Haha, ja die juf! Puntjes op de i zetten en voorbereiding op t wedstrijd seizoen.
geshahquille
Geplaatst: 23-01-16 21:11
Leuk zoon drie luik Yildiz ja aan het einde word je steeds benieuwder wat er in zit in zoon mooie buik al had ik op het allerlaatste altijd alleen maar een soort van stres of alles goed zou gaan . Bij welke juf ga je ga je daar dan staan of krijg je les?/
Wat sneu Miranda voor Nikita heel veel beterschap dat is niet niks wat ze heeft.
Hoe is het gegaan met de woning kijken Tineke?
Wat balen van Ely hoe gaat het nu?
Kon de hele week weinig met de paarden alles was hard glad en ja ik ben ook niet op mijn best met dat koude weer. De padock was echt niet fijn voor had en glad maar ze toch elke dag maar even buiten gezet moet zeggen dat ze dat top deden heel voorzichtig en je zag echt dat ze elke dag een beetje beter uit de voeten konden. Gelukkig is alles nu weer voorbij wat een heerlijk weer vandaag mijn enegie level was meteen weer omhoog en de paardjes konden ook ja okee wel nat maar toch weer lekker uit de voeten buiten. Vandaag dibah gereden Sjaak en sil mochten hun eigen beweging geven en Noor gelongeerd ze waren alle vier super braaf. De pukkies mochten vandaag even wat langer op het erf scharrelen die morgen maar weer even mee nemen . Heb Sjaak een sport coupe van de week gegeven toen ik klaar was had ik eigenlijk spijt vind het echt niet bij hem passen. Ik hoop dat ze echt weer snel aan groeien .
Zo'n sportcoupe zou ik mijn horsies niet snel aanmeten, maar gelukkig groeit dat wel terug bij he. Het is wel erg kort moet ik zeggen. Hier onder de paardenmensen houdt men ongeveer een handbreedte aan. Ik ben al rebels met de pure wildgroei
Huis was, tja... Voor mij perfect. Vriend was aanvankelijk vrij stellig met een nee, omwille van de locatie. Maar inmiddels is hij ook realistisch dat we iets vergelijkbaars niet snel hier zullen vinden. Dus het is niet afgeschoten. We gaan wat doorvragen.
Ik ben nooit van de lange manen behalve bij Arabieren
Dus misschien gaat het huis toch wel door? Wij krijgen maandag weer kijkers voor ons huis
YildizArabs
Geplaatst: 24-01-16 17:09
Ik vind t gruwelijk kort maar toch echt wel wat hebben Gelske! Beetje hunterachtig en z'n hals komt er maar mooi mee uit! En jij hebt t maar gedurfd. En ik begin nu toch wel heul hard te twijfelen. Zahra heeft afgelopen zomer ook in 1 dag d'r dikke gave bos verpest... Ze had al best lange lokken en al helemaal een prachtige lange voorpluk. Dus nu echt vreselijk (ergste nog die voorpluk) dus twijfel heel hard om de schaar er in te zetten want nu zit t schots en scheef en blegh...
Jee wat spannend huizenjacht en huizenverkoop! Ben benieuwd! Succes maandag! Komt er dan n makelaar Marlijn of doen jullie t zelf?
Hoe gaat het met Ely?
En Miran hoe is t met de zieke?
Roma, bij jou ook alles nu onder controle qua hoesten?
Katja, nog Il nieuws? En de meidjes?
Eline, hoe gaat het bij jullie?
Bren? Hoe gaat t met jouw kanjers? Gaat je hengstje dit jaar naar de HK?
Joyce? Al getraind/gereden met Lazio? Wat is zijn roepnaam trouwens?
Trainer is Irene S meets Gelske van Kings Crossing. Leer heel van haar en paardjes heb ik samen met haar zadel en ruitermak gemaakt. Ik wil echt heul graag gaan starten met Nour en zitten al boel knopjes op maar om m echt wedstrijd klaar te krijgen lukt me niet alleen. Dus plan is maandje bootcamp voor hem intern en ik ook en daarna zal zij hem eerste wedstrijden/shows gaan uitbrengen. Ben benieuwd.
In de tussentijd Tie wel zelf aan t voorbereiden op de K2. Vandaag mooie rit gemaakt met mijn trainingsmaat. Volgens mij ook stuk behoorlijk illegaal gereden maar goed t was toffe rit haha!
T ventje had vrijaf en had zowiezo geen oog voor t baasje, veel te druk met zijn nieuwe vriendje!
geshahquille
Geplaatst: 24-01-16 20:10
Ja voor jouw is het natuurlijk super kort Yildiz jouw paarden hebben echt mooie lange manen . Het zag er gewoon echt niet uit door het schuren en het is iets korter geworden doordat ie niet echt mee werkte Sjaak haat echt het geluid van de schaar . Of je je kleine dame moet knippen durf ik niet te zeggen zij heeft zoon mooie bos. ik had donderdag echt spijt maar nu een paar dagen later terug kijkend naar de voor foto,s is het toch beter. wat had je weer een fijne rit weer viel tegen he met gisteren en Nour zo gezellig vind het echt leuk voor hem dat hij een speel vriendje heeft dat heeft elk paard gewoon nodig. Ik weet verder niet wie Irene is wel leuk in training en dan weer op wedstrijd mis het ook nog steeds.
ik mis ook een boel mensen kom op hoor klets gezellig mee .
Vandaag eerst met de pukkies naar de bak geweest en even lekker laten rennen. Daarna een rondje dorp met ze gelopen over enge bruggetjes en door de straten ze waren weer super braaf. Valt echt op als ik Jhadorah samen met een ander paard dus in men eentje met twee paarden loop ze echt lastig is maar als je alleen haar vast hebt is ze super braaf. Dus nu maar een tijdje alleen met haar op stap als we met zijn tweetjes zijn ik hoop dat het kwartje dan straks ook valt als ik alleen met haar en een ander paard op stap ga. Eindelijk weer eens op Noor gezeten Erwin ging mee met onze altijd brave Sil ik vond het na zoon tijd toch best wel weer spanend om op te stappen. Belachelijk natuurlijk want onze mooie dame was weer super braaf en dan voel ik me altijd weer een beetje stom .
Haha sorry, het is hier zo ongelooflijk hectisch met werk en uni en stage... ik lees wel mee maar veel posten is nog een beetje een uitdaging
Nog update over de osteo van vorige week: Mish d'r eerste rib en atlas zaten vast, plus hier en daar wat kleine dingetjes in de rug, maar niks groots ofzo daar. Allemaal weer goed nu dus.
En voor het eerst langer dan een split second op Mish gehangen
Leuk dat Nour en Tie zo goed gaan, Yildiz wat kun jij toch heerlijk rijden daar.
Marlijn, spannend met die kijkers!
Gelske, poeh, jij hebt die manen gekortwiekt zeg! zou ik niet durven hoor! Leuk dat je op Noor geklommen bent is niet gek hoor dat je dat spannend vindt, snap ik wel. Tof dat ze zo braaf is dan
Dames, ik ga proberen morgen bij te lezen en te posten! Sorry voor de afwezigheid Ik probeer altijd elk weekend bij te lezen/posten, maar dat lukt niet altijd. Voor degene die benieuwd zijn naar Aziza, in haar topic post ik de meeste updates de laatste tijd.
YMJArabians
Geplaatst: 25-01-16 00:42
Ik lees je topic van de drachtige dames ook mee Roma. Ben heel benieuwd, duimen voor weer twee gezonde veulentjes!
Bijzonder is dat hé Eline, dat Mish zo op haar opa lijkt! Hij vererft wel heel duidelijk! En weer een stapje verder in haar opleiding, leuk!!!
Ik vind deze shoot wederom heel erg geslaagd Yildiz. Mooie sfeerplaatjes!! Enne, leuke selfie Sha Lazio heet in de wandelgangen Laas(je), haha! Tenzij hij even 'toegesproken' moet worden, dan krijgt hij zijn volledige naam om de oren
Het is over een tijdje wel de bedoeling dat Lazio onder het westernzadel gaat, Annika! Ik wil binnenkort even mijn zadel gaan passen Hoe gaat het met El?
Spannend met de woning Tieneke! Hoe gaat het met beide heren?
Wat jammer dat het niet gelukt is Marlijn. Nu maar oefenen, oefenen, oefenen!
Heee Miranda Beterschap voor Nikita! Dan is ze behoorlijk ziek geweest zeg, jeetje!
Het is wel even wennen, zo'n sportcoupe, maar het misstaat hem niet, Gelske!
Druk aan het rondkijken las ik, Rosequartz. Maar nog geen paard gevonden waar je de spreekwoordelijke 'klik' mee hebt, gezien de bezoekjes die nog in de planning staan? Mijn eerste paard (Yusraa) heb ik gekocht als 17jarige. De tweede die erbij kwam was Munir, die ik vanaf dag 1 ken, maar echt van mij werd bij ongeveer een maand oud. Derde paard was mijn zelfgefokte veulentje Azi (Dochter Yusraa) en het vierde paard was weer een twintiger (Lazio)
Ehh, over het hoofdstel, ik ben blond geweest. Die zogenaamde 'scheurtjes' zijn de uiteinden van het materiaal Maar wel midden op het bakstuk, daarom keek ik er nogal vreemd tegenaan toen ik hem ging verstellen. Het klopt dat hij op de foto vrij hoog zit. De ring waar je de bithangers aanklikt zit halverwege het bakstuk, dus als je de neusriem lager zet, zakt het bit ook naar beneden, en aangezien Lazio zo'n ontzettend kort hoofd heeft, is dat een behoorlijk gedoe geweest om het passend te maken. De bithangers korter maken heeft heel veel knipwerk, gebroken nagels, zere vingers en gevloek gekost (Hé Marion? ). Maar goed, inmiddels hangt het zoals het hoort, haha!
Hier is het verder rustig. Vandaag weer getraind, wat heel mooi ging Heerlijk paard om mee te werken. Azi verkleurd nu erg snel. Rond haar oren, neusbrug en plekjes waar ze wat had geschuurd komt er wit haar terug
_rosequartz
Geplaatst: 25-01-16 09:08
Goedemorgen iedereen! Wat kort Gelske! Ik vind het wel heel sportief En inderdaad zijn hals komt er erg mooi van uit! En wat netjes dat je paardjes al overal heen mee lopen. Dat scheelt straks vast ontzettend met de buitenritten.
Een woning kopen is ontzettend spannend! Jeetje! Ik hoop dat je het perfecte huisje vindt!
Poeh dat is inderdaad ontzettend druk Aleenah! Hoe reageerde hij erop toen je ging hangen?
En wat leuk met Nour op boootcamp! Komt vast helemaal goed! Maak je foto's? Dan kunnen we meegenieten.
Ik heb zelf heel goed nieuws! In Berlijn geweest gisteren, en de laatste paardjes gezien die ik wilde zien.
Ik had een hele goede klik met het paardje van Esther, Bonjoy, Nailah. Alleen die had een paar puntjes die fok technisch gezien niet het meest makkelijk zijn om mee te starten. Ik maak vrij makkelijk een klik, dus ik ging bij andere paardjes kijken met het idee van, misschien komt er nog een andere klik.. Maar stiekem was ik toch al wel heel erg gek op haar en na gisteren dan ook de knoop door gehakt..
Nailah wordt mijn paardje!
(Ze moet alleen nog gekeurd worden, maar neem aan dat dat goed komt.)
Rosequartz, van harte gefeliciteerd, wat een ongelooflijk gaaf ding, ben benieuwd hoe jullie het saampjes gaan hebben
Wat Mish betreft, die vond het allemaal niet zo boeiend Vanaf de ene kant had ze wat meer moeite haar evenwicht te houden, dat wel, dus deed ze af en toe een stappie opzij, maar verder superbraaf In de loop van de komende maanden dus af en toe maar een keertje oefenen, dan is dat ook weer heel normaal tegen de tijd dat we serieus er een keertje op willen klimmen
Sirarvi
Geplaatst: 25-01-16 11:57
Oei..ik ben niet zo goed in het bijhouden van onze belevenissen Heb ook zoveel te doen op een dag, heb gewoon geen tijd voor computers en bijlezen!
Met Fardani gaat het goed! Na 1 week ben ik het samen zetten op gaan bouwen en dat ging prima. Nu staat hij alweer een kleine twee weken samen met de anderen. Hij wordt goed geaccepteerd al is hij af en toe zelf een etterbakje. Hij gedraagt zich in ieder geval niet als de laagste in de pikorde Dus af en toe moet hij wel een beetje rennen omdat vooral Salvadore het dan zat is.
@Yildiz prachtige omgeving om te rijden (jaloers!!) @Tineke Succes met huizenjacht. @Gelske dat korte kapsel vind ik best stoer staan, maar lange manen is inderdaad toch beter! @Rosequartz Knappe merrie, hopelijk uit de keuring geen bijzonderheden!
Set_Elkol
Geplaatst: 25-01-16 15:36
Zal later deze week bijlezen, de gene waar ik met heel mijn hart in geloofde heeft me weer keihard laten vallen dus ik probeer weer (opnieuw) op te krabbelen van een relatie breuk.
Ach Katja, wat ontzettend naar! Wat een zak, om je nogmaals zo te laten vallen! Had je wel nog je eigen huisje? Heel veel sterkte iig (weer) in deze moeilijke tijd
Lees rest nog bij. Jee Katja, wat n dickhead! Echt zo naar en klote en... Blegh, verdien je gewoon niet. Dikke knuf❤️
YildizArabs
Geplaatst: 25-01-16 21:46
Top Gelske dat t zo goed ging op Noor. En beetje spanning lijkt me alleen maar gezond! Nou idd Zahra hád n mooie bos, nu dus echt heul verschrikkelijk met al die happen enzo eruit. Dus ik denk echt dat de schaar er in gaat... Leuk te lezen dat Jhadora alleen zo fijn is. Ik vind Zahra op moment echt n grote Tie sticker! Verschrikkelijk zeg! Helemaal hysterisch als mama weg gaat. Als moeders in de buurt is dan is ze oh zo lief, attent etc. Voor nu vind ik t ok maar over half jaar gaat mevrouw echt echt aan de bak met wat grondwerk.
Eline, wat goed te horen dat osteo meeviel en Mish goed op weg is een grote mensenpaard te worden! Keep up the good work!
Ha Laas! Had t al gehoopt hihi! Cool dat ie t zo goed doet. Heel benieuwd hoe die t onder het westernzadel gaat doen. Ga je dan ook DAWRA starten? Foto Asi?!! Oh en was dat n Marylot hoofdstel? Ik heb namelijk die beugels en beugelriemen en van die laatste baal ik! Nog maar half jaar oud en niet intensief gebruikt (vind ik dan) en nu al het kunststof al door op m'n favostand!!! Ligt t aan mij, ik verwacht meer, ze zijn best aan de prijs....
Ooooh Roma, ik ga gauw kijken in je topic! Mag best control copy paste hoor!
Proficiat met je nieuwe paardje! Ja soms weet je t gewoon he, die klik! Ze heeft n mooie pedigree hoor. Ben wel benieuwd wat de moeilijk fok start was? Hopelijk is ze wel clear op Scid, CA en LFS?
Yvonne, goed te horen dat Fardani het zo top doet! En hier ook druk maar vind toch altijd wel minuutje wat te posten.
Vandaag Nour lekker gespeeld hele dag met z'n nieuwbakken vriend. Ze eten uit dezelfde bak met kuil en hebben samen de grootste lol. Verder druk, naast m'n werk , met alles te regelen voor het nieuwe dekseizoen. Nour krijgt t weer druk en nu ook wat merries voor m die intern gaan komen en gelukt goede en heldere afspraken te maken. Ook de resultaten EVA en CEM binnen en is weer allemaal ok gescreend. Ook dekstation weer in kannen en kruiken dus ja, klaar voor t seizoen! Lets make some awesome babies!
Al_Zawraa
Geplaatst: 25-01-16 22:05
Spannend Tiene! Heel mooi huis!
De hengst die ik op het oog had, gaat hem waarschijnlijk sowieso voor dit jaar niet worden, misschien volgend jaar, maar ik heb gehoord dat hij net als zijn broer(s) ook niet zulk goed sperma zou hebben. Dus mocht hij volgend jaar interessant genoeg zijn, wil ik dat eerst weten. Ik heb voor nu een heel gaaf aanbod gekregen om een veulen in co-ownership te fokken, en ik ben er nog niet helemaal over uit, maar grote kans dat ik dat dit jaar ga doen.
Marlijn, wat fijn dat de hoefsmid toch geweest is! Alleen jammer dat Shym het er niet zo mee eens was.. Nu maar flink zelf oefenen, en hopelijk kan je mensen vinden die je willen assisteren. Hoe is het afgelopen met de kijkers voor jullie huis?
Hahaha Yildiz, die foto Je verveelde je echt hè, tijdens zo'n stapritje? Moet zeggen dat ik het ook niet kan, echt een heel rondje stappen, dan ben ik ook altijd snel weer thuis. Oh bah, bijna-ongelukken zijn echt doodeng, vooral met een vrachtwagen! Kan me voorstellen dat jullie daar allebei een klein trauma aan overgehouden hebben. Leuk die foto's van Jazzy, Nyhla en Nour bij elkaar, en toch vind ik Nyhla (iig op die foto) het meest op Dakaree lijken Op bootcamp met Nour, daar gaan jullie vast veel van leren! En dan lekker starten! Hij heeft het volgens mij super gezellig met zijn vriendjes! Ook alweer flink met het nieuwe dekseizoen bezig zie ik, dat lijkt me toch ook wel gaaf hoor aan een hengst hebben, dan heb je veel meer veulentjes waar je naar uit kan kijken Fijn dat de EVA en CEM resultaten weer goed waren.
Miranda, beterschap en sterkte voor Nikita, dat is pittig zeg, Pfeiffer en longontsteking tegelijk!
Rosequartz, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik had al zo'n vermoeden dat het Nailah zou gaan worden Nu maar hopen dat ze goedgekeurd wordt, maar dat zal vast wel.
Gelske! Wat heb je nu met Sjaak gedaan Zijn hals komt wel mooi uit zo, maar nee, doe mij maar lange manen Ik kan me voorstellen dat je niet kan wachten totdat het weer aangegroeid is! Lekker met de pukkies op stap geweest, rondje dorp, daar leren ze vast veel van! En Jhadorah is ook niet dom, die weet gewoon dat je minder te vertellen hebt als je er twee vast heb, zo één heb ik er hier ook Ik hoop dat het aankomend weekend goed weer is, dan gaan mijn vriend en ik ook eens een rondje met Aleeyah en Amir, nu kan dat mooi, aangezien er niet meer 1 alleen achterblijft nu. Fijn dat Noor zo braaf was, maar kan me toch je zenuwen wel voorstellen, ze kunnen soms ook ineens raar uit de hoek komen. Maar ik heb het idee dat dat vaak juist zo is als je het niet verwacht
Eline, sterkte met alle drukte en hectiek! En wat gaaf dat je op Mish gehangen hebt, was ze braaf?
Joyce, ik had je idd al gespot in mijn topic, leuk dat je mee leest Wat raar, dat bij je hoofdstel het einde van het materiaal in het midden van de bakstukken zit, kan me voorstellen dat je daar raar van op keek. Dat is normaal ook niet zo. Fijn dat het trainen zo fijn gaat!
Yvonne, ik vind het echt heerlijk om je verhalen over Fardani te lezen, zie het ook allemaal zo voor me Fardani die één van de andere gaat pesten en het dan keihard op een lopen zet
Voor de rest hier nog even een foto van Fardani en zijn nieuwe vrienden.
En dan even een update van hier. Het hoesten lijkt aardig onder controle. Bij Amir is het helemaal over, Aleeyah kucht alleen 's ochtends af en toe nog (maar krijgt nog wel steeds (deels) geweekt hooi), en Almaz kucht ook af en toe nog wat. Maar Almaz is ook een sufferd, want die gaat dan zo over de deur heen hangen met zijn hals, dat hij zijn luchtpijp dicht drukt, dus ja, dan is het niet zo gek als je moet hoesten
Aziza is het inmiddels zat, maar dan ook goed zat, echt sneu.. Ik heb niet het idee dat ik haar in het verleden zo mee gemaakt heb tijdens de dracht. Ik denk dat het misschien ook wel aan haar leeftijd ligt, dat het allemaal niet zo makkelijk meer gaat als eerder. En dan is ze natuurlijk ook weer zo ENORM, wat ook niet mee helpt. Ze zal wel blij zijn dat ze aankomend jaar sowieso niet gedekt zal worden, en misschien is dit zelfs wel haar laatste veulen.
Eergisteravond was het echt een heel apart gezicht, toen zag ik echt een voetje bewegen over de buikwand, van net voor de uier richting de plek waar de singel ligt zeg maar.
Arme, dikke merrie
En Mausi heb ik zaterdag voor het eerst met zadel gelongeerd, het met zadel gedeelte ging erg goed, alleen het longeergedeelte snapte ze zaterdag even niet. Waarschijnlijk wel doordat ze teveel op het zadel lette, en het longeren er (na het maar 1x eerder gedaan te hebben) natuurlijk nog niet echt inzit. Maar ze was wel heel braaf, 1x ineens even paniek, maar ze ontplofte nu niet zoals ze ooit eerder eens gedaan heeft, ze was netjes weer stil te zetten en toen ik haar toen kalmeerde was het ook zo weer goed.
En de nieuwe camera hangt ook, dus nu kan ik ze allemaal weer goed in de gaten houden, maar vooral Aziza. Die kon ik namelijk slecht zien nu ze in de andere stal stond. Ik kan beide camera's ook zo draaien dat ik Aleeyah en Amir kan zien.
YildizArabs
Geplaatst: 25-01-16 22:25
Oh wat jammer! Ik vond/vind t zo een gave hengst. Maar heel begrijpelijk dat je ingaat op voorstel. Super mooie kans toch met weinig risico! Aaaah Aziza.... Ze is echt Huge! En toch zo knap! Weet dat je er niet van bent, maar sinds die lezing ben ik helemaal om, zou ET niets zijn? Heeft ze niet meer die lasten maar jij wel de mooie babies!
Ik reageer van de week weer, maar kan alvast zeggen dat we voor een tweede bezichtiging gaan
Al_Zawraa
Geplaatst: 25-01-16 22:30
Yildiz, zoals je misschien nog wel weet van een paar jaar geleden, reist Aziza absoluut niet. Dus helaas is dat sowieso geen optie. Die gaat hier alleen nog weg als ze er zelf niets meer van merkt, en ik hoop dat dat nog lang duurt.
Ik hoop heel hard op een merrietje, dan kan die de lijn voortzetten en hoeft Aziza niet per se meer gedekt te worden. En misschien is Aziza na een jaar leeg, en wat meer rijden, wel in een betere conditie waardoor ze nog een keer een veulentje zou kunnen krijgen.
Het is ook zeker een gave hengst, vind hem nog steeds interessant, en hij is in 2017 ook nog beschikbaar, dus wie weet. De hengst die ik nu aangeboden heb gekregen vind ik ook erg gaaf, en het weinige risico komt dit jaar wel even goed uit, met al dat gedoe met het huis. Eerst maar eens zien hoe ik daar precies uit ga komen.
Spannend Tiene, een tweede bezichtiging!
YildizArabs
Geplaatst: 26-01-16 07:49
Ow ja idd, mijn lange termijn geheugen is nie zo best, excuses! Nu nóg harder duimen voor n merrietje! Tis je zo hard gegund!!!