[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 00:51

Ik wil de hele week al reageren, maar het kwam er steeds niet van. Ik lees op mijn telefoon wel af en toe mee, als de drukte het toelaat :D

Yildiz; Wat balen dat die CEM swabs opnieuw moesten. Nour is wel een heel sociale hengst of niet? :D
Tie heeft een mooi kleurtje onder haar jasje! Wanneer ging je ook alweer beginnen met dekken?
En ik zag zonet die vreselijk gave foto van jou en Nour op FB, wauw!! Echt prachtig!

Beterschap voor Shym met zijn benen. Verbeterd het nu alweer een beetje? Zijn altijd van die nare, hardnekkige kwaaltjes. En wat balen van dat huis, zul je altijd net weer zien.

Nu heb je in ieder geval een beetje duidelijkheid Annika. Hopelijk zorgt dit dieet ervoor dat het tandvlees rust krijgt. En fijn dat Euf het wat beter doet dan de vorige winter. Ik zie af en toe van die stalling foto's langskomen op FB, leuk om te zien al dat jonge spul.

Ik vind je laarzen heel gaaf Gelske! Op stal loop ik 's winters (en groot deel van het voorjaar/zomer) op legerkisten 8-) Lief is dat hé, als moeders hun kind weer herkennen. <3 En Sjaak lekker de macho aan het uithangen, heeft toch wel wat. Jhadorah ook in de draakmodus, oei :=

Fijn dat je huis eindelijk verkocht is Roma. Toch weer een zorg minder, behalve een tegenwerkende ex dan...
Aziza is echt weer een plofpaard, jeetje := Het schiet ook alweer aardig op toch?

Hihi, ik wou net zeggen wat een leuk, blij hoofd Set heeft op die foto's, scroll ik verder tot de derde _O-

Haha, heerlijke foto Yvonne, die vier pretbekkies over het hek! :D

Ik ben benieuwd wat voor paard je gaat kopen Ditta!

Mish haar eerste osteobehandeling heeft ze positief ervaren zo te lezen, gelukkig! Hopelijk zijn haar klachten nu verbeterd :) Yusraa heeft ook de schurft aan nattigheid, Azi nog een tandje erger. Als die een middelvinger had, stak ze hem op als je haar in het natte zand wil zetten :=

Van harte gefeliciteerd Brenda!!

Hier gaat het ook zijn gangetje. Ik ben bezig met een fotowand, dus ik kom nu allerlei foto's tegen van vorig jaar. Ook een kiekje van Azi en Munir waarop ze ongeveer even oud zijn en hetzelfde kijken, heel schattig. Ook kwamen vorige week Lazio zijn spullen binnen, dus we kunnen hopelijk weer even vooruit. Ik wacht enkel nog op een bit, maar kan gelukkig eentje lenen tot de mijne binnen is. Enne... ik heb mijn haar ook weer geverfd _O-

Gisteren ging het trainen met Laasje echt heerlijk. Heel trots baasje en paard met een blij prethoofd :D
Ik heb van de mannen nog een topic gemaakt:

[ITP] Sunrise & Stallions

De grootste kroelkont van het stel :D

Afbeelding
Azi en Munir, slaapkopjes

Afbeelding
Nieuw halster voor Munir

Afbeelding
Lazio zijn nieuwe spullen

Afbeelding
Past! :D

Afbeelding
Yus aan het relaxen

Afbeelding
Afbeelding
Een tussendoorkiekje met mijn telefoon van mams en dochter

Afbeelding
Na het werken. Ben nog even aan het klooien met de maat, als het halstergedeelte op maat zit, hangt het bit veel te laag (daarom zit het op de foto hoger). Moet de bithangers nog korter knippen, anders zit het biothane opgerold op een frotseltje. Hij heeft een heel kort hoofd :=

Afbeelding
:D
Laatst bijgewerkt door Animal op 19-01-16 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht op verzoek aangepast

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 00:55

Bonjoy schreef:
[ [url=Afbeelding]Afbeelding[/url] ]
Past! :D

Ik reageer later weer op iedereen, maar :oo ik scrollde hier voorbij en ik dacht dat ik Mish zag. Precies dezelfde oogopslag, precies datzelfde hoofdje, dezelfde kleur... Jeetje wat bijzonder, haha.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:40

Wat heb je toch een knap stel paarden Roma! Die koppies en die blik! <3

En jee, ongelofelijk dat het allemaal paarden van andere bloedlijnen zijn Joyce, ze lijken echt super veel op elkaar! Het biothane hoofdstel lijkt met dat die wat krap en klein zit? Zou voor mij wat groter mogen. Wel heel knap kleurtje en je haar trouwens ook weer, hihi!

Vandaag dagje vrij, wat goed uitkomt om alle foto's goed uit te zoeken, dus zal vandaag of morgen wel een topic verschijnen. Ik zal straks ook even wat uitgebreider reageren op iedereen en jullie topics.

Zal jullie alvast verwennen met 1 fotooke met mn knappe Nouremans. Tis echt lastig kiezen hoor pffff....(Oh en ja hij is super sociaal, maar zijn in feite niet alle hengsten dat van nature?!)

Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:14

Ze mag 4,5 kilo ongeweekt gemeten van de Seniores Priores, No_No.

Ik weet het niet met de tandarts, Gelske, ik kan me niet voorstellen dat ze dit heeft gemist. De dierenarts van Utrecht heeft met een cameraatje in haar mond gekeken en de diastasen waren echt niet te missen.
Je meisje ziet er goed uit!

Ely is bijna 10, Yildiz. Dit is zeker iets wat we altijd in de gaten moeten houden.

Wat zijn je jonkies toch knap, Roma!

Je kudde ziet er goed uit, Joyce! Gaat Lazio niet ook onder westernzadel?

Jeetje Yildiz, wat een geweldige foto <3

Hier weinig nieuws. Ely lijkt aardig te wennen aan haar nieuwe leventje zonder hooi en maar beperkt bij haar vriendjes (want die krijgen natuurlijk wel hooi). Hulde aan mijn lieve stalhouders, die meteen voor haar een stuk paddock hebben afgezet en ervoor zorgen dat ze toch ook genoeg tijd met haar vriendjes door kan brengen _/-\o_

xhannaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:09

jaleesa89 schreef:
Het KWPN is over het algemeen niet het meest edele ras ;)
Hou van een edele, maar ook krachtige uitstraling van een paard. KWPNers met veel bloed zijn over het algemeen ook knapper dan die wie weinig bloed voeren.
Rio lijkt erg veel op der paps Lancelot.

[ [url=m/Ym7RpA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sQHqVw.jpg]Afbeelding[/url] ]

wauw mooi beestje! lijkt ook echt op die van mij! lijkt namelijk ook behoorlijk op Lancelot

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:15

Ik zie geen fotos xhannaw?

Fijn te horen dat Ely het goed lijkt te doen op de subli. En wat een bof met zulke lieve pensionhouders! Hoeft ze haar sociale contacten in ieder geval niet te missen.
Jee 10 is echt niet oud! Is dat "normaal' dat zon gevoeligheid op deze leeftijd tot uiting komt? Dan zou je dat toch eerder verwachten of juist veel later? Ik vind het hoe dan ook echt naar voor haar en natuurlijk ook voor jou.

Nou mn eerste topic is af. Er gaan er nog wel meer volgen ook nog hele grappige waarbij ik een arabbeer ga cutten (guess who? :P ), was echt lachen met Tie achter die draak aan hihi! En natuurlijk nog al die gave Yulplaatjes met de ponies.
Ook heb ik nog van Jazzy (met toestemming hihi) waar je al beetje buikje ziet (als ze showt trekt ze m mooi strak maar I love die merriebuikjes met inhoud)!
Ok, die laat ik al zien ok? :o

Hier nog strak...

Afbeelding

En hier toch al klein buikje <3 (okok, die van Aziza buiten beschouwing gelaten :') )

Afbeelding

Oh en de link [ITP] The Fairy TAIL stallion goes west... leuk als jullie een berichtje achter laten. En verder ga ik nu jullie topics lezen, bere benieuwd! :):)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:24

Joyce, je haar! :wow: Wat gaaf zeg!
Vind het echt tof wat jij allemaal met je haar doet.
Ik vind het zo grappig om te zien hoe enorm jouw paarden op elkaar lijken, ondanks dat ze geen familie zijn.
Wat een mooi hoofdstel voor Lazio, al heb ik ook het idee dat hij op die laatste foto wat klein zit? En wat balen dat er al scheurtjes inzitten, dat lijkt me zeker niet de bedoeling!

Annika, wat een top stalhouders zeg! Zo zouden meer stalhouders moeten zijn.
Fijn voor Ely dat ze zo toch nog lekker met haar vriendjes kan staan.
Pff, 4,5 kilo ongeweekt gemeten Subli Priores, hoeveel bakken vol zijn dat, of heb je een hele grote bak? Ik weet dat bij Aziza 1 schep Senior Priores en 1 schep merriebrok samen al 1 hele voerbak vol zijn.

Jeetje Yildiz, wat is Jazzy nog strak! :wow:
Maar inderdaad, op die tweede foto zie ik een heel voorzichtig buikje tevoorschijn komen :D
Wat een plaatje van een merrie is het toch, en wat is ze weer donker geworden!

Vanavond Amir ook even geschoren, hij was ook super braaf eigenlijk. Ben trots op mijn jonge spul! Beetje jammer dat ik hem 1 dag te laat geschoren heb, anders had hij ook mooier op de foto gestaan :D

Annikab

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:55

Even egopost:
Helaas te snel gejuicht... Het gaat toch niet goed met Ely Ze lijkt timide en is begonnen aan de omheining, haar staldeur en het vlas... Gelukkig kan ze nu even op de wei van de buurman op, maar dat is geen blijvende oplossing... Morgen Utrecht naar even bellen, want dit gaat zo niet 4 weken goed

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:58

Ach jee Annika, wat vervelend!
Wel fijn dat ze nu even de wei van de buurman op kan, maar een blijvende oplossing is natuurlijk veel beter. Ik hoop dat Utrecht een oplossing voor je heeft. Ik vind het echt zo naar voor jullie, Ely is nog maar zo jong, en dan al zulke problemen met haar gebit :(:)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:36

Hoe gaat het nu met Shym? Veel succes met de smid! Het is dus geen plaatselijk probleem om een afspraak met een smid te krijgen. Lijkt eerder Europees dus...

En Annika,van Ely... Schrikken zeg... Een geluk bij een ongeluk, denk je dan met die verzekering, maar heb er al vaker dergelijke verhalen van gehoord. Maar blijft raar dat het enerzijds aanleg zou zijn, maar dat er anderzijds drie maand geleden niets aan de hand was. Ik zou ook aan de tandarts gaan twijfelen... Bizar. En dat knagen aan alles, lijkt me moeilijk te vermijden... Ik duim voor een goeie afloop!
Fijn dat Euf het deze winter zo goed doet, de jongens hier gaat het nu ook beter af, al heb ik schrik voor wat nog komt qua weer.

Nour met een nieuw vriendje, lief <3 En Zahra die idd steeds knapper wordt, wat een prachtige dame, wauw!! En Reindert geweest, tja, dat is gewoon superawesomecool! Heb al een paar plaatjes op FB gezien he? Supermooi!!

Roma, gefeliciteerd met de verkoop! Ondanks het verlies en de moeite die het nu kost, kan je idd binnenkort een negatief hoofdstuk afsluiten, gaat een hele verademing zijn! Fijn dat de AB zijn werk gedaan heeft tegen de hoestjes, nu Aleeyah er nog vanaf he... Dat haar op die foto :') Benieuwd naar die hengst!

Rosequartz, goed bezig! Ik zou ook zeker bij Nadine Koo langsgaan. Maar goed dat je je zo informeert. En over een dracht heen lezen, uhm, gebeurt iedereen wel eens? :+

Miranda, ik ga je topic zoeken!

Zo leuk dat het met Fardani goed gaat!!

Gelske, je hebt gelijk hoor wat betreft die laarzen. Normaal gezien kom je er toch ook even mee toe, dan is het een investering! En nog gefeliciteerd met je wagen! Grappig ook hoe paarden een omgekeerd evenredige verhouding hanteren tussen energiepeil en buitentemperatuur :+

Katja, Blue staat weer zo lekker droog te kijken :')

Heeft het Mish goed gedaan? Idd wel leuk om mensen te spreken die een verwant paard hebben :-) Twee verwante paarden hebben is ook aan te raden ;-) :+

Brenda, nog gefeliciflapstaart!!

Joyce, die schaduwfoto's zijn superleuk!

Wij gaan komende week kijken naar onze mogelijke woning. We huren nu, maar wilden sowieso eens iets kopen. Naar verschillende banken al geweest en op zich in worst case scenario voor dit huis krijgen we het nog goed rond. Dus als het huis bevalt... :D Wie nieuwsgierig is, het laatste huis op de pagina, VP 312 000:
http://www.zimmo.be/nl/geetbets-3450/te-koop/#gallery

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:12

Annikab schreef:
Even egopost:
Helaas te snel gejuicht... Het gaat toch niet goed met Ely Ze lijkt timide en is begonnen aan de omheining, haar staldeur en het vlas... Gelukkig kan ze nu even op de wei van de buurman op, maar dat is geen blijvende oplossing... Morgen Utrecht naar even bellen, want dit gaat zo niet 4 weken goed

Kan je geen geweekte grasbrok bijvoeren en luzerne brok? 3 kg sp vind ik niet veel (ik neem aan dat dat per dag is?) balen hoor..

Hier sterk het idee dat de smid morgen niet komt.. Ik heb ook nog steeds geen prijsopgave..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:39

Tieneke, is dat het huis waarvan de prijs op aanvraag is? Ziet er mooi uit!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:45

Jee wat balen Annika. Wat zeiden ze in Utrecht?

Spannend Tieneke! Ik zie geen huis met die prijs? Laatste is op aanvraag? Volgens mij een twee onder een kap?

Dat zou super irritant zijn Marlijn. Hoe laat zou hij komen?

Hier weinig nieuws, baasje werken en horsies ijsvrij. Morgen toch maar met Tie poging doen om wat kms te maken op t harde.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:59

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:18

Mooi huis hoor! Woon je in België?

Is tie makkelijk te rijden op de weg? Volgens mij komt er morgen regen >;) dus hoop dat het niet glad wordt.

Hoefsmid zou half 1 komen..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:56

Nou, eindelijk nieuws dus van die smid, is ook niks te vroeg...

Ja, ben een echte Belg :D Altijd leuk op shows en zo, de typische timide Belg tussen die luide Nederlanders :D We wonen nu op een kleine 20 minuten van dit huis. En grappig, we trouwen op drie minuten van dat huis :+

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:37

Smid is geweest! Kreeg vanmorgen een ap dat hij half 12 komen maar later belde hij dat er 1 werd.
Helaas liet shym zich niet bekappen >;) 3 hoeven heeft hij met de tang wat kunnen af knippen maar de ander was een gevecht dus daar maar gestopt zodra hij niet sloeg..
Ik heb twee mooie raspen van hem gekocht dus ik kan nu regelmatig zelf de randjes even vijlen. Niet te lang prutsen met hem, even voetje geven, rasp er langs en klaar. Hopelijk gaat dat werken..
Nu nog mensen vinden die kunnen assisteren :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:34

He balen dat het niet gelukt is. Maar je kunt nu wel lekker verder gaan oefenen zodat hij volgende keer gewoon staat te slapen als de smid komt! ;)

Leuk huis Tiene! Hopelijk gaat je droom in vervulling! Enne... Toeval bestaat niet he! ;)

Marlijn, Tie is redelijk bomproof. Rij ook altijd onder de snelweg door om naar het bos te rijden (of ik ga met de trailer). Alleen grote vrachtwagencombinaties vindt ze echt eng. En ik ook. We zijn namelijk jaren geleden bijna aangereden door zon gevaarte. Scheelde echt n haar. Doodeng.
Vandaag ipv de geplande 25 km er maar 5,5 gereden. Kon eigenlijk alleen stappen en ik vond t echt heel saai... Dus ja krijg je zoiets:

Afbeelding

Ik verveelde me zo _O-

Blegh ik wil 20 graden en zon! >;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:55

:oo doodeng dan ja!
Kwam die vrachtwagen toen van achteren?
Mijn grapjas is eens voor een vrachtwagen gesprongen op een 80 km weg omdat hij een paard in de wei zag staan 8)7 die weg heb ik nooit meer gereden. Ging net goed maar de schrik zat er goed in.
20 km stappen is geen doen met dit weer :n leuke foto _O- al was ik wel benieuwd hoe de foto er uit zou zien na 20 km stappen :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:07

Ik denk zoiets.... :j

Afbeelding

_O-

Ja was toen van achteren. Maar ik merk dat ik zelf ook nogal freeze bij grote combinaties wat natuurlijk niet echt helpt. Bij Nour ga ik dan zingen en gelukkig helpt dat wel, die sjouwt gewoon lekker door op naar het volgende avontuur. :')

Heeft Shym dat n keer gedaan ja? Pfff, eng! Als zon chauffeur ff niet oplet...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:29

:')
Zingen helpt vaak!
Nee, was mijn fjord :D

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:12

Hallo meiden!

Ik mag wel weer doorlezen haha!

Wat vervelend voor Ely! Ik hoop dat ze snel beter wordt. Zo in een stal nergens aan kunnen knabbelen is ook lastig voor zo'n beestje..

Gelukkig dat hij toch langs is gekomen No_No! Best irritant als iemand niet zijn afspraken nakomt. Niet zo'n goed teken ook als dit vaker gebeurd..

Bonjoy, je haar past wel erg mooi bij Lazio zijn hoofdstel! :D

Yildiz, je paardjes blijven knap, maak je alle weidefoto's zelf?

Ik zie het met Mish al helemaal voor me :') Super schattig.

Ik zal eens kijken! Van Koo Arabians toch? Als ik na het weekend nog twijfels heb ga ik haar en ASE nog eens vragen om langs te komen.

Ik moet er niet aan denken op buitenrit vindt het waarschijnlijk spannender dan het paard zelf! :') Sta nu gelukkig 5 minuten lopen van het bos af. Met maar weinig verkeer.

Gisteren bij Flaxman geweest. Wat ontzettend veel paarden! Super knappe hengsten ook staan. Daar stond ook een erg knappe merrie, daar komt zaterdag ook iemand voor en ik zit zelf zaterdag in Berlijn dus het is even afwachten.

Was weer even langs Nailah en die staat plots met haar kont 10 cm hoger! Ze had de vorige keren super recht gestaan. Gek paard. Ze kwam wel uit zichzelf naar me toe gewandeld in de paddock. Die interesse had ze eerder nog niet getoond, eten was toch echt intressanter, maar nu kwam ze toch even kriebelen. :)

En Berlijn morgen! Ik ben nog niet zo zenuwachtig geweest! Ik ben bang dat een trein niet rijdt of iets dergelijks. Het is immers koud buiten.. Ga daar twee dames bekijken. Eén zelfs bereden ^^.

Nog een hele discussie met mijn mams. Die vindt dat je aan een bereden paardje veel meer lol hebt dan een jong dier. Terwijl ik het eigenlijk wel als iets positiefs zie om eerst een jaartje te grondwerken. Anders is oud en vertrouwd rondjes rijden in de bak toch vaak de makkelijkere optie. (Mezelf kennende.) Daarnaast wil ik het paardje nog zoveel leren! Buiten braaf lopen, showen, kunstjes.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:07

Spannend!!
Ik denk dat beide hun voor en nadeel heeft. Jong of beleerd, als de klik er maar is toch?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:33

Hoi meisjes! :wave:
Weinig tijd voor jullie, maar ook niet veel te melden, alles gaat z'n gangetje met de beestenstapel.
Vooral druk met moederen, Nikita heeft pfeiffer en longontsteking dus dat was best pittig maar gelukkig gaat het weer iets beter.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:53

;( Beterschap voor Nikita! :(:)

Hoe is t met Ely? Hoop echt dat t wat beter gaat!

Groen paard kun je naar je eigen hand zetten, moet je wel weten wat je doet natuurlijk. En een beleerd paard is ook nog niet uitgeleerd natuurlijk!
Sommige plaatjes maak ik zelf, andere zijn van Reindert of Mariska. :+

Afbeelding

Jazzy heeft Reindert gemaakt, ik die van Nyhla en Maris van Nour. :P

Veel succes en vooral plezier bij het paarden bezichtigen!

Hier weinig nieuws. Nour (en ik) gaan maandje op bootcamp bij de juf. En verder wil ik weten wat er in die buik van Jazzy zit... :):)