[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:48

verder kijken dan kleur :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:50

Dat sowieso!
Het lastige met zwart is dat er een heleboel zijn gefokt op de kleur en er zijn dan ook niet veel echt goede zwarte.
Daarnaast zijn er altijd bepaalde lijnen waar problemen in voorkomen, zowel voor wat betreft karakter als voor gezondheid.

Eigenlijk moet je op niks anders Letten dan bij ieder ander paard. :)

Als je wilt wil ik je wel helpen zoeken, altijd leuk om te doen en weet mn weg redelijk te vinden in de bloedlijnen en fokkers ook :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:09

wat gaat je doel zijn met de Arabier, een bepaalde tak van sport, of shows? fokkerij?

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 05:50

Goedemorgen!

Beetje hectische avond, eerste instantie was ik gisteren niet van plan om naar Ludo te gaan, mijn verzorger was er. Toch maar besloten ff naar mijn moeder te gaan, wordt ik gebeld door een stadgenoot. Eh Ludo heeft weer te gulzig gegeten... Slokdarmverstopping. Hop gelijk naar stal, DA gebeld, echter kon hij niet in de slokdarm komen. De nacht laten staan, volgende ochtend erheen en hopen dat het vanzelf oplost. Zomeren na mijn bak koffie, het is toch wel erg vroeg, maar heen en weer crossen..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 06:16

Succes Nicky, wat vervelend :(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 07:42

Oh bah Nicky! Hoe gaat het nu met m? Keep us posted!

Eens met Amy en Katja, een goed paard heeft geen kleur. Maar dat wil niet zeggen dat je geen voorkeuren kan hebben.
Gebruiksdoel is verder een heel belangrijke en van daaruit kun je verder gaan kijken. En natuurlijk, wat is je budget?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:35

Wat naar Nicky! Inmiddels al wat beter?

Dayem heeft z'n ijzer er half afgetrapt en het lipje is in z'n hoef gekomen. Hoefsmid is onderweg. Wordt er niet goed van!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:37

He Nicky wat rot van Ludo! Laat je weten hoe het is met hem?

Nicky ik zag het op facebook!! Hoe krijgt ie dat in hemelsnaam voor elkaar :roll:

Sluit ik me bij aan Yildiz en de rest :) gebruiksdoel eerst stellen, budget, dan karakter, daarna pas naar kleur kijken :j je kan een zwarte nog zo mooi vinden maar als ie niet bij je past of niet geschikt is voor wat je wilt doen houdt het op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:15

MrsDaisy schreef:
Hallo Dames, wat een prachtige pony's! <3
Ik zit na lang twijfelen toch Homozygous Black e denken om een paardje te gaan kopen, en mijn kinderdroom waar te maken om een Zwarte Arabier te nemen.
Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten?

Het allerbelangrijkste is dat je een paard koopt op een betrouwbaar adres.
Ik ga je een bp sturen ik ken een heel betrouwbaar adres. En de arabieren zijn dan ook echt ( homozygous black)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:15

waar zijn ze niet echt dan, Victoria :P

Schrikken Nicky van Dayem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:29

set_elkol schreef:
waar zijn ze niet echt dan, Victoria :P

Schrikken Nicky van Dayem!

haha ik kan het zo lekker typen. het is zo vroeg haha

Er zijn veel zwarte arabieren tegenwoordig. het stukje vererven speelt een belangrijke rol.
je wilt dan wel zeker zijn dan je paard h aan homozygoot is. tenslote betaal je daar ook voor.

zie steeds vaker dat men een zwarte hengst aanbieden ter dekking of merrie aanbieden voor een hengst.
ze beweren homozygoot te zijn. En er rolt iets anders uit.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:54

Maar als ze niet wil fokken maar alleen de show wil stelen in de ring dan maakt homozygoot niet uit :D Ik vond het wel grappig hoe je het zei haha.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:17

Hai ladies,

Even een update. Vanmorgen was hij er erg slecht aan toe. Dierenarts wilde hem niet nogmaals vervelen en adviseerde mij naar de kliniek te rijden. Dit dus gedaan, daar hebben ze hem half plat gespoten, na een paar keer steken eindelijk die slang in zijn slokdarm. De verstopping bleek direct in het begin te beginnen. Logische verklaring waarom mijn eigen DA het niet lukte. Ik ben weggegaan, kon nog erg lang duren. Net ben ik gebeld, verstopping is weg. Bijna zijn hele slokdarm bleek verstopt te zitten. Nu zit hij aan de antibiotica en moet hij vasten vandaag. Morgen gaan ze hem voeren kijken hoe het gaat en zijn longen voor de zekerheid na luisteren. Donderdag mag ik hem zonder tegenbericht ophalen.
Mijn kleine zielige man, het was zo verschrikkelijk sneu om te zien |(

Ikzelf zat bij de HA i.v.m ontstoken en pijnlijke ogen. Blijk giga hooikoorts te hebben en mijn ogen zijn ook beschadigd.. Mag voorlopig geen lenzen meer in. Is het over 1 a 2 weken niet compleet over dan naar de oogarts. verder weer extra medicijnen voor mijn hooikoort en de arts opperde voorzichtig dat het slim was om een andere hobby te zoeken.. Nou, niet dus!

Balen Nicky!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:28

Ach arme ludo! Fijn dat ze de verstopping hebben in elk geval, hoop dat hij gauw opknapt!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:29

He wat naar Nicky, slokdarmverstopping is zoiets machteloos waar je zelf niks aan kan doen. Is er een oorzaak voor, eet hij schrokkerig of ongeduldig?

Ook vervelend van je ogen trouwens.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:31

Oorzaak is bekend, hij heeft dit precies een jaar geleden ook gehad..
Hij eet te gulzig, hele winter lang luzerne door zijn voer en dat werkt perfect. Echter voer ik hem nu pavo care4life en daar zit dan ook in verwerkt, ik dacht dat dat afdoende zou werken maar helaas niet.. Eerste keer dat hij voer kreeg zonder luzerne en het is gelijk raak..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:18

He verdorie Nicky... :( Heb je ook al eens n slowfeeder geprobeerd? Of is het puur van krachtvoer...
En mega oliebol van je ogen. Maar allergie is wel lastig met n paardenhobby.... Hopelijk gaat t meevallen zonder lenzen.. Beterschap in ieder geval, voor jullie allebei!

Nieuwe tietjesfotos Katja? Of is er nog niks veranderd?

Zijn er veel onbetrouwbare fokkers dan hier in NL? :P
Heb nog een heul mooie donkerbruine merrie te koop hihi, wordt echt toppertje! :j

Vanochtend de dag goed begonnen met mijn toppertje: :D
Afbeelding
Hij doet t allemaal zo goed en een heerlijk dier om te rijden. Zit helaas alweer aan m'n Max voor deze week. Morgen dagje rust en rest van de week grondwerk.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:22

Knappe brave Yanour!

Jazeker nieuwe tietfoto's :D Groter dan ooit, voelen ook hard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:24

Yildiz, het is puur krachtvoer, zijn hooi/kuil eet hij gewoon rustig. De hele winter heeft hij zijn voer met luzerne gehad en hebben geen problemen meer gehad, vorig jaar had hij ook een verstopping. Nu 1 keer gegeven zonder luzerne en helaas is het weer raak..

Jeetje lekkere foto zeg! Fijn dat het goed gaat :j

De uiers groeien goed katja!!! :wow:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:25

Ja ik vind haar ook wel onrustig maar weet niet zo goed wat en wanneer ik iets kan verwachten :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:36

Ben je vrij Kat? Spannend hoor, je ziet ze gewoon groeien :D

Jeetje Nicky, schrikken zeg, hopelijk blijkt morgen alles goed te wezen en mag hij weer mee naar huis :)

Heerlijk Yildiz! :D

Ik denk dat de belangrijkste tips over paarden kopen hier gezegd is, pin je ook niet te veel vast op het plaatje in je hoofd, wij zouden ook thuis komen met een volwassen paard die al bereden was O:)
Dat is ze nu inmiddels _O-

Gefeliciteerd Tam, echt super goed gedaan van het weekend!! :)

Jammer van je punten Joyce :\

Vanmorgen een buitenritje gedaan met die arme, super hengstige Djuun :') Tis ook wat hoor, komt er zo maar een prachtige, grote, donkere MERRIE!!!! vakantie houden op de boerderij :roll: :')
Maar ze was verder braaf hoor, wel heel de weg met d'r staart opzij gelopen :') Ik was gewoon bang dat ze fietsers onder zou zeiken _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:38

Op dit moment vrij, heb gewerkt van 7 tot 10. Morgen ook van 7 tot ongeveer 11. Denk dat dat nog wel kan. Echt spannend ja :D

Haha Djuun houdt van merries, lief :+:

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:39

Ooh, is gelukkig maar een paar uurtjes :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:40

Ja :j ik heb afgesproken dat ik 1 dag mag/kan afzeggen, als ik een beetje op tijd ben. Dus als ik begin van de avond heel erg ga twijfelen kan het nog. Daarna hoef ik pas zaterdag weer.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:47

Marieke Westra fokt ook veel zwart.

Schrikken Nicky! Echt niet tof om je vriendje achter te moeten laten...

Dayem z'n hoef viel mee. Lipje was gelukkig goed dubbel geslagen en zat maar een beetje in de hoef. Hij gaat de volgende keer wel op ijzers zonder lipjes!