Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 14:34

Ziggy pissed off hahaha! :=

Jaaaa, benieuwd naar pics hoor!

nenaavdw

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:13

Hahaha ja een monster is het zeker..
Als ik dit filmpje laat zien staan mensen ook met hun mond wijd open van verbazing.. met de vraag, maar het is zo'n lief paard hahahaha.
Een wolf in schaapskleren!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:42

claudiaM33 schreef:
Glenn bimmetje heeft NADA he! Niet NADRA!! Nadra is van mij.... :P

sorry had me even mistikt! Ja die namen leken op elkaar, en ja ik weet min of meer grotendeels, wie welke western arab heeft hoor :o

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:39

ziggy paard met attitude. Hihi heerlijk. LOL

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:01

Hello dames, en heer (of heren)!

Ik doe ook even een update. Ik lees regelmatig mee, en heb ooit (in een ver verleden) eens enkele berichtjes geplaatst. Jullie hebben steeds mijn volledige support, ben een stiekeme fan ;-)

Na maanden training heb ik Gladdys ingeschreven in een wedstrijdje bij de PRAB om haar bekend te maken met de showdrukte. Hoewel we reining trainen, schrijf ik haar ook in voor de Pleasure en de Horsemanship. Hopelijk kunnen we nog een wedstrijd bij de DAWRA meepikken, en anders zien jullie ons daar volgend showseizoen. Wel nog erg veel werk aan de winkel: de cue voor de wissels moet nog op punt worden gezet maar mijn dame ontbrak nog aan kracht en zelfvertrouwen in galop. Verder heel veel werk aan de spin, ze draait op het verkeerde been maar laat dit wel netjes staan... Heel krom, want vooraan kruist ze voorlangs, om vervolgens toch een soort achterwaartse beweging te maken achteraan... Hebben jullie Arabs het hier ook moeilijk mee?

Afbeelding

Bimmetje, volgens mij heb ik jouw showblouse gekocht... Wat een knap ding, zeg! Wat je merrie betreft, het klinkt als een hormonaal probleem. Het gebeurt wel eens vaker dat ze hun fysieke pijn durven uiten via onvoorspelbaar gedrag, zeker van de éne op de andere dag. Komt zeker goed, geef de moed niet op ;-)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 16:42

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:56

Even vanuit een filmpje geknipt:

Zie nu zelf dat ze de voorwaartse impuls mist en ze mag ook rechter blijven in het lichaam, maar of daarmee het probleem opgelost is... Eens uittesten.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:31

Ze moet zelfs de voorwaartse impuls hebben om correct te kunnen spinnen.
Arabieren staan erom bekend dat de meeste moeite hebben met de spin. Dit omdat ze te flexibel zijn in hun lijf. Dus dat het raar is dat de jouwe er moeite mee heeft? nee ;)
Maar ik ben van mening als je dit op een correcte manier traint, dit zeker geen probleem hoeft te zijn.
De spin leer je altijd via het voorwaartse aan. Dus voorwaarts en dan zijwaarts inzetten, maar blijf die voorwaartse drang erin houden. Vind het een beetje moeilijk uitleggen zo. Zou gauw als je voelt dat je paard dus naar achter kruipt/achterwaarts in wil zetten, drijf je dus weer voorwaarts. Want de spin is en blijft een voorwaartse beweging, alleen zal je paard straks meer op zijn achterhand moeten gaan draaien/zitten als de basis goed is gelegd.
Af joe no wat i mean :)

Yil, de Nour spam is werkelijk erg gaaf!!

Luominen, oh zou zou maar kunnen dat jij die gekocht hebt. Owja zie dat je uit belgie komt idd haha
Mooie blouse toch?! :D en prachtige foto van jullie trouwens.

Dit is mijn Arabische spinnert *D
Afbeelding
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:50

Hier heb ik ook nog een filmpje hoe ik precies bedoel met de inzet.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 09:37

Thanks Jes!
En blij dat je met Tie aan de gang gaat. Die spin is echt drama, ook zon achteruit denker.
Dus ben benieuwd of je m goed gaat krijgen!
Leuk die filmpjes trouwens! Moeten we vaker doen, heel leerzaam! :j

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:24

Het rondom t buiten been spinnen kan erg lastig zijn om af te leren. Ik zou vanaf voorwaarts zijwaarts de spin gaan vragen, beginnen met kwart draai en weer zijwaarts weg, dan benadruk je telkens het binnen Been. Erg lastige dit, zeker als ze t al zo makkelijk doen. Ik ken arabs waarbij zelfs een doorgewinterde pro t er niet even uit kregen, heel de trukkendoos ging Open, maar helaas.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:31

Btw ook met grondwerk kan je hier eea doen, gezien vanuit de turn in de showmaship at halter. June laat niet graag haar binnen been staan, ze stapt t liefst telkens achter opzij bij n volledige turn. Wat in de turn absolute niet mag, Been moet blijven staan. Als ze dat doet duwen we haar kont telkens terug op der binnen been,lijkt inmiddels te werken. Gaat de schouder niet goed om, duwen we daar onze duim in haar schouder.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:59

Natuurlijk kan niet elk paard even makkelijk of even snel spinnen en het ene paard heeft er meer moeite mee als de ander. Maar elk paard is het wel aan te leren.
Het 'even' eruit halen is met niets wat verkeerd is aangeleerd. Afleren is vele malen moeilijker dan aanleren. ;)

Zoals jij Nancy de eerste beschrijft, is ongeveer hetzelfde als hoe ik het beschrijf.
Alleen ik zou niet zijwaarts eruit gaan, maar gewoon voorwaarts. Voorwaarts-Zijwaarts erin en altijd voorwaarts eruit. Maar dat is denk ik maar net hoe het je geleerd word. Elke trainer heeft ook weer wat andere methodes.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:59

Glenn, GEFELICITEERD!! *\o/* :# :)F :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:34

Ja het blijft altijd beetje puzzelen wat het beste werkt bij een paard. Maar voorwaarts weg is idd een must.

Zo was ik vandaag weer met pep aan het stuntelen....hoe krijg ik hem goed in die galop....Heup om gaf niet direct het gewenste resultaat, binnen schouder liften, buiten begrenzen, stelling, kleine cirkels, oversteken, cirkel vergroten, men wat is ie goed in die contra ......hihi ja lekker bezig. Pep deed zijn stinkende best om het te begrijpen....en heel soms zat ie dan goed, maar bij minste geringste springt ie weer in zijn favo linker. Omdat ie toch zooooo ontzettend zijn best probeerde te doen, vond ik het na wederom een kort stukje rechts, waarna die toch weer links sprong, eigenlijk wel prima. Hij had het ook behoorlijk warm en het moet geen frustratie galop worden. Hij was super braaf, geen gesteiger, geen gebok. Daarna nog ff links gedaan. En toen weer naar huis gestapt en hem verwend met een heerlijke douche.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:42

klinkt fijn nanc! Hij leert goed!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:43

Luominen schreef:
Hello dames, en heer (of heren)!

Ik doe ook even een update. Ik lees regelmatig mee, en heb ooit (in een ver verleden) eens enkele berichtjes geplaatst. Jullie hebben steeds mijn volledige support, ben een stiekeme fan ;-)

Na maanden training heb ik Gladdys ingeschreven in een wedstrijdje bij de PRAB om haar bekend te maken met de showdrukte. Hoewel we reining trainen, schrijf ik haar ook in voor de Pleasure en de Horsemanship. Hopelijk kunnen we nog een wedstrijd bij de DAWRA meepikken, en anders zien jullie ons daar volgend showseizoen. Wel nog erg veel werk aan de winkel: de cue voor de wissels moet nog op punt worden gezet maar mijn dame ontbrak nog aan kracht en zelfvertrouwen in galop. Verder heel veel werk aan de spin, ze draait op het verkeerde been maar laat dit wel netjes staan... Heel krom, want vooraan kruist ze voorlangs, om vervolgens toch een soort achterwaartse beweging te maken achteraan... Hebben jullie Arabs het hier ook moeilijk mee?

[ Afbeelding ]

Bimmetje, volgens mij heb ik jouw showblouse gekocht... Wat een knap ding, zeg! Wat je merrie betreft, het klinkt als een hormonaal probleem. Het gebeurt wel eens vaker dat ze hun fysieke pijn durven uiten via onvoorspelbaar gedrag, zeker van de éne op de andere dag. Komt zeker goed, geef de moed niet op ;-)

Welkom, en leuk, nog iemand van België met western Arabiertjes!!
Gave merrie zo te zien en met verder trainen krijgt ze een hele gave stijl!

voor de spin, kan je best zo moest ik van Bernard F.en Ann P. toen veel zijwaarts trainen met hem, dat hij leerde van het been te gaan en die juist te verplaatsen, ook telkens als hij achter ging hem eruit pushen!

ik moest veel schouder vragen dus eigenlijk naar binnen, dat hij juist ging zitten en als hij juist zat en los was voor, moest ik klein volte doen, naar buiten en met hoofd naar binnen en zo hem erin zetten en als hij juist zat, hoofd recht en impuls geven!

de galop, hem ik toen moeten sterker maken, door veel contra galop, en van links naar rechts, doorplooien, stoppen, rolback naar binnen en niet naar buiten (anders weten ze telkens dat het naar buiten is), vervolgens terug aanspringen, als hij dat wist, dan moest ik leren wisselen van contra naar contragalop, dus niet van juist, naar juist, op die manier, krijg je het lichaam echt sterkerder hoor! heb ook lang moeten zwoegen en sleutelen, maar eenmaal dat ging, wisselde hij zonder probleem, ging hij te snel voor het wisselen, en stormde hij als het ware, terug nemen, rolback andere kant, naar binnen is, soms is naar buiten en hop, terug hetzelfde! ... (was voor Sublimo, telkens clinic met hen tss de dikbillen, en de stops, die gingen ook telkens sterker en sterker, en die kon meters maken hoor voor een arabje, bernard en ann zeiden het telkens die kan stoppen! juist zijn spins kregen we niet snel genoeg om mooier parcour te krijgen

heb jij die merrie al lang? haar dochter van TAMEEN staat te koop zag ik op engelse verkoopsite en bij wie train jij, als je eens showt in belgië let me know dan kom ik is kijken ;-)

mvg Glenn

Good zo Nancy dat gaat super, eenmaal ze het snappen en ze het graag doen, gaan ze er steeds fanatieker in worden!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:35

@ Luominen, welkom en wat een onwijsss gave merrie is dat zeg!!

Hier verder even geen puf voor een update over Shamit, maar wel voor de niet-fbers een kleine impressie van de fotoshoot door Mariska.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben er echt onwijsss blij mee, aangezien ze precies dat weekend een goede periode had. Momenteel gaat het niet zo best met haar, wat me tevens op een andere iets brengt.

Zijn er hier nog mensen die weten waar wellicht een interessante Arabische ruin te koop is, tussen de 6-8jaar, qua rijden onbeleerd, wel in handen geweest en niet puur egyptische maar het liefst Russisch, echt de breder compact gebouwde paardjes. Oja en ook nog betaalbaar :Y)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 01:38

Zo Cyann ingeschreven voor het NK met twee paarden. WRAN, Jeugd en DAWRA.
Nope ik start niet en ook geen reining dit jaar. Het paste allemaal niet in het drukke programma. En het zou niet eerlijk zijn voor June als we haar naast de vele onderdelen ook nog zouden trainen voor de reining na haar lange vakantie. En ook voor ons zou dat te veel zijn.
Cyann zal voor het eerst L2 starten en wel met Scarlet. De in hand onderdelen.
Met June zal ze net als vorig jaar jeugd onderdelen starten,totaal 3x in de jeugd. De jeugd patterns zijn vergelijkbaar met pro nivo cq L1 WRAN.
Aangezien DAWRA en jeugd wederom dit jaar op 1 dag is, is het programma al snel te druk om veel dawra te starten. Dawra houden we bij 2 onderdelen, waarbij in 1 onderdeel een beetje reining in voorkomt....precies genoeg.
Vrijdag en zaterdag verschijnt Cyann dus met Scarlet in de ring en zondag alleen met June.

Nu nog even vrij vragen voor school die vrijdag voor Cyann.

Canisia ik pb je even

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:59

Wetsernfriek schreef:
Welkom, en leuk, nog iemand van België met western Arabiertjes!!
Gave merrie zo te zien en met verder trainen krijgt ze een hele gave stijl!

Hello ;-) Bedankt voor de leuke en enthousiaste verwelkoming!

En uiteraard bedankt voor de tips voor de spin. Ik probeer haar nu een sidepass te laten doen en zo krijg ik een kwart spin goed. Met iets meer voorwaartse impuls gaat het zeker ook beter, dus we doen zo rustig verder. Ze durft zich nogal opfokken en dat is niet goed voor haar mindset ;-)

Wetsernfriek schreef:
heb jij die merrie al lang? haar dochter van TAMEEN staat te koop zag ik op engelse verkoopsite en bij wie train jij, als je eens showt in belgië let me know dan kom ik is kijken ;-)

Ik heb haar al 4 jaar. Gyanada is mijn zelfgefokt veulentje, ze staat inderdaad te koop maar helemaal niet actief. Het zit namelijk ingepland dat ze in showtraining gaat volgend jaar, en na het showseizoen ga ik haar trainen voor de in-hand trail, halter ed. ;-) Naar een goed huisje mag ze steeds gaan, en de prijs is zeker bespreekbaar. Moest je iemand kennen... Haha.

Afbeelding

Ik stuur je wel een pb bij wie ik train. Is zeker geen geheim maar om Google wat slim af te zijn... Zondag doen we mee aan de PRAB-wedstrijd, maar vooral om te schoolen want ze maakt zich erg druk in onbekende situaties en daar moet ze eerst om met leren gaan ;-) We doen dan ook de reining (alleen in de piste, drukte bij inrijden), de pleasure (samen in een piste met voorbijracende paardjes, of ze racet ze allemaal zelf voorbij, haha) en als het nog gaat in haar koppie, de horsemanship ook. Verwacht geen (goede) score want ga haar belonen bij goed werk ;-)

Canisia: Wat een prachtige foto's, en een superknappe dame, helemaal mijn ding! Ik kijk en hoor eens rond en wanneer ik zulk paardje tegemoet kom, contacteer ik je zeker. Wat zijn de bloedlijnen van Shamit trouwens?

CounTree: Veel succes en vooral plezier op het NK! Het is heel respectabel dat je kijkt naar de paarden. Een wedstrijd brengt toch altijd een soort druk of stress mee, en dan moet je inderdaad keuzes maken. Komt allemaal goed, ik verwacht natuurlijk wel foto's of filmpjes *\o/*

Indien jullie mij willen toevoegen op Facebook, dat mag zeker ;-) Doe maar een PB met jullie naam, en dan zoek ik jullie.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:26

Wie doen er allemaal mee aan de western ridden class in Raalte op de Nationale???

Ikke wel met Nadra *D :P

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:29

Ik heb ook ingeschreven, ondanks dat de galop nog prut is :')

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 00:13

*\o/* ik heb gister weer op nada gezeten *\o/*

En heb contact opgenomen met evelien van eurohorse voor een zadelcheck.

Maar ik ben super trots op mijn meisje. Heb toch maar weer even haar vertrouwen kunnen winnen. :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 09:16

Even een korte reactie (zit nu in Frankrijk en heb niet altijd wifi): super leuk een arabreiner erbij! Nu Jes met Tie aan de slag gaat ga ik weer eens heel goed opletten!

Gave pics! Ja Maris kiekt wel gave platen he? Ben ook zo blij met mijn Veluwereeks!

Benieuwd hoe Cyann het gaat doen! En dat met twee paarden dit keer. Lijkt me ook zo leuk om je kind te supporteren.
Rij je zelf nog wel eens of alleen op de wilde hengst?

Top Jes! Las t ook op FB! En ook dat je waarschijnlijk weet wat er aan de hand was? Het zadel?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:16

Hey yil leuk dat je even kont buurten hier ;)

Ja ik ging van te voren longeren voor ik erop ging en toen viel mijn oog direct op het zadel wat helemaal niet op de rug rust tijdens het lopen en echt klappert van achter. Dus ik denk dat nada uit haar zadelis gegroeid. Ze is namelijk een stukkie breder geworden van voor en ja ik heb een equiflex dus een flexibele boom, maar hey dat flexibele houd natuurlijk ook een keer op! Boommaat is semi dus misschien moet ik over naar een full boom.
Dat wil ik dus even goed gecheckt hebben.
Kijk als dit dus het probleem is, dan is het logisch dat mijn gevoelige dame daarop reageerd. Vooral met op en afstappen, want dan ligt de grootste druk op de schoft en schouder.
Ik heb dit voorheen nooit opgemerkt, ik longeer nooit! En ik heb ook nooit het idee gehad dat het voor te strak lag toen ik erop zat.. :o

Dus ik wil dit nu eerst even goed gecontroleerd hebben.