[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:52

Succes op de kliniek met Zaraar! Ik zal duimen.

We hadden Joyce haar paarden kunnen bewonderen bij Forelocks als we hadden geweten dat ze daar staat :P

Mijn instructrice geeft mij dus ook zitles. We beginnen aan de longe zonder teugels, ogen dicht en dan voelen wat er gebeurd (welke kant is het paard scheef, wat doet dat met jouw lichaam en het zadel, hoe moet je corrigeren, etc). Zodra je weet hoe of wat gaan we wat meer rijden en passen we de scheefheid wat meer toe zeg maar. Ik moet m'n lichaam gaan corrigeren en het paard met m'n lijf recht krijgen door wat meer binnen/buitenbeen geven, iets meer op het binnen/buitenbeen gaan zitten, etc. Heel leerzaam :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:58

Super fijn zitles! En heel confronterend... ;(
Heb op DAWRA weekend op die Anky (en ja daar ben ik de naar weer kwijt) maar goed zon apparaat gezeten en je merkt meteen waar je tekortkomingen zitten. Heb aantal keer zitles gehad van Paulette Zorn, echt super! (Paulette had dat apparaat ook meegenomen en heeft me ook weer tips gegeven).

Even voor de leuk een snel in elkaar geflanst filmpje :D : https://www.youtube.com/watch?v=-AhRoj585cA

En deze kwam ik ook nog tegen van Nour op de hengstenkeuring (nogal slechter kwaliteit maar soi):
https://www.youtube.com/watch?v=e8YQMc4BBSU

Jaaaa! Fotos van Mini!!! *\o/*

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:48

Knappe Nour!

Ze gaan bij ons op stal ook nog een keer een les van Paulette organiseren! Ik ga meedoen, ben wel benieuwd.

Jeej vandaag weer sinds een maand op m'n boef gestapt. Kwartiertje lekker gestapt in de bak. Hij was goed los en gedroeg zich beter als verwacht. Mn zadelmaker was toevallig ook op stal dus even gevraagd of ze wilde checken of ik al een bredere boom nodig heb. Nou dat was wel hard nodig :P We kunnen er weer tegenaan!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:53

Paulette is echt heel fijn, heb zo ontzettend veel geleerd van haar het afgelopen jaar (maandelijks vast les van haar gehad). Als je dat kan doen, zeker doen! :)

Zo, verhuizing is hier voorbij, ik woon in Hengelo := inmiddels ook langzaamaan alle zooi aan kant aan het krijgen, de stapel dozen slinkt per dag flink, dus hopelijk vanavond of morgen eindelijk alles aan kant.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:23

gaaf filmpje van Nour

knappe Euf :j

sorry dat ik zo weinig reageer :o ben echt extreem moe en probeer nog wel mee te lezen.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:36

Het waken zal je wel opbreken zeker Kat?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:39

Ik waak nog niet echt :+ maar ben desondanks toch kapot haha. Denk toch de innerlijke onrust plus dat ik sowieso altijd al moe ben, dus dat bouwt zich dan wat op.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:47

Ik denk dat de innerlijke onrust wel een grote energienemer is in dit geval ja. Binnenkort kun je in elk geval enige spanning gaan loslaten!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:10

*\o/* We mogen weer draven :D 3 x 3 minuten voor drie weken en dan 4 x 3 minuten voor 3 weken en dan weer opnieuw scannen :)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:15

Super Lisa

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:32

@amy gefeliciteerd met je nieuwe baan
@Beestjes welkom, ik heb vanalles al gehad maar begonnen met een arab en nu weer een arab en alle middenmoot telt voor mij niet mee. Je kunt zo veel dieper bij ze binnen dringen en zoveel meer contact met ze hebben en ze aflezen vergeleken met een kwpner ofiets. De band die ik met mijn arabjes had/heb en echt zooooo anders. Mijn Assie is echt mijn beste maatje maar ook omdat wij elkaar het best kennen en dat komt vooral omdat zij echt mijn spiegel is en mijn tot in de details begrijpt en ondersteund. Gezien mijn gezondheid (spierreuma) zou ik haast niet meer kunnen rijden ja voor de hobby en buitenritjes maar ik rij ook graag nog dressuurwedstrijden. Dit maakt assie mogelijk omdat ze mij volledig begrijpt en is dus echt een aangpast paard aan haar hebt. Ik hoef het maar te denken en zij voert het uit
@Annika wel moeilijk maar wel een paradijs voor paarden zo te horen
@Maaike leuk filmpje idd het slow is minder maar daar is al genoeg over gezegd
@Nicky erg goed om ook eens op andere paarden te zitten dan wordt je bewust van wat er onder je gebeurt, leuk arabje trouwens, fijn dat je dayem weer mag oppakken
@Woggy lastig blijft wel je oma maar kan het gevoel erg goed plaatsen, ik heb een broer die ik al 15 jaar niet heb gezien maar boeit mij ook niet. Goed nieuws zeg. Hopen dat nu weer mooi in de stijgende lijn gaat
@Raven thanx :D wat een gave fotos, ik stem voor dat jij maar eens vaker fotos gaat plaatsen
@Bonjoy dat heb jij dus een uitzondering,,,heerlijk toch
@Nicky van het weekend maar weer lekker genieten met lundo
@Yildiz fotos van nour onder de man?uh vrouw?? fijn dat hij al zo ver is, wat een onwijs gaat filmpje, hoeveel arabjes hebj jij nou eigelijk? wat een beweging die kleine kruimel
@Eline fijn dat je over bent, had je nou al een stal gevonden? of heb ik daar overheen gelezen, Paulette is idd fijn heb daar ooit een clinic van gehad op school om te laten zien dat de klassieke dressuur en de westerns erg dicht bij elkaar liggen

Mensen er is een wonder geschiet, het regent en asal staat in de wei. Kijk elke x stiekem naar buiten en op de cam of ze nog niet stiekem weer over het draad gesprongen is en op stal staat maar tot nu toe gaat het goed

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:33

regen?...geen druppel gezien de hele dag al blauwe lucht :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:35

Hier al vanaf de middag komt met bakken de lucht uit.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:47

Ik zeg even Hallo tussen door :+
Ik leef nog hoor.
Maar vriend lief heeft vakantie en ik heb het aardig druk :7
Dus volgende week even lekker bij lezen en dan ga ik weer gezellig meer mee kletsen.

Heb ondertussen ook een eigen site:
Plan is uiteindelijk een echte prof laten maken, maar voor nu:

http://vanbronckhorstarabians.weebly.com/

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:49

Leuk veultje heb je in de verkoop Jes!

Racheltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:47

joysjuh1987 schreef:
@Beestjes welkom, ik heb vanalles al gehad maar begonnen met een arab en nu weer een arab en alle middenmoot telt voor mij niet mee. Je kunt zo veel dieper bij ze binnen dringen en zoveel meer contact met ze hebben en ze aflezen vergeleken met een kwpner ofiets. De band die ik met mijn arabjes had/heb en echt zooooo anders. Mijn Assie is echt mijn beste maatje maar ook omdat wij elkaar het best kennen en dat komt vooral omdat zij echt mijn spiegel is en mijn tot in de details begrijpt en ondersteund. Gezien mijn gezondheid (spierreuma) zou ik haast niet meer kunnen rijden ja voor de hobby en buitenritjes maar ik rij ook graag nog dressuurwedstrijden. Dit maakt assie mogelijk omdat ze mij volledig begrijpt en is dus echt een aangpast paard aan haar hebt. Ik hoef het maar te denken en zij voert het uit

Wat vervelend om te lezen van je gezondheid! Wel heel fijn dat je nog kan rijden met zo'n top dier!! en heb even bij je gespiekt en wat een leukerd om te zien zeg!!
Het klinkt echt als een geweldig ras!
Ben ook al druk aan het rond kijken := wat eigelijk nog niet mag van mezelf haha

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:31

lilskie schreef:
Leuk veultje heb je in de verkoop Jes!

Ja en gunstig geprijsd ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:15

Hey Joyce leuk dat je het vraagt :) ja, Mish gaat het laatste weekend van deze maand verhuizen. Spannend, voor het eerst in haar eentje op de trailer :) ze gaat naar een opfok in Markelo. Daar komt ze heerlijk op een enorme wei met schuilstal te staan met vriendjes. We zijn heel veel stallen afgeweest, maar ik zocht echt iets waar zij fijn kon staan (buiten op de wei met maatjes) en waar ik een goed gevoel bij had. Dit is dan wel een takkeneind rijden, maar ik had hier 100% een goed gevoel bij. Dat is het belangrijkst.

Wat beschrijf je je band met Asal mooi. :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:21

@eline ach opzich is markelo vanaf Hengelo wel te doen ja een recht stuk op de snelweg markelo denk dat ik net zo ver van markelo zit. Klinkt als een top plekje
@jessica het lijkt mij een erg leuk veulen, mooie site trouwens
@beestjes ja mijn gezondheid is niet altijd fijn maar kan nog erg veel wat ik leuk vind

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:29

Barcelano schreef:
Ik leef nog hoor.
Dus volgende week even lekker bij lezen en dan ga ik weer gezellig meer mee kletsen.

die smiley...zegt echt ALLES ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:32

Woogy schreef:
Barcelano schreef:
Ik leef nog hoor.

die smiley...zegt echt ALLES ;)

Haha stomme film bezig = vervelen....

Haha ja the big boss smiley :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:53

bedoel meer...'sigaar'...zeg maar...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:00

Lisa bedoelt stoute dingen :))

fijn van Zaraar!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:20

set_elkol schreef:
Lisa bedoelt stoute dingen :))

fijn van Zaraar!

Ik snapte hem :+
Haha .
Tja wat zal ik zeggen...nu Mo uit logeren is wil er hier een aandacht :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:23

mannen ;) Mag toch wel hopen dat je je vriend andere aandacht geeft dan je paard...maar ook je paard andere aandacht geeft dan je vriend ;)

Seti al aan het rommelen?? Onweer is te gek baby weer he :)