[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:13

Ja, was bij zo een lezing, maar klonen zal toch echt voor the happy few blijven haha. Dus best gewoon afdwingen met offerandes bij heks Miran! :P

Gherum, zie t al helemaal voor me haha! _O- _/-\o_
Maar serieus, kids nog steeds nachtmerries?! :oo :P _O-

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:32

Haha ja allemaal een trauma aan over gehouden! ~~}>

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:27

Mooi! Inprenten en indoctrineren op jeugdige leeftijd! Trots op jou! :+ _O-

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:35

MirandaFuego schreef:
Gelukkig is niemand bang voor me..hier dan! :P

Met de PC ertussen zijn we allemaal gewoon heuuul dapper <<) :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:02

Eline
Hoe gaat het inmiddels met Mish haar training? Fijn dat ze zo enorm braaf was met de eerste keer 'zitten'! :D

Miranda
Wat is Fu nog mooi donker op dat filmpje! Altijd leuk om te zien hoe die schimmels zo verkleuren met de jaren.

Yildiz
Hier verharen ze ook behoorlijk, met name Yusraa en Munir. Lazio en Azi vallen wel mee, maar die hebben ook niet zo'n dikke berenvacht als de andere twee. Ik heb van de week een SleekEZ binnengekregen (ja, die hype uit Amerika _O-) Vandaag even geprobeerd, maar werkt super! Paarden vinden het ook heeeerlijk.
Gave westernstyle foto van jou en Nour! Zoiets wil ik ook nog een keer, een thema- shoot in mooie outfits :D
Hihi, Nyhla is zo te zien ook zo'n bruin-grijs-net-niet-geval qua kleur als Azi _O-

Marlijn
Fijn dat de mok begint te verbeteren!

Ditta
Lekker penny, dat roze!

Katja
Hoe oud is Blue nu eigenlijk? Leuke foto's van je dames. Met Ilya ook alles goed? Hoe is het weer daar momenteel?

Michelle
Wat een leeftijd zeg, heel respectabel! Ik zag van de week leuke foto's van Carita op pad, fijn dat ze nog zo fit en vrolijk is :D

Mariëlle
Nadeem ziet er lief uit, mooie lange oren heeft 'ie op de eerste foto :D

Gelske
Sjaak klinkt als een fijn paard om mee te werken. Pit, maar wel goed te bewerken! :) Prachtige foto!!
En het gaat lekker met die laarzen, haha! Ben benieuwd naar de foto's van de shoot!

Roma
Je kersverse kleine man is prachtig! Dat heeft Aziza weer goed afgeleverd. En heel fijn dat, ondanks alle strubbelingen met haar gezondheid, alles gewoon goed is gegaan met de bevalling. Toch weer een pak van je hart, pff!

Annika
Hoe gaat het met Ely? En een fijne dag gewenst bij Euf! :D

Hier alles rustig verder, het is ook geen weer om leuke dingen te ondernemen, bah! Loop zelf ook al 4 weken te emmeren met keelontsteking, verkoudheid, stem weg en al die ellende. Vandaag toch maar even bij de HA geweest, was er goed zat van. Verder is het aardig druk op het werk, lange dagen, maar het scheelt dat ik mijn werk ontzettend leuk vind :)

Nog twee kiekjes van de mannen, binnenkort maar eens de camera weer meenemen naar stal voor goede foto's :)

Afbeelding
Merrieluchtjes <<)

Afbeelding
Pretbekkie Munir <3

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:52

Hellooo :wave:

Ik reageer dan niet zo heel vaak maar lees altijd gezellig mee hihi!

Roma nogmaals van harte gefeliciteerd met je knappe baby! Hij is echt prachtig! Ben heel erg benieuwd naar hoe hij uit gaat groeien, jammer dat het inderdaad weer een hengstje is maar wauw, wat voor ene! *\%/* Blijft een gave combi! En Amir vind ik ook zooo gaaf!

Gelske lijkt me erg leuk om je tegen te komen op de wedstrijden! Wil dit jaar dressuurmatig meer gaan doen dus hopelijk zijn we ook te vinden op de evenementen van het AVS. Wat haren die paarden he, las dat Dibah ook zo aan het haren was. Jet is ook vreselijk bezig, vogeltjes kunnen weer bezig met hun nestjes haha. Carita onze ouwe is nog niet bezig met haren, maar dat zal wel de leeftijd zijn. Mooi fotootje van Sjakie!

Marielle, wat een leukerd is Nadeem, heel sprekend hoofdje! Wat zijn je plannen met hem, en hoe oud is hij?

Haha Miranda dan is Fu inderdaad bi!

Prachtige foto's Yildiz! <3 Fijn dat het trainen zo lekker gaat hoor!

Dankjewel Joyce, ja Cariet was zooo blij dat ze mee mocht he, toppertje is dat ook hoor! Enorm veel pit zit erin, lastige merrie maar oh zo leuk! :):) Leuke fotootjes van je mannen, vond die van de over de staldeur helemaal schattig haha!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:03

Joyce, lief dat je er naar vraagt :) We zijn gewoon heel rustig en gestaag met Mish bezig. Ik denk dat we haar meestal een keer of 2 per week uit de wei plukken. Vorige week zijn we er dus 1x op geweest :) en op vrijdag hadden we les van onze e-quine instructrice, die heeft voor ons Mish de beginselen van de dubbele longe geleerd. Daar heeft ze ook een heel mooi filmpje van in elkaar gezet, zie onder:

https://www.facebook.com/lottedehaanpt/ ... 598755414/

Aan het eind van de les mocht ik haar zelfs al overpakken. Wat was dat gaaf zeg, ze is super licht te sturen en hoewel we nog een beetje moeten oefenen voor de goede afstemming heeft ze het echt fijn gedaan. Ik vind het heel fijn als ze zo aan de dubbele longe kan, want waar je met gewoon longeren vooral rondjes loopt kun je met dubbele longe in feite de hele bak rondsturen, en dat is net een stukkie beter voor de beentjes natuurlijk. Ook kun je er veel meer mee variëren (pionnen, balkjes, etc), wat het ook wat interessanter kan houden. Plus dat het een fijne methode is om haar bekend te maken met teugels en sturen.

Verder vooral wat korte beetjes grondwerk gedaan deze week :)

Roma: Malik is echt gaaf en wat is Aziza toch een fantastische moeder, wat kijkt ze zorgzaam uit haar ogen :) heel mooi om te zien. Ben jij alweer iets opgeknapt en uitgerust?

Yildiz: Nyhla is ook een klein showbinkje zeg! Op show kan natuurlijk altijd nog, dat scheelt :) Ik help je duimen voor een kopietje dit jaar ;)

Annika: Leuk dat je weer langs komt! Foto's zijn welkom inderdaad :D

Miranda: Goed van je dat je de hoeven bijvijlt. Olina slijt ze inderdaad ook scheef af, super zonde want verder heeft ze hele mooie harde goede hoeven waarvoor ze helemaal niet vaak naar de smid hoeft. Fijn dat Fu steeds beter gaat met z'n hoefjes.

Joyce: wat is Munir toch een leukerd, wat een pretbek kan die opzetten :))

Michelle: Leuk dat je af en toe even komt buurten :) Leuk dat je ook meer dressuur toch gaat doen, dat bevalt je dus wel? En endurance dan, blijf je daar ook druk mee?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:10

Wat gaaf Aleeneh dat jullie zo lekker bezig zijn met lange lijnen, lijkt mij ook erg leerzaam en leuk om te doen. Mish pakt het goed op zo te zien!

Endurance blijft voor ons beide het leukst om te doen, heb daar ook grote plannen voor maar misschien neem ik dit jaar een stapje terug, we zitten nu al in de klasse III, nog een klasse en dan rijden we al in de hoogste klasse. Jet word dit jaar nog maar 8 jaar en houd haar graag heel. Dressuur is de basis en blijf ik belangrijk vinden, maar om hiermee bezig te zijn moet ik ook doelen stellen voor mijzelf omdat ik anders niet gemotiveerd genoeg ben. Haha!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:03

Hee wat is het hier weer gezellig *\o/* .

Jullie gaan ook super in de Endurance Mischel dus ik kan me voorstellen dat daar je voorkeur ligt. Maar dressuur kan ook heel leuk zijn en ik vind het altijd wel een goede basis voor alles. Zal dan wel pas volgend jaar zijn als je ons tegen komt op de AVS wedstrijden maar het is inderdaad echt gezellig lijkt me ook leuk om je daar tegen te komen.

Nog lekker bezig met Mish.

Joyce wat vervelend dat je aan het zieken bent het komt ook echt door het weer. Leuk die koppies van je jongens straks weer mooi weer en dan komt de zin om wat meer met ze te doen ook. En dan willen we wel eens wat plaatjes van je knappe vos onder het zadel.

Eet club ja eten is leuk maar klaarmaken en zeker voor een groep ben ik ook niet zo van. wel super dat de training altijd door gaat als je zelf niet kan. Ja ik dacht al direcht bij de geboorten van Nyhla daar ga je spijt van krijgen maar ja wie weet zit er nog zoon knappie in dit jaar.

Dat is inderdaad handig als je ze zelf bij kunt vijlen Miranda. Wij krijgen ook een anderen Smid en die gaat ook uitleggen hoe je het zelf een beetje bij kunt houden. Het is een natuurlijke hoefsmid normaal ben ik daar nooit zo van maar helaas loopt Noor toch weer niet lekker vooral als de hoefsmid (normale) is geweest dus we gaan het toch maar eens anders probeeren.

Annika leeft ook gelukkig nog :D .

Gaat het weer een beetje Roma het was wel een heel vermoeiend tijdje zo al geeft genieten van zoon prachtig mannetje uiteraard wel heel veel energie <3

Okee Erwin zegt het al jaren maar ik wou er niet aan. Sjaak is gewoon geen barbie paard ja hij heeft de looks maar daar is ook alles mee gezegd ;) . Hij houd gewoon echt niet van dat getut zelfs niet als ik daana zeg hoe prachtig hij er niet uit ziet en met een foto schoot maak ik hem gewoon niet blij. Ik vind het echt knap als iemand nog een goede foto van hem heeft weten te maken want hij was alles behalve mee werkend :x . Het was wel een heerlijk weertje en met allemaal gezellige leuke mensen dus zeker voor herhaling vatbaar alleen dan wel met een ander paard :D

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:50

Ik breek even in in dit topic :') Ik vind het geen eigen topic waard, wil alleen even m'n ei kwijt. En dan kan ik meteen mijn excuses aanbieden namens Rayna, want die maakt weer alle vooroordelen over arabieren waar :=

Ik heb donderdag mijn merrie verhuisd naar een nieuwe plek. Ze staat daar, net als voorheen, 24/7 buiten in de wei, die helaas bagger is vanwege de slechte winter, maar haar oude wei was niet veel beter. En ik voel me zo gemeen, dat ik haar verhuisd heb -O- Ze loopt een hele greppel in de hoek van de wei te ijsberen, omdat ze terug naar haar oude plekje wil, ook al staat ze met een andere merrie samen die tot 3 maanden terug ook op haar oude wei stond, dus een geheel nieuwe kudde is het niet. Ik maak me ook wat zorgen dat ze niet genoeg eet, omdat de 2 paarden die daar al eerder stonden niet bij de voerplek zijn weg te slaan.
Gelukkig denkt de stalbaas goed mee en houdt hij (en de buurman :+ ) haar goed in de gaten. De buurman had blijkbaar gebeld dat "dat paard niet goed is" omdat ze zo neurotisch loopt te doen. Maar goed, stalbaas liet me weten dat ze nat van het zweet was, dus heb ik toch maar even een deken opgelegd vannacht, daarnaast had hij al een extra voerplek gemaakt, net toen ik wilde vragen of dat zou kunnen, echt top!
Ik hoop maar dat ze in de loop van de week wat kalmeert, en dat de stagiairs onthouden dat ze even een tweede voerplek maken.

Ben ik de enige met zo'n neuroot? Ik heb haar 2 jaar geleden in bezit gekregen, toen is ze natuurlijk ook verhuisd. Maar ze lijkt hier stukken meer moeite mee te hebben dan de vorige keer. Nu is ze ook wel van een idyllische, super rustige privéweide naar een drukke pensionstal gegaan (voor het eerst), dus zo heel gek is het op zich niet dat ze dit wel heel indrukwekkend vindt. Ze zagen haar aan voor een 2-3 jarige, maar ze is toch echt 12. Moet je nagaan :o

Dit is Hare Majesteit trouwens:

Afbeelding

Ik hoop maar dat ze snel wat gewend is en dat ik weer kan gaan rijden, de zomer en het polocrosse-seizoen staan weer voor de deur :D Kan ik weer lekker naar de hei en hopelijk wat toernooien meespelen :j

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:16

Precies Gelske, dressuur is overal echt de basis van, daar kwam ik zelfs in de endurance al vrij vlot achter. Ga je dit jaar al wel wedstrijden met Dibah rijden of is dat ook het plan voor volgend jaar? Sjaak liep volgens mij ook wel lekker onder het zadel toch? Hoe gaat het verder met de fokkerij? Verwachten jullie nog knappe nakomelingen?

@ Kesje, vervelend dat je merrie zich als een neuroot gedraagt hihi, maar hier nog eentje hoor. Wanneer ik met Jet ga rijden staat Carita een sloot te graven, zal morgen voor de grap eens een fotootje maken van de rijbak en haar greppel hahaha trutje is het. Zij maakt zich ook helemaal druk en staat zich in het zweet te werken tot ik met Jet terug kom. Verder doet ze het eigenlijk niet, misschien wanneer Rayna gewend is dat ze stopt met dit gedrag, fijn dat je stalbaas in ieder geval goed meedenkt! Wat cool dat jullie polocrossen, volgens mij zag ik eens een topic van jullie voorbij komen!

Edit: Jup zie je topic in het onderschrift, die bedoelde ik! Cool!! Mooie merrie heb je, dacht toen ik haar zag gelijk dat ze van Arabian Ranch afkwam. Soms herken je zo die bepaalde uiterlijken van paarden, die van Roma bijv. herken ik ook altijd. Heel typisch haha.

Vandaag zijn er twee meisjes wezen kijken voor Carita, zo leuk!! Hele lieve enthousiaste en bescheiden meiden van 13 en 14 jaar, zij zochten een verzorgpony. Ze helpen mij met de bezigheden rondom de paarden en vinden het geweldig om te tutten met die paarden, vandaag zijn we met Carita naar buiten geweest en Cariet was uiteraard weer zooo blij dat ze mee mocht. Om de beurt erop, en ook de meiden vonden het super. Jet vonden ze echt een sprookjes paard haha <3 Lekker buiten bezig geweest met dit heerlijke weer.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:49

Ja Michelle, soms als ik een foto van een arabier zie, en die lijkt op Rayna, duik ik meteen in de stamboom. En als ik AR voor de naam zie staan moet ik sowieso even kijken! Ik ben fan, ik vind ze stuk voor stuk prachtig <3 Toen ik haar voor het eerst ging bekijken was ik meteen verkocht. De beschrijving van haar karakter en de opvoeding/belering die ze had gehad sloot perfect aan op mijn wensen, daarnaast had ik in mijn pennyfantasieën altijd een paard met zo'n soort uiterlijk in gedachten (mooi bruin, zwarte manen, staart en benen). Mijn eigen, echte droompaardje *\o/*
Ook grappig...ik was een keer wezen kijken bij een DAWRA wedstrijd in Heteren, toen sprak ik iemand die Rayna van naam kende, die wist ook meteen wie de fokker was :+ Dat zou ik toch echt niet weten als ik een willekeurige naam hoor.

Het polocrossen is 1 van de redenen dat ik haar heb verhuisd, ik heb de hele winter niet kunnen trainen |( Het is een beetje jammer dat ze nog te druk in haar hoofd is, ik zou graag van dit weer gebruik willen maken om de omgeving te verkennen met haar, maarja, doen we later maar eens. Vanavond eigenlijk ook training, maar ik laat haar nog even met rust. Ik ben allang blij dat ze wel altijd netjes achter stroomdraad blijft staan, werkt net zo goed als een betonnen muur, zelfs als het op de grond ligt :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:44

Kesje,je kan misschien wandelend de omgeving verkennen, ik denk juist dat het wel goed is, wat afleiding op een andere manier.
Hier helemaaaal geen neuroot...Fuego is overal heel makkelijk mee.. O:)

Owhh ik zit op mijn mobiel reageer later verder, ik kan het niet onthouden. :=
Ik ben ook al bijna 47 hè.. :P

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:34

:wave: zwaait even vanaf het zonnige Texel :D

Helaas geen strandrit vanwege mijn zere rug >;)

Wat een leuke foto's en filmpjes <3
Die modderfoto is geniaal!!

Ga weer snel verder :evaw:

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:01

Wat heerlijk Marlijn! Je hebt t weer wel mee he?! Balen vsn je rug, kun je je paardenhart niet even ophalen bij Roma? Op kraambezoek! :)
Fijne vakantie!

He Kesje wat vervelend! Ik heb alleen Zahra die ietwat neurotisch is en een beetje maf maar heb er alle vertrouwen in dat dat met de opleiding die ze hier (gaan) krijgen helemaal goed gaat komen. Dat betekent heul veul grondwerk, in hand trail en horsemanship.
Wat leuk dat je polocrosst! Ik kende die tak van sport helemaal niet, dus heb ff gespiekt hihi. Ubercool!!!! *\o/* Hoe gaat dat verder in z'n werk? Echte sport met clubs en trainingen of meer gelegenheidssport?

Hey wat leuk Mies! Heb je met die meiden verdere afspraken gemaakt? Klikte t ook? Fijn als je oudere Dame wat meer aandacht kan krijgen!
En jaaaaa, ik ben fan vsn jullie maar dat weet je he?! :P

Gelske begrijp ik nu dat die shoot is geweest? Met al je gave tack?

Haha Miran, nog geen 47 maar idd op Phone is lastig bijlezen maar doe m'n best. Zó leuk weer wat van jullie te horen! The best sprookjesvertellerd ever! _/-\o_

Gisteren Eetclub was idd veel werk (maar ik hou van koken) en echt op de minuut af op tijd af hihi. Was absoluut succes en we hebben enorme lol gehad en ook nog es lekker gegeten hihi. T was weer laat. Maar had dat ingecalculeerd dus super fijn dat de paardjes gedaan werden. Weer sinds heeeeeel lang kunnen uitslapen en daarna op m'n gemakke wat aangerommeld, opgeruimd en een mooie bijna 30 km met Tie gereden. Wat n zalig weer!!! Echt genoten, al was t wel wat druk in de Drunense duinen.
Maar weet de paden en ook veel zonder iemand gereden onder strak blauwe hemel, rondcirkelende roofvogels en zelfs aantal keer opstekende groepen reeën. Tie liep zaaaalig op los teugeltje. Wat is ze toch steady en economisch, is echt samen genieten, helemaal 1. <3

Daarna met Yul onze birthday girl verwend. Ja ja, Zahra is alweer 2 jaar oud geworden. Lekkere poetsbeurt, massage en Yul heeft de klompendans met haar gedaan _O- en eigenlijk het hele repertoire van Michael Jackson in fonetisch Engels voor haar gezongen. :')
Omdat de trailer er toch stond haar nog even in en uit geladen. Echt Joyce, monster is t. Ja ze is m'n beste lader, ze loopt er zo zonder aarzeling in maar djiez, met een gestamp alsof er een dino werd geladen :x _O-

Zahra precies 2 jaar geleden.

Afbeelding

Zahra vorige maand

Afbeelding

En Zahra vsndaag terwijl Yul haar toezingt:

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:00

Ik weet niet of jullie het allemaal door hebben gehad maar zowaar een wonder een heel weekend mooi weer {:} :D .

Super dat je eetclub een succes was Yildiz en wat fijn dat je lekker kon blijven liggen. En daarna weer genieten van de trouwe dame. En je jonge dame al weer twee waar blijft de tijd het gaat zo hard voor je het weet maak je de duinen onveilig met haar :D

Dat is inderdaad wel heel oud Miranda dan is het je vergeven ;) .

Wat leuk dat je twee meisjes hebt voor Carita vooral het extra tutten is altijd wel fijn voor ze. Wij fokken niet meer met de paarden zijn twee jaar geleden gestopt. Sjaak gaat nu super maar vorig jaar ging het heel slecht met hem dus hebben we besloten geen wedstrijden meer met hem te gaan doen ik hou hem echt puur voor de recreatie. Met dibah ga ik eerst onderling starten van de zomer als dat goed gaat ga ik van de herfst een strart kaart aanvragen en dan volgend jaar ook met de AVS wedstrijden mee doen.

De schoot was inderdaad gisteren Yildiz maar Sjaak vond het niet leuk hij wilden echt niet stil staan met de portret foto,s. De padock die ze hadden uit gezet voor de los foto,s was te klein dus kon ie zich niet echt laten zien zo als hij kan. En omdat het door wat laatkomers wat uit liep duurden het allemaal wat langer en toen we dan uiteindelijk aan de beurt waren onder het zadel was hij het zo zat dat ie zelf ook onder het zadel niet meer wilden mee werken :D. Hij vind het gewoon echt niet leuk dus is dit de laatste keer geweest ik hem en me zelf dan geen plezier. Het was verder wel heel gezellig erg leuke mensen dus zeker voor herhaling vatbaar.

Vandaag dus weer zoon heerlijk dag eerst met Dibah en Sil een rondje polder gedaan en daarna met de pukkies nog naar de bak geweest. <3

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:06

Ik had graag even op kraamvisite gegaan maar helaas gaat dat niet lukken -O- morgen moeten we weer naar huis.. Zelfs vroeger dan we wilde want we moeten een huis bekijken.. De makelaar kon alleen nog op maandag :(
We moeten gewoon nog een keer terug en dan langer <<)

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:08

@Miranda: ik heb met haar al wel het terrein een klein beetje verkend, en de longeerbak(ken) laten uitproberen :j Morgen heb ik vrij, dus kan ik 's ochtends aan de hand de binnenbak even onveilig maken, dat stellen ze niet op prijs als er getraind wordt natuurlijk, maar grote kans dat die morgenochtend wel leeg is.

Ze lijkt vandaag al een stuk rustiger, toen ik vanavond langs kwam liep ze al niet meer te ijsberen, maar gras te eten. Ze loopt zich ook niet meer in het zweet.Toen ik de twee dikke fjorden bij de voerplek weglokte door een tweede voerplek te maken, liep ze meteen naar de voerbak waar haar vriendinnetje al stond.

Zo liet ik haar achter vanochtend, toen waren de andere twee fjorden even weg

Afbeelding

Ze stond geboeid te kijken naar de paarden in de wei aan de andere kant, die hadden een gekke henkie moment met de hele kudde. De drie fjorden en Rayna zijn de enigen die 24/7 buiten lopen, vandaar dat ze bij deze zit en niet bij een andere kudde, trouwens ;)
Ze is wel iets afgevallen, maar ze heeft niet meer zo'n opgetrokken buik als vrijdag, ik heb sterk het vermoeden dat ze die dag helemaal niet gegeten had.

@Yildiz: het is een kleine sport, er spelen ongeveer 40-50 mensen in Nederland, maar we hebben in de zomer wel toernooien, waarvan 2 internationaal waarbij spelers uit Frankrijk, Duitsland, Noorwegen en Zweden komen (ik sla vast nog een land over). Wij trainen elke twee weken op een zondagavond, maar ik weet niet hoe het bij andere 'clubs' zit. Vanavond ben ik zonder paard naar training gegaan :+ Gewoon om mijn gezicht te laten zien, ik ben immers de halve winter niet geweest. Het is heel gezellig, en vrij laagdrempelig :j Iedereen kan en mag meedoen, als je maar een pony/paard mee brengt om op te spelen :P Ik (en anderen) heb ook weleens op andermans paard mogen trainen, als Rayna wegens omstandigheden niet mee kon. Ik heb dan ook wel de mazzel dat de sport in Bennekom voor het eerst (in NL) is geïntroduceerd, dus de meeste spelers en de langst spelende zitten hier :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:43

Ja heb zeker afspraken gemaakt Yildiz, :o niet veel bijzondere maar ik wil ook alleen dat ze komen wanneer ik er zelf bij ben. Verder de vanzelfsprekende afspraken zoals netjes met mijn spullen omgaan, alles opruimen etc. etc. En absoluut niet knippen aan de paarden haha, ben net Jet's manen aan het sparen. /3 Wat geweldig dat de eetclub een succes was, wat een leuk initiatief. Doe je dat met vriendinnen? En wat fijn dat het trainen met Tie zo lekker gaat, super mooi weer gehad dit weekend, op naar de lente! De bomen krijgen alweer knopjes en de kleinere bosjes lopen alweer uit, wauw! *\o/* Gefeliciteerd met Zahra, knappe dame hoor! Ze lijkt met geweldig hoe je haar beschrijft, echt een karaktertje.

Leuk gehad Marlijn op Texel? Jammer dat je niet kon gaan rijden.

Haha ik zeg t net Gelske over het mooie weer, super genieten zo. Maar och ik wist niet dat jullie alweer 2 jaar geleden gestopt waren met fokken, jullie hebben ook echt herkenbare fokproducten vind ik altijd. Jammer dat de shoot niet zo'n geweldig succes was voor jou en Sjaak, toch ben ik benieuwd naar de fotootjes. Succes verder met Dibah, houd ons maar op de hoogte, ook met fotootjes, hihi ben benieuwd hoe jullie het gaan doen. Komt vast goed! :D

Kesje, is dat je eigen naam of? Fijn dat het nu beter gaat met Rayna, heeft ff z'n tijd nodig ;)

Ik heb straks om 10 uur sollicitatie gesprek, bah best spannend. Ik volg de BBL opleiding voor verpleegkunde in het Bethesda ziekenhuis te Hoogeveen, dit houd in dat ik daar gesolliciteerd heb 4 jaar geleden voor de opleiding en dat ik ieder jaar op een andere afdeling heb gewerkt om ervaring op te doen. Nu zit ik op de orthopedie/neurologie afdeling en heb het enorm naar me zin en juist daar is een vacature voor vrij gekomen, dus gesolliciteerd natuurlijk! :+ Gelukkig ook uitgenodigd, en het is met vertrouwde mensen maar toch blijft het spannend haha :')

Gisteren nog lekker getut met Jetje, Mw was druk bezig behalve met mij.. haha. Kwam een ander paard voorbij stappen over het fietspad en Mw. gedroeg zich alsof ze een hengst was :') Als zijn misschien hengsten rustiger. haha! Daarna samen met mijn moeder en de paardjes lekker een half uur gewandeld, het was ook zulk mooi weer! Hieronder een fotootje van mij met m'n mams en de paardjes.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 7402_o.jpg
hmm.. Jet had er geen zin in hahaha, Cariet staat altijd op elke foto mooi! :') (foto in linkje omdat 'ie te groot is )

Afbeelding
En hier kwam dat paard net voorbij stappen haha! (edit: de foto lijkt wel uitgerekt :') :') Maar Jet heeft gewoon een lang slank hoofd :+ )

Daaghhh mensen, ik ga me voorbereiden op m'n gesprek! <3

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:45

Hey vraagje, de tijd nadert voor mij om weer opnieuw mijn inschrijving voor het AVS te voldoen, maar is dat voor mij eigenlijk wel nuttig? Ik bedoel, ik doe de komende tijd nog niet mee aan wedstrijden of shows, enzo, en dat magazine is voor mij ook zo belangrijk niet... verder hoeft dat lidmaatschap toch helemaal niet zo nodig, of wel?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:36

Nee hoor dan hoeft dat niet. Ik gebruik de Avs als rijvereniging voor de dressuur, dan heb ik er wat aan haha. Daarnaast wil k dit jaar wel wat avs evenementen meepakken maar ik snap als je t ff voorbij wilt gaan. Tis duur zat die lidmaatschap.

Ik ben inmiddels klaar met mn sollicitatie gesprek en wauw! Aangenomen in t ziekenhuis op de afd. Ortho/neuro vast contract voor onbepaalde tijd, 32 uur! Super blij!

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:54

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! *\o/* Ik durf het zelf niet aan, met verzorgers/bijrijders. Is gelukkig ook niet nodig.

Het is vandaag echt lekker weer! Zo jammer dat het morgen weer omslaat |(

Ik was net weer even bij Rayna gaan kijken. Ze lijkt weer helemaal zichzelf eigenlijk. Ik kon haar zelfs longeren en vast zetten zonder dat ze ging hinneken en proberen uit te breken. Samen hebben we het terrein verkend, en natuurlijk wilde ze de wasplaats niet op :+ Je zou maar natte voeten krijgen. Maar ze leek helemaal niet nerveus, eerder nieuwsgierig naar de omgeving. Ik ben blij :D Ze is nu zelfs 1 van de fjorden de baas, naast haar vriendinnetje. Ze komt er wel :)

Mijn naam is Kelly trouwens ;) Kesje is een restant van een vroegere bijnaam.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:04

Jammer van de shoot Gelske, ik heb ook liever een relaxte shoot thuis dan een meeting, maar er zijn vast wel mooie foto's gemaakt!

Jemig Yildiz Nour is echt een gave hengst en dan ook nog zo lief <3

Roma echt geweldig je knappe hengsten, ik val denk ik juist meer voor Amir dan voor Malik :D

Wat superleuk Yildiz zo'n eetclub!

Leuke foto's Joyce, je mannen zien er goed uit!

Eline je bent echt heel leuk bezig zo met Mish :j

Michelle ik vind je oudere dame zo'n heerlijke merrie, ik hoop dat Setje ook op die manier oud wordt!
en hartelijk gefeliciteerd met je baan!!

Hier is het ook zo mooi weer <3 Setje blij, baasje blij, Blue altijd blij :') (die heb ik echt nog nooit humeurig gezien)

Afbeelding
driehoeksverhouding :P

Afbeelding

Afbeelding
haar manen worden nu echt mooi lang <3 terwijl Blue juist wat lengte uit haar voopluk weg heeft getoverd.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:55

Weet je zeker dat Blue wel een merrie is hihi, blije gup ook! Jammer van die voorpluk, hopelijk groeit het snel weer wat aan? Set idd mooie lange manen aan het krijgen! <3

Whoop whoop!!! Proficiaaaaat Mies!!!! *\o/* Onwijs leuk voor je! Ben je nu klaar met je opleiding of mag je nog een paar jaar?
Top geregeld dus met die meiden, fijn voor je dame! Leuke foto zeg die met de dames. Heb jij zo een jonge moeder, of oogt ze gewoon heel jeugdig?
Nee Eetclub doen we sinds jaar en dag met vriendengroep, heel gezellig en heel uitdagend er steeds iets creatiefs te maken van het thema wat je krijgt. Wij zijn er nu weer bijna jaar vanaf haha en kunnen zalig aanschuiven de volgende keren! :D

Hè balen zeg Gelske van die shoot! Toch zouden daar eens heel mooie foto's uit kunnen komen hoor. Ik heb nu hopelijk voor het laatst de fout gemaakt om Nour recht uit stal in de duinen onder de man te laten poseren. Want ook hij heeft hekel aan stilstaan, in ieder geval buiten als je vooral in een omgeving bent waar je bijvoorbeeld heel hard kunt gaaaaaan! {:} *\%/*
Dát dus haha. Dus dan worden we allebei beetje kriegel van een uur lang stil staan. Dat leverde wel BV dit plaatje op:

Afbeelding

En nog vele andere mooie platen... dus wie weet valt het wel heel, heel positief uit?! ;)

Fijn Kelly dat t beter gaat!

Lekker uitgerust Marlijn? Jammer dat je niet meer langs Roma hebt kunnen gaan.

Eline, ik weet niet of je fokplannen met Mish hebt want daarvoor moet je ook lid zijn. Als je tenminste een AVS geregistreerd paard wilt hebben.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:24

voorpluk valt op zich mee en groeit wel weer aan :j het is nu een deel wat korter met een paar plukjes nog op lengte :')

Afbeelding

Afbeelding