[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:23

Lastig Annika maar volgens mij is het daar paardenpuppyparadijs :D

Hij kan lekker lopen Maaike :)

Vandaag weer zitles gehad, dit keer op een arab van een stalgenootje. Aardig scheef bespierd op de schouders dus heel leerzaam om te voelen wat dat met het zadel en daarbij mijn houding doet. Heel bewust bezig geweest met mijn lichaam aangezien ik erg de neiging heb om m'n benen af te steken, voorover te vallen en achterin m'n zadel te zitten. Dat kost echt kracht zeg om m'n benen wat meer naar achter te leggen :+ Maar ben er wel blij mee!

Afbeelding

En vandaag contact gehad met Utrecht. Ik mag vanaf donderdag hem weer wat onder het zadel op gaan pakken. Lekker stappen in het bos. Gister is ie weer losgemaakt door de osteopaat/chiropractor, hij zat behoorlijk vast in de onderrug. Verklaarbaar aangezien hij z'n onderrug gaat forceren als hij pijn heeft in z'n voeten. En op advies probiotica bijvoeren om te kijken of het knarsen vanuit een te zure omgeving in de darmen komt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:54

Bonjoy schreef:
Een once in a lifetime dus Lisa! :D

Oef, Munir liet zich vandaag weer machtig zien, wat kan dat beestje lopen zeg!! <3 En dat voor een Egyptenaar!

>;) alsof de kinderen van de woestijn niet kunnen bewegen...

Gisteren de uitvaart van m'n oma gehad. Nou had ik helemaal niets met het mens, geen goede herinneringen en al ruim 4 jaar niet gezien, en daarvoor ruim 7 jaar niet gezien. Toch ben ik erg verward na de dienst. Weet niet goed wat ik moet voelen.

Lijkt me allemaal maar erg lastig zo'n zitles Nicky, vind het altijd al zo'n ding als ik eens op een paard klim om aan m'n houding te denken, laat staan dat je een les lang te horen krijgt wat je goed en fout doet ;)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:55

Zo ik ben er ook weer. Ik ga geen hele lange post maken.

Anika nog gefeliciteerd met je huwelijk, je zag er mooi uit. lijkt me een moeilijke keus om je puppy weg te brengen. Ik heb er ook aan gedacht maar er toch voor gekozen om Yacky thuis te houden en shows te gaan lopen met hem.

Amy nog gefeliciteerd met je nieuwe baan, hoe bevalt het? Ik weet het nieuwtje lekker wel en het is zo onwijs kicke

Maaike wat blijft het toch een gaaf paard wat je hebt.

Lisa op de een of andere manier blijft het toch altijd familie.

Yil gaat Nour in training?

Nicky van wie heb je zitles als ik mag vragen?

Rachel (als ik het goed hebt) welkom. Ik neem ook geen ander ras meer dan een arabier mijn paint mag blijven maar komt geen ander ras meer.

Katja waar blijft die beeb van Set nou ik ben nieuwsgierig.

Joyce wat ga je lekker met Asal.

Hier lekker alles rustig, maandag was ik Kerihm aan het longeren en toen kreeg ik te horen dat ik hem eens naar de show mee moet nemen omdat hij volgens hun super kan lopen. Dus nog ff los gespeeld in de bak met zakje en zweep en toen liep die echt super. Dus volgend jaar maar eens kijken wat die doet op een amateur show, zeker in de liberty aan de hand doet die het denk niet, maar Patrick heeft de smaak te pakken en wil het gaan proberen. dus ben benieuwd.

Kleine update over Raven, hij loopt gelukkig weer helemaal goed dus ga rustig aan beginnen met opbouwen en nu hopen dat die ook goed blijft.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:31

Amy proficiat met je nieuwe baan! +:)+ Blijf je de store er toch nog wel naast doen hoop ik? :o

Rachel welkom! Hier nog n arabofiel, echt erg die verslaving, ze vermenigvuldigen zich ook haha! :P

Maaike, filmpje mag van mij wat korter. Zou echt alleen de allerbeste foto's gebruiken. Er zitten te veel "snap shots" bij if Joe snap what ai Mien?
Reminds me om ook weer eens n filmpje te schieten van Nouremans...

Ja DOEN Joyce! Boy is echt wel n paard dat binnenkomt zeg maar. Waarom Amateur? Weet zeker dat ie op n nationale ook best kan!
Fijn dat Raven goed gaat! Mag onderhand ook wel es een beetje mazzel...
Ja Nour gaat in november of december een maandje.
Vanochtend voor tweede keer bakwerk gedaan en aan scheefheid gewerkt. Hij pakt het zo snel op! Heerlijk dier. Dus eigenlijk al na 15 minuutjes weer afgestapt. Goed is goed.

En na tig keer gebel komt dan vanmiddag eindelijk de schetser! Djiez, dat duurde lang... Maar goed, morgen kan Yazahra dan ook eindelijk eraf en kan Tie aansterken.

Lisa hoe is t met je zwarte parel?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:23

Woogy schreef:
Bonjoy schreef:
Een once in a lifetime dus Lisa! :D

Oef, Munir liet zich vandaag weer machtig zien, wat kan dat beestje lopen zeg!! <3 En dat voor een Egyptenaar!

>;) alsof de kinderen van de woestijn niet kunnen bewegen...

Gisteren de uitvaart van m'n oma gehad. Nou had ik helemaal niets met het mens, geen goede herinneringen en al ruim 4 jaar niet gezien, en daarvoor ruim 7 jaar niet gezien. Toch ben ik erg verward na de dienst. Weet niet goed wat ik moet voelen.

Lijkt me allemaal maar erg lastig zo'n zitles Nicky, vind het altijd al zo'n ding als ik eens op een paard klim om aan m'n houding te denken, laat staan dat je een les lang te horen krijgt wat je goed en fout doet ;)

Egyptenaren staan nou niet echt bekend om hun enorme bewegingen, uitzonderingen daargelaten ;)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:58

Yil omdat ik in het verleden heel veel commentaar gehad hebt dat die te zwaar is. En daar bij moet die aap wel zin hebben om te rennen. Los is die daar beter voor te porren zeg maar. Eerst maar eens kijken wat die doet op een amateur en Patrick wil het doen dus graag hahha ga ik wel aan de kant staan. Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik het best lastig vindt dat die altijd binnenkomt zeg maar if you know what i mean. Hij is altijd gelijk zo onwijs binnen, en daarbij zijn er volgens mij maar weinig nationale shows waar ruinen lopen. Pat en ik willen lessen gaan volgen voor het voorbrengen dus dat we wel weten wat we moeten doen enz.

Wel gaaf dat Nour in training gaat, ik zit er ook al over na te denken met Yacky maar ben er nog lang niet over uit, gelukkig heb ik nog even de tijd zeg maar.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:02

Hai ladies,

Jullie kletsen weer lekker door!

@Gefeliciteerd Amy met je baan!
@Welkom Rachel.
@Maaike fijn dat het allemaal goed gaat.
@Nicky, Zo'n zitles lijkt me niet makkelijk! Fijn dat je hem weer mag gaan oppakken.
@Raven, fijn dat Raven weer goed loopt!

Ludo gaat ook weer goed, vanaf gisteren staat hij weer 24/7 buiten. Hij werd vreselijk chagrijnig van stal en paddock helemaal alleen. Van het weekend maar weer een ritje maken :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:51

Morgen wordt Zaraar weer gescant dus hopen op goed nieuws, mag nu wel een keer zeg maar.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:14

Succes Woogy!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:28

Succes Lisa

Nicky wat fijn dat Ludo weer helemaal opgeknapt is

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:52

Fingers crossed Lisa!

Liberty mogen ruinen toch ook aan deelnemen? Weet zeker dat ie t kan!
Hij is misschien fors maar wel n showerd en dan valt dat echt niet zo op hoor. Bovendien in de liberty krijgt ie alleen punten voor type en beweging. Zou t erop gokken.

Nour is al best n eindje. Heb m met hulp van mijn trainer (want wilde m op NH western manier zadelmak) zadelmak en ruitermak gekregen. Er zit inmiddels een heel goed stuur, rem en back-up op. Ik heb zo onwijs veel aan de hand gedaan dat hij nu zelfs pivot kan omdat ie dat wijken voor minimale druk al zo goed kent. Ook stemcommandos zijn goed bevestigd.
Dus veel al zelf gedaan. Wat ik van Krista wil is een voorbereiding op show. De finetuning zeg maar zodat ik vandaar verder kan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:30

Spannend Yildiz :) Hoop dat Zaraar mag gaan opbouwen. Wil hem graag onder het zadel gaan brengen en de dressuurring in met mijn zwarte kanjer :)

met Zaraar begin ik volgend jaar ook weer op de amateur voor we andere plannen gaan voltooien. Dus Joyce, vooral starten waar je zelf zou willen :) Ben wel reuze benieuwd naar je kerel nou :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:24

T is wel wennen hoor := Na 1,5 jaar eigen tijd indelen ineens 8 uur per dag aan de bak met vastgelegde pauzes := Maar leuk werk en leuke mensen :) Vind het alleen heel gek dat ik met niemand daar over paarden kan praten, ben het niet gewend om niet tussen de paardenmensen te zitten _O-

Uiteraard blijft de store gewoon hoor :D

Duim voor Zaraar!

Joyce wat kan jou het schelen joh gewoon doen. Ik vind m echt retegaaf en als de jury dat niet ziet hebben ze ook wat :+

Doodzonde is dat idd -O- Vorig jaar in Lanaken schrok ik gewoon echt van het meeste wat daar liep, dacht fijn een dagje mooie Egyptenaren te gaan kijken -O- Maar goed ze zijn er gelukkig wel die echt fijn kunnen lopen :) Nas is ook een mega-beweger.

Wat fijn dat Ludo weer goed gaat!

Spannend Yildiz! :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:12

Fijn dat Vanille nog drachtig is, Maaike! En leuk filmpje van Shatan :)

Geweldig hoe jij je (band met) je paarden altijd omschrijft, Lisa :D

Heb je nog recente foto's van Munir, Joyce? Al vond ik hem in het echt nog gaver dan op je foto's.

Handig, zitles, kan ik ook wel gebruiken denk ik!

Uitvaarten zijn altijd moeilijk, Lisa, ook al ken je de overledene niet goed of had je er weinig mee :(:)

Altijd leuk om mee te doen toch, Joyce, alleen al om te zien hoe hij het doet en voor de ervaring!

Vervelend dat de schetser zo lang op zich liet wachten, Yildiz. Hier kwam hij nog wel aardig vlot, maar nog steeds geen paspoort ontvangen van het AVS....

Ik duim voor Zaraar!

Afbeelding

Afbeelding

Mijn kleine knapperd. Geen bijzondere foto's en hij is gruwelijk aan het groeien en verharen, maar wat ben ik trots <3 Hij is zo godsgruwelijk liefff

Helaas is de koper voor Doortje niet doorgegaan, dus ze staat weer actief te koop. Dus als jullie nog iemand weten...

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 07:28

Annika, ik vind het echt een knapperd, lief koppie ook.

Mag eindelijk een nieuwe telefoon uitzoeken! Maar denk dat ik nog even wacht, in september komt de nieuwe iPhone uit, denk dat ik voor die ga mits die niet veel te duur wordt uiteraard. Mijn huidige telefoon is echt een beetje dood aan het bloeden, camera doet het meer, onwijs langzaam, valt soms ineens uit en start dan weer zelf op. Soms achter elkaar dat ik de batterij eruit moet halen en mijn internet doet vaag. Moet vaak mijn mobile gegevens aan en uitzetten..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:15

in elke fokrichting zitten er slechte bewegers bij en niet zozeer bij SE's. Vind het jammer dat er met SE's wel vaak blind wordt gefokt omdat ze SE zijn. Daardoor gaan wel kwaliteiten verloren. Maar het gebeurd maar al te vaak dat Meneer Spönle met een SE z'n rubrieken en medailles wint. Vind het dan ook niet heel tof als Joyce zegt 'hij kan bewegen, voor een Egyptenaar'...Iets verder kijken dan je neus lang is

Annika, waar blijven nou de nieuwe nieuwe foto's van je mannetje? :)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:17

Gaaf Yil, wij gaan met Yacky ook beginnen met het aanleren van achteruit, commando stap en draf kent die al. Ik ga Boy minimaal 1 keer meenemen naar show en dan zie ik het wel. Liberty lopen wel ruinen idd in mee maar bedoelde meer voor de classe aan de hand daar zie je weinig tot geen ruinen. En misschien gooi ik hem nog voor de premie keuring kijken wat ze zeggen (behalve dat die te dik is) verder zit die rete goed in elkaar.

Lisa ken jij mijn bolle vriend niet? Hoe laat komt de dierenarts vandaag voor je zwarte knappert?

Amy haha snap idd dat dat een wereld van verschil is maar fijn dat je het naar je zin hebt.

Anika wat is het toch een knappert met een hele lieve uitstraling, balen zeg dat die koop niet door is gegaan. Zag hem ook al op fb langs komen dus heb hem ff gedeeld voor je.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:18

Raven ik ben wel nieuwsgierig nu naar je knappe paard! Enne gewoon meedoen :D

Nicky interessant die zitles! :j Lijkt me best lastig hoor. Mijn houding is waardeloos dus zou ook wel graag zitles willen

Haha Djuun weer met der Djuun-trekjes Letietz :') Misschien wilde ze je gewoon duidelijk maken dat er noodweer aankwam haha

Spannend Lisa ik hoop dat Zaraar weer in orde is

Knappe Euf en wat wordt ie al groot! En daar komt z;n mooie kleurtje al aan <3

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:20

om 11:15 moeten we op de kliniek zijn met Zaraar.

Ik ken je kind niet Joyce(jemig...wat een boel Joycen hier...) Ruinen rubrieken zijn wat kleiner inderdaad, maar daardoor niet minder leuk, vind ze altijd erg divers met veel verschillende modelletjes :)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:22

Afbeelding

De meest linker, en de zwarte is Raven. De andere twee zijn van Kirsten (ditatje hierop bokt)
(bruin bonte leeft helaas niet meer)

Afbeelding

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:31

Ik vind hem erg stoer Joyce! :j Raven mag er ook wezen <3

Succes zometeen Lisa

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:37

Dank je wel Shanna, is ook nog steeds me grootste liefde.

Van Yacky zal ik van het weekend eens proberen wat foto's te maken.

Lisa Succes straks en zal voo je duimen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:43

wat een kolos zeg :) nou wil ik hem ook wel weer reallife zien :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:14

haha je komt maar een keer langs

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:19

Nicky, vertel eens hoe zo'n zitles in elkaar zit :). Ik heb ook zitles gehad bij mijn oude instructrice, die hebben mij ook enorm geholpen!

Alleen helpt een holle rug en mijn eigenlijk continue aanwezige rugpijn niet heel erg mee bij zitles. Wanneer ik mijn benen over het zadel moest zwaaien kreeg ik steevast kramp. Mijn nieuwe instructrice heeft mijn beugels korter gemaakt, en warempel..dit heeft enorm geholpen.