Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nenaavdw

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:34

KNAPPE ZAAAAR!! <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 07:34

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:16

Voor de mensen die naar het weekend gaan, heel veel plezier allemaal!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:47

Iedereen veel plezier!!! Ik moet helaas overwerken vandaag, dus geniet ook even voor mij!!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:21

Heel veel sterkte Canisa hopelijk vinden jullie zelf een oplossing voor haar! Hier tijdje geleden ook zelfde senario min of meer gehad met Sublimo en bleek loos alarm te zijn, ook van binnen en van buiten laten nakijken!

Shameless is onder behandeling door Monique baan, en het hengst zijn voor hem wordt te moeilijk, dus na de behandeling van zijn darmen, maag enzo, .... gaan we dan zoeken om zaad laten in te vriezen (Yil) waar heb jij dat gedaan, en dan zal hij geruind worden, vind het jammer, maar ja het is een zware keuze, maar is voor hem veel beter! vandaar even stil op het forum, zat me na al die ellende met de paarden, dit erbij even diep! Dus nu opzoek naar station voor in te vriezen in NL, en kliniek voor operatie tot castratie over te gaan!
Morgen bij Shameless langs.

Shamilah ga ik binnenkort zeker doen op foto, maar is even druk geweest, en dan gaan helpen op show!

heb haar gemeten, op 30juni was ze 1m7cm, ik had ooit die tabel van Shameless gemaakt, maar kan ze niet terug vinden wou vergelijken of ze min of meer zelfde trend op gaat als hij!

Verder begint ze meer en meer te showen, heb zo wat gsm foto's, maar doen haar geen recht aan!
het showhalstertje staat haar heel mooi en ben ik blij om!
verder hier al hele week gietende regen pff, dus niet echt buiten kunnen voor de paarden!

de piste ligt er nog steeds niet, begint me ook te ergeren!

mvg Glenn

wat is Yazahra echt knap zeg! Ga je ze echt verkopen? ga je spijt van krijgen denk ik, maar ja je kan niet alles houden hey!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 19:13

-O- Wat n ongelofelijk klote nieuws Glenn! Maar kan je eerlijkheid tegenover Shameless absoluut waarderen. Moeilijke beslissing maar als hij het hengst zijn niet kan handelen, de enige juiste. Ik zal je zo PBen wat betreft KI station.
Die tabel van Shameless heb ik nog!!! Ook die zal ik je even sturen!
Fijn dat het zo goed met haar gaat, ga je nog op show met haar dit jaar?

Hier alles super! We hebben weer een knoerte gezellig DAWRA weekend achter de rug, was weer echt genieten!
Ik dacht zo op Nour te stappen en de Veluwe in te rijden. Beetje voorbarig geweest... :roll: Hij was toch wel wat meer mans en nogal bumpy dus eerst maar buitenbak. En ach...daarna ging het top! Ook nog met z'n ome Jack op rit geweest. Geen centje pijn. En ook al hebben we geen clinics meegepakt (vond ik nog too much voor m), het was zeker heel leerzaam. Ben mega trots op m, hij was super braaf en heeft ook nog lekker met Suum buiten kunnen staan. +:)+
Ook weer leuk alle bekenden en onbekenden te ontmoeten, blijft n leuke club!

Ja Glenn, je bent niet de eerste en vast ook niet de laatste die me dat zegt. Maar ik heb m'n besluit genomen, Zaar gaat in de verkoop. Niet mega actief en we hebben ook geen haast, maar duidelijk is dat ik haar niet ga aanhouden. Ik wil op termijn een passende merrie voor Nour aankopen en daarvoor moet ik keuzes maken. :(

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:06

Ohh Glenn, wat grappig, Shamit staat ook sinds april al onder behandeling van Monique Baan! Heel toevallig is ze gister weer geweest en omdat Shamit ook zulke problemen met haar hormonen heeft, vertelde ze dat ze recentelijk een onwijs lieve mooie arabische hengst had behandeld bij Annemarie. Dat het hengst zijn hem too much was, waardoor zijn lichaam problemen kreeg. Dat moet Shameless dus geweest zijn. Wel onwijs balen zeg... :( Maarja als je hij daardoor weer helemaal opknapt en een happy paard wordt, so be it.

Monique is wel echt waanzinnig! Zij en Michael Hamerslag zitten al van begin tot het eind op het juiste pad met behandelen. Langzaamaan vallen er steeds meer puzzelstukjes op hun plaats en weten we waar de problemen vandaan komen.
Shamit staat nu een 1.5week op de Cushing medicatie en ze is duidelijk aan het opknappen. We zijn er nog lang niet, want ze gaat nog steeds niet liggen.. :( Maar hopelijk met die medicatie en de behandeling van Monique, kunnen we haar hormoonhuishouding weer stabieler krijgen, waardoor haar hengstigheid ook niet meer zo heftig is en minder energie gaat kosten.. Dan zou ze stapje bij stapje bij moeten gaan komen en hopelijk ook in haar koppie meer rust krijgen, zodat ze weer gaat liggen..
Al haar waardes zijn iig alweer verbeterd, dus er zit vooruitgang in. Tot nu toe is het vooral haar darm, het psychologische stukje en haar hypofyse (hormonen) die het cirkeltje van ellende rond houden.. Hopelijk krijgen we haar darm gefixed en de hormonen onderdrukt, zodat haar koppie ook weer kan bijtrekken.
Al met al, nog een lange weg te gaan en zolang ze niet gaat liggen zijn we er niet. Wel kan ik haar weer een beetje rustig gaan oppakken met rijden, ze heeft er weer zin in en werken is echt haar ding, dus kijken of daarmee haar koppie ook wat ontspant. Tevens zitten er een hoop afvalstoffen in haar lichaam, dus beweging zorgt ervoor dat alles wat meer op gang gaat komen.

Dawra weekend was inderdaad weer echt waanzinnigggggg gezellig!! *\%/* Shamitje heeft zich vooral primaa vermaakt met chillen op de wei. Zaterdag klein ritje gedaan met Patricia en haar merrie, onze damens klikte perfect samen en Shamit gooide er voor het eerst weer een rakettt draf uit waar je U tegen zegt! Schijnbaar voelde ze zich toch echt beter, dus die smile ging die dag niet meer van me gezicht af :D
Zondag zelfs lichtelijk een clinic meegedaan en ook hier had ze energie voor 10, was erg lastig om haar rustig aan te houden, want haar kracht en conditie is natuurlijk nog ver te zoeken. 's Middags nog een suuuper shoot gehad door Mariska (thanks youuuu Yildiz voor het organiseren! _/-\o_ ). Ben onwijs benieuwd naar alle foto's, want Shamitje stond zich onwijs op te fokken met de rij foto's en voor het eerst dat ik me nieuwe showoutfit in zijn totaal aan had :o

Hier voor de niet fb'ers een voorproefje!
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 20:15

Meerrrrr foto's!!!' *\o/* Heb ook al wat ruwe versies mogen zien en mannnnn.... Maris heeft zich weer overtroffen! Ben zo onwijs blij met m'n eerste "ridden" foto's van Nour! <3

Klinkt goed Canies! Ik vond Shamit ook echt heel niet verkeerd marcheren hoor tijdens die clinic! Fijn! En Shameless dus ook in goede handen!

Zaterdag hebben we ook weer iets gezelligs op het program staan! Jes komt lekker ritje bij ons doen! *\o/* Zon zin an! Tis weer veel te lang geleden! :o

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:29

*\o/* yeah heb er onwijs veel zin in yil!
Is idd alweer veel te lang geleden. :o

Jeetje glenn wat een pech toch allemaal weer. Het word Shamelessdus toch allemaal even teveel. Maar met hulp van yil zal je wel een geschikt station vinden voor diepvries. En dan ook nog die bak die niet wil vlotten. Tsjonge :(
Fijn dat het met de kleine wel goed gaat en met sublimo?

Canisia wat fijn dat shamitje vooruit lijkt te gaan. Ja de medicijnen van cushing kan echt veel schelen. Hopelijk gaat straks toch ook weer eebs lekker liggen. Arme meid.

Fijn dat jullie het allemaal zo goed naar de zin hebben gehad tijdens het dawra weekend en wauw wat kan maris toch gave foto's maken he. <3
Super mooi canies!

Hier staat het rijden echt nog op een heel laag pitje. Rustig aan. Volgende week begint voor ons de normale werkweek weer dus word alles weer normaal. Zo ook het rij schema. ;)
Zaterdag eerst een lekker ontspannen ritje doen bij yil. Mmmmm :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 22:38

Idd, lekker relaxen! :j Hopelijk zit t weer n beetje mee.

Ja ik sta ook al paar weken in de relaxmodus. Heb t ook zo druk gehad en straks lekker nog vakantie. Dus mijn goede voornemen is ook om daarna alles weer op te pakken. Jazzy zowiezo richting zadelmak en over enkele maanden ook ruitermak, Zaar bevestigen vast staan, trailerladen en meer dingen zonder mama, Tie terug in conditie brengen (shape begint gelukkig al wel terug te komen) en Nour moet serieus rechtgericht worden. Ben deze week hiermee weer gestart en staan ook een tweetal clinics bij Irene op r programma. Allemaal aan de hand. Leuk!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:31

Klinkt goed en druk yil!
Maar gaat vast goed komen. Waar ga je op vakantie?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 08:03

Het hoeft niet allemaal tegelijk haha ;) , maar ik wil er wel weer regelmaat in krijgen.
We gaan naar zuid Frankrijk. *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:39

ow heerlijk! Zal wel genieten worden.
En nee dat scheelt alweer he dat niet alles tegelijk hoeft hihi :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:17

Glenn, heel wijs besluit. Weet hoe moeilijk dit voor je geweest moet zijn om deze knoop door te hakken.
Wij hebben ook besloten als blijkt dat onze hengst zich niet weet te gedragen op show hem te castreren en zaad in te vriezen. En ook t.z.t. Yildiz haar adres vragen haha. Mooie bijkomstigheid van gecastreerde hengst is dat Cyann hem dan ook uit mag brengen. Nee echt heel wijs besluit en de techniek is er, dusss
...zal wellicht wel ff duren eer die hengsten hormonen uit zijn lichaam zijn.

Monique Baan, ja die ken ik ook. Komt hier uit de polder hey. Heeft bijna 10 jaar geleden June onder handen genomen. Hopen dat het helpt Glenn

Ook bij jullie natuurlijk Canisia. Geeft meer moed!! Fijn.

Hier heeft Scarlet even vakantie na drukke maand juni, bijna elke week een wedstrijd. Nu zijn we June weer aan het oppakken, aan de hand en onder het zadel. Er komt immers een NK aan voor Cyann. Cyann moet die week van het NK voor het eerst naar de middelbare school, dus daar ga ik haar niet van weghouden. Starten wordt dus in het weekend. Ik heb even wat vragen gesteld omtrent huidige regels nk. Voorwaarde omtrent starten op NK kan ik dit jaar nergens vinden, dus de nodige vragen neergelegd bij organisatie en bestuur. Bedoeling is dat Cyann met June mee doet aan veel jeugdonderdelen (hoogste nivo) op zondag. En Scarlet wellicht start in de IHT L2. Straks 3 weken vakantie dus dan kunnen we dagelijks trainen, mama bootkamp ;-).

Gave foto's komen er weer voorbij zeg! En Yildiz....wauw!

Yil en Jes......fijne en gezellige rit zaterdag!!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:24

Jeetje Glenn dat zal je niet makkelijk gevallen zijn... Lijkt me een moeilijke beslissing, maar het paard wordt er wel beter van denk ik. En idd, zoals Nancy zegt: techniek staat voor niks!

Fijn dat er vooruitgang is Canies! Hopelijk zet het door en kan ze ook weer normaal slapen straks. Ik duim voor jullie! Supermooie foto ook, fijn dat ze weer wat praatjes had tijdens het weekend. Moooooie foto ook van zusjes, paardenvriendjes én Giolo!

Ohjee, mama bootcamp ~~}> Maar er komen vast weer geweldige resultaten aan!

Klinkt als leuk werk in het vooruitzicht Yil. En vakantie is ook niet mis, Frankrijk = genieten. Rijze dames!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 17:39

Cyann, ik weet niet of je dit leest, hoop t, maar je kunt altijd de kindertelefoon bellen... Of mij (mama weet toch niet hoe Skype werkt := ) Kom ik je wel redden uit strafkamp.
:P }> _O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 17:40

Thanks Marije!:)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:43

hahaha Cyann, hopelijk heb je er wat aan. :P

Thnx Marije, gaat goed komen. :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:34

Zo weer terug van weg geweest.
Wat een heerlijke dag vandaag zeg. Vanmiddag met yildiz samen wezen rijden in de drunense duinen.
Yil met Nour en ik quarter Joe geleend. ;)
Ow wat heb ik genoten. Prachtig gebied en Joe was super! Brave jongen en erg lief. Ontzettend lekker gekletst met yil ook. Was top! En wat word Nour verschrikkelijk gaaf!

Even iemand aangehouden voor de foto! :D
Afbeelding

En ik had jullie al eerder verteld dat er plannen waren voor showseizoen 2015.
Nou, die zijn sinds vandaag rond en dus Definitief!
Zo blij mee *\o/* *\o/*
Dus vanaf nu mag iedereen het weten!! :):) :)F :D

Show seizoen 2015 ga ik Yentle aka Tie van Yildiz uitbrengen in de sport.
In de Reining sowieso. Maar andere disciplines zijn zeker niet uitgesloten! *\o/*
Ik ben zo blij dat Yildiz mij dit aanbod deed en we gaan ervoor!! Zeker weten! *D
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar nogmaals dank voor deze mooie kans Yil.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:26

Waaauuuw Jes wat een prachtige kans! Wat heerlijk voor je!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 21:46

:o Ik ben vooral mega blij dat ik nu zon goede ruiter voor haar heb! Dus eerder dank je wel Jes! _/-\o_
Jes had paar jaar terug echt meteen een klik met Tie (Tie is best eenkennig dus dat verbaasde me wel toen) en merk aan haar dat ze echt wil werken. Het is gewoon zonde om haar te laten staan! Dus echt super blij en ben heel benieuwd hoe ze t samen gaan doen volgend jaar! *\o/*

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:48

Zo, dat is gaaf! Mooie kans!

En wat fijn dat Shamit ook weer wat opkrabbelt. Hoop dat die stijgende lijn doorzet!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:08

Super Yildiz en Jessica zo te zien die rit, en super dat Nour zo braaf is op wandeling, een echte kanjer!
En wat een super nieuws dat Jessica Tie, gaat verder uitbrengen dat beloofd, wat! Ik dacht al ik zag Jessica, dat al je stuf bijna te koop stond op Bokt, je showhoofdstel, je zwarte showpad, ... ik dacht oei, die gaat toch niet stoppen!

veel succes verder, alvast en benieuwd naar meer pics!!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:08

Nee nee glenn ik stop niet hoor.
Hoofdstel beviel niet naar behoren dus verkocht en heb er nu zelf een met kata fay ontworpen en in de maak. Over 4 weken is die klaar. Met die blouse heb ik dat ongeluk gehad en brengt dus ongeluk. Vandaar verkoop. ;)
Correctionals de deur uit, we gaan terug naar shank snaffle. Die zwarte showpad was echt te lang dus vandaar verkoop. Maar voorlopig rij ik geen wedstrijden meer met nada. Te onvoorspelbaar. Dat moet eerst weer opgelost zijn.

Dus ik ben heel blij dat yil mij vroeg voor haar Tie. Zo kan ik toch door in de sport en mn vertrouwen terug krijgen. En Tie blijft lekker in de sport lopen. ;)

Gaat zeker wel goed komen hoor. Ik heb er vertrouwen in. :D

Marije, dat is het zeker

Yildiz :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 08:55

Jes en stoppen! _O- Nee dat zie ik niet snel gebeuren, hihi! En gelukkig maar! :D

Ik ben nog steeds aan het dubben over zadels. Heb op t weekend een BM op Nour gehad. En djiez wat zit dat zalig zeg! :j Enige nadeel vind ik die vreselijk hoge knop. Ik vind het leuk om in de bossen wel eens een boomstammetje mee te pakken en ik ben bang dat ik dan gespiest wordt? Iemand ervaring hiermee? :\
Verder vind maar eens mooie. Ik ben op zoek naar flower tooling en square skirts, light oil... Zilverwerk kan ik er zelf opzetten.
Anderzijds vind ik mijn BC ook niet verkeerd... Iemand tips?