[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:18

Haha nee maar vind het zelf echt een pluspunt tov Bodegraven waar alles snel snel snel moet en de artsen met 5 patiënten tegelijk bezig zijn.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:23

Ja, dat is waardeloos...
Dat waardeerde ik ook altijd op de Bosdreef, heb meerdere malen mee gemaakt dat ze echt 'n paar uur met m'n paard bezig waren en je ook uitgebreid te woord staan.
Eerlijk in hun advies en vriendelijk :)
Laatst bijgewerkt door Letizia op 06-08-14 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:34

Valt inderdaad mee Nicky! Zeker het beslaan kost al rond de 200-300 daar geloof ik. Fijn dat je zo goed geholpen bent ook :)
Tieneke wat rot zeg van het jkk! Hoop dat het geen gedoe oplevert.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:35

DAP bodegraven heb ik geen goed woord voor over...net ene fabriek.

Was het mest op de wei met gele dingetjes? Kunnen ook eitjes zijn van insecten die leggen kleine gele bolletjes in mesthopen.

Onze Zaraar is destijds bij de bosdreef behandeld voor de gaten in z'n voorpootjes. Geen persoonlijke ervaringen mee, wel vind ik het allemaal netjes hersteld bij Zaraar :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:36

Nee duidelijk aanwezige gele bloemetjes bij mij, onderaan de mesthoop/mestballen. echt bloemblaadjes.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:46

boterbloemen kunnen ze niet verteren...maar eten ze ook niet vrijwillig...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:47

Nee dat was het ook niet.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:40

Ik heb het even druk jongens! Maar kat ik wil jou alvaat heel veel succes wensen met setje! Ze ziet er "klaar" uit. :j ben zo benieuwd! En ik volg alles op fb sowieso!

Amy je verjaal gaf me kippenvel. Goed dat je je gevoel op papier zet!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 09:21

Hai!

Hier op stal weet ik toevallig van 1 die naar bodegraven gaat. Zover ik begrijp is zij er tevreden over. Ikzelf heb geen idee, nog nooit geweest. Ludo staat in Lienden op de Lingehoeve.

Nicky, dure rekening maar in verhouding valt het inderdaad mee :j Ben benieuwd wat mijn rekening wordt..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:12

We hebben hier net enorm veel regen en onweer gehad, whooooo! Gelukkig was het eerder zo droog dus het zal ook snel wel weer opdrogen denk ik.

Enneh, nog geen veulen op komst hoor :P

After the rain:

Afbeelding
knapperd <3

Afbeelding

dit is net in een half uur gevallen:

Afbeelding

afgelopen dagen zag de grond er zo uit:

Afbeelding

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:30

Jeetje katja, dat is aardig wat inderdaad!
Hier wordt de lucht pikzwart nu dus ik denk dat we hier ook aardig wat gaan krijgen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:45

Hier geen wolkje aan de lucht :D

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:07

Ludo is weer thuis!!! Hij is de afgelopen 2 dagen is hij wel wat kilo's kwijtgeraakt. Wat voedingsadviezen meegekregen. Aankomende 2 dagen moet hij even in de paddock blijven daarna langzaam opbouwen tot het land. Vanaf volgend weekend mag hij dan weer 24/7 buiten blijven.
Uiteraard had meneer ook weer flink zijn neus gestopt dus weer een nieuwe plek op zijn hoofd erbij, lompe koe ^)

Echt super goede service bij de kliniek, aardige mensen, betrokken ook. En de rekening viel me ook alles behalve tegen natuurlijk. Al met al dus weer een gelukkig paard en een gelukkig baasje :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:25

Fijn Nicky! Lienden hoor ik ook goede verhalen over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:17

set_elkol schreef:
We hebben hier net enorm veel regen en onweer gehad, whooooo! Gelukkig was het eerder zo droog dus het zal ook snel wel weer opdrogen denk ik.

Enneh, nog geen veulen op komst hoor :P

After the rain:

[ Afbeelding ]
knapperd <3

[ Afbeelding ]

dit is net in een half uur gevallen:

[ Afbeelding ]

afgelopen dagen zag de grond er zo uit:

[ Afbeelding ]

Jullie beauty denkt: baby relax volgende week komt zonnetje weer :D {:}
Hier vandaag ook zo grijs bah

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:52

strak blauwe lucht en allemensen heet geweest vandaag bij ons ;)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:18

@appledumplin welkom
@nickyyy wat vervelend dat ludo zich zo makkelijk verslikt en beterschap voor jezelf. Geen leuke combi paarden en hooikoorts. Fijn dat ludo nu weer thuis is
@Yildiz wat een heerlijk foto door het water, kan me voorstellen dat je dag dan goed begint
@Nicky wat vervelend van Dayem zijn ijzer, hele prestatie om die zo in zn hoef te krijgen
@MRSDaisy welkom, ik wou ook een mooie grote zwarte arab met dressuur mogelijk heden en wat heb ik nu.....een kleine bonte springende dresssuur trut whaha maar ik zou niet meer zonder dr kunnen
@Kat blue is zooooo fotogeniek...arme set ze lijkt er goed zat van te zijn, wat is het nat bij jullie hier niks geen regen nu mot het iets maar heb de sproeier op de wei zo droog is het hier
@Tieneke whahahahahahah die foto echt super grappig
@woog wat leuk een zaraar nakomelijk is dat de eerst?

Hier niet veel nieuws vandaag heerlijk getraind en even een sprongetje gemaakt. In oktober (duurt nog even) hebben we een enjoy the ride rit op de planninning. Voor 3 jaar terug ook gedaan toen Asal net bij ons woonde deze was voor het goede doel. Nu weet ik eigelijk niet maar wel super leuk om te doen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:13

wat houd zo'n rit in?

Eerste Zaraar baby ja :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:01

Leuk een Enjoy the Ride meerijden! Wil ik straks ook gaan doen. Met die ritten ontdek je nieuwe ruiterroutes :)

Dayem gaat goed. Ik heb de ortopeed die Dayem heeft gezien een mail gestuurd of ik al wat meer met hem mag gaan doen als in wandelen. Merk wel dat ie weer wat meer moet zien dan het erf. Morgen even filmpjes maken en die laten beoordelen.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:24

@ woogy het is gewoon een uitgestippelde route wat je kunt rijden als het voor het goededorl is kun je geld inzamelen
@nicky gelukkig dat dayem goed gaat

MrsDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:14

Dankjewel! En ja dat is inderdaad waar, het gaat vooral hoe het paardje zelf is!
Tieneke schreef:
Arme Set, je ziet dat ze er zo genoeg van heeft :(:)
Blue is weer zo cool 8-)

MrsDaisy, welkom! Als je de dressuur in wilt, zou ik zeker niet op kleur gaan selecteren. Sowieso eigenlijk niet. Het is natuurlijk te begrijpen dat je een leuk kleurtje wel graag wilt, maar het gebruiksdoel is idd belangrijker. Ik denk dat je idd meer een de Russisch-Poolse kant moet gaan zoeken.
Wat betreft betrouwbare mensen: ik heb geluk gehad dat ik mijn twee mannetjes bij Nadine heb gekocht, dat ging van een leien dakje. Maar het oorspronkelijk plan was een andere Arabier en als ik die gekocht had, zat ik nu met de gebakken peren omdat die nog helemaal niet in orde is. Dat paard is inmiddels verkocht, ik hoop aan iemand die wist wat hem/haar te wachten stond...

Nicky, grappig is dat als je plots op zo'n ander type paard zit he :+ Ik heb vroeger niks anders gereden dan BWP-/KWPN-types, maar nu kan ik dat absoluut niet meer. Ben het ponyritme van een Arabier gewoon :+

Verder een goede avond allemaal :D
[ Afbeelding ]

MrsDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:15

Haha geweldig en dankjewel!
joysjuh1987 schreef:
@appledumplin welkom
@nickyyy wat vervelend dat ludo zich zo makkelijk verslikt en beterschap voor jezelf. Geen leuke combi paarden en hooikoorts. Fijn dat ludo nu weer thuis is
@Yildiz wat een heerlijk foto door het water, kan me voorstellen dat je dag dan goed begint
@Nicky wat vervelend van Dayem zijn ijzer, hele prestatie om die zo in zn hoef te krijgen
@MRSDaisy welkom, ik wou ook een mooie grote zwarte arab met dressuur mogelijk heden en wat heb ik nu.....een kleine bonte springende dresssuur trut whaha maar ik zou niet meer zonder dr kunnen
@Kat blue is zooooo fotogeniek...arme set ze lijkt er goed zat van te zijn, wat is het nat bij jullie hier niks geen regen nu mot het iets maar heb de sproeier op de wei zo droog is het hier
@Tieneke whahahahahahah die foto echt super grappig
@woog wat leuk een zaraar nakomelijk is dat de eerst?

Hier niet veel nieuws vandaag heerlijk getraind en even een sprongetje gemaakt. In oktober (duurt nog even) hebben we een enjoy the ride rit op de planninning. Voor 3 jaar terug ook gedaan toen Asal net bij ons woonde deze was voor het goede doel. Nu weet ik eigelijk niet maar wel super leuk om te doen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:03

Leuk Joyce!! Vaak hebben ze leuke routes gepland, ik wil ook een keertje meerijden als ik vervoer kan regelen :Y)

Kat, hoe is het met Set? :):)

Nicky, zag dat Ludo weer lekker thuis is, fijn!! Zit ie ook weer lekker in zn vel? :)

Noah heeft lekker een paar dagen vrij gehad, vanaf woensdag had ie verplicht weilandvakantie :D kon ie lekker bijkomen van het drukke weekend vorige week. ga vandaag lekker even wandelen of longeren en morgen een lekker rondje buiten rijden, vaak knapt ie zo op van een paar daagjes luieren!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:33

Set doet nog niks :+ uiers lopen nog steeds te vaak terug, dus duurt wel even denk ik :P

miriam1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 00:23

set_elkol schreef:
Set doet nog niks :+ uiers lopen nog steeds te vaak terug, dus duurt wel even denk ik :P

En dan wordt je 's ochtends wakker .... verrassing :) :D