[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:59

Haha ik zag 'm zelf ook niet aankomen Yildiz _O- Ze was zo relaxt en braaf, zo heeft ze er gewoon meteen een fijne ervaring mee te pakken, en wij ook! :) Dit jaar willen we rustig inrijden, als in, rustig laten wennen aan gewicht en hulpen enzo, en volgend jaar meer doorrijden :) En wat/hoeveel we dit jaar gaan doen hangt echt af van in hoeverre zij nog fijn uitgroeit en in hoeverre zij er lichamelijk nog wat meer klaar voor wordt. Maar nou hebben we de eerste keer maar mooi achter de rug, toch? :=

Wat een schatje om te zien, die Nadeem. Hele lieve uitstraling :)

Roma, prachtige foto's heb je toch gemaakt weer van je kleintjes. Ik ben echt weg van Aleeyah.

Yildiz, het is toch zeker geen straf om met Tie van die prachtige ritten te maken? :D Ik zie telkens zulke gave uitzichten voorbij komen!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:19

Nee absoluut niet! :D Maar zit nu op 60 km per week die ik in totaal maak en op rustig tempo (8-9 km/u) rij dan gaat daar toch boel tijd inzitten. En vind t echt Super jammer dat daardoor de andere paarden erbij inschieten, zeker Nour, die ik op t moment nog maar 1 keer per week rijd. Hij staat danwel bijna 12 uur buiten met vriendjes maar ik merk dat hij t mist (en ik ook). Dus ga nu eens goed en opnieuw naar m'n schema kijken of t niet anders kan.

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:50

Misschien kun je jezelf in tweeën delen Yil! :D
Bijrijder misschien, kun je samen die trainingen doen?
Leuk hoor, ben ook benieuwd naar de nieuwe baby! :))

Zo meisjes, ik dacht, ik wapper ook weer eens voorbij!

Roma, die knolletjes van jou zijn wel echt mooi hoor. <3

Namdeem lijkt me een heel lief beest! :j

Gelske, Fu verhaart nog niet, het is hier ook nog koud in het noorden! :D

Ditta, hoe gaat het nu met de zweer?

Joyce, super hoor, das altijd wel heel druk verhuizen! :=

Heb oude filmpjes op de cloud gezet, kijk, Fu toen ik net een beetje was begonnen met echt rijden. :D
Ik had daarvoor af en toe een buitenritje met hem gemaakt, zo ben ik begonnen met hem, het heeft alleen niet geholpen. _O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:27

Miran!!! *\o/* Heb je gemist hoor! Super leuk filmpje van n beginnende Fu, wat was ie donker daar zeg! Leuk leuk! En komt goed! Lekker van de zomer weer met m ritjes doen. Nu niet echt aan te raden haha! Nu zijn ze hier echt allemaal fris en gek, zelfs Tie hihi! Lente kondigt zich aan! :)

Haha, ja als dát zou kunnen?! Maar ik heb bijrijder(s) he? Alleen heb ik dat zelf nu tijdelijk op laag pitje gezet omdat die twee wedstrijden Endurance met Tie zo belangrijk zijn om goed uit te rijden en wil niks aan t toeval overlaten. Hoezo perfectionistisch grrrr :') .
En Nour gaat alleen Irene nu op, ben ik ook al zo voorzichtig mee hahaha... _O-
Helaas kunnen we in deze opbouw ook niet (meer) samen trainen: de afstanden worden nu langer en alhoewel Nour ze best aan zou kunnen vind ik m gewoon te jong voor K2 training. Gaan we dit jaar toch nog niet doen en zowiezo wil ik ook voor hem een nette opbouw.
Wat n luxe problemen eigenlijk he? :o
Vanavond wel heerlijk western bak training gereden met Nourekind. Bravebier toch ook. <3

Oh en zijn die van jullie ook zo in de rui?! :oo Het vliegt er hier vanaf! Die vacht van Zahra kun je gewoon van die grote dikke plukken uit trekken, goed voor zon IJslandse trui! _O-
Kan t alleen maar toejuichen, die bieren zijn zoveel knapper in dun zomervachtje! <3

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:03

Ja, ik snap het, het is eenmaal lastig met meerdere paarden, vooral als je echt serieus ergens voor aan het trainen bent.
Yul kan straks helpen met alles! :D
Fu is eigenlijk helemaal niet druk nu, neem hem mee naast de fiets, dan is hij hartstikke kalm, en dan een beetje rondslingeren bij het Zuidlaardermeer, daar vind hij het heel spannend maar begint al een beetje te wennen, hij wilde zelfs spontaan het water in! :wow:
Wie weet wordt het nog wat, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. :')

Ik had vanmiddag nog geschreven dat Fu nog niet verhaarde, maar het begint nu toch los te komen merkte ik net. :j
Zal wel weer makkelijk zijn, langharige schimmel zonder deken die graag drollen als kussentjes gebruikt...dat is niet ideaal. :+

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:05

Hier nog geen verharing.

Lastig als je te weinig tijd hebt om te trainen. Hoe oud is Nour?

Leuk fu filmpje!

Shym wordt lekker aanhankelijk <3 ik vind het zo'n gaaf dier! Hij lijkt ook weer gegroeid.
Mok gaat gelukkig ook beter. Beleren gaat dit jaar niet lukken denk ik. Geeft ook niet, hij is nog jong zat dus kan hij lekker nog wat verder ontwikkelen.

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:53

Hoi allemaal!

Ik reageer later op de rest, heb een hersenschudding. |o Dus berichtjes lezen is erg lastig, maar had deze al getypt en hoefde alleen nog de filmpjes toe te voegen. (Ik verveel me een beetje. :P Op bed liggen is erg saai.)

Donderdag weer bij Nailah langs geweest voor de wekelijkse knuffelsessie. De zweer was er uit! Maar zowel Esther als ik vonden het beter om nog een weekje te wachten voordat we op het harde zouden gaan oefenen. Mocht ze zich toch verstapt hebben dan kan iets extra's aan rust geen kwaad.

Ik had mijn prinsessendeken voor vandaag meegenomen. Want, immers, als je een dametje bent moet je wel een eigen prinsessendeken. Alleen ze kende nog geen dekens! Dus toen ik de deken had omgelegd en deze over haar heen lag, je raadt het, *PANIEK*. Nu had ik haar al expres nergens aan vast gemaakt, zodat het niet een te stressvolle situatie zou worden. Dus heeft ze heerlijk rondjes om mij heen gedraaft. Tot ik de deken weer te pakken had.

Toen maar even wezen borstelen om even rustig te worden en de deken over het hek heen gehangen zodat deze besnuffeld kon worden. En een spelletje, volg de deken gedaan. (Zie filmpje, interessanter met commentaar van mij erbij :P)

https://www.youtube.com/watch?v=7HYzyrfuvW4

Daarna tweede poging van deken op rug leggen wat resulteerde in dit:

Afbeelding

Is ze niet prachtig zo? De deken past in ieder geval zo..

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:12

Das minder Ditta een hersenschudding hoe is dat gebeurt?? Wel fijn dat de zweer er uit is bij je meisje het is duidelijk ze hoeft gewoon geen extra jas of zou ze toch de kleur niet mooi vinden ;) .

Shym is toch ook twee of vergis ik me nu?? Wel leuk dat ie van knuffe houd <3 .

Ja is wel beter he Miranda wat minder haar. Leuk dat filmpje en straks ga je er gewoon weer op en kunnen we weer van je verhalen genieten wel gezellie dat je weer even mee kletst.

Ook al aan het verharen bij jouw Yildiz nou dat moet er toch een mooi voorjaar aankomen zou je denken. Ja een dag heeft maar 24 uur het valt ook niet mee op echt een paard op wedstrijd niveau te rijden en zeker niet met werk kinderen en nog meer paardjes erbij. Straks hebben we weer meer licht en energie dus dan kun je Nour er weer wat meer bij pakken.

Aziza niet helemaal lekker maar er zit gelukkig wel schot in het veulen ik hoop echt dat ie snel komt Roma. Dat zou het toch wat gemakelijker maken en dat alles lekker gezond in de wei loopt straks. Phoe dit maakt het allemaal wel steeds spannender en het is al zo spanend op het eind.

De wedstrijd gaat door heb besloten om met Dibah te gaan er zijn er een paar achter elkaar elke maand een ik ga even kijken hoe het gaat en mocht het dan goed gaan. Ga ik denk ik toch in Oktober een startkaart aanvragen met haar. Die kun je nu het hele jaar aanvragen dat is wel handig. Gaat het niet dan word het toch even geduldig een paar jaartjes wachten op mijn grote vriend Qaseem. Sjaak gaat wel super nu maar dat wil ik ook graag zo houden ik hou hem lekker voor de recreatie.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:52

Waarom pas in Oktober Gelske? In ieder geval helemaal top dat de wedstrijd doorgaat! En ook bij jou die heerlijke luxe te kunnen kiezen tussen paardjes! Genieten met ze staat voorop en of dat nou in wedstrijdverband is of recreatie maakt natuurlijk geen drol uit! :D

Hey wat naar! Beterschap! Ze heeft je toch geen rotschop verkocht he toen je met d'r prinsessendeken aan kwam? :P :D ;)
Wel leuk dat je zo al wel beetje met d'r kan spelen. Woon je er dicht bij?

Waarom gaat t beleren m niet worden Marlijn? Idd Arabs zijn vaak laatbloeiers dus fijn als ze even kunnen doorgroeien, al vind ik dat puur zadel- en ruitermak maken al best wel op 3 jaar kan. Daarna lekker terug zetten om later weer op te pakken.
Nour is trouwens 4,5. En is vroeg beleerd ivm zijn hengstzijn, daarna steeds periodes terug gezet en ook nu vind ik t niet zon drama als hij es een week vrij is. Hij leeft een goed paardenleven.

Hihi die Fu doet natuurlijk weer precies het tegenovergestelde!! _O- Fijn dat jullie weer lekker uitstapjes kunnen maken. Jaloers... Ik ben zo motorisch gestoord dat ik met fiets ergens in m'n paard en tig keer op de grond zou eindigen! :')

Roma, zag in je topic dat ze harsjes had?!! :):) Het wordt nu wel erg spannend. Fingers crossed voor een voorspoedige bevalling en gezonde mama en baby!❤️

Ik heb nog eens ernstig overlegd gisterenavond en de 5 weken tot de wedstrijd te gaan heb ik nu netjes ingedeeld en iets gas in de opbouw terug genomen. Ik denk dat we komende maand nu er mooi en gezond naartoe werken met ook weer wat meer ruimte voor de andere paardenkinderen.
Nour vandaag zoals elke daf weer vriendentijd gehad op z'n weitje en thuis weer verder met uitzoeken van de foto's. Kom nog heel wat gave tegen van die dag met Reindert

Afbeelding

Verder zowel Tie als Zahra lekker poetsbeurt gegeven en T Touch massage. Eerste keer voor Zahra, alsook weer eerste keer voetjes wassen (sinds veulentijd, want ook dat moeten ze dan keer meegemaakt hebben vind ik :) ) Maar ging top! Ze stond bijna op de poetsplaats te slapen hahaha!

Komen bakken haar af bij Zahra! Maar ze heeft dan ook nogal een ijscovacht... :')
Afbeelding

Heel relaxed voetjes wassen...

Afbeelding

Morgen weer kms maken! :D
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 20-02-16 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:53

Startkaart leuk!

Hersenschudding is niet fijn.. Beterschap! Wat een leuk dekentje!

Shym is van 2013, hij wordt dus 3 dit jaar.

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:22

Ach ja, Shympie heeft nog tijd zat. :j

Ditta, rustig aan joh met je geschudde hersenen, anders hou je er later nog hoofdpijn aan over.
Mooi deken, maar misschien vond ze het te veel prinsesachtig. _O-
Het went wel. :j

Spannend Gelske, op je oude dag nog weer wedstrijden rijden! :D
Idd is het super dat Sjaak zo goed gaat, das belangrijker dan wat puntjes van de jury.

Ja, mooie foto's Yil! <3
En voor de training hoef je meestal ook niet eens zo heel gek te doen, ze pakken het meestal makkelijk op en zijn vaak beter af met genoeg rust.
En het vrouwtje ook natuurlijk! :))
Fu is echt heel onvoorspelbaar, hij blijft me verbazen..hopelijk voorlopig vooral in positieve zin. :')

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:40

Ff een snelle bijleespost, heb een beetje last van stress (veulen-stress wel te verstaan :D ).

Ditta, rustig aan hoor met je hersenschudding. Als je te druk doet kan je er hele vervelende hoofdpijn aan over houden. Wat stoer dat Nailah de deken op het eind toch helemaal niet meer eng vond!

Spannend Gelske, wedstrijden!
Ik zou in de toekomst wel weer eens endurance willen gaan starten, en ook springen vond ik altijd erg leuk, maar met een klein arabiertje tussen de paarden is niet zo heel handig en dan moet je ook op een meter beginnen, wat ik wel flink aan de maat vind. Plus dat ik niet zo hou van de sfeer op 'reguliere' wedstrijden (dressuur/springen enz), bij endurance vind ik dat zo anders.

Prachtige foto Yil!
Fijn dat je lekker aan het trainen bent, maar nu iets af kan bouwen, tijd voor de andere paardenkindjes is ook wel fijn.

Miranda, fijn dat Fu het weer zo goed doet momenteel, weet je zeker dat hij een ruin is, meestal hebben merries zulke schommelingen in hun gedrag :D

Vanmiddag hadden Aleeyah en Amir een draad gesloopt (uitgerekt), dus dat even gefixd, dat vonden ze natuurlijk super interessant, dus daarna maar even met ze gespeeld. Ik moet zeggen, nu Aleeyah samen met Amir staat, die toch iets meer showy is van zichzelf, begint ze zelf ook steeds sneller te showen. Heb weer heerlijk genoten van hun showtje door de modder :D

Ik heb trouwens van dinsdag ook nog videobeelden van Amir, moet nog even een video in elkaar knutselen en dan zal ik hem hier posten.

Yildiz, idd, Aziza had vanochtend harsjes, maar inmiddels zijn we gevorderd naar een mini drupje melk. Nog niet helemaal wit genoeg naar mijn idee, maar er zit vooruitgang in. Denk in ieder geval niet dat ze de door jou voorspelde dinsdag gaat halen :P Misschien geeft ze zichzelf een verjaardagscadeautje morgen :D

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 01:42

Spannend Roma, succes!!

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:37

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:13

Aziza houd het nog spanend maar als er echt baby voer uit de uiers komt ............... Ik ben benieuwt morgen ;) .

Raar he bij Fu inderdaad Miriam maar misschien voor jij je ook wel veiliger naast hem dan dat je op hem rijd en dat voelen ze haarfijn aan. En Dibah is nog niet zo oud hoor :P

Ja die is heel gaaf ik vind deze ook toffer dan van de zomer misschien ook wel omdat ik de kleding meer vind passen. Fijn dat je weer wat ruimte hebt gevonden over vijf weken je wedstrijd ja we gaan weer naar het voorjaar natuurlijk *\o/* . Je kleine meid nog lekker wollig wel super dat ze zo braaf is met voetjes wassen dat is in dit land geen overbodige luxe. Ik verbaas mij ook altijd weer hoe veel vacht ze hebben wat er dan van af komt nog even en je kunt onder de verpakking kijken spanend toch :D .

Ik ga nu met Dibah elke maand onderling starten en de laatste is in september als we het dan leuk vinden ga ik de startkaart aanvragen en daarom pas in Oktober.

Vandaag de paarden lekker laten rennen het waaide hier echt niet normaal kreeg de poort van de bak met sommige windvlagen bijna niet open. Had wel lekker de bak voor me zelf en het was niet koud en regende ook niet dus nemen we de storm maar weer voor lief. Gooien we er Dinsdag wel weer een zadel op en gaan we flink oefenen voor 10 April :D

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:49

Ja wat een storm hè, hier helaas wel veel regen. :(
Nou ja, nog even volhouden dan komt er vast lente!

Fu is een soort dramaqueen, hij woont ook samen met een man waar hij altijd mee tongzoent dus het is eigenlijk niet vreemd dat hij zich als een merrie gedraagt natuurlijk! :=

10 april komt al best snel dichtbij! :))

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:46

Miran... _O- :')

Oooow, nou ai snap Gelske! Eerst kijken hoe t bevalt en dan pas startkaart. Ja logisch natuurlijk. Maar zonder startkaart tellen je resultaten denk ik niet mee of wel?

Wij hadden wat motregen maar best ok te rijden. Wel windvlagen, was met Tie met de trailer en had eigenlijk maar 1 keer zoiets van wow, het waait best hard (in de polder bijna thuis). Normaal rij ik dan niet, maar viel alles mee, trailer steady achter de auto en ja Tie staat ook altijd als n huis scheelt ook.

Ben zó blij met m'n nieuwe indeling! Vanochtend vroeg bij Nour de paarden buiten gezet, gevoerd en Nour gereden. Eerst weer 2 minuten grondwerk, maar aandacht was mooi bij mij (bij wind reageert ie eigenlijk altijd mooi op mij en niet op rest vd interessante omgeving wel apart), dus hop erop en fijn met onze oefeningen aan de gang. Heerlijk gereden!
Terug trailer aangekoppeld en Tie geladen en mooi trainingsrondje met m'n maat gereden! Hij had er door ziekte ff uitgelegen dus was ff geleden maar hij merkte op dat Tie veel vlotter liep. Voor mijn gevoel ook en ook nu weer mooie HS en lekker op los teugeltje gereden. Like my horsie! ❤️
Foto's en filmpje staan op FB

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 00:33

Leuk Yil!
Fijn dat het lekker loopt nu.

Roma heeft het spannend vannacht!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 07:38

Volgens mij nog geen baby? En Roma uitgeput? Ik hoop echt dat ze nu toch es vaart erachter gaat zetten. Aziza houdt t wel heul spannend zo...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 08:13

Nee, nog geen baby, Aziza houdt iedereen graag in spanning dit jaar :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:46

Super spannend roma!

Wat een wind en regen inderdaad, vreselijk!

De paarden zagen iemand lopen met een paraplu :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier wilden ze niet om de sloot heen lopen :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:19

Luie paarden, komen niet eens even! :P
Die koppen...wtf, paraplu?? :wow:
Ik droomde vannacht over jou Kat, dat je foto's had gemaakt van Set die er grappig bij lag..ze lag met achterbenen naar achter gestrekt, zo ligt ons konijn. :=

Eens komt Aziza's veulentje eruit. :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:26

haha wat leuk die droom :))

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:57

Dromen hebben toch betekenis, ben heul benieuwd naar de droomuitleg.... _O-

Ik onderhoud een zeer kort cosmisch lijntje met Aziza en ze zei dat ze me die koelvriescombinatie gunde, dus t wordt vannacht... :+ :D

Aaah ook al van die verregende koppies! Wat n irritant rot weer zeg! Ik had vanochtend gewoon medelijden met Nour toen ik m buitenzette. Die deed vrij dramatisch over de regen... :')
De prinsesjes waren toen ik langs kwam al binnen gezet. Tie kan vanaf het hek zo de keuken binnenkijken en gaan aanstaren... (Ze haat regen). Men was gezwicht... :=

De dames in hun kneuterstalletje:

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:20

Die droom betekent gewoon dat Set een langpootkonijn is. :))

Hier is het de hele middag zo goed als droog gebleven, maar er was wel al ontzettend veel gevallen, overal grote plassen en overstromingen.

Logisch dat de prinsessen naar binnen wilden.
Eerder keek Fu ook zo van "HELLUP!!"de keuken in, maar nu heeft hij voor de stal ook overkapping en onbeperkt voer dus hij kijkt nu veel vrolijker. :D