Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 17:07

Vrijdag laat terug gekomen en natuurlijk gisteren en vandaag weer heerlijk naar de horsies geweest.
Vandaag heerlijk ritje op Nour gemaakt, wat rijdt hij toch fantastisch! *\o/*
Ook naar de meidjes geweest en toch maar eens even die kleine Yazahra opgemeten. 5 maanden oud: 1.34 m!!!!
Das toch wel heul groot he? Zo groot was Shameless nog niet eens op die leeftijd toch? En Nour was dat met 10 maanden!
Reus....

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 17:15

bestel alvast een ladder dan alvorens haar op te leren , als ze nog bij jouw is!
hoe gaat het met jazzeree? al aan het verdikken? al bezig met grondwerk??

ik moet shamilah ook nog is meten,
shameless gesprongen op dalhoeve nog even daar en dan overgaan tot de operatie!

leuk dat Hij zo goed rijdt!! hij is echt prachtig!!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 18:01

Nou enorm he?! :D Echt n reuzin maar jee, weer zo lief en knuffelig maar dan in ene weer mega attitude en show off dat ik weer aan t twijfelen ga of ik haar wel ga verkopen.... (Interesse genoeg maar iets houdt me steeds tegen) Yul vindt haar ook echt leuk (ZIJN paardje) en dat maakt t ook lastig....

Met Jazzy gaat t top! Ze is zo ongelofelijk lief! Inmiddels heeft ze al dekje op gehad en gaan we deze week weer serieus de zaken oppakken (en mag Jes by the way aan de gang met Tie die daar heel erg aan toe is!;)).

Oh dus t was allemaal gelukt? Top! Vriendelijke mensen ook he?
Wanneer gaat HET gebeuren? :(

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:35

Bij de dalhoeve glenn? Das wel dichtbij mij! Denk 20 min. rijden.

Yil. je hebt die tante Tie van je toch zeker zelf ook nog greden? ;)
Dinsdag ga ik voor het eerst aan de gang met Tie. Heb er zin in!
Iets houdt je steeds tegen bij verkoop van Zaartje. Hmmm lastig. Yul zijn paardje, hmmm nog lastiger.
Misschien dan toch maar een blijvertje?

Ik ben inmiddels druk met zadels passen bij nada. Heb er al verschillende gehad, maar er is er nog maar 1 die echt goed paste. (rede dat ik m nog gekocht heb, is dat ik het nog niet echt een mooi zadel vind :o ) en tja het oog wil eigenlijk ook at toch?
Dus nog even het een en ander aan het testen en als dat niks word, dan word het toch die ene. ;)
Lang leve adje waar je dan zo dichtbij woont en je die mogelijkheid geeft. :)
Maar nada doet het verder wel goed. Ze gaat weer vooruit. (met de nieuwe zadels)
Dus dat vind ik al een heel pluspunt.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 22:42

Uhm nee... Want ik ben twee weken op vakantie geweest! :P
Ga morgen eens poging wagen.

Vond die dark oil wel gaaf hoor Jes. Maar misschien die butterfly skirt die je op t oog had? Vind dat gaafste skirts en die was ook light oil toch?

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:21

Schandalig! Ga er morgen dan maar s eerst op hihi :P

Ja lelijk is die ook zeker niet hoor die dark oil, maar ik vind dat lichte nou net iets chiquer ogen. Ja nou ja. Hmm is echt weer iets voor mij denk ik hahaha soms heb je van die trekjes. :P
Maar goed als ik niets anders vind wat goed past, word het die sowieso!
Ik vind het goed passende nog altijd belangrijker! ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:21

@ YIL
ja hele vriendelijke mensen de DALHOEVE, houden me up to date, want woon niet in NL, dus moest er iemand rietjes willen gebruiken hij staat in de buurt, alvorens hij als ruin zou gaan, speciaal tarief!

Ja heel veel goeds van gehoord van Yil en andere mensen in de buurt van de grens en ook niet ver van een kliniek voor nadien de operatie, dat alles kan in NL geregeld worden alvorens naar thuis te komen!

Ja je eigen fokproduct is toch wat anders, je eigen bloed zweet en tranen en dromen in dat verwachte veulentje!

en een merrie, een hele knappe meid, een waardige opvolger om later de fakkel van TIE over te nemen als fok-sport-show ( all -arounder). Ik snap ook ja een bod, is iets maar waar komt ze terecht, ik dacht wel te horen dat het naar goede locaties zou gaan! maar de senitimentele waarde, en die band die je ermee hebt!
ook heb je nu ook Jazz bloed via Jazzeree, en tie er door Catalyst en Dakar! dus dan heb je 2x het bloed, maar in andere mix!

@ JES
Ja hopelijk vind je snel een nieuw passend zadel, en troost u , ik let ook op de schoonheid van een zadel, en net als jij liever light oil, dan dark oil, maar het moet passen op Nada en voor jouw ook goed zitten! dan heb je binnenkort Nada en Tie te trainen, komt ze dan bij jouw Jessica of blijft ze bij Yil staan?

Hier even amateur foto's van Shamilah @ home , haar hoofd was veel meer getypeerd, en gaat wat weg, maar komt nadien terug, was bij Shameless ook zo en egyptisch bloed, gaat wat trager!

Geen Mariska of andere fotograaf kwaliteit, maar gewoon!

Malha (moet nog herkomen, en is altijd zo tijdens een dracht geeft heel veel aan haar veulens) en Shamilah (op de voorziene hengstenweide, maar nu dus dienst voor Malha en Shamilah dichter bij de stal, met op de achtergrond Sublimo).
Afbeelding
Afbeelding

Shamilah
Afbeelding
Afbeelding

Shalilah met Emilie, de 3 jarige dochter van mijn collega ( 2 kleine dames ontmoeten elkaar ;-) )
Afbeelding
Afbeelding

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 12:11

Mooi halsje heeft je poppetje! <3 En Malha ziet er echt niet slecht uit hoor, Tie is in slechtere conditie.
Yazahra moet echt gespeend gaan worden. Volgende week komt de schetser (hèhè eindelluk!!! :roll: ) en daarna wordt ze direct gespeend.

Vandaag gestart met m'n trainingsschema. Eerst Nour gelongeerd en daarna Tie onder het zadel. Conditioneel moeten we echt gaan opbouwen maar ze is no verrassend soepel! Ben dus benieuwd morgen onder Jes.
Glenn, ze blijft gewoon bij mij staan (kan haar niet missen hoor :o ) en Jes komt wekelijks trainen. Ik zorg ervoor dat ze fit en soepel wordt/blijft. Dus gaan t wel echt samen doen, alleen zal Jes d'r uit brengen op wedstrijd.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:23

Mooie hals en erg mooi front heeft ze glenn!
Knap ding is t.

En ja een beetje mooi is vind ik ook wel leuk. En niet da die lelijk is hoor en hij zat lekker!
Maar ja ik ben nou eenmaal niet echt fan van dark oil op mijn nada. ;)
Dus heb al een nieuwe afspraak bij adje. Morgenvroeg gaan we weer zadels kijken. Eens kijken of we iets kunnn vinden in mijn budget. De butterfly die ik je gister liet zien yil, word het niet. Deze word te duur. Dus eens kijken of we iets anders in de collectie kunnen vinden. :)

Tie blijft idd gewoon lekker bij yil. Yil kan Tie niet missen hihi
Nee en ik heb helaas ook geen stal meer vrij. Yil blijft haar lekker zelf bijrijden en ik kom wekelijks bij haar trainen. En daarbij krijgt yil van mij huiswerk om te trainen hihi :P
Word gewoon een leuke samenwerking zo denk ik! Hoop ik! :=

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:33

Ja das ook de andere zijde van de medaille, we willen iets dat goed ziet en knap en binnen ons budget, en in de western zadels, kijk je dan rond en dan zie je er veel en pik je er snel 1 uit dat hoger is dan je oorspronkelijke budget!

Hopelijk kan je snel je zadel kwijt en op die manier wat extra voor je nieuwe zadel, of neemt adje het over?

Dank je blij met haar! en ze showt ook meer dan shameless, en lekker compact, en rond, dus ben benieuwd voor later!

Leuk dat je een goede overeenkomst hebt gesloten met Yil, dat beloofd fun te worden en tonnen ervaring opdoen samen :-)! Veel succes alvast!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:11

Gaat goed komen glenn. We houden jullie wel op de hoogte ;)

Ja joh, ik heb altijd weer dat ik iets zie en dat het dan weer net boven mijn budget valt. grrr heb ik weer! >;)
Maar goed, misschien kunnen we morgen nog wel een andere leuke deal maken.
Ik probeer mijn zadel nog even zo te verkopen en als dat niet lukt voor ik een andere heb gevonden bij adje, dan neemt adje het zadel over! Dat is al afgesproken.
Dus kwijt ben ik hem sowieso! :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 17:15

Heeeeeerlijk dagje gehad!! :D

Dag goed begonnen met een gezellig ritje!
Afbeelding
Was weer genieten in het kwadraat!

En smiddags genoten van de eerste Jes-Tie-reiningtraining! Was echt gaaf om te zien! En ze kan dus wel spinnen hihi!
Wordt n topteam die twee! Blij met Jes _/-\o_

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:33

Ik heb heerlijk gereden met Tie. Wat een leuk project! En de klik is er wel tussen mij en Tie. Zo leuk! Ik denk dat we wel een team kunnen vormen samen. *D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 20:35

Ik weet t wel zeker! :j Ze werkt niet voor iedereen hoor. Jullie gaan knallen!
6 maanden stil gestaan en dan dit! Ik heb expres niet gefilmd want ik weet dat dit nog maar n klein beginnetje is van wat gaat komen! *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:37

Dat was een leuke dag zo te horen ! Benieuwd naar de volgende training van Jess en Tie!!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:45

Volgende week glenn! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 08:01

En oooooh.... Ik las iets op FB!!! Proficiat Canisia en Robina!!! *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:59

vertel???

mvg Glenn

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:45

Hihi jaaaaa!! Nog erg onwerkelijk, maar oejoej wat staat er een waanzinnige geweldige nieuwe gup bij ons op stal! *\o/*
Ashraf al Shams (Ajman Moniscione x Esstonia) is sinds vandaag officieel mijn paardje! 4 Jaar, nog hengst (nog heel eventjes maar gnagnagna :Y) ), groener als gras en ontiegelijk lief <3
Heb zo snel even geen tijd voor verslag en foto's, maar jullie zullen nog genoeg spam krijgen hihi.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 07:58

Lekker van genieten!!! Tis jullie ook zo gegund! Hij heeft een prachtig lief koppie! <3
Gaat hij ook naar Krista of gaan jullie hem zelf beleren?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:10

Hij is leuk Canisia! En idd een prachtig hoofd heeft ie.
Het is jullie idd zo gegund. Ik hoop dat jullie heel lang van elkaar mogen gaan genieten.

Ik ga vandaag weer naar Adje. Hopelijk kunnen we een goede deal maken.
Ben eruit welk zadel het moet gaan worden! :D
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 07-08-14 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:11

In principe alles zelf, nemen er ruim de tijd voor, want vind 4jr veel te jong om al te berijden. Eerst maar eens leren dat we hem overal kunnen aanraken en de dagelijkse handelingen gewoon worden, dan met hem wandelen, grondwerken, in hand dingetjes, trailer laden nog wat extra oefenen en dan tegen winter of erna eens met barebackpadje/singels e.d. gaan werken. We zien wel hoe snel hij alles oppakt, eerst iig alles vanaf de grond aanleren.
Mochten we tegen de tijd dat we hem echt gaan doorrijden tegen grote problemen aanlopen kan hij altijd nog in training, maar hoop door vanaf begin af aan gelijk met hem te gaan lessen, dat dit niet nodig is :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:59

Wat geweldig Canisia, geniet maar van hem! Hoe is Desh eronder? Vindt hij het wat?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:32

Dikke proficiat is dat die donkere koffievosse die te koop stond bij Silverstar??

dan is het een heel gaaf paard , mooie donkere kleur en prachtig hoofd, zal prachtig staan onder het western zadel!!

mvg Glenn

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:31

Jaa klopt, is idd die koffievos van Sylvester! Oeh en wat een waanzinnige paarden heeft hij daar verder staan zeg!

Wel jammer dat westernwedstrijden altijd binnen zijn, want in de zon krijgt hij nog een waanzinnig mooie goud/koperen gloed over zijn vacht. Zal vanavond wat fotos plaatsen! ;)