Was de foto's al tegen gekomen op het AV forum: PRACHIG! Jullie zien er allebei fantastisch uit en dit geeft mij zeker inspiratie voor mijn eigen set. Heb je deze set ook zelf gemaakt? Wat een mooie uitstraling heeft je merrie ook. Ik begreep dat zij wat ouder is? Je andere merrie staat ook prachtig vast gelegd zeg.
Ik zit constant te twijfelen wat voor soort set te maken, welke kleur en stijl etc. Maar van de week besloten gewoon te beginnen met de spullen die ik er in eerste instantie al voor had gehaald. Er ligt al meer dan een jaar een mooie groene stof klaar dus ik ben gestart! Wil eerst hoofdstel en borsttuig maken, dan eventueel een zadeldek en pak voor mezelf.
Dankjulliewel! Ik begin vandaag denk weer aan een nieuwe
Priscilla__
Geplaatst: 13-05-10 21:24
Ik vind de halsters die jullie maken echt super! Ik wil graag ook zelf beginnen en begin met wol (volgens de tut die ik gevonden heb) om te kijken of het echt wat voor mij is . Maar nu vroeg ik me af hoe jullie de halsters precies maken met sierband? Naaien jullie dit ergens op? En hoe komen jullie aan de halter squares? Is er ook misschien een tut voor de soort halsters die hier zijn gemaakt (met de sierband etc)? Ik hoop op antwoord want ik vind ze super mooi .
De halsters die ik maak met sierband gaan op 2 lagen nylonband, dit is stevig materiaal wat goed te verwerken is, in vele kleuren te verkrijgen en diverze breedtes
Priscilla__
Geplaatst: 13-05-10 22:46
RhealLover schreef:
Die halster squares verhandelen we hier ondelring
De halsters die ik maak met sierband gaan op 2 lagen nylonband, dit is stevig materiaal wat goed te verwerken is, in vele kleuren te verkrijgen en diverze breedtes
Oke dan ga ik daar binnenkort is naar kijken . Neem aan dat jullie dan ook alles aan elkaar naaien met een naaimachine ? Moet ik ook maar is uitzoeken hoe dat ding werkt .
Ik gebruik voor het basiswerk (Nylonband aan de ringen etc.) de naaimachine. Voor de rest is het nog aardig wat handwerk Leuk dat je ook gaat beginnen, ben benieuwd!
Dus je gebruikt alleen de naaimachine voor bij de ringen? Waarom ook niet de rest dan? Ik ben nou niet bepaald goed in dat 'handwerk' vind het nooit netjes dan .
Ik doe echter alles met de hand, mijn ervaring is dat het met de naaimachine niet altijd netter hoeft te zijn, met name als je toch een extra nylonband gebruikt.
Ik ben begonnen met de wol volgens de tut, ik heb inmiddels 't kopstuk af en de vlechten aan elkaar gemaakt (is nog niet zo geweldig natuurlijk maar wat wil je voor de eerste keer ..). Hoop morgen ringetjes & ketting te halen en ga dan beginnen aan de neusriem, en dan moet ik nog ergens versieringen vandaag halen. Maar moet zeggen vind 't erg leuk om te doen .
Die wollen halsters maak ik overigens wel helemaal met de hand
Priscilla__
Geplaatst: 15-05-10 09:59
Bonjoy schreef:
Die wollen halsters maak ik overigens wel helemaal met de hand
Ja dat doe ik ook, moet sowieso is aan me schoonmoeder vragen waar haar naaimachine staat (schoonouders zijn op de camping dusja ). Ach eerst maar met de hand helemaal goed onder de knie krijgen. Wat is trouwens de beste/makkelijkste manier om de uiteinden van de vlechten bij elkaar te 'knopen' ?
Hehe dankje! Jullie misschien nog leuke manieren om het te versieren?
Priscilla__
Geplaatst: 18-05-10 19:36
Ik was zojuist opzoek naar halter squares en kwam toen Remko tegen van rjtools.nl. Hij zegt dat ze deze toen niet ingekocht hebben omdat er te weinig animo voor zou zijn. Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar mij lijkt het wél handig als hun ze gaan inkopen zo kunnen wij er ook makkelijker aankomen. Wat vinden jullie hiervan?