[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:12

Fijn Nicky

:(:)

Afbeelding

<3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
super-selfie-horse

MrsDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:14

Bedankt !
Ik wil graag verder komen in de dressuur (dus als rijpony gebruiken).

Sterkte Nicky..
Jammer van je punten Joyce maar volgende keer beter !

MrsDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:15

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:56

Aah selfiepoown! :+:

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:56

Setje :(:)

Fijn dat het meeviel met Dayem :)

Je hebt verder geen ambities in fokkerij of show? Want dat maakt al een vrij belangrijk verschil inderdaad :)
En wat versta je onder ''verder''? Hebben we het dan over een degelijke Z-proef of heb je serieuze ambities?
Sowieso denk ik dat je al gauw bij de Russen belandt dan (al zijn Pools, Crabbet en Spaans ook heel fijne rijpaarden), die zijn wat degelijker en hebben meer beweging. Heel persoonlijk zou ik de Egyptenaren eerder laten schieten. Ben er zelf fan van maar over het algemeen staan ze niet bekend om hun goede body en beweging :+ (doodzonde overigens.. Ze zijn er wel, maar dan moet je alweer dieper in de buidel én goed zoeken...)
Wat wil je verder? Zwart is 1 ding maar wat wil je verder graag zien? Groot, breed? Of juist ranker en wat kleiner? Beleerd? Merrie, ruin? En wil je een fijn snoetje of is het geen probleem als het paard wat simpeler is in het hoofd?
Marieke fokt idd degelijke sportpaarden en heeft wat vaker zwarte, Victoria weet ook een goed adresje. Verder wordt het echt speuren denk ik. Al zag ik laatst wel een heel leuke zwarte te koop staan, zal je even pb-en... :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:07

Toen ik op zoek was naar een paard heb ik een aantal fokkers een mailtje gestuurd met waar ik naar op zoek was. Toen werd ik ook veel doorgestuurd en zelf benaderd door fokkers die nog wat hadden staan wat aan mijn wensen voldeed en die het toevallig via via via hoorden dat ik wat zocht. Zo ben ik ook aan Dayem gekomen. Het wereldje is zo klein!

Vanmorgen zitles gehad op het paard van een stalgenootje (grote KWPN, omg, wat is dat wennen :+ ). Was erg leuk en leerzaam om zo bewust met m'n eigen lichaam bezig te zijn. Mijn zit is drama dus wil er graag aan werken. Volgende week ff proberen een ander paard te charteren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:20

We hebben hele goede fokkers in Nederland. Waar we terecht kunnen voor adviezen ect. Waar ik meer op doel de mensen die er een slaatje uit slaan. En het niet zo goed bedoelen met de mede mens. En enkel geld in alles zien. Die zitten er ook tussen. Als je als koper daar beland en koopt een kat in de zak. Terwijl je dit leed bespaard had kunnen zijn door naar een betrouwbaar adres te gaan. Dat zijn in mijn ogen de goede fokkers. Die alles wat ze doen met passie en plezier doen. Je graag adviezen meegeven. Waar je ten alle tijden terecht kan.

Marieken heeft ook parels staan. Van hele mooi bloedlijnen die het in de sport goed doen. Ik heb een pure zwarte egyptenaar tekoop staan in de usa maar die is ver boven budget :') dream mare <3

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:28

Maar als leek in het wereldje is het soms moeilijk te bepalen welke personen eerlijk zijn en welke niet...

Djuun hebben we particulier gekocht, we zijn in totaal bij 3 particulieren en een grote stoeterij wezen kijken. Wel verstand van paarden en wetend wat belangrijk is bij het kopen van een paard, maar verder niet bekend in het AV wereldje.
Djuun is uitgebreid gekeurd, iets wat ik zelf belangrijk vind bij een aankoop, hoewel het zeker niet altijd een garantie is :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:30

Maar ws scheelt het ook dat wij een echt gebruikers paard zochten en geen showpaard, daar heb ik nog altijd geen kaas van gegeten :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:16

Arme Set, je ziet dat ze er zo genoeg van heeft :(:)
Blue is weer zo cool 8-)

MrsDaisy, welkom! Als je de dressuur in wilt, zou ik zeker niet op kleur gaan selecteren. Sowieso eigenlijk niet. Het is natuurlijk te begrijpen dat je een leuk kleurtje wel graag wilt, maar het gebruiksdoel is idd belangrijker. Ik denk dat je idd meer een de Russisch-Poolse kant moet gaan zoeken.
Wat betreft betrouwbare mensen: ik heb geluk gehad dat ik mijn twee mannetjes bij Nadine heb gekocht, dat ging van een leien dakje. Maar het oorspronkelijk plan was een andere Arabier en als ik die gekocht had, zat ik nu met de gebakken peren omdat die nog helemaal niet in orde is. Dat paard is inmiddels verkocht, ik hoop aan iemand die wist wat hem/haar te wachten stond...

Nicky, grappig is dat als je plots op zo'n ander type paard zit he :+ Ik heb vroeger niks anders gereden dan BWP-/KWPN-types, maar nu kan ik dat absoluut niet meer. Ben het ponyritme van een Arabier gewoon :+

Verder een goede avond allemaal :D
Afbeelding

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:28

Hai!

Joyce, jammer maar volgende keer beter! :j

Nicky, fijn dat het gelukkig meeviel.

Met Ludo gaat het gelukkig weer beter. Vanochtend werd ik weer gebeld, had nog even een hartverzakking want zonder tegen bericht mocht ik hem ophalen dus ik had slecht nieuws verwacht. Gelukkig belde ze alleen met een update. Hij heeft vanmorgen weer wat hooi gegeten, dat ging goed. Longen klinken prima. Morgen mag hij weer naar huis. Wordt helaas pas einde van de dag i.v.m werk. Mijn knappe kerel pakt iedereen in daar met zijn charmes. Ze vinden hem geweldig

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:18

Fijn dat Ludo weer beter gaat! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:18

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:52

Ik heb in de wei sint-jacobskruid ontdekt :/ Handmatig verwijderd met wortel en al, dus ik hoop dat het goed weg blijft...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:49

Tieneke in de wei is het niet heel erg, tenzij je een JKK eter hebt. Van nature eten ze het immers niet maar hebben ze ooit in grotere hoeveelheden JKK via hooi binnen gekregen zullen ze het wel opzoeken.

Dan nog iets over het zwarte paarden geval. Heterozygoot zwarten zijn ook daadwerkelijk zwart en zullen op een andere zwarte in heel veel gevallen ook een zwarte geven.
De enige manier om te weten of je paard homo of hetero is, is een kleurtest. Dit gebeurd middels een zelfde DNA monster als de CA testen. Hiervan krijg je ook schriftelijk bewijs van de uitslag. Koop je een zwarte en beweren ze dat hij dus homozygoot is en er zit gene papier bij, kunnen ze dat ook niet bewijzen. Krijg je er het papier bij en blijkt het anders te zijn is het een eenvoudig gevalletje van rechtszaak gezien er dan ergens papieren vervalst zijn.

Met vreugde kan ik wel mededelen dat onze Zaraar papa wordt volgend jaar :) 3 weken geleden heeft hij een dravermerrie van een vriendin gedekt, en met succes :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:55

je bedoelt juist homozygoot lisa? in je eerste zin.

leuk van Zaraar :j

en inderdaad, JKK eten ze meestal niet. Alleen met maaien even uitkijken.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:59

nee ik bedoel heterozygoot. Die zijn immers gewoon zwart aan de buitenkant dragen enkel het vosgen waardoor er op andere kleuren twee opties zijn en het verder van de moeder afhangt. Een heterozygoot zwarte zal in veel gevallen ook zwart geven op een zwarte. Echter is de kans er ook dat daar een vos uit kan komen. Zo gebeurd het weleens dat er een rooie fries geboren wordt terwijl er bij friezen volgens mij niet heel druk getest wordt op homo en heterozygoot.

Zet je een homozygoot zwarte op een heterozygoot zwarte zal dat in vrijwel alle gevallen zwart geven, twee homo's geven gegarandeerd zwart.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:00

Meestal eten ze het idd niet, maar ik heb het gevonden doordat ik geel zag in de mest van Fin en ben gaan zoeken... :(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:02

Kunnen ook andere bloemetjes zijn?

Hier lag ook mest met complete hele gele bloemetjes, maar waren anderen voor zover ik zag.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:03

Dat kan, maar ik heb sowieso JKK ook gevonden. Of het dus dat was in de mest weet ik niet zeker, kon idd ook iets gelijkend zijn. Hoop dat het dat niet is, zie aan hem ook niets bijzonders...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:08

Ik zat me net af te vragen zelfs hoe het kon dat er hele gele bloemetjes aan de mest zaten. Gaan die niet stuk in de darm?

Wij hebben een invasie van een ander bloemetje, zal eens een foto zoeken.

Maar JKK blijft vervelend, uitsteken is erg veel werk maar werkt wel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:12

Ik denk dat ze idd niet verteren. Gelukkig stond er niet veel in de wei en kon ik het met wortel en al uittrekken, maar die bladeren tegen de grond zijn wel erg moeilijk te zien zo...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:14

Oh het is volgens mij akkerkool wat wij hier hebben. Hele veld vol!

Dan hoop ik ook niet dat het hier JKK is in de mest, Set heeft het nooit gegeten maar Blue is nog een jonge sufferd. Zal de wei weer eens doorlopen maar denk het haast niet. :) Ja het is moeilijk met uitsteken om de hele kleintjes zonder bloei ook te vinden.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:15

Ik voel aan m'n water dat het deze week komt Kat :))

JKK is vervelend! Pas wel op want het is ook voor mensen giftig.

Ik heb de rekening van Utrecht binnen, valt me alles mee. €740 voor:
- klinische onderzoeken
- scopie digestiestelsel
- scopie respiratiestelsel
- buigproeven
- op één plek 2x inspuiten
- 4 röntgenfoto's
- speciaal beslag
- bloed afnemen
- uitgebreid bloedonderzoek
- verdoving
- darmverslapper
- stalgebruik
- zeer vriendelijke artsen die alle tijd nemen voor het beantwoorden van je vragen.

Ben gelukkig verzekerd :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:16

Stond dat laatste ook op je rekening Nicky? :P

Wij gaan altijd naar de Bosdreef, maar volgens mij is België wel iets goedkoper :$