[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

El_shakeera

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:25

Daar zal die wel goed staan tussen de echte kerels!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:40

Goedemorgen allemaal.

Ik heb zo de paardentandarts opbezoek.
Hij komt voor controle van alle paarden en we gaan foto's maken voor zijn niuewe website.
Mijn arme paardjes staan dus straks in de gekste houdingen online.. hihihihihi

Gisteren de hele dag op de Equitana geweest, mijn buit: Een bruine Marylot Crosslink, in pikeurrijbroek en het aller belangrijkste Ik heb DE AANNEMER GEVONDEN VOOR MIJN STALLEN!!!!!!!!!!
Ik hoop dat we deze in de zomer officieel kunnen gaan openen, moet nu nog wel heel veel dingen gaan regelen... maar ik ben zo blij!!!!!
Zelfs het eerste pension/trainingspaard staat al op de lijst....
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk Haha! Haha! Haha! Clown Cool

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:16

Hey wat gaaf Zahlina! Gevonden op de equitana ook?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:19

Hihihihi ja die heb ik ook gevonden op de Equitana..
Maar de tandarts, Jan Groeneveldt, is net weer weg (hij was er om 10.00 uur), 6 paarden gedaan, 4 hebben als fotomodel gespeelt terwijl ze er charmant, met mondklem, bij stonden..
Roos mist nu twee kiezen, deze moesten volgens de DA operatief verwijderd worden maar 2 x trekken ging net zo goed al kwam ze bij de laatst kies heel erg omhoog waarop ze zelf haar kies trok.
Tigger had nog keurige tandjes en kiezen, de merries hadden allemaal kleine haakjes.
Dylaly heeft met zijn 29 jaar nog heel veel kiezen, alleen gaan zijn voortanden wat raar slijten.
Shanon is nog behandelt met handopleggingen omdat haar energiehuishouding nog steeds niet goed is.
Opzich vond ik dit wel heel erg leuk want Jan vroeg mij steeds wat ik voelde en het bleek dat ik op dat moment de problemen van Shanon overnam.
En ik moet veel meer naar mijn gevoel gaan luisteren omdat ik een spiegel ben voor de paarden.
Ik kreeg van Shanon een benauwd gevoel ik mijn keel, mijn knieen voelde heel erg slapjes en in onbalans en mijn rechterhand werd tijdens de behandeling dik en vol met vocht, voelde alsof mijn hand een keer zo groot werd...

Weet nog niet zo goed wat ik met het laatst aan moet, ik vind het best wel een eng idee dat ik door goed naar mezelf te luisteren weet wat er met mijn paarden aan de hand is.
Tis alsof ik het normale los moet laten, het ractionele denken even vergeten en dan alleen maar te voelen.
Als afscheid kreeg ik te horen dat ik heel sterk ben en vele maal gevoeliger dan dat ik wil toegeven.

Erg leuke dag gehad, met heel veel nieuwe indrukken.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:21

Klinkt als een interessante en confronterende dag Knipoog
Super dat je kunt aanvoelen wat je paarden hebben Ja

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:26

Was bij Goedhardt in de stand op de Equitana en heb nog even over jou zitten babbelen, Djilan..
Mark is ook helemaal gek van de crabbetlijnen en hij is zo langzaam aan weer zoekende naar een opvolger voor de sport...
Heb hem verteld dat jij over niet al te lange tijd met een zoon van Tiggger de Endurance sport onveilig gaat maken.. hihihihihi

Zijn hier nog meer ruiters die de Marylot Crosslink???
Ik hoop de mijne over een week te hebben en ga eens kijken hoe Tigger erop loopt..
Als hij het een beetje leuk doet ga ik hem op de bitloze wedstrijd starten die wordt georganiseerd via bokt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:32

Over mij? Hoe kom je daar nou weer op *LOL* Niets dan goeds hoop ik? Tong uitsteken En over niet al te lange tijd is gewoon al over 3,5 week Nagelbijten / Gniffelen Mán, kan er nu al zenuwachtig van worden! Wel nog even een martingaal aanschaffen trouwens Clown
Enne, Bliksem is in ieder geval niet te koop Cool Haha jij mag dus wel een dubbel aantal veulens gaan fokken de komende tijd als ik het zo hoor Clown

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:38

Hahahaha nee want ik geloof dat een vriendin van mij haar veulen van Tigger aan Mark gaat verkopen Haha! ..
Ik wil de aankomende veulens pas als 4 a 5 jarige verkopen, wil nog steeds weten hoe ze uitgroeien en vind het wel erg leuk omdat ik ze nu ook goed leer kennen.

En nee niets dan goeds over jou, we hadden het over crabbets en over Tigger en endurnace, tja dan kom jij toch ook wel snel te spraken. hihihihi

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:49

Komt dat veulen ook uit een Crabbetmerrie?
Enne, hoeveel veulens staan er bij jou ook alweer in de planning voor 2007 om geboren te worden?

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:57

Even een update vanaf de kant van AR :

- onze puur egyptische merrie Nawal bint Salima is verkocht naar Dubai International Stud (hoe de naam van de Sheikh is weet ik zo niet Bloos ) Nawal zal - naar alle waarschijnlijkheid - eind maart die kant op gaan. Ik denk dat de Sheikh haar gaat dekken met Royal Colours, aangezien hij die OOK heeft gekocht Pling Aan de ene kant vinden wij het heel jammer dat Nawal weggaat, maar het 'opent' weer andere deuren voor ons Knipoog

- We krijgen binnenkort een nieuwe merrie op stal, haar naam is Carisma bint Psaida. Ze zit al een half jaar in mijn hoofd, veel contact met de fokkers over haar gehad, fotokes uitgewisseld, maar de prijs was voor ons te hoog. Nu de Sheikh zich aandiende Tong uitsteken kwam dus de mogelijkheid om Carisma te kopen. Gelukkig was ze nog niet verkocht Duivel
Carisma (2 jaar oud) is een dochter van showpaard 1e klas: JK Catalyst (PR Krystl Prince by Padrons Psyche. Ze komt uit Psaida (AS Sinans Pacha by Ansata Sinan).
Carisma is een opvallende verschijning, zie onderstaande foto's (hier was ze 1 jaar oud). Ze is nu een stuk lichter, met zwarte manen en staart. Pling

AfbeeldingAfbeelding

Dus net als Zahlina zijn wij ook zo vrolijk, zo vrolijk Haha! Go jij! Go jij!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:59

Uh AR, volgens mij heb jij duidelijk niks met schimmels, of vergis ik me nu Schijnheilig Clown

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:00

De merrie is 60% crabbet, ze is een dochter van Scapino BB uit een engelse moeder, het veulen zal dus 75% crabbet zijn Clown ..
Ik verwacht dit jaar maar 2 veulentjes, van Zahlina en Gvarna be9ide van Tigger.
Volgend jaar hopelijk nog meer veulens, wil 2 merrie leasen, Zahlina weer, hopelijk krijgen we Shanon drachtig en Gvarna gaat weer naar Kaleb voor een herkansing van een tweede Wissy...
Daarnaast zijn we ons aan het orienteren voor embriotransplantatie toe te passen bij Roos maar dan wil ik wel de garantie op een merrieveulen en ik geloof dat we in NL nog niet zo ver zijn..

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:02

Djilan schreef:
Uh AR, volgens mij heb jij duidelijk niks met schimmels, of vergis ik me nu Schijnheilig Clown

nee joh schimmels, bah Misselijk Haha!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:03

Wauw Isabel.. Gefeliciteerd!!!!!
Was dit nu die man die schimmels zocht met mooie koppies????

Carisma bint Psaida is erg mooi op de foto's...
Al showplannen gemaakt???

Ik kan me voorstellen dat jullie ook VROLIJK zijn!!!!!!!!!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:09

Zahlina schreef:
Wauw Isabel.. Gefeliciteerd!!!!!
Was dit nu die man die schimmels zocht met mooie koppies????

Thanx !
Blijkbaar wel Bloos Haha! en het liefst puur egyptisch.
Ze waren helemaal enthousiast over Nawal, spierwit, puur egyptisch en zo acrobatisch als de pest op 1 vierkante meter Haha! Ik zal haar 'gekkigheid' wel missen.

Hmmm showplannen, ALTIJD !! Haha!
hoe, waar en wat ? is nog onduidelijk !

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:13

Is altijd moeilijk om paarden te verkopen maar je heb nu wel een goede rede om op vakantie te gaan in Dubai Haha! ..
En je gaat er nieuwe gekkigheid voor in de plaats krijgen. Cool

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:16

Zahlina schreef:
Is altijd moeilijk om paarden te verkopen maar je heb nu wel een goede rede om op vakantie te gaan in Dubai Haha! ..

Ze zal naar alle waarschijnlijkheid daar geshowd gaan worden, hopelijk kunnen we daar bij zijn (volgend jaar?). Is zeker een goede reden om richting Dubai te vertrekken Tong uitsteken

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:20

Lekker weer daar in Dubai Ja

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:22

Djilan schreef:
Lekker weer daar in Dubai Ja

En je kan er naar hartelust de aller nieuwste merkkleding , schoenen en tassen shoppen Tong uitsteken !!!....
gr,sas.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:13

ArabianRanch schreef:
Even een update vanaf de kant van AR :

- onze puur egyptische merrie Nawal bint Salima is verkocht naar Dubai International Stud (hoe de naam van de Sheikh is weet ik zo niet Bloos ) Nawal zal - naar alle waarschijnlijkheid - eind maart die kant op gaan. Ik denk dat de Sheikh haar gaat dekken met Royal Colours, aangezien hij die OOK heeft gekocht Pling Aan de ene kant vinden wij het heel jammer dat Nawal weggaat, maar het 'opent' weer andere deuren voor ons Knipoog

- We krijgen binnenkort een nieuwe merrie op stal, haar naam is Carisma bint Psaida. Ze zit al een half jaar in mijn hoofd, veel contact met de fokkers over haar gehad, fotokes uitgewisseld, maar de prijs was voor ons te hoog. Nu de Sheikh zich aandiende Tong uitsteken kwam dus de mogelijkheid om Carisma te kopen. Gelukkig was ze nog niet verkocht Duivel
Carisma (2 jaar oud) is een dochter van showpaard 1e klas: JK Catalyst (PR Krystl Prince by Padrons Psyche. Ze komt uit Psaida (AS Sinans Pacha by Ansata Sinan).
Carisma is een opvallende verschijning, zie onderstaande foto's (hier was ze 1 jaar oud). Ze is nu een stuk lichter, met zwarte manen en staart. Pling

AfbeeldingAfbeelding

Dus net als Zahlina zijn wij ook zo vrolijk, zo vrolijk Haha! Go jij! Go jij!

Wow!! WAt een beauty Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:14

Zahlina schreef:
De merrie is 60% crabbet, ze is een dochter van Scapino BB uit een engelse moeder, het veulen zal dus 75% crabbet zijn Clown ..
Ik verwacht dit jaar maar 2 veulentjes, van Zahlina en Gvarna be9ide van Tigger.
Volgend jaar hopelijk nog meer veulens, wil 2 merrie leasen, Zahlina weer, hopelijk krijgen we Shanon drachtig en Gvarna gaat weer naar Kaleb voor een herkansing van een tweede Wissy...
Daarnaast zijn we ons aan het orienteren voor embriotransplantatie toe te passen bij Roos maar dan wil ik wel de garantie op een merrieveulen en ik geloof dat we in NL nog niet zo ver zijn..

Kom je er een beetje uit met Liekie's percentage egyptisch (en crabbet en pools etc etc Haha! ) hihi...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:16

ArabianRanch schreef:
Zahlina schreef:

Ze zal naar alle waarschijnlijkheid daar geshowd gaan worden, hopelijk kunnen we daar bij zijn (volgend jaar?). Is zeker een goede reden om richting Dubai te vertrekken Tong uitsteken

Ik pas denk ik wel in een rugzak Schijnheilig

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:23

Wow AR wat een schoonheid! Pling

Oja Emil gaat morgen naar zn nieuwe stalletje wandelen.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:11

Hee Femke (en Tamara natuurlijk) wat een verhuizingen weer! Wel leuk voor Emil dat hij dan bij Kastana komt te staan en dat is natuurlijk ook gezellig voor jullie! Van de zomer op de Kossack lijkt me ook heerlijk voor hem! Is het voor jullie dan nog wel te doen om er heen te gaan of wordt dan dat wel minder?

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:08

Jalenka_Kiya schreef:
Hee Femke (en Tamara natuurlijk) wat een verhuizingen weer! Wel leuk voor Emil dat hij dan bij Kastana komt te staan en dat is natuurlijk ook gezellig voor jullie! Van de zomer op de Kossack lijkt me ook heerlijk voor hem! Is het voor jullie dan nog wel te doen om er heen te gaan of wordt dan dat wel minder?

Ja, dan kunnen we zeker niet meer elke dag.
Dat is wel heel jammer maar voor Emil misschien wel leuker op de wei met allemaal andere hengsten.
Ja ff bij Kas op stal is echt heel leuk Pling (Er volgen ook zeker foto's.. Haha!)
We gaan morgen met hem naar stal wandelen.
Hopen dat het niet al te druk is met auto's, hij vind het niet eng maar ik wel Vingers aflikken