voor show wel.
Wil een paard echt er vandoor, dan kan inderdaad alles knappen.
Bedenk wel dat er geen bit aan de halsters zit maar wel een slipketting. Hiermee heb je ook veel over je paard te vertellen en constant trekken etc kun je zo snel afstraffen zonder gemeen te worden. Moet ik ook wel zeggen dat de meeste paarden gewoon braaf zijn of zo onder de indruk dat ze zeer op de voorbrenger gericht zijn. Althans Kiya gaat altijd liefst in mij staan op vreemd terrein (ik ben natuurlijk erg heldhaftig ;))
Verwacht je al dat je paard aan 'de kletter' gaat of niet te hanteren is: NIET mee naar vreemd terrein want je brengt ook andere mensen in gevaar.

Joke was toch weer veel typen, ben ook zo een kletskous :D

Edit: mijn set wordt trouwens groen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:54

Citaat:
Joke was toch weer veel typen, ben ook zo een kletskous :D

phoe zeg waarom doe ik eigenlijk moeite. _O-

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:58

Vingergymnastiek :Y)

En voor mij even een welkome afwisseling op stage ;)

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:26

Oke ik wou net verder gaan met 't naaien van me sierband op de nylonband. Maar heb vandaag nogal ruzie met de garen. :') Zeg aan echt eeelke keer in de knoop dus het wil niet opschieten!

Weet iemand trouwens een zachte stof met een zelfklevende strip die ik dan aan de binnenkant van 't halster kan plakken?

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:32

De zachte kant van klittenband misschien? Dat bestaat namelijk ook in plakbare versie, alleen willen ze altijd wel graag dat je ook de andere kant koopt omdat ze daar anders mee blijven zitten.

Ik maak trouwens geen zachte stof aan de binnenkant van de halsters. Als het goed past dan beweegt het eigenlijk niet. Daarbij hebben ze het maar voor een korte periode om dus ik vind het niet nodig, maar dat is natuurlijk eigen keus ;)

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:44

Haha oke bedankt voor de tip. :)

Nu nog kijken wanneer m'n garen weer mee willen werken. :')

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:09

Hee. Ben ik weer :P
Wat gaat dit topic ineens snel :P
Maar ik heb een vraagje.
Ik heb in de zomer een fotoshoot gepland staan. (iemand komt bij mij) en net hebben we besloten dat we met een thema gaan werken.
Het is allemaal nog niet heel concreet, maar als het halster mooi blijkt te staan wil ik ook een bijpassend borsttuig erbij gaan maken.

Is er ergens een uitleg hoe ik dat het beste aan kan pakken?
Want zomaar lukraak iets doen werkt ook neit voor mij.
Liefs, LeonieL