[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:28

Stil hier!

Lekker voor Noah even vakantie. Was best een intensief weekend!

Dayem gaat lekker. Nog steeds bijna elke dag bezig met kunstjes. Lijstje wordt steeds langer wat ie al allemaal kent! Vandaag ook het liggen geoefend. 2x op commando gerold :)

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:15

Rijden ging vandaag niet zo lekker.
La Melodie loopt niet graag ergens waarvan ze niet weet of de bodem hard is,en de helft van de bak was één grote drap.
Uiteindelijk begon ze haar hoofd omhoog te gooien,dus was het klaar.
Hebben die van jullie ook zo´n hekel aan natte grond?
miriam1 schreef:
set_elkol schreef:
Set doet nog niks :+ uiers lopen nog steeds te vaak terug, dus duurt wel even denk ik :P

En dan wordt je 's ochtends wakker .... verrassing :) :D

mwoehaha :')

concept van eergister :oo ,ik dacht dat ik het had geplaatst :z:

Fijn dat het weer beter gaat met Ludo en Dayem!

Wat een weer gisteren!Klagen over droge hoeven gaat igg niet meer :D .
Heel de paddock stond blank,en nou is mel zo verwend dat ze vertikt naar het hooi te lopen :') .
Sinds mel hier is moest ze natuurlijk een nieuw maatje uitkiezen.Nadat alle pony´s een beurt hadden gehad was het duidelijk.
Mel is onafscheidelijk van een mini merrie (stokmaat 70-75 cm) geworden.
See the difference :+
Afbeelding

JKK kruid hebben wij gelukkig nog geen last van gehad.Zie wel dat ze het hierachter gewoon tussen het hooi laten...dacht dat voor een aantal dieren dit juist gevaarlijker was?

Ben ook van mening dat een goeie dierenarts de tijd neemt,uitgebreide uitleg geeft en open staat 100 vragen te beantwoorden.Heb deze helaas nog niet kunnen vinden...

Die laatste selfie met Blue is geweldig <3 .

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:23

JKK in het hooi is heel gevaarlijk, gedroogd herkennen ze het niet maar het blijft giftig!

Leuk vrijheidsdressuur met Dayem zo goed gaat!

Noah lekker vrij, heeft ie verdiend!

Enjoy the ride is leuk lijkt me :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:48

Noah heeft geen last van een natte bak, wij hebben een prachtige bodem van Agterberg. Ook al ligt er wel een laagje water op na een flinke hoosbui wordt ie gelukkig nooit zwaar of glad :)

en anders ga ik binnen rijden, we zijn zo verwend hier :Y)

Leuk Nicky!! Het liggen heeft bij Noah echt een eeuwigheid geduurd :+ die durfde nooit te rollen als er iemand in de buurt stond -O-

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:02

@katja ik heb 1 keer eerder meegedaan vond het tien super leuk
@tamara is ook vast wel bij jou id buurt er is wel een site van. Fijn vrij voor noah
@nicky wat fijn dat vd zo goed gaat ik vind altijd wel kunstig na asal vind het helaas niks
@appledumplin hier nooit geen natte bak water is vaak dezelfde dag weg. Wij wonen op leem grond maar laatste dagen helaas ook geen water gehad. Jammer dat rijden niet goed ging

Hier ging rijden zo fijn vandaag veel aandacht aan de stap besteed dat vind as erg moeilijk flink actief gestapt en achterbeen er goed onder en wat schetste mijn verbazing.... Iets m'n hand naar voren en er kwam zelfs een middenstap uit. Zo fijn

MrsDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:06

@AppleDumplin wat superlief !

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:54

Idd, beetje stil hier, maaaaaar... Ik heb weer paardjesfoto's *\o/* [ITP] Adrahil showing off!

__Nicky, rollen, hoe begin je daar in godsnaam aan? Lijkt me zo gaaf als ze al die dingen kennen :)

Haha, AppleDumplin, dat verschil is niet te ontkennen nee :+ Het weer is ook soms echt te belachelijk voor woorden, ofwel veel te lang veel te droog, ofwel zo veel water in eens...

JKK in hooi is idd gevaarlijker. Ik heb het van de week heel goed uit kunnen trekken in de paardenwei, oef...

Joysjuh1987, fijn dat het zo goed ging! Ik vind stap eigenlijk de moeilijkste gang :o , Falco had daar ook altijd echt moeite mee. Als je dan ineens zo'n verschil voor elkaar krijgt, is dat wel een trots-momentje denk ik :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:04

@tieneke ben er ookal een flinke tijd mee bezig galop is top draf kan beter maar stap waardeloos staat ook altijd op m'n protocol impuls verlies bij de stap dus ja ik was best trots vandaag, ik ga nu ff je foto's kijken

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:19

Lekker Joyce! Voor een middenstap moet je ook je handen naar voren brengen om ruimte te kunnen geven om de passen groter te maken :P

Toen ik de vorige keer begon met het leren liggen had ik hem gedoucht. Toen is ie lekker gaan rollen en dat heel enthousiast beloont met het commando erbij. Vandaag ging ie de eerste keer weer rollen dus weer enthousiast beloont en daarna 2x half op commando (hij snapt wel een beetje de bedoeling nu). Voor de geïnteresseerden het lijstje:

- Flehmen
- Ja knikken
- Nee schudden
- Voer weigeren
- Spagaat
- Begin van de berggeit
- Achterwaarts terwijl ik erachter sta
- Klassieke buiging
- Jambette
- Begin van het liggen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:24

Spagaat? :') Heb je daar foto's van? :D

Je uitleg klinkt heel logisch eigenlijk, van het liggen...

Falco kon ook wat kunstjes, met de mannen ben ik er nog niet aan begonnen, maar misschien is de tijd daar nu wel rijp voor :) Heb hier nog ergens dat boek over vrijheidsdressuur liggen...

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:35

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:36

Echt vet!! Hij heeft wel altijd z'n 5de beentje om op te steunen :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:43

@nicky je meent het.... Het was niet de bedoeling om middenstap te doen vandaag omdat het al moeilijk genoeg is voor asal maar als ze het dan toch even flikt is het super

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:47

Fijn toch :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:50

Ja het is fijn als je paard zo mee werkt en mee werkt ookal is het soms erg moeilijk. Asal vult mijn beperkingen volledig aan en dat is een onbeschrijfelijk gevoel

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:01

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:28

Ken dat gevoel, dat had ik met Umoyax idd ook.. Mis hem zo...
Zo bijzonder als ze oprecht met je meedenken en rekening met je houden. En als je dan iets lastigs voor elkaar krijgt is het helemaal super!

tof dat Dayem het zo goed oppakt, vind VD altijd zo leuk! Baal ook echt dat Nas het beneden haar waardigheid vindt :+ Wie weet toch ooit eens een lesje nemen en kijken of ze dan te enthousiasmeren is.

Nas is ook een miep met plasjes idd :') Maar zwemmen in de zee is dan weer geen enkel probleem _O-

Ze voelt zich wel echt goed overigens. Osteo heeft echt enorm goed gedaan want ze is al een stuk minder iel op de achterhand, terwijl ze nou niet zwaar aan het werk moet. We doen wel steeds als het zo uitkomt mee rondje wandelen (3,5km) en dan is ze zoooo braaf! Laatst waren we met een groepje van 4 en regelmatig moest ik met Nas voorop, terwijl ze met afstand de jongste van de ploeg was :D Liep overal even relaxed langs. Op de terugweg ging ook nog ineens de showknop om en liep ze echt dansend en snuivend naast me <3
Ben ook bezig met sturen, dus hoofdstelletje in en dan naast haar, 1 arm over haar rug, zweepje erbij voor aanwijzingen. Doet ze heel braaf. Maar gisteren was ze echt heel erg boos op me omdat ik haar in de regen had laten staan ( :') ) en dan is het een uitgekookte hoor... Ze wilde niet rechtsom dus draaide gewoon tot ze met haar hoofd tegen het hek stond. Dus ik linksom klein rondje draaien om haar weer rechtsom te krijgen, ging ze achteruit onder mn arm vandaan draaien. Klein tikje gegeven en was ze helemaal boos en kwam half omhoog. Nog een tik gegeven en toen snoof ze een keer.......en daarna hartstikke braaf :+ Tut. Daar moet ik dan toch wel weer vreselijk om lachen :D

En..... :):) :):)
Nee.....ik ga het nog niet vertellen.....pas als alles echt rond is.........maar er is voor mij een lichtpuntje gekomen aan de horizon :D
(en nee, geen nieuw paard gekocht :P )

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:40

Lekker ding die Nas. Echt een diva. Ja krijgt je plannetje vorm? :D :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:42

:)) :)) :))

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:21

Intussen aan het zoeken naar antwoorden... De eerste voorzichtige theorie is er.
Dat Umoyax al een probleem had toen ik hem kocht is inmiddels wel duidelijk. Kan me wel voor mn kop slaan dat ik dat toen niet heb gezien maar de opgelopen beentjes camoufleerden het en ik ben ook gewoon naïef geweest. Maar goed, iedereen maakt fouten...

Zoals het er nu naar uit ziet is het van begin af aan een verloren zaak geweest. Als ik in een heel vroeg stadium in had gegrepen had ik hem misschien nog een paar extra jaren kunnen geven maar helaas hebben ook de dierenartsen het van begin af aan elke keer verkeerd ingeschat.
Vermoedelijk is er inderdaad sprake geweest van een ongeval voordat ik hem kocht, maar daar wordt niets over los gelaten dus ik kan dat niet met zekerheid zeggen.
Zowel OCD als artrose kunnen worden veroorzaakt door zowel erfelijkheid als een trauma dus het is moeilijk in te schatten in hoeverre erfelijkheid een rol speelt. Daarvoor zal ik informatie moeten hebben uit de bloedlijnen maar er staat natuurlijk niet op internet dat een bepaalde hengst problemen doorgeeft, dus ik zal het moeten hebben van de viavia-informatie, is in elk geval lastig zoeken.
Hoe dan ook ziet het er vrij duidelijk naar uit dat er sprake is geweest van een trauma. Erfelijke gevoeligheid zou kunnen verklaren waarom het bij hem zo snel zo ernstig was.

Ik weet dat Mir Khan geen zuivere koffie is, als dat bij Mirok Monpelou vandaan komt zou er via Mirkana (moeder van Umoyo) een probleem kunnen zitten. Maar ja.... als als als....

Maar goed....das de eerste voorzichtige theorie....
Niks kan met zekerheid worden gezegd maar ik wil gewoon antwoorden... -O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:31

Amy...de antwoorden van oorsprong ga je niet krijgen. Het zou al kunnen zijn dat hij bij geboorte een tik van z'n moeder heeft gehad die niemand heeft gezien.
Keuren bij de aankoop had de enige uitsluiting kunnen geven.
Vergeet ook niet dat veel arabs niets doen en problemen daardoor vaak niet tot uiting komen.

Probeer je te vinden dat je de schuld van je af kan schuiven? Probeer erin te berusten, al zou je weten waar het vandaan komt...zou hem dat terug brengen? Zou dat de zaken veranderen? Zou dat betekenen dat hij geen pijn heeft gehad in z'n lijf? Zou dat betekenen dat je hem wellicht nooit gekocht had? Zou dat betekenen dat een ander hem gekocht zou hebben? dat die het niet gezien had en hem mee door gewerkt?

Probeer het te laten rusten, probeer heel voorzichtig te accepteren dat je man er niet meer is. De keuze die je hebt gemaakt de beste is, voor jullie beide. :(:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:09

Zou je niet oppassen Amy om zulke gedachten online te zetten als je niets zeker weet? Ik zou geen vijanden willen maken in de Arab-wereld :+ Ik zou eerst dingen zeker willen weten en dan pas online gooien..
Leuk dat je een nieuw plan hebt om op te concentreren.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:11

Ik weet het.. het is hoe ik in elkaar steek. Ik wil antwoorden, al zijn ze gebaseerd op vermoedens.
Ik wil nooit meer een Rus, dus qua erfelijkheid maakt het zelfs niet eens uit. Hij was mijn Russische kanjer en ik wil geen ander.

Al kon ik terug gaan in de tijd had ik het zo weer over gedaan. De tijd die we hadden was zo waardevol en dat zou ik nooit hebben willen missen, ondanks de pijn en het verdriet.

Maar ik heb antwoorden nodig om rust te vinden hierin. En ja, ook ivm schuldvraag. Ik weet dat ik heb gedaan wat ik kon, dat ik mezelf niet kan verwijten de dierenartsen te hebben vertrouwd in hun oordeel. Ik weet dat het point of no return al lang geleden gepasseerd is geweest. Maar toch heb ik de antwoorden nodig om mezelf geen verwijten te hoeven maken.

Het zal niets veranderen maar hopelijk brengt het wat rust. En in het slechtste geval houd ik kennis over en dat kan nooit kwaad... :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:13

Ach, in de Arabierenwereld heb je vijanden zo gemaakt, ook al hou je je braaf stil op het WWW :+ Ben benieuwd naar je plan Amy en fijn dat het zo lekker gaat met Nassie!
Ben ook benieuwd naar Setje haar veulen, bijna voldragen las ik in je andere topic!
Heerlijk zo'n meedenkend paard Joyce! En die wedstrijdpunten, die komen wel! Als je samen maar plezier hebt, dat is het belangrijkste.
Hier gaat ie ook nog steeds lekker. Munir wordt groooooot! Binnenkort eens kijken of ik hem kan meten.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:27

Zeker weten zal ik nooit dus om daarop te wachten schiet ik ook niks mee op.
Ik verwijt niemand iets en zoek alleen voor mezelf naar antwoorden.
Die verdikking is al zichtbaar op de foto's toen ik hem voor het eerst zag, tsja en ik ben stom geweest dat ik daar niet op heb gelet. En dat van Mir khan is al lang geen geheim meer...

Als mensen me hierom willen veroordelen moeten ze dat mooi doen :+ verder zet ik bewust neer dat het een voorzichtige theorie is..
Ach en weet je... dan probeer ik het nog zo neer te zetten dat duidelijk is dat ik voor mezelf antwoorden zoek, ben er niet op uit om iemand te veroordelen of wat dan ook en de stille vermoedens houd ik voor me. Maar nog niet zo lang geleden werden er over mij ongefundeerde leugens verspreid en dat is al eerder gebeurd over umoyax. In aanmerking genomen Hoe dat gaat in Arab world vind ik dat ik best een gefundeerde theorie online mag zetten met de duidelijke kanttekening dat het een theorie is :D