Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nenaavdw

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:45

oehhhh knappe foto!!

Zig is net 7. Hij is van 05-05-2007
Maar ik heb hem zelf pas vanaf begin september 2012 en toen was hij nog groen wat rijden betreft.
Zelf ben ik voorzichtig met een zadel begonnen in oktober van 2012 door een paar dagen in de week kleine stukjes te stappen.
We gingen een best strenge winter in, waardoor hij toen weer veel stil heeft gestaan omdat de bak zichzelf omtoverde naar een ijsbaan/survival bende. Eind mei 2013 ben ik overgestapt naar een andere stal en was toen van plan alles op te gaan pakken en goed te gaan beginnen met rijden. Helaas was na al het longeren en het kleine beetje wat we reden mijn zadel te smal geworden dus hebben we weer 3,5 maanden niks kunnen doen omdat ik geen zadel had. Vorig jaar augustus/ september ben ik dus pas eigenlijk echt aan de slag gegaan met hem waarvan nu al 2 maanden bij Krista.
Eigenlijk is meneer dus in totaal misschien net anderhalf jaar onder het zadel bezig geweest en is het wat rijden betreft gewoon nog een puppy. Hoewel hij zichzelf eigenlijk een hele hengst vind haha

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:53

Canisia, wat een vreselijke situatie voor jullie merrie. Hoop dat er snel meer duidelijkheid komt en jullie een goede beslissing voor haar kunnen nemen.

Marije, mooie foto's van de wedstrijd (dat is op zich al een goede reden om te starten, hihi)! En ook zonder zadel.
Laatst heb ik ook weer eens zonder zadel in de bak gereden maar ik vond Alter's schoft iets te prominent aanwezig :o ;) Beter met zadel! :')

Bjutifoel picture van Nour!!! En Yil is Tie weer lekker aan het oppakken! Ik ben ook lekker aan het oefenen. Gister les gehad van Alice en aanstaande dinsdag weer. Er vallen wat kwartjes dus fijn om dan even door te pakken.
Dit was het laatste minuutje van de les:
http://youtu.be/0mSsWtxuizk

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:07

leuk stukje film Bella!

Zojuist de paulette dag bevestigd. We hebben inmiddels sowieso genoeg deelnemers om het door te laten gaan. :D
Zo zin in! Maar we moeten nog even geduld hebben. hihi
Maar meer deelnemers is nog steeds meer dan welkom hoor, heb nog steeds plek vrij! ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:11

Lekker stukje, maar filmpje is bij mij helaas wat vlekkerig, dus kan het niet heel goed zien. Ik heb vandaag ook weer les gehad, ging fijn maar rechtergalop blijft een moeilijk punt. Stug verder oefenen dus!

Kijk goed bezig Jes!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:18

Leuk dat je die les organiseert Jessica!

Ja, filmpje is niet zo'n goede kwaliteit. Stoffige rijbak helpt ook niet. :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:12

Gaaf stukje film. Wij moeten eigenlijk ook eens naar Alice voor privé les. M.n. Voor de nodige tips voor showmsnship at halter. Starlet en cyann gaan elkaar ook steeds beter begrijpen, je ziet t vertrouwen in elkaar groeien en de miscommunicaties afnemen. Zo mooi om te zien. Beide zijn ook Super slimme leerlingen en het puppy achtige is er bij beide nu af . Geweldig hoe ze samen groeien en genieten.

canisia vreselijk .....hopelijk gauw duidelijkheid want onzekerheid is zo NIET leuk.
zo naar ook. Heel veel sterkte hiermee.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 22:57

Leuk filmpje! +:)+

Tja Nance, daar willen we natuurlijk wel beeldmateriaal van!
Komen jullie nog n dachie naar T weekend?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:50

Leuk dat Starlet en Cyann steeds fijner samen gaan!

Ik heb al een tijdje deze showblouse op het oog (gecombineerd met zwart): http://m.ebay.com/itm/181442598256?nav=SEARCH
Maar vind het eigenlijk nog een beetje vroeg om een showblouse aan te schaffen en heb geen flauw idee aan wat voor prijs ik moet denken in euro's, met verzenden en invoerrechten? :o?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:43

vandaag White Socks geweest. Double judged....ff knippen en plakken vanuit facebook:

Our youngest team did it again. Met oefenen hebben we ons thuis gefocust op waar er geplust kan worden, maar dat het zoooooo goed zou gaan! Komen ze gewoon ff met een In Hand Trail score van 141 de bak uit!!! Wauwie wat een talentvol team vormen ze toch!!! *\o/* Score 71.5 bij de ene jury en score 69.5 bij de andere! Slechts 1 balkje licht aangetikt en verder geplust op 5 vd 6 hindernissen!! Missie ruimschoots volbracht! Zoooooo ontzettend knap! En wat voel ik me trots als mama die grondwerk zooooo enorm belangrijk vind! Whoop whoop. *\%/*

Helaas begonnen we de dag niet zo slim. :o Een stukje stap vergeten in het Showmanship at Halter pattern kostte een DQ. Oeps daar had ik niet erg in gehad tijdens het oefenen met dit team en Cyann had er dan ook niet echt erg in. Pattern niet op papier maar alleen op je mobiele phone is toch iets minder duidelijk....shame on me! 8)7 Op zich gingen ze vrij netjes, dus n tevreden Cyann. Alleen van het niet stil willen staan tijdens de line up met het heen en weer gewiebel van Scarlet, vond ze dan niet zo super geslaagd, -:(- maar ja....die vreemde paarden ook, scarlet vindt ze nou eenmaal niet allemaal te vertrouwen >;) . Logisch, dit moet ze nog leren. En helemaal blind vertrouwen op Cyann doet ze nog niet, maar das een kwestie van tijd.

De trail: Scarlet was als laatste dus het geduld in de line up was weer een uitdaging op zich, maar oefening baart kunst. Ze stond behoorlijk goed stil. -:)
Vierkant: 360 graden draai en eruit draven met 2 drafbalken, top gedaan beide juryleden geplust dus +1. Brug: +1/2. Backup tussen 2 balken: goed 0. Linker galop en hek: Bij de ene jury -1 en bij de andere -9 en dat laatste vond ik beter beoordeeld. -3 wegens terugvallen in draf (Scarlet sprong rechts aan en stukje draf) en -5 wegens lichte kick naar spoor en -1 omdat de galop niet zo netjes ging. Cyann zette haar uiteindelijk wel in de linker galop. Die galop is nog een dingetje := . Hek: vlekkeloos. Toen rechtergalop met 2 balken. Thuis als volgt geoefend "ga maar net voor de balken in galop zodat je zeker weet dat je goed uitkomt met de tussensprong en neem die tijd na die linker bocht om haar goed in te stellen voor de rechtergalop." Dus zo gezegd, zo gedaan. Daar ging Cyann, whoop rechtergalop. Scarlet vindt galop nog lastig en wil geen balk raken, met als gevolg dat ze die twee balken nam alsof ze op 50 cm hoog waren met de bijbehorende noodgang. Niet veel anders als dat het thuis ging. Daarna trok Cyann aan de noodrem, nee niet netjes maar ja ze moest stoppen (ivm zijwaarts balk). En om nou de jury, die er recht voor zat, op te laten springen omdat je erop af dendert, wil je al helemaal niet op je geweten hebben :D . De zijwaarts ging weer vlekkeloos. Einde Trail. Missie volbracht. +:)+

Helaas vloog ze zo snel in de rechtergalop over die balken, dat het de jury nog geeneens was opgevallen dat ze in galop zat! Nou ja zeg, das ook gek? :? Alhoewel.. 1 x knipperen en ja dan mis je dat. :Y) Het werd als draf bestempeld en dus nul score en verdien je geen plaatsing. Das dan vette pech, maar mocht de pret uiteindelijk niet drukken. Reaktie Cyann: "Geen plaatsing nou en! Vond wel dat ze het goed deed! En in galop over de balken!" Dus Cyann kwam trots de bak uit. Nou idd super gedaan, rust ingebouwd in het trail parcours "check", plussen daar waar het kan "check" en langer stilstaan waar mogelijk, ff uitademen "check" en iets meer verzameling bij m.n. de overgangen "check", dat was het doel. Dat was gelukt en ondanks die speedy galop, was Scarlet weer bij de les in de zijwaarts.
Nadien nog ff de foto's bekeken van de wedstrijdfotograaf en ja daar was ook het bewijs vastgelegd...een rechter vlieggalop over de balken (LOL). Geen schoonheidsplaatje, maar wel real action!! Cyann vond ie foto zo geweldig dat we die uiteraard hebben besteld. Zie hieronder. De ervarings kilometers zitten er weer op voor dit weekend Het was weer super gezellig, weer heerlijk gebept met de nodige bekende en onbekende. Altijd gezellig bij de westernwedstrijden.

Afbeelding

Afbeelding

@ Yildiz...nope volgende week staat keuken slopen in de planning.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:32

Woehoooeeee wat een scores weer zeg! de vlieggalop is wel cooool {:}

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:50

Coole foto's! Goed gedaan! (Ben benieuwd of ik mijn dochter ooit ook zo gek krijg := )
En was Scarlet nou een quarab of een volle arabier?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:17

Quarab van june. Die heel goed der vette motor weet te benutten haha.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:32

Hier even de update over Shamit na ons bezoekje aan de Bosdreef kliniek, dan heb jullie maar gelijk het hele verhaal.

Ten eerste gaf de arts, na het zien van haar bloedonderzoek direct aan dat ze inderdaad cushing heeft. We zijn in totaal 4u bezig geweest op de kliniek! We hebben eerst het hele verhaal van a tot z kunnen doen en daarna alle onderzoeken. Het eerste onderzoek was een endoscopie om haar luchtpijp, slokdarm en maag te checken welke er allemaal super uitzagen. Geen maagzweren dus! Toen een echo van beide kanten van haar romp, ook daar kwamen geen vreemde dingen naar boven. Alleen de rechterkant van de darmwand van haar dikke darm is iets verdikt/geirriteerd. Daar hebben we nu een kuur cytotec voor gekregen, moeten we een poosje psylium zaad en maisolie voeren en een 2 maanden geen lang stengelig ruw hooi voeren maar dit vervangen voor licht en makkelijk verteerbaar zacht ruwvoer. Daarna hebben we ook een rectaal onderzoek laten doen, om haar eierstokken en baarmoeder te checken. Hier kwam ook niks raars uit. Er is nog wel extra bloed afgenomen omdat de DA daar nog een extra spierwaarde getest wilde hebben en ook bloed om haar hormonen verhouding te bekijken ivm haar heftige hengstigheid. Al met al zijn we nog niet heel veel wijzer, maar hebben we wel veel dingen kunnen uitsluiten. Het komt er op neer dat al haar klachten, het niet goed op gewicht komen, het zo makkelijk jojo-en in gewicht, het slecht in bespiering komen, het zo heftig hengstig zijn en het niet gaan liggend slapen kunnen óf veroorzaakt worden door het uit balans zijn door de cushing (waarvan we verwachten dat het de oorzaak is van de lichamelijke klachten, maar waarvan we twijfelen of het ook de oorzaak van het slaap probleem is) óf het zit tussen haar oren en is dus psychologisch (waarvan we zelf denken dat de kans erg groot is dat dit het geval is met het niet liggend willen gaan slapen). Naast de dingen voor de verdikte darmwand hebben we nu dus ook de medicatie voor de cushing mee gekregen. Voor onszelf hebben we nu een soort van deadline gesteld van max 3 maanden. Waarin ze met een duidelijke stijgende lijn moet gaan verbeteren, niet alleen lichamelijk maar ook met het slapen. Gebeurt dat laatste niet dan houd het gewoon op. Het is niet paardwaardig om haar dan hier te houden terwijl ze elke nacht op de grond stort. En al is ze dan lichamelijk echt goed bijgetrokken, het komt er dan gewoon op neer dat ze het psychologisch niet op een rijtje krijgt. De DA heeft nog wel een aantal dingen meegeven om naar te kijken qua medicatie op psychologisch gebied, maar dan heb je het dus over medicijnen met veel lelijke bijwerkingen, zoals bijvoorbeeld Prozac. De DA drong er ook echt op aan dat we ons daar eerst zelf goed in moesten gaan verdiepen welke soorten er voor zijn en wat de bijwerkingen allemaal kunnen zijn en of je dat wel wilt. Maar voor onszelf hebben we daar al een besluit over gemaakt. Want we gaan echt noway een kasplantje van haar maken! Als er iemand is die psychologisch nog iets voor haar kan betekenen dan is dat onze natuurgeneeskundige Monique Baan. Dus zij krijgt ook die 3 maanden en anders is het gewoon klaar.. We hopen nu gewoon dat zodra haar lichamelijke dingen bijtrekken door het indammen van de cushing ze ook psychologisch beter in haar vel komt te zitten en dus weer liggend gaat slapen. Maja, hoe groot die kans is, geen idee?!

Eergisteren een stukje met haar gaan stappen en ze was echt niks meer waard, ze schuifelde vooruit, terwijl normaal gesproken buiten lopen haar erg laat opleven. Gister oogde ze wel weer wat fitter, maar wacht het nog even af en ga morgen weer een kwartiertje met haar stappen. Wie weet was het puur nog de vermoeidheid van het tripje naar de kliniek die er uit moest komen. In principe gaat ze vrijdag wel mee naar T weekend, wie weet doet het haar goed om even uit 'de sleur' te zijn en met alleen thuis blijven zal ze alleen maar gestrest blijven zodra Deshie weg is.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:16

Och jeetje wat een diagnose... Wat een keuzes staan jullie voor...! Uit eigen ervaring: ik denk dat je een heleboel goedbedoelende mensen gaat tegenkomen die gevraagd en ongevraagd van allerlei tips gaan geven, maar van mij krijg je er maar één: niemand kan jullie vertellen wat je moet doen, dit kunnen jullie alleen zelf. Dus ga lezen, nadenken, samen praten en vooral heel goed kijken en luisteren naar Shamitje en dan komen jullie vanzelf tot de juiste beslissing. Heel veel wijsheid toegewenst meiden!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:38

Breekt even in, wat een rot diagnose canisia, maar het is in ieder geval iets en met cushing kun je allicht nog verbetering behalen.
Knap dat je de deadline stelt, maar misschien wel raadzaam om te krijgen of je bij bijv. cushing op zo'n korte termijn ook verbetering mág verwachten, voor het later gaat knagen.
Ik hoop dat de medicatie aanslaat en dat ze daardoor lekkerder in haar velletje gaat zitten, wanneer je zelf lichamelijk veel last ergens van hebt kan dit ook doorwerken op je psyche natuurlijk, dus duim hard dat het toch goedkomt!

Sterkte!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:36

Dank jullie wel marije en corine!

Over 4weken moet er weer bloed afgenomen worden zodat ze kunnen zien of de waarde vd cushing is gedaald. Zo niet dan moet de dosis omhoog..
Twee artsen hebben beide aangegeven dat je met maximaal 3maanden echt verschil moet zien qua cushing, maar in principe moet je dit al veel eerder zien.
3 Maanden is vandaar dus echt onze max, eigenlijk al te lang als er geen sprankje verbetering in zit. Momenteel knalt ze wekelijks snachts in elkaar tot op de grond..met al risico's van dien :(

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:59

He bah canies. Wat een ellende toch.
Ik blijf hopen op een verbetering binnen deze 3 maanden. Cushing is idd wel goed te behandelen tegenwoordig.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 18:31

Ik weet er echt niet zoveel van maar hopelijk gaat t goed komen? Echt balen...

En Joyce ook sterkte met Raven...

Weer mooie prestaties van de dames Nance! Zo leuk om je passie met je kind te delen. Yul is ook weer beetje begonnen op Tie.
Volgend jaar leuke plannen met d'r, ben benieuwd...
Verder Nour gaat top. Heel veel zin in onze minivakantie saampjes dit weekend!

En Yazahra..... <3 Ze wordt steeds mooier!!! Jezus wat is ze goed gelukt! Ik dacht dat ze nou wel richting naarling zou gaan, maar uhm... Is nie!!! Binnenkort weer shoot, voor nu ff phonefoto
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:32

Jeetje ze word echt mooi zeg!! Een plaatje! <3
Gaat yul met Tie starten volgend jaar? In hand onderdelen? *D

Nancy, ik had het je al gezegd, maar ha cyann is en blijft een toppertje!
Gaat steeds beter met scar. Komt echt goed met die 2!
Hoe gaat het met Peppy?

Joyce, sterkte met raven! Zo zuur! :(

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:55

Canisia wat een rot nieuws!!! Het is te hopen dat ze verbeterd en dat het weekend haar miss ook goed doet. Wat Marije ook zegt.. Jullie zijn de enige die deze keuze kunnen maken.. hoe moeilijk het ook is en wat mensen ook vinden en zeggen!

Joyce, sterkte met Raven!!

Nancy wat een leuke foto´s en knappe resultaten weer! Leuk dat die twee zo´n team worden!

Ahhhhhhh Zaartje is zoo knap!!! En die manen hihihi echt geniaal!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:34

Canisia, wat een rot nieuws, hoop dat ze opknapt. Ik sluit me aan bij Marije jullie kennen haar het beste en alleen jullie kunnen deze keus maken. Hoop voor jullie dat deze keus nog lang weg blijft en dat jullie nog langer kunnen genieten van Shamietje.

Nancy dat wordt een top team samen. Echt gaaf

Je monster word sjiek Yil.

Dank je wel iedereen. Raven heb ik gister op de novacan gezet kijken of het helpt. Het rare is dat niks warm of dik is. Wel heeft die meer vocht zitten op de plek waar de ingespoten is geweest, dus heb een vermoeden dat het daar weer gaat ontsteken vandaar de novacan.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:05

Hè dat blijft ook maar doorsudderen zeg Joyce! :(:) Wat zijn de verdere plannen op medisch gebied hierna?

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:30

Daar ben ik nog niet overuit. Ik kan hem nog n keer in laten spuiten maar dan komt die 3 volledige maanden op stal zonder garanties. Ik weet niet of ik hem dat aan wil doen. Tot nu toe kijk ik t deze week af en ga volgende week weer bellen met de veearts als t zo blijft

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 11:27

He gadver Joyce, kan t nou nooit eens gewoon lekker gaan bij jullie? Ik hoop echt dat de novocam gaat werken... :(:)

Hoe is t eigenlijk met de Sublimo veulens? Je zou toch onderhand eens n fotootje verwachten? >;) :P ;)

Nou ja, zal dan zelf maar weer de honneurs waarnemen... Gisteren is Maris weer langs geweest! Voorproefje: <3
Afbeelding
Vind haar in ene zo groot, echt paard worden!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:46

Geen idee Yil, maar ach t houdt je bezig zullen we maar zeggen.

Ze wordt echt gaaf dat monster van je :P