Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 09:01

Als je zo graag een BM wil moet je die nemen.
Die BC maar aanhouden voor Tie dan :P
Maar je hebt bij die BM's toch ook verschillende type zadels? Hebben ze daar geen reining type van? Die knoppen zijn normaal gesproken altijd wat lager dan van andere modellen.

Neu ik stop eg nie hoor! :D
Nieuwe uitdaging voor de deur! hihi *\o/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 09:10

Ja die BC blijft zeker! :j

BM heeft als voordeel dat ie snel goed past. En met m'n Binky in de groei is dat natuurlijk niet verkeerd. Maar eerlijk is eerlijk ik vind boomzadels mooier

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 09:24

Ja ik ook hoor, kan er niet zo goed aan wennen aan die BM's qua aanzicht ;)
Maar dat wil niet zeggen dat deze niet fijn zitten. Al vind ik die van Marije wel mooi.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:50

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik veel boomzadels ook mooier vind dan de BM's hoor Yil! ;) Behalve mijn eigen dan natuurlijk :P Maar ik snap je punt, het is gewoon authentieker en vooral de fenders vind ik van boomzadels meestal mooier. Ik ben absoluut geen BM-expert, maar ik weet wel dat trailmodellen sowieso een minder hoge knop hebben. Barrelmodellen hebben daarentegen weer een veel diepere zit.

Reindert is van de week op bezoek geweest! Iemand zin om een heel andere Daan te zien dan anders? :))

[ITP] Arabisch volbloed CJ Dahjan Bey Wisznu blij in de wei!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 17:24

Mooie shoot Marije! :j

Ben er gewoon nog niet uit en ook lastig om ook nog es n tweedehandse naar m'n wensen te scoren. Want nieuw bestellen lijkt me nogal n dure aangelegenheid. Ga gewoon geen 3000€ uitgeven voor een boomloos zadel. >;)

Hoorde zojuist dat de western/DAWRA arabjes het weer zeer goed gedaan hebben in de liberty op show west! 1e en 2e plaats! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:19

Ik heb het gelezen zojuist van de dawra arabjes. Goed hoor!

Marije, mooie foto's hoor!
Andere kant van daan idd, maar zeker mooi!
Die reindert komt zoals ik lees nogal overal langs. Zomaar of betaald vraag ik me vaak af, omdat hij ook vaak op dezelfde plekken komt?

Ik heb ook een shoot besproken bij Mariska mush in augustus als mn nieuwe hoofdstel binnen is. Dus hopelijk gaat het dan alweer een beetje beter met rijden ook.

Vandaag heeft nada het bloed weer onder mn nagels vandaag gehaald en dan hebben we niet eens gereden. Begin er onderhand echt een beetje genoeg van te krijgen. :(

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:33

Hè wat jammer Jes... Dat is niet de bedoeling...! Is ze aan de hand ook zo'n dametje dan?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:41

Ja hoor aan de hand net zo hoor. Moet haar vaak op haar plek zetten. Maar aan de hand is het meer dominant gedrag en dan doet wel schrikkerig en dan zet ik haar weer terug en dan kan ze zomaar hop omhoog komen voor en verder aanstellen.
Maar ook de boel opnaaien enzo. Vanmorgen pakt ze die oude merrie ineens vol aan met open mond en dus weer op de plek gezet. Vanavond thuis gezet en madam weer schieterig de stal uit terwijl ik net aan het voeren was en lig ik zowat onder de oude merrie die weer door die achterlijke schrikt.
Ik ben er wel zo klaar mee en mijn hoofd draait over uren op het moment....

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:44

Begrijpelijk :(:) Dat zijn geintjes die na een tijdje gewoon niet leuk meer zijn, zeker als je lijf ook niet altijd doet wat je wilt... Moeilijk hoor.

En een tijdje even helemaal vakantie dan, zou dat iets zijn? Of werkt dat averechts?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 21:59

He blegh Jes, wat kl*te! Zijn idd geen grappen! Wellicht dat Paulette of anders zeker Irene iets met haar kan? Dametje zit echt in de knoop en gun t jullie zo dat t weer ok komt. Dat t vertrouwen weer terug kan komen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:30

Marije, ze heeft eigenlijk wel vakantie. Ze word nu maar 1 of 2 keer per week gereden meer niet. Verder loopt ze op de wei.
Ik weet echt niet meer wat beter is. Wel beweging, geen beweging. Maar bij geen beweging word ze nog baldadiger. Ze gaat zich dan vervelen.

En ja yil. Ze zit echt in de knoop.

Ze heeft zelfs joep gister in zn arm gehapt. Doet ze wel eens vaker hoor. Ook zo uit het niets. Joep denkt ook echt dat nada hem niet mag. Maar als ze een halster aan ueeft dan kan hij ook gewoon alles met haar.

Ik weet het gewoon ff niet meer.
Ben er echt ff klaar mee en zei vanmorgen ook duidelijk tegen haar (net of ze dat snapt ahum) dat ze op het moment aan het spelen is met vuur! En dat als ze zo nog ff door gaat, ze eruit gaat.
Maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet..... en dan toch denk ik weer.... of misschien wel en kan ik op zoek naar een trouw paardje, eentje die wel wat meer voorspelbaar is maar goed te bewerken is. Mijn puf raakt op....

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:57

Jeetje Jes wat naar... Overhaast het maar niet, op een goed ogenblik weet je wel wat het beste is. Hou vol meid! :(:)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:06

Nee ik ga ook niks overhaasten hoor. Maar ik weet ook dat ik er geen bakken met geld meer voor uit ga geven. Ik geef haar nog een 2 jaar de tijd hooguit en dan bekijk ik de situatie nog eens.
Ik kan voorlopig vooruit met Yentle en doe daarbij nada weer proberen voor me te winnen zonder enige haast ergens voor. (Die ik overigens nooit heb gehad) Dan zie ik tegen die tijd wel hoe ze ervoor staat en hoe ik me erbij voel. Of het moet eerder al echt mis zijn gelopen, maar daar even niet vanuit gaande. ;)
Heb paulette en irene al ingeschakeld om te lessen. :)
Paulette komt 30 aug en irene in september.
Ondertussen blijf ik ook gewoon bij wendy lessen.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:21

Jeetje Jes, wat een verhaal zeg.....geen makkelijke tante....zeker het corrigeren en dan omhoog komen is zooooo herkenbaar bij Scarlet. Baldadig, weg schieten, heel herkenbaar. dominant gedrag. Ja zelfs met haar voorbenen malen en gericht trappen.....maar inmiddels hebben we dat gevecht bij scarlet onder controle.

Fijn dat je met Yentle aan de slag kan....is een stuk veiliger. Ook niet onbelangrijk!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:25

mooie shoot Marije. Haha die sprongen die die maakt. Zo leuk die foto's.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 06:46

Kan er de vinger niet echt op leggen nanc. het is wel dominantie maar het is weer sinds de mais er staat en alleen met naar huis halen. Met beetje wind dan gaat dat mais herrie maken en das dan ook weer eng, ik zet haar dan terug als ze me voorbij loopt en dan komt ze wat omhoog. Alleen dat bijterige das pure dominantie. Ben ik het helemaal mee eens.
We zullen eens kijken hoe het loopt allemaal. :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 07:15

Hoe hebben jullie dat bij Scarlet voor elkaar gekregen Nance?

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:25

Jeetje Jes.. Lastige situatie!!
Het lijkt wel of ze erg onzeker is en dat graag wil verbloemen met dominanter gedrag. Klinkt als dat ze idd niet erg lekker in der vel zit. Idd geen overhaastte beslissingen maken en jullie beide de tijd geven.
Wel onwijs heerlijk dat je toch lekker bezig kan blijven en dat je deze geweldige kans krijgt om een ander paard te starten!

Marije wat een geweldige foto's van die knappe Daan!!

Glenn hopelijk helpt het ruinen! Wel zonde van zo'n knappe man!

Zig is nog steeds aan het Bootcampen bij Krista. Op een paar "ik vind mijzelf een hengst, ben stoer en wil niet doen wat je van mij vraagt" dagen doet hij het behoorlijk goed haha.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:48

DAWRA paarden doen het goed op de show ook!!!

Erogant kampioen Liberty show West
NAdra reserve kampioen liberty!!! Heeeeel trots!!! :o :o

Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:32

dikke proficiat aan de dawra bende die het ook op show goed doet!

de arabieren zijn multifunctioneel,

Ja Jessica, idd geen overhaastte beslissingen nemen! Gun jullie zelf allemaal de tijd!

Goed dat Zig nog in goede handen bij Krista is!

Ja ik zie ook persoonlijk liever boomzadels, maar die van krista en die van Nancy vind ik ook wel mooi!

die van monica is ook een mooie, jammer juist dat ze hem zo donker oliede, zie liever wat bleker! (ben LIGHT oil fan ;-) )

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 07:31

Hihi zie je nou wel Clau dat julie het kunnen! Prachtige foto ook van twee mooie dames! Volgende keer in jurk? :D

Heb een dark oil collectie, maar had voor shoot Nour dan eindelijk die gave light oil bridle om gedaan... Wauw! Echt!
Dus... Nieuw zadel, welk merk dan ook, wordt een light oil! :j

Ben wel benieuwd naar video van Zig!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:58

Benieuwd naar die foto's van knappe Nour met het mooie Billy royal hoofdstel!

mvg Glenn

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:56

Mooie foto Claudia!

Ik lees altijd trouw mee maar ben niet zo spannend als jullie met wat recreatie en soms een les. Twijfel of ik weer ga lessen met mijn ruin van 21...toch weer een hoop geld, zelf geen bak om te trainen enz enz, dilemma!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:59

Sterkte met je merrie Bimmetje...is een tijd gewoon lekker op de wei geen optie, even niks tot de winter ofzo? Hoe oud is ze als ik vragen mag?

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:21

Ik wil graag een keer proberen hoe Nadra reageert op bosal, is er iemand van wie ik dat eventueel kan lenen om een keer te proberen?