[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:14

Bedankt voor de steun, ik wil echt niet alles op hem af schuiven hoor maar het is inderdaad wel een klap voor mij. Ergens ben ik meer nuchter erover dan een jaar geleden, beetje een been there done that situatie ofzo.

Gelske, normaal houd ik niet van sport coupe maar gek genoeg staat het sjaak wel erg stoer!

Tiene wat spannend, huizen jacht!

Leuk eline al die eerste stapjes met mish!

Heel erg leuk paardje rozequartz!
Heel veel geluk samen.

Veel plezier dit dek seizoen yildiz! Zo leuk :D

Roma ik ben echt heel benieuwd naar aziza haar veulen :)) spannende tijden en laatste loodjes

Miranda heel veel beterschap met Nikita , wat vervelend zeg!

Ik ben druk bezig met beslissen wat ik met ilya wil, had een hele goede opfokbedrijf tip van yildiz maar dat bleek voor mij iets te duur -O- dus daar ben ik niet meer gaan kijken. Nouja ben er van overtuigd dat ik uiteindelijk wel de goede plek vind. Hij stond tot deze week in de diepe sneeuw maar momenteel is het daar ook gaan dooien.
Set was erg gedeprimeerd met de kou maar leeft nu gelukkig weer op, gister had ik weer mijn happy galop Set. Blue maakt het allemaal niks uit gelukkig.

Dit was nog met de vorst, set haar humeur spreekt boekdelen denk ik. (In stal)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:09

Jeetje wat :x Kat fijn dart je er nu wat nuchterder over bent misschien kun je het nu ook wel beter afsluiten zo van het werkt gewoon echt niet tussen ons. Wat een sneeuw bij jullie hier was echt bijna niks. Lijkt mij ook best moeilijk om een knappe opfok te vinden een hengst aan houden is ook best lastig eigenlijk zeker als je zelf alleen maar dames hebt.

Haha ik dacht dat je gestopt was Roma met fokken grapje hoor het is ook ontzetend leuk. Sneu voor Aziza sil had het ook met haar laatste veulen dat ze veel last had. Bij haar kwam het omdat ze ook altijd zoon extreem dikke buik had en door de jaren heen zijn de banden die alles op zijn plek houden wat meer uitgerekt waardoor ze echt veel pijn heeft gehad het was dus zo ie zo haar laatste veulen. Nu maar hopen op een merrietje voor haar en anders hou je die knappe zoon van vorig jaar maar kun je ook weer verder met haar lijn :D (hij is wel echt knap hoor zou bijna mij stoppen met fokken voor hem op zij zetten ;) )

Spanent Tieneke,

Ga je ook knippen dus Yildiz niet straks mij de schuld geven he :P . Leuk dat Nour het weer druk krijgt met de dames :+: . Ben benieuwt naar de baby,s van dit jaar hoeveel worden er verwacht??

Hee Mish wat super echt braaf hoor weer een stapje verder naar rij paard *\o/* .

Gefeliciteerd met Nailah echt een leuke dame spanend kun je gezellig mee kletsen over de avontuuren van je arabische dame :D .

Ahh daarom verf je je haar Joyche eigenlijk ben je gewoon blond ;) . En ik ben zo benieuwt naar je nieuwe kanjer onder het zadel volgens mij is hij zo gaaf onder de man (vrouw :o ).

Vanmorgen dan eindelijk naar het strand geweest met de paarden daar had ik al een tijdje zoon zin in. Dus Dibah en Sjaak geladen en op naar het strand. er stond wel een pittig windje maar ach dat zijn we wel gewent. Erwin wilden wel weer op Sjaak hij wil hem gewoon inpikken plus dat de vorige keer het niet zoon succes op Dibah was op het strand de vorige keer. Op het strand bleek al snel dat Sjaak toch niet echt het vertrouwen had met Erwin op zijn rug en aangezien Erwin rijtechnisch dat gewoon nog niet kon oplossen hebben we maar geruild. Dibah had wel een brave dag dus opgelost Sjaak blij Erwin blij en ik nog het meeste zoon fijn weer op mijn kanjer blijft toch een super dier om onder je billen te hebben. We hadden echt een heel breed strand voor ons zelf en twee hele brave prachtige paarden die ook genoten van de rit wat wil een mens toch meer <3

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:26

Wow wat gaan jullie hard!!

Kat.. Wat rot te lezen dat je relatie over is.. Ik wens je veel sterkte toe!!

Rosequartz, gefeliciteerd!! Wat een mooi paardje!

Strandrit, leuk!

Verkouden paardjes weer bijna beter +:)+

Ik vergeet een helehoop.. Sorry..

Shympie gaat goed met voetjes tillen :)F als hij maar te vreten krijgt, net een fjord >;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:53

Sorry, moest tussendoor even onze vakantie boeken {:}

De makelaar doet de bezichtigingen. We hebben deZe week maarliefst 3 :oo drukke boel dus. Ik vermoed dat we het voor de zomer wel verkocht hebben.

Afbeelding
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:31

Gefeliciteerd RoseQuartz! De kleur en aftekening is perfect :D Wanneer komt ze naar jou toe?

Sterkte Katja, wat sneu dat het zo moet lopen.

Haha, is wel een leuk idee Yildiz! Maar ik neem aan dat je net als bij de dressuur al punten moet hebben gescoord, alvorens je met een hengst mag starten? We gaan eerst wel gewoon lekker thuis aan het werk :D
Enne, alvast succes weer met het dekseizoen! Fijn dat alles weer gecheckt en gescreend is, toch weer een geruststelling.
Ik zal proberen een deze dagen een foto van Azi te maken. Ze is niet moeders mooiste momenteel _O-

Roma ook spannend met het fokgebeuren. Het klinkt allemaal heel interessant, ben benieuwd wat de uiteindelijke keuze gaat worden! Fijn dat het hoesten eindelijk onder controle lijkt te zijn. Aziza is echt enorm zeg, jeutje :oo Zegt je gevoel nog steeds merrietje?

Spannend Tieneke!! :D :D

Heerlijk die verhalen van jullie paarden Gelske! Jullie hebben het echt getroffen met dergelijke uitrij-mogelijkheden! Kon je een beetje wennen aan een sportcoupe als uitzicht? :P

Waar ga je heen op vakantie Marlijn?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:18

Excuses even weinig tijd te posten (maak t goed :)) )
Joyce, bij DAWRA idd volgens regelboek (online te zien) kun je starten als je Amateur status hebt als ruiter.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 08:03

Met een hengst

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:07

Had het gelezen inderdaad :j Dank je!

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:32

Wat ontzettend naar Katja. :( Het is (bijna) nooit maar één iemands fout maar dat maakt het eigenlijk moeilijker. Heb je mensen die je kunnen opvangen? Dikke knuffel in iedergeval. (En kusje van Nailah.)

Ach Roma wat jammer dat ze zo'n last heeft! Hopelijk komt het veulentje op tijd!

Gelske wat heerlijk zo naar buiten!

Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties! :D Nailah hoop ik in de eerste week van februari thuis te kunnen brengen. Morgen gaat mijn moeder mee kijken en een vriendinnetje die paardjes keurt op endurance wedstrijden. Ik vind het zo spannend!

Op deze foto kun je haar bouw goed zien:

Afbeelding

Even met mijn foktechnische bril (voor zover ik die heb), ik vind haar zelf namelijk helemaal prachtig:)

Ik ben heel tevreden met haar body, benen en bewegingen. (Ze heeft inderdaad een prachtige kleur en aftekeningen.) Ze gebruikt haar achterhand al heel goed. Haar onderhals is momenteel sterker dan bovenhals, maar dat is goed te trainen. Wel had haar hals van mij iets hoger mogen beginnen, haar nek had iets smaller gemogen, haar hoofdje had wat kleiner gemogen en haar ogen wat groter. Ze zijn wel heel sprekend. En zoals ik al zei, ik vind haar zelf helemaal prachtig, maar wanneer ik ga dekken zou ik een hengst uitzoeken die zijn hoofd en hals mee zou geven. :)

Nog foto's van haar papa en mama:

Afbeelding
Mama: MF Nassera (JD Chalice x Nyagara El Jamaal by Ali Jamaal)

Afbeelding
Papa: Nafiesa Al Batal (Enzo x Kenelm Mona Ghalia)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:34

Nailah is een knap kind zeg!

Set zo koud in de sneeuw, het is duidelijk een warmte dier :o

Tiene, vind je man het huis nu wel wat dan? Spannend hoor!

Wij gaan een lang weekend naar......... een echt eiland!! Texel :)F Nog bokkers die daar wonen?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:45

Ik woon op Texel Marlijn!
Dus als je het leuk vind om langs te komen ben je altijd welkom!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:00

:oo Dat is leuk! in de buurt van de roompot?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:28

Ik heb je een pb gestuurd.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:03

Waar blijven die platen nou Joyce?! :P

Oh heerlijk Gelske om zo met je man(nen) te genieten. Idd, wat wil een mens toch meer?! :)
En idd, jouw schuld :P , ik heb de schaar erin gezet. Maar het lukte gewoon niet radicaal te knippen en dat mooie lange gedeelte is ook zo prachtig qua kleurtjes. Net of ze highlights heeft dus nja, dit is t voorlopige resultaat. Als ik er zelf mentaal aan toe ben gaat het achterste stuk misschien ook wat korter... :x

Afbeelding

Shym z'n achterkantje is weer gegroeid hihi! :D Hij krijgt lekkere billetjes.

Ooooh die mama van je nieuw paardje!!!! Mooie bloedlijn en wat een pláátje!!!! <3 Hopelijk gaat ze babies maken die op haar lijken.

Oh en over lijken op gesproken, Roma, dat Nyhla op Dakaree lijkt.... Dat klopt!!! Echt heel erg he? Voor mij?! :x |o |( Maar ja kan niet alles houden helaas.
Hopelijk geeft ze me in de toekomst een lookalike meidje. Of Jazzy in mei.... Grrrr, wachten duurt laaaaang!!! :):)
Voor jou nu aftellen Roma.

Ach zie Set daar nou toch staan! Arm meidje! Blue vindt het volgens mij allemaal wat minder erg hihi!
Ja zijn zo duur? Balen, leek me mooie stek!! Hier in de buurt bij ons is ook nog een opfok waar ze hengsten nemen maar is denk ik te ver voor je?
Ben je nu weer terug op je vorige stek en aard je beetje. Je bent gelukkig nuchter eronder, maar blijft natuurlijk gewoon heel, heel verdrietig.. Dikke knuf :(:)

Gisteren m'n overuurtjes op de rug van Nour opgenomen. Heerlijk uurtje lekker de bossen in. Ik zweer het, hij zingt dan n liedje zo blij als hij dan is! T wordt saai maar hij is echt m'n zonnetje! <3

Vandaag m'n vrije dag en dus moesten er weer kms met Tie gemaakt worden. Het goot en t waaide flink. Heb me even achter de oren gekrabd en toen maar t diepe in gedoken. Was echt zalig! Tie en ik in de flow 3 uur lang! ❤️

Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:10

Even geen puf om bij te lezen, ben de laatste tijd zoooo moe (en dat terwijl de kleine man best aardig slaapt :Z ).

11 februari komt de tandarts/dierenarts van de Lingehoeve naar Ely kijken. Ik heb er wel een goed gevoel bij naar aanleiding van het telefoongesprek dat ik met hem heb gevoerd. Dus nog even duimen.
Naar omstandigheden gaat het nu ook wel aardig met haar. Ze krijgt nu Compact Gras van Hartog bij uit een slowfeeder, daar doet ze eeuwen mee, maar ze heeft wel lekker wat te doen :j

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:32

wat goed annikab!

Tie zag ik op fb ook al voorbij komen. Dapper hoor met dit weer! Zijn ze niet schrikkerig?
Zonde van de manen.. Waren daar ook hele stukken afgebroken?

Shympie staat daar scheef :D kont en schot zijn aardig gelijk als hij recht staat.

Iets opmerkelijks, Hij laat zich gewoon omvallen als hij gaat rollen :oo Zijn achterhand is niet echt sterk, zou dat de aanleiding kunnen zijn? Als hij overeind gaat dan komt de kracht vooral vanuit de voorbenen.
Heeft iemand daar verstand van?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:45

Leuk, dat schiet al mooi op! Ze is bijna drie jaar toch?

Ik heb familie op Texel wonen Marlijn! :D

Het waaide inderdaad stevig vandaag Yildiz. In het bos heb je wel wat meer beschutting, dat scheelt!

Fijn dat het ietsje beter lijkt te gaan Annika!

Ik had vandaag geen camera mee, dus even wat telefoonkwaliteitplaatjes van mijn grijsje :D

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:04

Oooooh mooie kruloortjes!! <3 Ze is echt veel en veel witter dan Nyhla hoor op t moment! Die is weer terug donker bruin verkleurd whahahaha! :')

Geef je borstvoeding Annika? Ik weet dat dat me enorm veel energie kostte. Vooral toen ik na m'n verlof weer ging werken.

Oef, nee geen idee Marlijn! Vind t wel beetje naar klinken. Misschien osteo even naar laten kijken?
En dorie, betere foto's dan van m maken hihi! :P Hij lijkt mega overbouwd daar op die plaat. Je doet je horsie te kort! >;) :P ;)

Ja op deze recente plaat is t wel goed te zien:

Afbeelding

Meeste hangt naar rechts maar ook aan linkerzijde op pic goed te zien dat het echt zootje is, helemaal afgeschuurd en scheef en pieken en alles.
Draakje was trouwens super braaf vandaag. Braaf in begeleiden en ho op afstand was ook ho. Zelfs al stond Tie op paar meter afstand wat normaal nogal stickereffect op d'r heeft.
T wordt nog es wat... :')

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:05

Daar was ik al bang voor dat ik de schuld ging krijgen ;) . ziet er beter uit toch nu is het nog te recht door het knippen maar als het weer wat groeit en aan de onder kant natuurlijk slijt ziet het al weer heel anders uit. Ik had ze denk ik wel helemaal recht gemaakt ook bij haar schouder ik nee ik zeg niks :x ;) .Jeetje dapper hoor vandaag rijden nou is de wind hier meestal een beetje erger aan de kust maar het was echt niet best vandaag.

Zo zien we toch niks Joyce lijkt wel een echo van je veulen :P . Haha ja zoon sport coupe valt best mee op je paard maar ja Sjaak blijft altijd mijn kanjer ;)

Komt vanzelf wel weer goed hoor met Shympie zijn kont het hoort nou eenmaal bij het opgroeien. Dat hij zo raar opstaat vind ik heel vreemd vaak zijn die jonge paarden juist heel lenig met overeind komen ik zou inderdaad er even iemand naar laten kijken anders.

Fijn dat het goed lijkt te gaan met Ely.

Nailah lijkt echt veel op der vader wel mooi die blonde lokken.

Wat een weer ik kon vanmorgen nog wel de paarden doen terwijl het droog was (waaide alleen weg) en ook was ik droog over met de honden uit laten tussen de middag. Maar helaas einde van de dag naar huis was het echt prut weer. Ik heb ze maar snel binnen gezet eten gevoerd normaal doe ik altijd de padock mesten hooi netjes en water vullen maar dat doe ik morgen ochtend wel ben ik toch vrij en ik hoop dat het dan wat beter is kwa weer {:}

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:28

Hoi! Wat een gave foto's allemaal zeg! Ik zal me even voorstellen, ik ben Sophie en ik verzorg nu sinds een tijdje een ontzettend lieve Arabier x Welsh kruising. Hij heet Erion, en is rond de 10 jaar. Ik hoop dat ik mee mag praten in dit topic :)
Dit is de knapperd <3
Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:50

Welkom! Wat een knapperd verzorg je!
Ik ben Marlijn, Rhashym (Shympie of Jack Sparrow genoemd) is mijn nu 2,5 jarige AV. Ook heb ik een Fjord Ed genaamd.

Wij hebben een leuk huisje gezien en een aanvraag voor een bezichtiging gedaan :oo Helaas geen plek voor een eigen paardje aan huis maar wel voor kippetjes en een trampo voor mijn dochter *\o/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:08

Hoi Sophie en welkom! :wave:

Dan hebben jullie die regen gehad die wij in de ochtend hadden Gelske! Echt blegh... Maar gelukkig rest vd dag tot de avond (toen begon t weer) droog.

Oeh spannend Marlijn! Een trampo is hartstikke fijn! Ben benieuwd!

Oh en hier een slechte Phonepic van betreffend schimmeltje die nu dus weer bruin is hahaha!

Afbeelding

Tis echt n knuffel hoor! Lieffie <3

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:58

Jeetje ze is echt weer helemaal bruin blijft toch bijzonder dat verkleuren ik ben ook weer echt benieuwt wat er straks weer onder de winter vachtjes zit van onze kleuters.

Spanend allemaal Kippen zijn ook echt leuk ze gezellig om om huis te hebben.

Sophie gezellig dat je ook wil mee kletsen met je mooie verzorg paard.

Het was heerlijk vandaag bij jullie ook?? Lekker de paardjes laten rennen in de bak zijn ze weer allemaal mee geweest. Eerst Qaseem met zijn mama die hadden wel even zin om te rennen. Toen met Jhadorah en haar moeder Jhadorah liep braaf mee maar Noor had weer een dag dat ze gewoon geen zin heeft dat heeft ze soms en dan moet je haar echt mee slepen. In de bak ging Jhadorah wel even lekker uit haar dak maar Noor vond het wel goed zo. Op de terug weg liep ze wel weer goed mee blijven toch dames he ;) . Toen Met Sjaak en Dibah Sjaak had er echt zin in Dibah wat minder maar dat ben ik van haar gewent op de heen weg. Eenmaal in de bak was het juist Dibah die flink uit der dak ging en had Sjaak na een paar rondjes zoiets van ik vind het wel goed zo :D .

Mijn mooie oog appeltje Farah Dibah <3 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:18

*\o/* wat een leuk huppelt!! Mooie foto!

Was hier ook mooi weer vandaag.
Het leuke huisje is helaas ondervoorbehoud verkocht -O-
Nu weer op zoek naar iets anders

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:48

Marlijn, wat jammer van het huisje -O-
Maar er komt vast ook wel wat anders gaafs op jullie pad.

Gelske, wat een prachtige platen, van je mooiste dame ;) :D

Yildiz, jij ook al zo'n bruine schimmel, Amir is ook zo bruin, alleen nu ik zijn neus geschoren heb is hij daar wat grijzer.

Welkom Sophie!

Joyce, grappig hè, dat dat onderste randje van het oor altijd eerst wit wordt. Ik moet daar altijd zo om lachen :D

Sorry van even een korte bijleespost, ik heb afgelopen nacht amper geslapen, omdat Aziza gisteravond ziek was. Dus even weinig energie voor een uitgebreidere bijleespost, volgende keer weer.
De meeste zullen het in mijn topic gelezen hebben, maar voor de rest plak ik hier even de laatste update.

Al_Zawraa schreef:
Sorry voor de late update dames, maar ik kon op kantoor niet de hele dag blijven updaten natuurlijk ;)

Ik ben een beetje sprakeloos over wat ik vandaag gehoord heb..
De DA was er inderdaad netjes om 10.15 uur (of eerder zelfs, hij was eerder dan ik :o ), en hij heeft haar gebit bekeken, en dat is echt om te janken zo slecht |(
Dan denk je er goed aan te doen met netjes elk jaar de tandarts erbij, 1,5 maand geleden was hij zelfs nog geweest en had ze 'een paar kleine haakjes, maar meer niet'. Nog gevraagd of het niet nodig was haar voortaan 2x per jaar te doen, omdat ze toch wat ouder wordt en ik het idee had dat ze toch wat minder ging eten, maar dat was niet nodig.
En nu.. Nu komt de DA/tandarts en blijkt echt haar hele mond ontstoken te zijn |( Tussen alle kiezen diastasen die helemaal vol zaten met rotzooi, echt het spoelwater wat eruit kwam was soms helemaal rood en er kwam zelfs pus uit.. Ook zit er rechts onderin gewoon een 'bult' in de hoogte van de kiezen. Dit verklaart natuurlijk wel redelijk de klachten, al is het wel apart dat ze hier zomaar acuut last van krijgt, terwijl dit al veel langer speelt.
De DA heeft alles nu zo goed als mogelijk was zonder verdoving schoongemaakt, met spoelen met water en met zo'n luchtspuit. Wel een mooi compliment gehad, ze was zonder verdoving braver dan sommige paarden met verdoving zijn.

Vanavond had ze wel weer een hogere temperatuur 38.5, ik moet haar nu twee maal daags blijven temperaturen, en als het hoger wordt dan dit, direct bellen. Maar ja, zo'n hoogdrachtige merrie geven ze natuurlijk het liefst niks bij.

Ze heeft wel de hele dag door wat hooi gegeten en ook haar bak muesli met een beetje merriebrok erdoor heeft ze bijna helemaal leeggegeten. Het duurde wel een uur, maar ja dat is het minst erge :(:)

Nu moet ik morgen voer in gaan slaan, luzerne, grasbrok, muesli, alles om haar op gewicht te houden en haar genoeg energie binnen te laten krijgen deze laatste weken. Muesli eet ze goed, dus ik ga op zoek of er iemand hier op het eiland is die Cavalor merrie muesli verkoopt, dat eet voor haar waarschijnlijk een stuk makkelijker dan Pavo merriebrok.

Nadat ze bevallen is, zullen we dan gaan beginnen met behandelen. Sowieso het eerste jaar tot anderhalf jaar zal ze dan elke drie maanden behandeld moeten worden, en dat zal zo'n 1000-1500 euro gaan kosten. Maar dat is natuurlijk het minst erge, het belangrijkste is dat ze zo snel mogelijk weer beter wordt.

Ik voel me zo verschrikkelijk nu, ik had het idee dat ik alles goed deed, netjes 1x per jaar de tandarts erbij, zelfs gevraagd of het niet vaker moest, en nu blijkt mijn arme meisje al veel te lang met zoveel problemen rond te lopen -O- Voel me echt een slechte baas nu :(
De DA zei dat dit eigenlijk gewoon 5 jaar geleden al behandeld had moeten worden, en in die tijd heb ik 2 verschillende tandartsen gehad, en allebei hebben ze er nooit iets van gezegd. _-:(

Dit worden in ieder geval nog een paar zware laatste weken, zowel voor Aziza als voor mij. Ze moet ook eigenlijk zo vaak mogelijk voer in kleinere porties, en niet alles in twee keer, dus ik moet ook nog even kijken hoe ik dat ga regelen. Gelukkig hoef ik nog maar 6 hele dagen (en 2 halve) te werken in de komende twee weken en heb ik daarna vakantie.

Maar oh, wat doet het pijn om Aziza zo te zien |(