Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:49

Pareja schreef:
PaolaPromise schreef:
Tja... die mensen kunnen misschien niet accepteren dat ze geen echte arab hebben?? En ze zijn waarschijnlijk net 12 jaar jong??

Volwassen vrouw met veel eigen paarden en ook veel in verleden gehad

Ja ze scheppen op bij het leven van oud tot jong.
Fantasie kan geen leeftijd

Nainkey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:50

PaolaPromise schreef:
En die beweert dat jouw paardje geen echte arab is??

Jup, want ze heeft pools en russisch in dr lijnen en is stevig gebouwd

Barcelano: zo die heeft echt een flinke duim zeg.. pff

PaolaPromise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:52

@ Pareja; had haar foto's ook al op het AVS web gezien, prachtige dame hoor!! Ook flink opgeknapt in dat half jaar!

@Barcelano; Jouw paard staat op de bearwijck hoeve he?? Staan we niet ver van elkaar vandaan!

Barcelano

Re: Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:52

Pareja schreef:
Ik heb een jaar geleden ofzo ook al zon gesprek met haar gehad trouwens..
Toen ik melde dat ik een arabische volbloed wilde kopen zei ze: Arabische volbloeden bestaan niet. Ze noemen ze wel zo, maar ze bestaan niet.. Niet meer tenminste... Of alleen paar in egypte ofzo..
Toen ze later vroeg wat ik ermee wilde en ik melde 'dressuur' kreeg ik ook nog eens te horen dat arabieren daar niet geschikt voor waren en ik dan beter een ander kas kon kiezen, ook omdat ik in de tijd dat ik een arab wilde kopen bijna 18 zou zijn..

Ik zou niks anders meer willen dan mijn arabische schone

Ja dat beweren een hoop handelaren ook ze snappen niet dat elke type gekruist is met een egyptische x egyptische en van uit daar een ader type maken die ze noemen naar het land waar ze gefokt zijn.

maar ja zoals al eerder werd gezegt ik weet wat mijn paard is ik weet wat ik aan hem heb...

Voor mij geen ander ras meer hoop ook echt dat ik een leuke vriendinnetje voor Barc kan vinden

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:53

PaolaPromise schreef:
@ Pareja; had haar foto's ook al op het AVS web gezien, prachtige dame hoor!! Ook flink opgeknapt in dat half jaar!

@Barcelano; Jouw paard staat op de bearwijck hoeve he?? Staan we niet ver van elkaar vandaan!

jaa dat klopt
Waar sta jij dan.
Kom ik eens op de thee als het niet zo ver is

Nainkey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:54

PaolaPromise schreef:

Dankje

PaolaPromise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:54

@ Barcelano; Promise staat bij Kees Langerak in Sliedrecht... nog een jaartje en dan gaan we naar Belgie..

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:55

Barcelano schreef:
Pareja schreef:
Ik heb een jaar geleden ofzo ook al zon gesprek met haar gehad trouwens..
Toen ik melde dat ik een arabische volbloed wilde kopen zei ze: Arabische volbloeden bestaan niet. Ze noemen ze wel zo, maar ze bestaan niet.. Niet meer tenminste... Of alleen paar in egypte ofzo..
Toen ze later vroeg wat ik ermee wilde en ik melde 'dressuur' kreeg ik ook nog eens te horen dat arabieren daar niet geschikt voor waren en ik dan beter een ander kas kon kiezen, ook omdat ik in de tijd dat ik een arab wilde kopen bijna 18 zou zijn..

Ik zou niks anders meer willen dan mijn arabische schone

Ja dat beweren een hoop handelaren ook ze snappen niet dat elke type gekruist is met een egyptische x egyptische en van uit daar een ader type maken die ze noemen naar het land waar ze gefokt zijn.

maar ja zoals al eerder werd gezegt ik weet wat mijn paard is ik weet wat ik aan hem heb...

Voor mij geen ander ras meer hoop ook echt dat ik een leuke vriendinnetje voor Barc kan vinden

Dat was precies wat ik dacht ja.. Ach laat ze maar lekker denken wat ze willen.. Zolang ik de waarheid maar weet (bedoel: het heet toch niet voor niks arabische volbloeden stamboek )

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:57

PaolaPromise schreef:
@ Barcelano; Promise staat bij Kees Langerak in Sliedrecht... nog een jaartje en dan gaan we naar Belgie..

weleens van die naam gehoord volgens mij komt goldy daarvandaan een stalgenoot van mij.

Belgie jeetje is wat anders dan nl.
waaar ergens ga je wonen

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:57

@Barcelano: Ik geef je zeker gelijk! Om een ander voorbeeld te geven: Friezen komen ook oorspronkelijk uit Nederland, maar worden nu ook in alle landen van de wereld gefokt. Maar ze gaan de naam 'Fries' ook niet veranderen omdat het niet in Friesland zelf gefokt is?!?

PaolaPromise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:00

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:04

Zo he lekker stekkie hoor kan je een hoop mee doen:)en leuk inrichten:)

PaolaPromise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:07

Promise gaat mee en zodra we daar gaan wonen willen we er een arabische (volbloed ) merrie bij kopen om mee te gaan fokken... Maarja, dat duurt nog dik een jaar want er moet nog super veel gebeuren... Het ligt in ieder geval prachtig midden in het bos aan de kempische heuvelrug...

Nainkey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:10

PaolaPromise schreef:
Promise gaat mee en zodra we daar gaan wonen willen we er een arabische (volbloed ) merrie bij kopen om mee te gaan fokken... Maarja, dat duurt nog dik een jaar want er moet nog super veel gebeuren... Het ligt in ieder geval prachtig midden in het bos aan de kempische heuvelrug...

Is heel stiekem een tikkie jaloers ... WAUW!

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:15

ik vind die eerste foto net een tekening je hebt echt het idee dat het een nep paard is "een barbiepaard"

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:22

nou begin ik een beetje de weg kwijt te raken van alle verhalen hier hoor... NL is al niet mijn strerkste taal...

Arabieren zijn toch gewoon arabische volbloeden?
en arabieren/AV's komen toch oorspronkelijk uit de woestijnen van de Arabische schiereilanden... en als je dan een egyptische arabier hebt, dan is het toch zo dat dat wel een arabier is, waarvan de voorouders wel van die eilanden afkomen, maar door import en fok in eigen land ze zich aanpassen aan het klimaat/omstandigheden daar??

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:22

Pareja schreef:
[ (bedoel: het heet toch niet voor niks arabische
volbloeden
stamboek )

.... deze advertentie van het AVS wordt gesierd door een mooie arabische schone ....

Afbeelding

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:24

Ja dat is echt een plaatje

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:24

verder weet ik wel hoe je tot DE conclusie kan komen of iemand een arabier/AV heeft

het is nl zo dat een arabier 17 ribben heeft, 5 lendewervels en 16 staartwervels... terwijl elk ander ras 18 ribben, 6 lendewervels en 18 staartwervels heeft...

moet je alleen ff een rontgenfoto maken

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:25

Ik begin ook verward te raken, en heel veel is hier eigenlijk off-topic...

PaolaPromise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:27

Haha helemaal off topic kan je wel zeggen

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:46

om even offtopic door te gaan

Allereerst Isabel wat is en blijft het toch een mooie foto!!:)

Om even over de nprs verder te gaan, mijn bijrijdpaardje zit iets van 95% arabier in. Dat weet ik dondersgoed. Hij oogt ook erg arabisch (gelukkig:)) Maar van de zomer kwam ik een paar meisjes tegen van een jaar of 8/9 die vroegen gelijk heel stoer: mevrouwwww is dat een arabies volbloed??? Ik heb ja gezegd, ik ga niet in het voorbij gaan uitleggen dat Salco zoveel procent arabisch bloed heeft en dat hij dus nrps is hahahahaha.

Groetjes Kim

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:07

ach meiden toch, maak je niet druk om dergelijke uitspraken, is niet goed voor je hart ..als mensen denken dat hun NRPS-er een arabier is...laat ze dat dan lekker denken...zo willen velen een AV hebben dus het is toch een compliment dat de meeste mensen dan graag met de term AV of arabier gooien!

PaolaPromise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:09

Je hebt helemaal gelijk!! Lekker boeien!!

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:50

Haha, bij öns is het eerder andersom!
Fuego lijkt heel veel op z'n spaanse paps, dus met die bos manen voor zijn gezicht zie je haast helemaal geen hoofd, laat staan die mini-dish van hem, en dat stevige lichaam......
We wonen hier echt in een dorp, en er kwam een boer van verderop even kijken, hij vroeg:"is dat die arabier?" ( hij kon kiezen, de ander is een tinker )
"Zit er een papier bij?" Ik bevestigde dat.
"Ja,ja, je kunt het zien aan die deuk he, op hun neus...en ze zijn nogal ieltjes...en nerveus, zeg maar"....
Hij geloofde er volgens mij geen bal van dat het er één was.....
Fuego stond rustig zijn hooi op te kauwen met zijn wintervachie, haha!
Toen ik hem ging kopen wist ik niet eens dat er een papier bij zat....ik vond het een leuk paardje en de papieren interesseren me weinig, ik vind het wél leuk om uit te zoeken wat zijn familie is en hoe ze eruit zien,dat is dan wel het leuke, dat de stamboom zo ver teruggaat!
Ik vind hem mooi, of het nou een Arabisch Volbloed is of een vuilnisbakkenras, dat interesseerd me eigenlijk weinig!