Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:00

ja hij snapt er ook echt niets van. Ik ook niet!
Baal er echt van. Was een leuk stukje training.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:31

en aangezien dat trainings filmpje mislukt is, zal ik even het testfilmpje hier plaatsen.
Het trainings filmpje houden jullie nog te goed. ;)
Hier is wel al te zien dat ze eigenlijk wel direct ontspannen loopt onder dit zadel.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 20:03

Ze loopt idd rustig! Fijn! :)
Waarom rij je eigenlijk niet in je bak?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:06

omdat ik dat even niet zag zitten met al die nieuwe zadels.
Voor alle zekerheid maar het zekere voor het onzekere gekozen. :o

Vandaag wel weer gewoon in mijn bak gereden. :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:55

Hoihoi,

Onwijs fijn Jes dat je een zadel hebt gevonden! Kunnen jullie weer lekker rustig aan aan de gang :) En super tof dat je met Tie aan de slag gaat!!
Voor ons gaat het nog wel even duren voordat we op zadeljacht gaan, want Shamitje haar zadel zal Raff niet passen ;) Aan de ene kant jammer, want was onwijs blij met haar zadel, maar wie weet wat voor gaaf Eveline voor Raff in petto heeft :Y) Wordt wel sowieso een 2e hands, want meer centjes hebben we niet haha.

Wat was er met Silver aan de hand Baukje? Fijn iig dat het nu weer de goede kant op gaat!!

Jeetje yil, wat onwijs sneu voor je kereltje! Hopelijk kunnen de onderzoeken wat doen!

Glenn, moet shameless echt een week boxrust hebben? Ik zit met momenteel wat te verdiepen in alle catratie vormen e.d. maar overal lees je toch dat juist weidegang en beweging het beste is direct na de operatie. Wat voor castratie gaan ze overigens bij hem doen?
Onze DA zelf die kan op stal liggend castreren, dus ook volledige narcose en dan de halfbedekte methode. In de klinieken doen ze een gesloten castratie via scrotum of de lies. Ik wil morgen onze DA gaan bellen, wat zei adviseren met een 4jarige.. Kliniek of op stal.

In principe kan Raff de dag erna direct de hele dag op de paddock staan, op de wei gaat nog niet lukken, aangezien meneer nog iets te stoer doet tegen de buurpaardjes hehe. 's Avonds als de rest binnen staat, zetten we hem wel vaak al een uurtje op de wei, om vast ook daar te wennen en alles te verkennen. Ook met Desh ernaast in de andere wei gaat dat prima, die twee zijn nog niet los bij elkaar geweest, maar over draadjes, deuren en door tralies zijn ze al dikke maatjes. Toch willen we liever even wachten totdat hij gecastreerd is en die hormonen wat zijn gezakt, voordat hij er echt bij gaat.. Hij is flink onder de duim gehouden door de andere hengsten bij Silverstar en dat vind ik persoonlijk wel fijn hihi, geen behoefte dat meneer nu ineens de stoere man gaat staan uithangen tegen de andere pony's ;)

Verder is Raff gewoon een schat, zo groen als gras, niks meegemaakt, maar hierdoor ook nog niet 'verpest'. Alles is nog nieuw en spannend, maar hij handeld het echt onwijs goed. Snorkt en snuffelt wat en erna is het prima. Hij is al onwijs op ons gericht, laat zich makkelijk pakken, loopt super netjes en braaf aan het touwtje mee langs de andere stallen en zelfs als zijn hormoontjes wat opspelen blijft hij super handelbaar. De eerste dagen op de paddock (bak) was hij nog veel aan het ijsberen, ronddraven en aan het hinniken. Hij heeft altijd in zijn eentje buiten gestaan en nooit langer dan enkele uurtjes, dus was even een flinke aanpassing. Per dag is hij al langer hooi aan het eten en staat hij ook meer te rusten. Inmiddels geeft hij alleen nog een brulletje zodra hij net buiten is, showed 1 rondje en gaat erna wat rond scharrelen, hooi eten en rusten :o Trots op hem!
Op stal settelde hij na 1-2 uurtjes al de eerste nacht en de 2e avond keek hij al niet meer op of om, met binnenzetten. We doen nog wel even alles zelf qua binnen en buiten halen, maar binnenkort gaan we dit overdragen aan de staleigenaresse, hij zet echt geen stap verkeerd.
Onze dagelijkse oefening is nu, vliegendeken op en af doen, dit vond hij eerst nog onwijs spannend maar wordt nu al met de dag normaler. Vanmiddag voor het eerst met regendeken geoefend (moesten even weten of hij dezelfde maat heeft alst Desh en Sha.. gelukkig wel! +:)+ ) en dit was toch weer even anders, maar hij gedroeg zich keurig.
Verder doen we een dagelijkse 'poets'/aanraak ronde, nog wel met halstertje om want zodra hij losstaat is hij nog niet stoer genoeg om alles te durven, maar uiteindelijk willen we me meneer natuurlijk overal kunnen aanraken zonder telkens maar een halster te moeten pakken. Zijn benen vind hij nog onwijs moeilijk en heb met de klinische keuring in Belgie ook al wat mooi panisch mepwerk van hem gezien :+ dus daar gaan we nu de meeste tijd in steken. Eerst leren aanraken overal zonder dat de voetjes van de vloer komen en erna netjes leren voetjes geven zonder zijn balans te verliezen en paniekerig te worden. Nog een flinke weg te gaan, maar hij pakt alles zo onwijs goed op. Zo open, zo slim! <3
Zodra hij na het ruinen was minder mans is (en hij is nu al amper mans hihi) gaan we lekker aan de slag met verkeersmak maken aan de hand, zodat we zo snel mogelijk lekker naar het strand kunnen wandelen. Goed voor alle spiertjes om door de duinen heen te ploeteren en goed voor zijn koppie. En a.s. weken eens wat grondwerk in de bak oppakken, zien hoe hij daarop reageert.
Toch blijf ik het met zijn bloedlijnen wel jammer vinden dat we hem gaan ruinen, maar het is voor ons gewoon helemaal niet handig om een hengst te hebben. Tevens om hem goedgekeurd te mogen laten dekken, moet je ook allemaal onderzoeken e.d. doen en op keuringen is hij niet goed genoeg. En een leven als ruin is ook gewoon een stuk prettiger en ongecompliceerder hihi :o

A.s. zondag gaat Robien voor het eerst L3 starten bij de WRAN met Desh. Is denk ik wel goed voor hem , er even uit. Hij houd zich er echt heel goed onder zo zonder Shamit, maar je ziet dat hij ineens even mentaal een jaar ouder is geworden. Het leven is nu niet meer zo licht en simpel, hij begrijpt het en is er ok onder, maar hij sjouwt nu even een flinke rugzak met bagage mee. Nu met guppie Raff erbij zie je zo'n groot verschil, Desh is plots mega gegroeit, niet in attitude, maar in kennis en wijsheid. Hij is zojuist volwassen geworden :)

Nog even een Raffi spam! :

Afbeelding

Eerste ontmoeting met Deshie
Afbeelding

3 dagen later liep Desh buitenlangs naar binnen en stonden ze plots te schoffie krauwen via het buitenluik
Afbeelding

Gister voor het eerst zijn vlechten eruit gehaald en flinke poets beurt gegeven. Gelijk geoefend met manen en vliegenpray. En waauwie ik werd opslag nog erger verliefd op me barbie paard <3
Afbeelding

Vandaag voor het eerst gesnuffeld met de andere paardjes, ging super netjes en beheerst, maar na 10minuutjes ging meneer toch een stapje verder. Tijd om weer naar de bak te verplaatsen :D
Afbeelding

Excuses voor de spam :=

P.s. schijnbaar doe ik ook mee in Raalte de 23e! :oo Kreeg vrijdag plots een aanbod van Angela om aan haar grote pony ruil mee te doen, omdat ik momenteel rijpaardloos ben _O- Verdere info moet ik nog van An krijgen, geen idee hoe dat namelijk allemaal in zijn werking gaat! Gingen er hier nog meer mensen heen?
Deshie blijft wel thuis, want die gaat de 24e op WRAN wedstrijd.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 07:25

Oh ja natuurlijk Jes haha! Maar nu dus weer lekker in je eigen bak met je eigen zadel hihi!

Fijn dat Rafje het zo goed doet en natuurlijk dat het met Desh zo goed klikt! Gaat strakjes vast goed komen.
Prachtige manen heeft hij ook!
Op wie ga je rijden in Raalte?
Clau doet mee met Nadra en de Van Duyvenbodes vast ook wel?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:54

Wauw wat een gaaf paard, die kleur en dat koppie! En wat fijn dat ie het al zo goed doet thuis!! Heerlijk zeg!!

Ik ga ook naar Raalte, sowieso de amateurkeuring doen en ik had ook ingeschreven voor de zadelrubriek maar het gaat even niet zo lekker en ik wil er niet heen als ik niks te laten zien heb, maar ik ben er dus sowieso bij! Volgens de laatste 'schatting' hebben we genoeg deelnemers voor de zadelrubriek iig!

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:22

RIJE GEWOON MEEDOEN!! BIJ MIJ IS DE GALOP OOK BAGGER EN IK BEN SCHEEF DUS GOEDE GALOP AANSPRINGEN LUKT 9 VAN DE 10 X NIET....

edit.. ik schreeuw niet hoor was capslock....

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 17:26

We zijn niet DOOF!!!! _O-

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:13

Hihi ik heb nog even de tijd om er weer even in te komen dus wie weet doe ik gewoon mee! Maar die zadelrubriek is reclame voor de Arabier in de western dus dan moet ik dat niet verpesten met iets dat gewoon nog nergens naar lijkt vind ik.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 19:17

Ach die mensen daar weten toch al wel dat western gruwelijk cool is en het is geen demo hoor! Is toch weer ervaring rijker voor jou en je bier? Heel tof omdat die showambiance zo anders is dan wat je normaal gewend bent. Gewoon doen hoor Marije! +:)+ En jij en Daan kunnen dat echt ECHT wel!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:21

Ja het gaat me sowieso alleen om de ervaring, want hoge plaatsingen zullen het niet worden, maar zelfs de aanleuning is niet lekker momenteel en da's gewoon geen doen. Kan zijn dat het de vliegen waren afgelopen tijd waardoor hij wat geïrriteerd was op z'n hoofd, en vanavond even bitloos rijden om te kijken of dat iets doet. En zaterdag weer les, dus dan kan ik ook even overleggen met Alice.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:17

Ik zou er ook gewoon voor gaan hoor Rije! Het is toch alleen maar mooi mee genomen dat stukje ervaring.

Denk dat ik Tie ook maar nog ff gauw inschrijf! :P

Canisia, hij ziet er goed uit hoor! Mooie manen!
En wat leuk dat angela je die kans geeft. Welke ga je rijden?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:05

Ja ik vind eigenlijk zelf ook dat ik niet zo moet miepen, maar ik wil de sport niet in een slecht daglicht zetten bij al die sjieke fokkers en dressuurruiters. Ze hebben toch al zo'n beeld van ' western is gewoon je neusriem eraf halen en je teugels losgooien'...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:30

Laat ze het dan maar s na doen!
Dan piepen ze wel anders. ;)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 00:11

Jaaa Marije gewoon meedoen! Ik ga denk ik ook finaal mij zelf voor jan l*l zetten! An heeft gevraagd of ik haar Penthor wil rijden :oo

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 07:37

Rije schreef:
Ja ik vind eigenlijk zelf ook dat ik niet zo moet miepen, maar ik wil de sport niet in een slecht daglicht zetten bij al die sjieke fokkers en dressuurruiters. Ze hebben toch al zo'n beeld van ' western is gewoon je neusriem eraf halen en je teugels losgooien'...

Ah joh dat valt wel mee hoor! Op de Tulip (en das een internationale) hebben we vorig jaar enkel complimenten gekregen. Als je af en toe die gewone ridden klasses ziet snap je wel waarom! :')
Gewoon doen!
Leuk Canisia!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:11

ja Canisa wat een heel knap barbiepaard, en die manen echt knap! Daar mag je mega trots op zijn!

zou hem mooi staan light oil, zadel, hoofdstel en beige showpad later ;-)

mvg Glenn

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:47

Hihi jaaa ik zie hem ook al helemaal voor me. Light oil, beige, zilverwerk.. jumjum! Hij heeft nu een lichtbruin met goud halster, staat ook heel chique (en dat voor een stal halster haha).
Ach jaaa we beginnen met zwart/bruin erna me blauw/zwarte set en dan me nieuwe beige/groene set enn pas daaarna mogen we weer nieuw ;)
Dromen mag alvast toch hihi, maar eerst maar eens bij het begin beginnen haha.

Morgen toch ook mr kliniek bellen voor zn castratie.. hij is met 4jr twijfel geval en onze DA kan ook pas over een maand.. dus dan voor safe en ook wat sneller bij een kliniek.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 07:44

Better safe then sorry idd! :j

En tuurlijk alvast lekker dromen over gave tack. Ik had voor Nour als veulen z'n showbridle al klaar hangen, das pas echt erg! :=

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:37

morgen shameless operatie op tafel is het beste voor het paard en de genezing, ik had ook al tack troost u voor shameless enzo en showhalster voor shameless was al gekocht tijdens de dracht toen, allemaal dromen en tackaddicts lol mvg glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 13:03

Ha nou idd, dat krijg je met die ATA lui haha! :D

Spannend Glenn! Volgens mij moet die van Canisia ook morgen?
Fingers crossed dat alles voorspoedig verloopt en vlot hersteld. +:)+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:31

Heel veel succes morgen voor glenn en shameless en voor canisia en Raffi!

Ik ga morgen weer lekker ritje doen met Tie.
Heb er onwijs veel zin in!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 19:41

Yazahra en Jazzy zijn vandaag geschetst dus ik denk dat Yazahra morgen of overmorgen afgespeend gaat worden!
Ik ben ook benieuwd Jes. Zal dit keer wat proberen te filmen hihi!

Vanochtend mega lekker getraind met Nour. Tweede keer baktraining en jee, dat rechtrichten pakt ie echt wel goed op! Ging super dus na kwartier weer gestopt. Goed is goed! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:07

Wat een super nieuws yil! Hij pakt het dus lekker op zo. Heerlijk toch!

Ach dat filmen is niet zo nodig hoor. :P
Maar ik ga wel weer lekker genieten van haar hoor!
Is toch wat, dat je een vreemd paard meet vertrouwd als je eigenste haha
Raar maar waar!
I like Tie! <3