[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Racheltjee

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:13

Nou ik begin steeds enthousiaster te worden van alle reacties! *\o/*
hebben jullie nog gouden tips over stallen, afstamming, eigenschappenen van hengsten? Ik heb zelf al geprobeerd te zoeken maar het is natuurlijk fijn als jullie kunnen helpen! Moet er wel bij zeggen dat ik rustig opzoek wil gaan haha!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:27

Pony en ik zijn nu bijna 10 jaar samen...ze blijft een paard uit miljarden, gelukkig maar. Zou er namelijk geen twee van willen hebben. Ze is vreselijk eigenwijs, brutaal en typisch. Nooit zal ik eens een relaxte buitenrit kunnen maken omdat madamme dingen zoekt, voor op de rem gaat, opzij springt of gewoon glashard het bit vast pakt.
Ze is enorm arrogant, vind mensen overschat en wij zijn goed om haar naar haar wenken te bedienen...M'n andere arabs daarentegen zijn hele warme dieren.

Racheltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:02

Haha, klinkt inderdaad als je handen vol hebben!!
Hoe ben je haar terecht gekomen als ik vragen mag?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:04

ik liep destijds bij een renstal waar ik haar te rijden kreeg. Het eerste wat ik zei toen ze werd beschreven als 'een top rijpaard voor jou' begon ik te lachen en zei hardop 'wat moet ik met zo'n stomme arabier?'...dus...Dat ;) halsoverkop verliefd en tsja...dat karakter grijpt je aan he ;)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:05

Rachel.. Vooral blijven meelezen zou ik zeggen.

Je kunt op www.avsweb.org nog wel meer info vinden. Qua fokkerijen.. Het ligt er ook een beetje aan wat je wil. Ik heb de mijne particulier gekocht, maar je kunt ook kijken bij bijvoorbeeld Zenith Arabians, Forelocks, Arabian Future..zo zijn er nog wel meer hoor. Je kunt je via Facebook ook aanmelden op Dutch Arabians for sale en nog meer van dat soort groepen. Daar wordt best met enige regelmaat wat aangeboden.

Wat ik al zei, je moet goed kijken wat je wil. Ga je voor maat (dus een wat grotere) of juist een showy AV... Qua hengsten en bloedlijnen ben ik nog teveel leek op dat gebied. Ik ken de huidige dekhengsten en die van jaren geleden wel. Maar qua karakters weet ik daar weinig vanaf.

Racheltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:16

Hahaha! Nja ze is er al tien jaar dus denk dat je er wel heel blij of vergevensgezind bent :)

Dat ga ik zeker doen Lilskie!! dankje voor de tips!!
Ik zou graag wat maat willen, verder natuurlijk een fijn karakter zoals iedereen! maar ik ga me best doen om een beetje er in wijs te worden en hoopt dat vragen niet erg is! ;)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:43

Als je eenmaal een balletje opgooit in arabieren wereld, komt dat balletje vanzelf bij iedereen terecht ;) Het is een hele kleine wereld.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:33

Je kan ook zelf een aanzoek doen he Yildiz :D
Leuk, dan ga ik even bij Krista buurten als Nour er is, ben erg benieuwd naar hem!

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Poolse lijnen, maar een goede Rus kan ik ook waarderen :)

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, Amy!

Welkom, Rachel! Ik wil ook niks anders meer dan een Arabier (heb er nu 4). Als je er eenmaal aan begint, kom je er niet meer vanaf. Ik heb één van mijn paarden te koop staan trouwens :))

Heerlijk paard, die Djuun!

Vind het heel lastig om Euf weg te brengen in september, maar ben er zo van overtuigd dat dat de beste plek is voor hem om op te groeien. Altijd buiten, de heuvels etc.
Heb een beetje ruzie met m'n foto-uploadprogramma, dus foto's houden jullie nog tegoed!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:34

Annika foto kan je ook de link van facebook nemen he! (je zwarte vent is zo knap :D )

Racheltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:57

Annikab, Hahaha ssst :') vind het al moeilijk om het spaarvarkentje niet te legen met al het moois wat ik heb gezien!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:46

Amy, gefeliciteerd met je nieuwe job! En ben heel benieuwd naar je andere goed nieuws :).
Ik ben zo benieuwd naar Setje haar baby Katja :), ik hoop echt dat het veulen er vlug is :).
Annika ik ben ook benieuwd naar nieuwe foto's van Euf :D
Beestjes3, welkom hier :)! Arabieren zijn echt fantastische paarden. Over het algemeen heel betrouwbaar, persoonsgericht, aanhankelijk en énorm slim :).

Ik heb de voorbije weken hier heel stil geweest in het topic, wel meegelezen, maar niet gereageerd omdat ik er de energie niet voor had. Ik moest naar een trouw van familie en me daarvoor wat geforceerd. Dat heeft er voor gezorgd dat ik weer een zware opstoot heb gehad van de Lyme en bijna mijn bed niet uit kon. Had constant koorts, spierpijnen, hoge hartslag en bloeddruk...

Maar sinds gisteren voel ik me weer iets beter :). Dus hopelijk blijft het ook zo!
Ondertussen hebben we bij Vanille dan toch een controle-scan laten doen :), ik wou echt zekerheid aangezien ze toch nog lief reageerde tegen Shatan als hij haar riep. Maar ze is nog drachtig ;D, gaat heel goed met baby *\o/* . Op de echo heeft de DA me getoond waar de navelstreng was en ook heb ik het hartje zien kloppen :). Ik was helemaal happy, nu nog eigenlijk :'). Ik was echt zo bang dat ze niet meer drachtig zou zijn, dat zou echt een heel grote teleurstelling geweest zijn.

Voor de rest is alles ok met de paardjes. Shatan zou dringend op showtraining moeten aangezien we 24augustus met show gingen meedoen. Maar er staat hier nog steeds een merrie om te dekken die maar niet hengstig komt... dus zolang zij niet gedekt is moet hij hier blijven -O- .

Ik heb in tussentijd ook een filmpje van Shatan gemaakt :D . Willen jullie het even bekijken en zeggen wat jullie er van vinden :o ?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:51

Heb je die merrie ook gescand maaike om haar cyclus te bekijken? Anders kan je ook hengstig spuiten nog overwegen. Mooi filmpje!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:53

Ja die merrie hebben we ook laten scannen :). Ze staat hier vandaag 3 weken dus ze zou al hengstig moeten geweest zijn. Ze is dus ook gescand en heeft een kleine follikel klaar zitten. Ze zou binnen de 7 dagen eisprong moeten hebben. Aangezien follikel wel heel klein was, kon het zijn dat ze het niet goed liet zien zei DA

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:06

Pony is een dier waar ik niet zonder zou kunnen. Ondanks de littekens, blauwe plekken en brandwonden, gebroken neus, gescheurde pijpbeen...Ze is zo uniek zo bijzonder. Regelmatig haast een wild paard. Ze is geweldig <3 mijn mooie meid, mijn trotse mama paard.
Zeg altijd als ik haar los zou laten op de Veluwe, of in de Alpen(waar ze geboren is) is ze in no-time verwilderd en redt het perfect.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 800c102472 mijn kanjer <3

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:20

Maaike ik vind de slow motion te veel zeg maar...zou hem iets minder slow motionen...snap je me? :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:24

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:26

Woogy ja er heeft het me al nog iemand gezegd :), daarom dat ik om meningen vroeg, ik kan er maar uit leren he :D. Nu ik het zelf bekijk, is het inderdaad wel een beetje TE, had niet elk filmpje moeten slowmotionen :).

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:39

vind vaak als ik filmpjes in slowmotion zie het zo'n misleidend proces. Kan een hele eenvoudige loop heel mooi maken namelijk. Hou ook stukjes in normale snelheid, eventueel daarna in ultraslowmotion om bijvoorbeeld knie actie en strek momenten te accentueren.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:43

Thanks voor de tip :), zal er rekening mee houden als ik nog eens een filmpje maak :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:50

Leuk filmpje, maar naar mijn smaak ook iets te veel slow-motion! En wat naar dat je zo'n terugslag hebt gehad :(:)

Racheltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:52

Woogy, haha ze klinkt stiekem toch wel heel leuk! en ook een knap paardje om te zien!
Maaike, wauw wat een mooie ook weer!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:07

Pony is mijn alles, kan lezen en schrijven met haar...al is het een betere beschrijving dat ik haar pen ben en zij mij zo af en toe eens oppakt ;)
Ik kan haar niet eens beschrijven, ze is mijn beste vriendin en kan niet poepen zonder haar. Andersom? Ze kijkt altijd wel blij als ik eten meeneem ;)

Kwam laatst filmpjes tegen van veulens volgens mij allemaal in slow motion. Versnelde de afspeeltijd en verbaasde me over het verschil, iedere dood eenvoudige zelf afzichtelijke loop wordt waanzinnig als je hem vertraagd...Vind het toch altijd moeilijk als je op die manier een paard adverteert.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:36

Een once in a lifetime dus Lisa! :D

Oef, Munir liet zich vandaag weer machtig zien, wat kan dat beestje lopen zeg!! <3 En dat voor een Egyptenaar!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:37

Ja ik zie eigenlijk altijd filmpjes voorbij komen waarbij het vertraagd wordt. Vandaar dat ik dacht dat het een standaard iets was ofzo :D. Degene die de loopfilmpjes zonder slowmotion willen zien mogen me altijd Pb'n of mailen (dan kijk ik of ik ze zo ook kan uploaden) :) of Shatan in real life komen bekijken natuurlijk :D.

Deze had ik voor die andere persoon die de opmerking van slowmotion maakte al online gezet :) :

https://www.youtube.com/watch?v=xttx6JUl8Fw

Hier zie je 2 filmpjes uit het filmpje, maar dan niet vertraagd :)

Racheltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:14

Hahah!! Fijn als je zo'n paardje hebt..vooral voor je stoelgang :')