[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:37

Amy.... neeeeeeeeee :oo

Het wordt gewoon een hele mietjesfamilie joh :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:40

Dont shoot me :') Mel wilde het graag, mij is het ook te roze _O-
Maar die foto's komen er natuurlijk :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:49

Dekens, Noah staat in een binnenstal, overdag 3x 2 uur in de paddock. Wordt intensief gereden in dressuur en springen, trainen 5x per week ohz, 1x longeren of vrijheidsdressuur en 1x lekker alleen poetsen en in de paddock. Hij heeft een waterafstotende deken met 200gr vulling op dit moment :)

Voer krijgt hij op dit moment 2x 1kg hippostar quick, en 2x een kilo of 5 en 's avonds voordat ik weg ga nog 2-3kg aan kuil. Soms als een nieuwe stagiaire voert moet ik even aan de bel trekken of hem zelf extra geven, want heel soms ligt er nog niet eens een kilo in de stal -:(-

Kelly, wat lastig zeg... Als je echt met de handen in het haar zit weet ik nog wel iets, moet je even een pb sturen :)

Amy: ... omg. meer woorden heb ik er niet voor. _O-

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:51

Omg wat een rose zadel haha...wel lef...

Ik was half acht al op stal en half negen al onderweg met peerd naar vriendinnetje voor lekkere buitenrit. Nu net weer thuis, rij morgen vol wel, geen puf meer...

Hooi, ja ik voer ook echt anderhalve plak van zo n groot pak per paard. Mensen onderschatten ruwvoer vaak nog, ik voer bijna nooit krachtvoer en ze staan zonder dekens.

Kelly, kan je niet met haar lekker naar buiten ofzo ipv in de bak? Lekker rondje stappen? Is ze toch onder de man maar nog niet in een bak aan t werk...

Shamal, had je fotootje van je merrietje dan? Of kijk ik weer half

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:54

nee Amy deze is echt te roze hoor _O- .
geeft beetje het chichu effect

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:59

@amy wel heel orgineel, ik hou ook van roze maar dan meer een dekje ofzo dan houd het ook wel op
@katjen ja fanatiek he haah mini's lopen nu lekker op de wei, asal is fijn gereden en nu met de hondjes naar het bos en manlief wakker maken voor een lunch (hij heeft vannacht gewerkt)
@barabaras was het er wel weer voor dan bij jullie? ik heb net ff snel tussen de buien door kunnen rijden

Net ff me Assie gereden en was ging ze weer fijn <3

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:04

Dat roze zadel! Gaaaaaaaf!!! :D

Yusraa betekend 'welvarend/voorspoedig'. Toen ik haar kreeg zat ik ook in een 'voorspoedige' tijd, best toevallig! :D In die tijd veel afgevallen, eigen paard, nieuwe vriend, opleiding gehaald. Best bijzonder! Enneh, ik ben stiekem ook al aan het namen verzinnen :o

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:13

Haha geweldig Amy :D Het is wel echt roze hè? _O-

Wat een mooie toepasselijke betekenis Joyce!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:32

ShamalArabs schreef:
Iloontjeehh schreef:
Op de foto's zie ik meer dan de eerste drie ribjes ;) Ik ben het met je eens dat te dik ook niet goed is, toch zie ik ze zelf liever niet schraler dan licht wat ribbetjes in beweging. Dus wat vet van de andere veulens naar Mish en het probleem is opgelost :Y) Was het maar zo makkelijk, haha. Ik begrijp jouw punt over de lijnen, maar blijf me verbazen over het verschil tussen het ene of het andere veulen. Zijn de jongsten ook al afgespeend?

De jongste is bijna 6 maanden, hij gaat er binnenkort af. Ze is minder ribbig dan op de foto. Tja, eigenlijk moet je gewoon een paar jaar hier iedere dag zijn, je bent van harte welkom om dat te doen ook :j Je zult nog veel meer verbazing doorstaan dan ook :j
Ik heb er serieus over zitten denken om een constante live-cam of een tv-serie oid te doen, maar eigenlijk is het ook gewoon belachelijk dat ik mezelf moet verdedigen na al die jaren.

set_elkol schreef:
Wat mij opvalt bij Mish is ribjes maar wel een bolling eronder, zijn het geen wormen?

Dan zouden ze het allemaal moeten hebben, aangezien ze altijd samen zijn :) maar nee, ze zijn goed en regelmatig ontwormt, specifiek op spoelwormen en ook met ivermectine. De mest wordt regelmatig gecheckt.

Maar waarom zou je je moeten verdedigen als er (naar eigen zeggen) niets aan de hand is? :) Dan is het toch niet nodig?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:32

Ik had vanochtend wedstrijd btw, jury keek wel heel boos zeg! :x werd er bijna bang van %)

In de eerste proef liep Noah als een lama de eerste minuut :Y) Hij kwam heel stoer de bak binnen, maar toen we in de achterste hoek kwamen was dat stoere er wel af _O- daarna werd het wel steeds een beetje beter. De tweede proef ging een stuk beter, Noo was rustiger en bleef redelijk ontspannen. Kwam een SUPER middendraf uit, echt richting uitgestrekt al. Mega stappen, zweefmoment, voorbeen uitslaan... maar mn moeder zei dat de jury niet aan het kijken was. Daar hadden we uiteindelijk een stom 6je voor ^)

Uiteindelijk in de eerste proef 182 en in de tweede proef 186 punten, en een 3e plaats van de B/L1 :D toch trots op mn lieve arabierenlama :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:33

Gefeliciteerd!! Nette punten. En wat zonde dat de jury die middendraf niet gezien heeft!

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:57

Ik heb eerder in een ander topic aan Lilskie verteld dat ik op Veldt sta en nu verwarde zij Jeannette met mij. Fuego reageerde daar weer op, dus ik denk, ik laat mijn kant ook even horen. Ik ben Marijke, ik heb sinds 6 jaar een Arabische volbloed merrie Efita (Sha-PeruxKompositia). Ik lees meestal alleen mee, maar wilde nu toch even reageren. Komt misschien nu een beetje bot over, met alles wat daarna gepost is, sorry daarvoor.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:59

Super Tam, gefeliciteerd! *\o/*

Welkom Marijke! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:01

Hoi Marijke! :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:03

@tamara super punten
@joyce erg mooi die betekenis en dat ook zo toepasselijk is
@marijke welkom

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:18

halllootjes marijke .
ik wist het had in me bed moeten blijven vandag een van me hengst net buiten gezet die gooid ff ze voorbeen omhoog richting ze maatje en ja hoor natuurlijk land zijn voor hoef vol op mijn kont auwwwy ;(

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:19

zie net dat je dochter van sha peru hebt half zusje van mijn chalina

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:22

@katjen niet leuk.....

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:37

Bonjoy schreef:
Maar waarom zou je je moeten verdedigen als er (naar eigen zeggen) niets aan de hand is? :) Dan is het toch niet nodig?

Nodig is het niet, dat niet. Ik onderdruk al jaren mijn relnicht van binnen en soms komt die net even te veel bovendrijven :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:22

haha die roze set vind ik echt afschuwelijk, no offence :D

om nog even terug te komen op namen, ik heb al hele lijsten vol ideeën :P Ik deel ze alleen nog niet hehe.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:24

Welkom Marijke :)

Amy, wat een verschrikkelijke set _O- Tis maar goed dat ze geen ruin meer heeft _O-

Nou, paarden waren gisteren stout geweest. Of eigenlijk was het niet eens hun schuld. Dochter van staleigenaresse ging de paarden binnen zetten en vergat ff het hek achter dr te sluiten toen ze de drie jaarlingen meenam, terwijl er nog 3 paarden in de bak stonden :+ Gevolg, 3 paarden los op het erf. In eerste instantie gingen ze vreten voor de ingang van de bak, maar toen kreeg er één het op zn heupen en zijn ze met zn drieën richting de wei gevlogen :+
Gelukkig was Djuun als eerste te pakken, de andere twee waren wat rottiger te vangen schijnbaar := De camping hadden ze voor de gein ook nog ff omgeploegd, want de weides zaten dicht :+
En voor het gemak was ze, door de drie losse paarden, ook vergeten de paddock van de jaarlingen te sluiten, dus die liepen ook weer los, gelukkig zijn die niet ver gegaan.
Op een hoop lol na hebben ze er gelukkig niets aan over gehouden, maar handige actie hoor :+

Vroeg me al af, waarom Djuun dr poten zo bemoddert waren :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:25

Daarom was ze ook heel blij dat ze een merrie getroffen had, kon ze ein-de-lijk losgaan met roze :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:26

amyz schreef:
Daarom was ze ook heel blij dat ze een merrie getroffen had, kon ze ein-de-lijk losgaan met roze :')

:')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:16

haha stoute paarden bij Siel op stal _O- gelukkig viel de schade mee, en zijn ze allemaal weer gevangen :+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:17

Oh jee, die konden hun lol niet op zeker? :+ Arme dochter van de staleigenaresse, gelukkig geen schade!