Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bimmetje schreef:Hey yil leuk dat je even kont buurten hier
Ja ik ging van te voren longeren voor ik erop ging en toen viel mijn oog direct op het zadel wat helemaal niet op de rug rust tijdens het lopen en echt klappert van achter. Dus ik denk dat nada uit haar zadelis gegroeid. Ze is namelijk een stukkie breder geworden van voor en ja ik heb een equiflex dus een flexibele boom, maar hey dat flexibele houd natuurlijk ook een keer op! Boommaat is semi dus misschien moet ik over naar een full boom.
Dat wil ik dus even goed gecheckt hebben.
Kijk als dit dus het probleem is, dan is het logisch dat mijn gevoelige dame daarop reageerd. Vooral met op en afstappen, want dan ligt de grootste druk op de schoft en schouder.
Ik heb dit voorheen nooit opgemerkt, ik longeer nooit! En ik heb ook nooit het idee gehad dat het voor te strak lag toen ik erop zat..![]()
Dus ik wil dit nu eerst even goed gecontroleerd hebben.
YildizArabs schreef:Benieuwd hoe Cyann het gaat doen! En dat met twee paarden dit keer. Lijkt me ook zo leuk om je kind te supporteren.
Rij je zelf nog wel eens of alleen op de wilde hengst?
Luominen schreef:Raalte is erg ver voor ons, anders hadden we graag meegedaanGladdys is namelijk (nog steeds) ingeschreven bij het AVS, omwille van de premiekeuring. Volgend jaar proberen we een hoger resultaat te behalen dan in 2013 (derde premie).
Bimmetje: Woohooo!Soms moeten ze ook gewoon wat tijd krijgen, en top dat ze ook weer vertrouwen in jou heeft! Komt goed. Ik heb trouwens voor mijn ruin een Continental Equiflex (Short Reiner) - FQ en die ligt als een huis. Oss ligt 1,5 uur van hier, anders had je gerust mijn FQ wel eens mogen passen. Gladdys heeft een Circle Y, een SQ.
Yildiz: Veel plezier in Frankrijk (als je op vakantie bent, toch, haha).
Canisia: Ze is gaaf! Heel leuke merrie.
Vandaag heeft Gladdys haar best gedaan op show. We deden mee voor de ervaring want er moet nog enorm veel getraind worden om volgend jaar (hopelijk) succesvol wedstrijden te kunnen starten. We deden mee aan Reining, Western Pleasure en Horsemanship. Die laatste heb ik niet meer meegedaan omdat ze echt op en top heeft gepresteerd en dat wilde ik zeker niet jynxenGladdys had namelijk erg veel schrik van andere paarden, dus het losrijden zou heel spannend worden. Wanneer ik ze een half jaar geleden trainde op de ranch tussen andere paarden, drukte ze radicaal op de rem bij de aanwezigheid van kruisende of passerende paarden. En hoewel het erg zigzaggen was vandaag, keek ze niet eens op. Echt super!
Bij de reining behaalde ze een derde plaats met een lage score: veel penalties op de mislukte lead change van links naar rechts.
We hadden nog nooit deelgenomen aan een pleasure proef, maar daar sleepte ze eventjes de derde plaats in de wacht van de negen deelnemers. Zit zelf als een aardappelzak, haha, en helemaal niet zo net als de Pleasure-ruiters, maar wat liep Gladdys goed, zeg, wow. Als er foto’s van te vinden zijn, plaats ik ze hier. Ik heb wel enkele screenshots van onze stopjes. Daar was ze ook niet op voorbereid, thuis graven ze zich in wanneer ze stoppen in onze bodem ipv. dat ze erover schuiven. Ik heb dus zeker geen gas gegeven tijdens de rundown want G is een diepe stopper, en zat nu al bijna op haar achterwerk. Ze moest zich vaak recupereren.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]