Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:54

Hoi hoi,

Hierbij dan mijn verslag :D

Ten eerste dacht ik dat Yukatan ook een arabier was, maar nope....was zwart met grote witte vlek, dus no arab at all |o .

3.45 ging de wekker. om 4.00 uur rolde we eruit en om 4.35 reden we weg met vers bakkie koffie in de hand. 6.15 kwamen we in oirschot aan. Beide paarden in de arena ff los gereden. June maakte er toen al een potje van....

Met June was ik als 31e aan start om ca. 10.45 en met Nirvana 59e start iets van 13.00 uur. Er stonden er totaal 65 op de lijst.
June maakte er een potje van...en pakte voornamelijk heel veel penalties vanwege, overkruist springen bij de uitgangzijde, overkruist changement, draf passen op korte zijde van de rundowns, drafpas in de kleine cirkel etc. Voor de rest liep ze heel netjes met mooie rollbacks, nette spins, mooi stelling op de cirkels. Het waren m.n. de penalties....zoooo veel :+

Nirvana ging heel netjes!! Een gek hupje in der rechter changement gaf helaas een penaltie van 2. De video tig keer terug gespoeld, maar het was echt geen drafpas! Wellicht dat de jury het als freeze-up heeft beoordeeld?? De jury gaf niet gauw iets kado. Mooie stops! ook op de "x" ivm spinnen. Beide spins -1/2 net als de cirkels. De rollbacks waren een beetje law qua inzet....beide -1/2. Laatste stop ging ze diep erin, kwam er iets uit en meteen weer erin...dat koste -1. NRHA judge is nou eenmaal streng tov wran.
Uiteindelijk score was 63 punten. Een gedeelde 21e plek, heeel jammer van de 2 penalties, anders waren we gedeeld 14e....om maar even aan te geven hoe snel je dan kan stijgen qua plek.. De winnaar had trouwens 69.5 punt.

Voor de eerste wedstrijd dit seizoen en het feit dat we met twee paarden op stap waren (die heerlijk plakken) was ik echt heeeel tevreden.

Om ca. 1430 uur reden we er weer weg. Thuis gekomen weer volksverhuizing de andere kant op....men wat een "zooi" voor een dagje wedstrijd en alles dubbel natuurlijk 8-) ! In oirschot had ik de paarden alweer in de vlechten gezet, dus andere deken om en huppekee nog ff losgelaten op het weiland. Ook de andere twee die nog op stal stonden nog heerlijk laten luchten.

Daarna gelijk weer 10 km terug naar de MCdrive waar we al langs waren gekomen, want tja....dat hadden we Cyann beloofd...maar eerst de paarden thuis brengen... <3 :9

De volgende wedstrijd is ook in Oirschot, dan hoop ik in de buurt goedkope stalling te vinden, zodat we er een weekend van kunnen maken en ik ook Ladies Reining en Rookie NRHA kan gaan starten.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 08:03

Goed verslag! Jee, wat n tijden! Dat zijn dan lange dagen die je maakt! Kreeg gisteren het berichtvan mijn trainster dat een van haar pupillen (ken haar ook) 1e was geworden bij de jeugd. Echt knap! Zeker op n haffie en dan ook nog zon strenge judge!

Krista

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 08:47

Wat was je al vroeg op pad Nancy, pfffffffffff wel leuk zo'n heel verslag. Ik zal een vriendin van mij eens vragen naar stalling daar in de buurt, die heeft daar ook paarden.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:38

Leuk verslag nancy. En vind het nog een knap resultaat, doe het je niet na ;)
Idd, wat een tijden hè met die wedstrijden, je moet er wat voor over hebben :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:24

Dank jullie wel. Ja we hebben een super geolied team thuis. Want niet alleen voor mij was het vroeg. Leen en Cyann zaten ook in de auto. En dat alles binnen 35 min. met paarden.
@ krista, let me know!
@ yildiz, dat is zeker knap en altijd zoooooo gaaf om met een ander ras dan Paint om Quarter te presteren bij de reining en helemaal waanzinnig als je dan wint!! Super goeie promo voor de Haffies aka Alpenquarters onder ons!!

Ik blijf strijden met mijn woestijnquarters ;-)

En ja die jury was inderdaad heel streng, daar had iedereen het over. Maar op zich vind ik dat niet erg, immers iedereen heeft dezelfde jury.
Desondanks heb ik deze jury die dag ook een keer niet begrepen....hij ging in onze ogen vreselijk de mist in bij 1 ruiter. Die kreeg een score van 64, terwijl die heel veel penalties had gereden. Blijkbaar had de jury die telkens niet gezien, vanaf zijn "point of view". Die ruiter had wel zooooo ontzettend veel mazzel gehad. Wij kwamen niet hoger dan 56 score en meer dan 2 punten zitten we er zelden naast. Onze bek viel open, score werd ook op de sheet genoteerd.....wat een mazzel had die ruiter die dag zeg! :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 14:52

Blijft natuurlijk een jurysport, dat is soms wel frustrerend!
Wat betreft stalling wat vindt jij dichtbij? In Oirschot zelf? Ik weet nog wel wat adresjes nabij de drunense duinen (als je er toch een weekendje van wil maken?)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:59

Ach zo frustrerend was het niet hoor, had mij hooguit wat plaatsen omhoog kunnen schelen, in de prijzen was ik ook dan niet gevallen. Had ik 14e moeten zijn.
Ik denk dat het voornamelijk in de hoeken van de arena is gebeurd waar die het niet kon zien. En als je kaarsrecht op de jury changeert, valt het soms ook niet op als daar iets fout gaat. Daarbij moet ook een jury regelmatig knipperen met zijn ogen. We blijven mensen. Daarom is een dubbel gejureerde wedstrijd dan vaak fijner, beide hebben een andere zienshoek. En een enkele keer gebeurd het dat er niet goed is gerekend door de "scribe".
Het viel ons gewoon op dat de jury behoorlijk streng was en nu bijna alles over het hoofd leek te zien. Wij moesten best lachen om die punten, het was zo'n foute "run" en voor de ruiter wel lachen dat die zoveel mazzel had. Lang leve de lol ;-)

Het liefst willen we er dan zo dicht mogelijk bij zitten, maar geef gerust die adressen, want als het vol is is het vol en we hebben toch een trailer. Kan altijd informeren.

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 09:23

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:42

Zo leg net de telefoon neer. Bed & Breakfast geregeld + stalling voor min. 1 paard en waarschijnlijk zelfs 2! Helemaal toppie!

Woensdag al een heel rondje oirschot en daarbuiten gehad zonder het gewenste resultaat. Of de paarden konden slapen of wij, maar niet echt gezamelijk. Wel een adres gevonden, maar dat kostte weer 30 euro per persoon per nacht excl. ontbijt, stalling 20 euro per nacht per paard. Hmmm....werd het alsnog een duur weekend met 3 personen en 2 paarden. Maar goed...die hield ik ff in gedachten.

Maar nu dus vandaag SUCCES!!! En we zitten er met meer bekenden, maar niemand huurde de stal. Dus die is nu van ons! Heb er nu al zin in. Heerlijk relaxed wedstrijd weekend in Oirschot.
Altijd beter dan een stal huren bij de wedstrijd a 125 euro per stal (voor hele weekend) en in een tentje slapen. *\o/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 22:15

He fijn dat het geregeld is! Ben wel n beetje beschaamd want ik ben helemaal vergeten die adressen door te geven, pfffff.... :o

Heb zondag trouwens weer reiningclinic, echt veel zin an! Hopelijk knoertesnel spinnen, gaaaaf! *\o/*

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:47

yildiz schreef:
He fijn dat het geregeld is! Ben wel n beetje beschaamd want ik ben helemaal vergeten die adressen door te geven, pfffff.... :o

Heb zondag trouwens weer reiningclinic, echt veel zin an! Hopelijk knoertesnel spinnen, gaaaaf! *\o/*

Wat gaaf yildiz! Op wat voor paardje heb je nu les dan? K heb vandaag geoefend tijdens de les om een klein stopje te doen met Jet, ze begint echt goed op mijn zit te reageren. We doen natuurlijk niet te veel maar langzaam bouwen we alles op. Tot de 27e! zin in!! *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 01:10

@yildiz, spinse haha.

Trouwens over 27e gesproken. Had ik al gezegd dat we Cyann op gaan geven voor de oefenwedstrijd/clinic van de dawra? En dan 2 weken erna voor het eggie bij de beginners walk/jog. *\o/* Best druk maandje voor Nirvana!
Michelle ga je ook naar de dawra wedstrijd de 17e?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 02:52

CounTree schreef:
@yildiz, spinse haha.

Trouwens over 27e gesproken. Had ik al gezegd dat we Cyann op gaan geven voor de oefenwedstrijd/clinic van de dawra? En dan 2 weken erna voor het eggie bij de beginners walk/jog. *\o/* Best druk maandje voor Nirvana!
Michelle ga je ook naar de dawra wedstrijd de 17e?

Wat ontzettend leuk! Ben erg bnieweud hoe Cyann het gaat doen, voor welke onderdelen ga je haar inschrijven? Jammer dat k er zelf dus niet ben, het gaat onzettend lekker met mij en Jet maar we doen de 17e mee aan de amateurkeuring! *\o/*

Tot de 27e zowiezo :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 07:00

Horse_Art schreef:
yildiz schreef:

Wat gaaf yildiz! Op wat voor paardje heb je nu les dan? K heb vandaag geoefend tijdens de les om een klein stopje te doen met Jet, ze begint echt goed op mijn zit te reageren. We doen natuurlijk niet te veel maar langzaam bouwen we alles op. Tot de 27e! zin in!! *\o/*

Gewoon op Yentl hoezo?! Nee, grapje, ik mag de Quarter van mijn trainster rijden. Zitten alle knopjes op dus echt n super ervaring om alles eens te mogen voelen! Heeft wel n pittig karakter, cutting gefokt, heb ik wel aan moeten wennen. Alles wat je verkeerd doet krijg je ook nogal confronteend recht in face terug. Heel goed voor ondergetekende!;-)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 07:07

Top dat Jetje het allemaal zo goed oppakt! Kan niet wachten haar irl te zien! Ik kom jullie aanmoedigen hoor tijdens de Amateurkeuring. Ben ik nog nooit geweest en hetlijktme leuk daar in de toekomst aan deel te nemen! En ik kom natuurlijk bij d clinic kijken!

Gaaf dat Cyann ook weer lekker aan de gang kan, ze kan vast niet wachten? *\o/*
Wanneer is de volgende inOirschot eigenlijk? Misschien dat ikeven kom kijken?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:54

@ michelle de 27e zijn wij er niet hoor. Ik moet nog eventjes met haar doornemen welke onderdelen ze allemaal wil starten. Jammer dat je er de wedstrijd niet bij bent. Alvast succes op de mateurkeuring.

@ Yildiz. Ja Cyann heeft er echt zin in, ze vindt het allemaal wel spannend hoor. Die oefenwedstrijd is dan wel mooi, zo kort ervoor. Beetje lange dag dat wel, dus ben benieuwd hoe ze zich daar doorheen slaat.
Oirschot is 22 tot 24 april, dus ook best snel. Dan wil ik met Nirvana ook de Rookie (NRHA) gaan starten en de GAG (DHRA) En als het aan Leen ligt ook nog de Ladies Reining (DHRA) :Y) . Met June dan alleen de GAG.

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:21

Hallo allemaal,

Hier ook weer zo'n arabieren gek.
Ik wil jullie even op het volgende wijzen.

Paulette Zorn geeft op 9 april een clinic bij ons op stal in Schiedam.
Wij hebben nog 3 plaatsen over voor de clinic "Presteren (z)onder druk"
Zie ook http://www.equidact.nl/Training/Flyer%2 ... 20druk.pdf
Deze clinic is natuurlijk niet alleen voor dresuur ruiters, maar zeker ook voor western ruiters.
Voor vragen of inschrijving, mail dan even met clinic@rvteinde.nl
Kijkers zijn natuurlijk ook welkom.

Ons adres is:
Stalling 't Einde
Groeneweg 61
3124 KA Schiedam

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:38

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:17

Cyann der volgende wedstrijd staat ook alweer in de agenda.....toch weer leadline, maar dit keer bij de appies.

Die hebben nl. 15 mei een wedstrijd te Zeist bij white socks met diverse allbreeds rubrieken. Waaronder diverse jackpots maar ook leadline allbreeds van 6 tot 10 jaar. Met Cyann erbij zijn er zelfs al 6 combies die de leadline willen starten. *\o/*

zie [WN-EV] [AAHCH] 15-05-2011 Huis ter Heide Spring Show
Laatst bijgewerkt door CounTree op 28-03-11 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:18

Wat leuk Nancy, dan heeft ze tenminste ook wat concurrentie :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:22

ja, helemaal alleen starten dat vindt ze echt helemaal niets meer aan. Hoogste aantal is tot nu toe in vrouwenpolder geweest, daar deden er 3 combies mee in de leadline pleasure en leadline horsemanship. Oh ja en de demo tijdens het NK natuurlijk daar waren er ook 6.
Ze wilde eigenlijk geen leadline meer starten dit jaar (ze vond zich te groot ;-)), maar met zijn zessen is natuurlijk wel ff gaaf. Alhoewel ze dat aantal ook niet echt veel vond :? .....haha hoe bedoel je DRHA minded :o. Maar wel met buitenlandse jury Cyann! Extra stoer :D. Oei....extra spannend dus :j

Oh en lachen....ze gaat op school een spreekbeurt doen over western riding. Qua tekst is ie als al klaar. Daarnaast wordt e.e.a. meegesleept zoals haar showkleding en een hoofdstel en er wordt nog e.e.a. uitgedeeld aan folders enzo ..... haha a real PR girl ;)

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:19

Nou, Arba is afgelopen zaterdag verhuisd naar de stal van Krista waar ze ingereden zal worden en zal in de loop van dit jaar, als het goed is, ook in de ring gaan verschijnen bij de DAWRA wedstrijden

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 20:39

He top! Ben benieuwd! Pics altijd welkom hè?!

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:37

Even ter kennisgeving

De clinic van Paulette Zorn te Schiedam is AFGELAST

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:11

Das balen Liesbeth.