Hierbij dan mijn verslag

Ten eerste dacht ik dat Yukatan ook een arabier was, maar nope....was zwart met grote witte vlek, dus no arab at all

3.45 ging de wekker. om 4.00 uur rolde we eruit en om 4.35 reden we weg met vers bakkie koffie in de hand. 6.15 kwamen we in oirschot aan. Beide paarden in de arena ff los gereden. June maakte er toen al een potje van....
Met June was ik als 31e aan start om ca. 10.45 en met Nirvana 59e start iets van 13.00 uur. Er stonden er totaal 65 op de lijst.
June maakte er een potje van...en pakte voornamelijk heel veel penalties vanwege, overkruist springen bij de uitgangzijde, overkruist changement, draf passen op korte zijde van de rundowns, drafpas in de kleine cirkel etc. Voor de rest liep ze heel netjes met mooie rollbacks, nette spins, mooi stelling op de cirkels. Het waren m.n. de penalties....zoooo veel

Nirvana ging heel netjes!! Een gek hupje in der rechter changement gaf helaas een penaltie van 2. De video tig keer terug gespoeld, maar het was echt geen drafpas! Wellicht dat de jury het als freeze-up heeft beoordeeld?? De jury gaf niet gauw iets kado. Mooie stops! ook op de "x" ivm spinnen. Beide spins -1/2 net als de cirkels. De rollbacks waren een beetje law qua inzet....beide -1/2. Laatste stop ging ze diep erin, kwam er iets uit en meteen weer erin...dat koste -1. NRHA judge is nou eenmaal streng tov wran.
Uiteindelijk score was 63 punten. Een gedeelde 21e plek, heeel jammer van de 2 penalties, anders waren we gedeeld 14e....om maar even aan te geven hoe snel je dan kan stijgen qua plek.. De winnaar had trouwens 69.5 punt.
Voor de eerste wedstrijd dit seizoen en het feit dat we met twee paarden op stap waren (die heerlijk plakken) was ik echt heeeel tevreden.
Om ca. 1430 uur reden we er weer weg. Thuis gekomen weer volksverhuizing de andere kant op....men wat een "zooi" voor een dagje wedstrijd en alles dubbel natuurlijk

Daarna gelijk weer 10 km terug naar de MCdrive waar we al langs waren gekomen, want tja....dat hadden we Cyann beloofd...maar eerst de paarden thuis brengen...

De volgende wedstrijd is ook in Oirschot, dan hoop ik in de buurt goedkope stalling te vinden, zodat we er een weekend van kunnen maken en ik ook Ladies Reining en Rookie NRHA kan gaan starten.