[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sirarvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:44

@Roma Je mag ook foto's vd app hier plaatsen hoor :j gaat denk ik sneller dan wanneer ik eindelijk foto's heb geplaatst :')

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:45

Sirarvi schreef:
@Roma Je mag ook foto's vd app hier plaatsen hoor :j gaat denk ik sneller dan wanneer ik eindelijk foto's heb geplaatst :')

Zal ik dat dan meteen maar even doen? :D

De originele kudde van Yvonne met Fardani op de achtergrond.

Afbeelding

De boevenbende met Fardani links achteraan.

Afbeelding

Fabrizio vind dat korte staartje van Fardani maar gek geloof ik :D

Afbeelding

Fardani en Sier.

Afbeelding

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:21

Wat een leuke foto's! Lijkt een stabiele rustige kudde

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:49

Hoi!
Wat gek hè, hier is er nog geen sneeuw gevallen, bij andere is het al wit!

Gisteren bij Johanna Ullström geweest. Was wel onder de indruk hoor! Wat een stal! Borsalino K gezien. Ze had drie paardjes die ze me kon laten zien. Één was zo prachtig Agmal Nandita, super knappe mama ook, enorm veel attitude. Voor mij persoonlijk iets te machtig, omdat ik een vrij zacht persoon bent, maar als iemand zoekt naar een show merrie.. Dan is ze beeldig. De andere twee, Kanzara en Kasminah, waren erg lief en heel netjes opgevoed. Daar ga ik zeker nog over nadenken. Wel liggen ze in een vrij hoge prijsklasse…

Voor de rest ben ik bij FM Arabians geweest. Zij had een mooi jaarling merrietje staan,Cupalja, maar daar had ik niet direct een klik mee. Was wel een erg leuk merrietje om te zien, lief ook! Mooie galop had ze al voor zo’n jong ding.

Bij Nafiesa Arabians gekeken en daar stond Nailah. Heerlijk dametje, mooie bewegingen. Ik vind haar zelf een erg mooie body hebben. (En ze maakt me gewoon erg vrolijk.) Mijn vriend is stiekem ook erg fan van haar.

Ik ga nog naar Shalimar Arabians in de buurt van Berlijn en misschien naar Flaxman Arabians..
Een stalling heb ik al.. Die heb ik maar vast gereserveerd. Nu nog het paardje.. En de spullen! Ik moet nodig gaan shoppen! *\o/*

No_No: Wat vervelend van Shympie zijn benen! Ziet het er al beter uit?

Set Elkol: Wat een sneeuw! Of zijn zij ook heel erg verhaard? :P Ze zijn immers wel wit!

Yildiz: Je paardjes blijven knap! Zag ze ook al voorbij komen via Facebook.

Al Zawraa: Fijn dat je huisje verkocht is, maar wat vervelend van de schuld  Wel prachtig hoeveel ze al aan het verharen zijn. Misschien zijn ze straks weer helemaal mooi en strak in pak. Hoe ging het longeren met Mausi? En het ziet er gezellig uit op de foto’s. Volgens mij komt dat wel goed!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:40

Mooie nieuwe auto, Gelske! Lekker druk weer geweest met al je paardjes! Ik vond het met 4 al lastig om ze allemaal van aandacht te voorzien en jij hebt er nog meer!

Ik heb geen foto's van Euforio gemaakt dit keer, Yildiz. Ze mogen i.v.m. de droes niet de groep uit, dus ik stond in een groep van 20 jolige jonge hengsten :+
Je dames zien er goed uit!

Haha dat bekkie van Blue op je eerste foto, Katja, hilarisch!

Wat fijn dat je huis eindelijk verkocht is, Roma, dan kan je in ieder geval verder! Ben toch zo benieuwd of Aziza een mooi merrietje voor je heeft!

Spannend, rosequartz, ik ben benieuwd waar je dalijk mee thuis komt!

Zo, gisteren de toestemming van de verzekering binnen gekregen: we mogen naar Utrecht.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:48

*\o/* wat een goed bericht!! En dat van een verzekering :Y) wanneer komt het onderzoek?

Rosequartz, ik ben heel benieuwd waar jij mee thuis komt!! Leuk dat je je bezoekjes deelt :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:57

Proficiat met de verkoop van je huis Roma!!! *\o/* Wat zal dat n opluchting voor je zijn! Kun je eindelijk dar hoofdstuk afsluiten.
En wow, wat heb je Almaz netjes geschoren zeg! Met z'n ondeugende snoetje hihi! <3
Ze is echt HUGE!!! :wow: Maar nog altijd even knap! ❤️
Ook rete benieuwd naar die hengst die je op t oog hebt en waarom die dan zo interessant is, jij maakt altijd zulke mooie combi's! Heb echt totaal geen verstand van SE fokkerij, but willing to learn, dus maak me gek hihi! (Mag ook via PB? <<) )

Wat n heerlijke klucht zeg! Die brutale koppies! Ze hebben t vast goed naar hun zin bij jou!

Nou idd Rose (hoe heet je in t echie eigenlijk?), heel benieuwd naar wat t gaat worden?! Zo te lezen kom je op mooie stekkies dus komt vast goed!
Dikke tip: Arabian Stud Europe heeft nu ook gave merries te koop, ben natuurlijk helemaal fan en dus bevooroordeeld, maar met zo een merrie heb je echt iets gaafs in handen om verder mee te gaan. Is wel hogere prijsklasse maar wie niet waagt... ;)

Oh Annika wat n top nieuws!!! +:)+ Super blij voor je! Morgen gaat t gebeuren toch? Ik ga heel hard voor jullie duimen dat t iets heel simpels en heel verhelpbaars is!

Mmmm... Midden in een klucht jolige hengsten?!!! :oo
Nu VERWIJT ik je bijna dat je geen platen heb getrokken!!! ~~}> _O- :P ;) :D

Nou Gelske, voor zaterdag mag er wel een klrin vlokje vallen hoor want dan komt Reindert langs om het hele spul weer es op de kiek te zetten (want ik heb nog geen mooie platen van ze :') )
Nu alweer dikke voorpret en requisieten aan t inzamelen. Let it snow, let it show!!! *-:) :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:07

Wat fijn dat je naar utrecht kunt Annika nu maar hopen dat ze haar daar goed kunnen helpen.

Rose weer op paarden zoektocht leuk hoor ik vond dat ook altijd erg leuk niet alleen het zoeken naar een nieuw paard of geschikte dekhengst. Maar ook om eens een kijkje te nemen bij iemand thuis.

Ik moet nog altijd wennen aan een witte Salvadore Yvonne terwijl hij het al zo lang is :D , Heerlijke kudde heb je de mannen staan er inderdaad rustig bij nog even en dan kan Fadani ook zich bij het rijtje toevoegen.

Wat een weer is het toch echt de hele ochtend regen koud bleehh. Het is hier zo vreselijk nat in de padock dat ik me bijna schuldig voel om ze S,morgens buiten te zetten. Maar ja de hele dag op stal is het natuurlijk ook niet . Gelukkig was het S,midags wel even droog en konden we eerst met Dibah en de kleuters naar de bak om ze lekker te laten rennen. Daarna Sjaak gezadeld en gereden. Ik had nog graag even Sil en Noor gereden maar helaas toen ik thuis kwam werd het heel donker en begon het vreemd genoeg te onweeren. Heb toen maar de paardjes binnen gezet en we waren nog maar net klaar of het weer barste weer los toen dat over was was het al weer te laat en dus te donker dus met hun zaterdag maar weer op pad. Het schijnt nu erg koud te worden en ik hoop dat toch niet want als mijn padock en de bak bevriest heb ik echt een probleem nu dan word het helaas wel verplichte stal rust vrees ik :x .

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:11

Toen ik mijn paard nog 24/7 buiten had heb ik vlak voor de vorst de helft van de paddock afgezet en vlak gemaakt zodat het vlak kon opvriezen en hij gewoon kon blijven rond scharrelen. Wel wat minder ruimte maar beter dan niets. Ik weet niet of het bij jullie mogelijk is..

Hèhè!! *\%/* Eindelijk is gelukt een afspraak te maken met de hoefsmid!! Ik heb direct twee raspen besteld (afronden en steunselrasp) en ik krijg een minicursus om ze zelf bij te houden.

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:28

:brr: Het is ook zo koud. Ik liep vandaag met drie jassen rond op stal. (Mijn naam is Ditta trouwens.)

Ik heb vorig jaar mezelf een beetje voor gek gezet bij Arabian Stud Europe :oo Ik had gereageerd op een merrietje, en er op de één of andere manier volledig over heen gelezen dat ze drachtig was. Echt behoorlijk dom. Daar toen ook mijn excuses voor aangeboden maar niets meer terug gehoord. Dus nu durf ik niet meer zo goed.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:03

Ditta, wat een leuk verslag van het paardjes kijken, en ik voel een duidelijke voorkeur in je bericht ;) Maar je moet nog meer paarden bekijken lees ik, ik ben heel benieuwd wie het uiteindelijk gaat worden.
Nailah heb ik vorig jaar bij Esther gezien, leuk merrietje, maar ik vond haar toen niet echt bijzonder, maar ze kunnen enorm veranderen in een jaar tijd, het zal nu wel een heel ander paard zijn, veel volwassener natuurlijk ook. En altijd gaan voor waar je hart ligt, vooral als je maar één paard hebt!
Ik zou Talitha (Arabian Stud Europe) gewoon een berichtje sturen hoor! Ze heeft zoveel contacten dat ze waarschijnlijk allang vergeten is wie je bent, aangezien je zo te horen alleen mailcontact hebt gehad. En anders, iedereen kan een foutje maken toch?

Annika, ik las op FB je verslagje van Utrecht, fijn dat ze in ieder geval iets voor Ely hebben kunnen doen, maar echt opgelost is het nog niet dacht ik zo te lezen? En de eerste maanden geen ruwvoer, maar alleen Senioren slobber.. Hoeveel moet ze dan per dag krijgen om de juiste hoeveelheid voer binnen te krijgen? Lijkt me echt lastig zonder ruwvoer.

Wat een vreselijk weer hè Gelske! Hier is ook alles zeiknat, echt niet normaal meer! Zo nat zie ik het ook echt maar 1 of 2x per jaar geloof ik. Gelukkig vriest het tot nu toe nog niet, als dat nu gebeurt, is de paddock iig onbegaanbaar, dan moeten ze verplicht op de wei. Al zullen ze daar zelf geen problemen mee hebben ;)

Marlijn, wat fijn dat het eindelijk gelukt is om een afspraak te maken met de hoefsmid, had je daar zo'n probleem mee?

Bedankt allemaal voor de felicitaties mbt de verkoop van mijn huis! Vorige week was het inderdaad even een enorme opluchting, helaas nu een hoop stress. Mijn ex heeft zich de afgelopen jaren van zo'n beetje de hele wereld afgesloten, heeft met niemand contact, alleen als hij daar zelf op zit te wachten.. Dus het wordt nog een hele toer om alle benodigde handtekeningen te krijgen.. Pfoe, ik zal blij zijn als het 1 mei geweest is, en alles goed afgelopen is.

Gelske, Almaz lijkt super lief, maar hij begint nu toch ook wel hengstenstreekjes te krijgen :D Maar het blijft een leuk ventje. Waarschijnlijk houd ik hem nog wel even aan, want ik weet zeker dat hij als 2 jarige er beter bij zal staan/minder timide zal zijn, waardoor hij waarschijnlijk een stuk beter verkocht kan worden.
Als Aziza straks apart gaat met haar veulen, ga ik eerst proberen, Mausi, Almaz, Aleeyah en Amir bij elkaar te zetten, en dan gaan van het voorjaar Amir en Almaz apart. En dan hoop ik eigenlijk Mausi en Aleeyah bij Aziza+baby te zetten, maar ik moet even kijken of dat allemaal gaat lukken.

Ditta, het longeren met Mausi ging wel goed, voor een paard dat nog nooit zoiets gedaan heeft. Ik had eigenlijk gehoopt dit weekend weer even met haar te werken, maar helaas is alles nu veel te nat.

Yildiz, ik stuur je later even een pb'tje over de hengst. Al wordt dat hem voor dit jaar waarschijnlijk toch niet, ik heb namelijk gisteravond gehoord dat ik een hele leuke deal maken om een veulen van Mausi in partnership te fokken, waardoor ik dit jaar zou kunnen fokken zonder veel kosten. En met al dat gedoe met mijn huis, zou dat waarschijnlijk een stuk aantrekkelijker zijn dan zelf een veulen van haar fokken. Maar ik moet er nog even goed over nadenken ;)

Helaas is Aleeyah weer begonnen met hoesten. Nou ja, ik had van de week 1x een wat slechter pakje hooi, en de ochtend daarna hoestte ze, en de ochtend daarna was het nog erger. Daarna haar hooi een dag geweekt en het hoesten was weer weg, nu gisteren weer droog hooi gegeven, maar helaas hoestte ze vanochtend weer. Dus nu eerst maar weer een week hooi weken, en daarna kijken of het dan weer goed gaat als ik haar overzet naar droog hooi.

Aziza zit inmiddels op 300 dagen, nog maar 3 weekjes tot de baby mag komen :D Update staat in mijn topic (zie onderschrift).

Ook hebben we vandaag haar bevallingsstal in orde gemaakt.
Aankomend jaar gaan we natuurlijk alle nieuwe stallen plaatsen, dus dan moeten de oude er toch uit. Vandaar dat we nu tussen 2 stallen alvast de wand hebben weggehaald. Nu heeft ze dus een stal van 3x6 meter :) En dan volgende week de camera er nog boven en dan zijn we er helemaal klaar voor :D

Ben heel benieuwd wat ze vanavond van haar nieuwe stal vind, en wat de rest van hun nieuwe stal vind, want Aleeyah en Amir moeten nu ook beide in een andere stal, omdat Aziza hun stallen heeft ingepikt. :P

Afbeelding

Deze breedte heeft de stal nu, blij mee :D
Afbeelding

En nog een foto van Aleeyah en Amir, want die hebben jullie al een tijdje niet gezien geloof ik ;)
Ja, Amir moet ik nog scheren, die is van de week aan de beurt als hij een keer niet nat is van de regen als hij binnen komt.

Afbeelding

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:36

Sirarvi, leuk dat je al die updates van Fardani blijft plaatsen en leuk te zien hoe het hem bevalt zo op zijn nieuwe stekkie. Hij moet zijn plek nog een beetje vinden maar volgens mij heeft hij het wel naar zijn zin :)

Annika, wat leuk dat je op bezoek bent geweest bij Eufje. Mis je hem niet verschrikkelijk? Wat fijn dat hij je nog kende :)) en dat hij nu wel beter in conditie is gebleven! Gelukkig maar, want het was echt balen dat hij toen ineens zo'n terugval had gehad.

Gelske, wat een gave toet! Hopelijk mag je er veel fijne kilometertjes mee karren! :)

Yildiz, wat een knappe foto's van jou met je dame op de wedstrijd. Eenhandig staat jullie ook netjes hoor! :) Leuk paard is het toch, en ze ziet er prachtig uit. Zahra is echt supergaaf aan het worden trouwens. Wat een body zit daar alweer op, powergirl is het.

Marlijn, huilen van zo'n gaaf huis! Wat jammer zeg! Hoe gaat het nu met Shympie?

Katja, wat een leuke kiekjes van je pony's! Wat een sneeuw ligt er bij jullie zeg! Hier gelukkig nog helemaal niks gehad, ben blij toe, van mij mag 't nog wel even wegblijven :))

Roma, jeutje wat krijgt Aziez een buik zeg :oo Die is weer rond. Ik zit zo hard voor je te duimen hier dat je nog een meisje cadeau krijgt van haar. Dat zou echt het allermooiste geschenk zijn zo richting het eind van haar fokcarrière. Ik hoop het echt voor je! Verder volg ik jullie stiekem in je topic, maar ik post daar niet zo vaak :)
Oooh, dé hengst voor Mausi, dat is lastig te weerstaan :P
Waarom scheer je je veulens nu eigenlijk?
Gefeliciteerd met de verkoop van je huis!! Wat een opluchting zal dat zijn zeg, poeh, eindelijk weet je dan waar je aan toe bent!
Wat een mooie stal heeft Aziza gekregen, ben benieuwd of ze zich er een beetje thuis in kan vinden :)

Ditta, wat een hoop plaatsen heb je al bezocht! Hopelijk kun je een goed besluit nemen voor een paardje dat echt het allerbest bij je past :) Vind het leuk om de updates van je zoektocht te lezen! En tuurlijk heb je jezelf niet voor gek gezet, ieder mens ziet wel eens wat over het hoofd! Dat komt wel goed ;)

Pfff, Mish heeft haar eerste osteopaatbezoekje gehad :) Ze liep de laatste keer met longeren niet helemaal lekker op 1 kant. Kortere passen met 1 achterbeen. Op het harde niks te zien, maar in de natte bak wel. Aangezien we haar binnenkort toch nog wilden laten checken door de osteo hebben we dat bezoekje dus maar iets naar voren geschoven. En wat is Mish dan toch een droppie he := Heeft de osteo van voor tot achter ingepakt, ze stond bijna te slapen tijdens de behandeling en als ze niet sliep dan zat ze wel met die enorme kiekers van haar bóvenop de osteo te loeren wat zij in hemelsnaam aan het doen was _O- Zó interessant he, als mensen aan je lijf zitten te pielen.

Olina mocht meteen ook mee, en nu mogen ze lekker een weekje verplicht vakantie houden op de wei, en dan maar eens zien of de behandeling Mish (en Olina!) goedgedaan heeft :)

Verder is de eigenaresse van Mish d'r broertje (en eigenaresse van Mish d'r vader voor paps overleed) van de week op bezoek geweest bij ons :) Wat bijzonder was dát zeg.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:05

Mish En Olinia weer even lekker los gemaakt ik hoop dat het helpt. Zou het niet met het groeien te maken hebben dat ze soms wat minder lopen en de kou natte bende buiten helpt natuurlijk ook niet. Wel fijn dat ze zo lief van met de behandeling dan vond ze het vast heel fijn.

zo dat is een heerlijke grote stal voor Aziza dat word het veulen straks zoeken als die geboren word ;) . Lekker boef zijn hoort gewoon bij kleine veulentjes ik hou daar wel van hij en ja dan moet je wel zoon lief koppie trekken vergeet je het zo weer <3 . Wat word je anderen mannetje groot zeg die is als net zo groot als je twee jarige die is echt hard gegaan dat vind ik trouwens ook nog steeds een heerlijk ventje. Jammer van je EX nog even door bijten dus en dan weer verder met je leven en je mooie plannen.

Fijn dat de afspraak bij je hoefsmid is gelukt. Helaas kan ik geen stukje vlak maken voor onze paarden ik zou een stuk van de bestrating op het erf kunnen afzetten maar verder helaas niet.

Als je netjes een mailtje terug hebt gestuurd vind ik het eerder niet netjes van ASE dat zij niet hebben terug gemaild al kan dat natuurlijk altijd een oorzaak hebben. Dus gewoon evetueel weer mailen als je denkt dat zij iets voor je kunnen betekenen Ditta.

De winter heeft hier gelukkig niet niet zijn intreden gedaan. Dus kunnen ze gewoon overdag lekker in de bagger stampen. Vanmorgen was het weer echt bagger maar s,midags kon ik tussen de hagel buien door toch lekker even met ze aan de gang. Noor en Sil maar even laten rennen en Dibah en Sjaak samen met Erwin gereden hij was met Sjaak. Dibah was erg braaf weer in tegendeel van Sjaak want die was Erwin een beetje aan het uit proberen :D . Wel even fijn om hem zelf ook even onder de man te zien wow dan zie je echt het verschil van lopen nu met van de zomer. Er kwam later nog iemand in de bak rijden en dan blijf je toch wel zien dan hij lang hengst is geweest dan maakt ie zich toch altijd nog even een beetje groter en mooier zeker met een van zijn dames erbij ;) .

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:12

Zou kunnen, Gelske, maar op het moment zit ze juist heel netjes in haar lijf. Is lang overbouwd geweest maar nu trekt ze juist wat recht. Zou zomaar kunnen hoor, maar omdat ze eigenlijk toch een keertje weer moesten (Olina ook), besloten we om toch eerst ook even hier naar te laten kijken. Beter een keertje teveel dan een keertje te weinig.
Heb verder niet het idee dat het echt ernstig is hoor :) en ze gaat acuut minder fijn lopen zodra er plassen liggen _O- daar heeft ze echt een bloedhekel aan. Maar in elk geval, lekker even vakantie voor de kleine meid :)

Wat fijn dat het bij jou ook nog geen winters tafereeltje is! Hier ook nog niet, blij toe! Lekker door de bagger inderdaad := Haha Sjaak nog altijd de vent aan het uithangen dus! Grappig :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:25

Eline, ik ben benieuwd of ze straks weer wat soepeler loopt nu de osteopaat geweest is. Het kan inderdaad soms van het groeien komen, of een keer verkeerd uitglijden met dit nare weer. Maar net wat je zegt, het kan geen kwaad er eens een osteopaat bij te halen, en dan weet je in ieder geval zeker dat alles weer goed zit!

Gelske, haha, stoere Sjaak! :D
Ja, geef hem eens ongelijk, dan moet je toch wel even laten zien dat dat JOUW dame is?
En wat een boefje dat hij Erwin zo aan het uitproberen was!

Eline, ik had ze eigenlijk al eerder willen scheren, maar toen ze allemaal niet lekker en aan het hoesten waren vond ik dat niet zo'n goed idee. Nu ze weer allemaal aardig opgeknapt zijn, wou ik eigenlijk zo snel mogelijk van die berenhoofdjes af :P Plus het feit dat ze er op deze manier aan gewend blijven. Nu moet ik zeggen dat Aleeyah echt super braaf was, die had ik gewoon los midden in de stalgang staan. En Almaz deed eerst een beetje moeilijk, maar daarna stond hij heerlijk te slapen. Ik ben bang dat ik de moeilijkste nog moet :')

Gelske, ja, ik ben ook helemaal gek van Amir, het wordt nog heel moeilijk om hem weg te laten gaan als Aziza nu wel een merrietje geeft.. Amir lijkt ook enorm op Rahnanah, alle veulens hebben Aziza's prachtige ogen, maar deze twee hebben/hadden echt dezelfde uitstraling. Als Amir je soms aankijkt, is het net alsof je Rahnanah aankijkt. Niet dat dat is wat hem nu zo speciaal maakt hoor, hij is gewoon zichzelf en zijn eigen persoonlijkheid, maar het is wel mooi om te zien. Als het land weer eens wat droger is, zal ik weer eens wat goede foto's van hem maken.

Aziza was het niet direct helemaal met haar nieuwe stal eens, snap ik ook wel, ze is nu de enige die aan die kant van de gang staat. Maar daar is ze snel genoeg aan gewend, en als ze straks haar veulen heeft, is ze dolblij dat ze alleen staat, want anders moet ik altijd de paarden naast haar verhuizen :+

Kleine merrie in grote stal :D
Afbeelding

De rest vind het een beetje vreemd, maar wel oké.
Amir ligt inmiddels te slapen zie ik op de camera, dus volgens mij heeft hij zijn nieuwe stal goedgekeurd :D
Afbeelding

Almaz had zich vanavond vast gerold in de stal :(:)
Ik zag het op de camera, dus eerst geprobeerd het geluid van de camera aan te zetten en iets tegen ze te zeggen. Daar schrikken ze altijd erg van, dus als ze dan niet opstaan is het mis.
Hij spartelde wel wat, maar stond niet op, dus ik stond net op het punt heen te gaan, toen hij toch met een flinke sparteling opstond.
Gelukkig zijn die veulens nog zo klein en soepel dat dat ze zelf lukt.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 08:59

Pfff nou zeg dat is schrikken! Vind vast liggen ook altijd zo eng! (Komt door Nour die heeft echt zo vaak vastgelegen D'n helaas hierdoor achterbenen behoorlijk cosmetisch beschadigd grrrr).
Wat heeeeeerlijk zon fijne grote stal! Idd went ze vanzelf aan! Is ze zo nijdig naar anderen met veulen hihi?! :D Ben toch zo benieuwd naar haar veulen!
Mooi om die gelijkenissen te zien. Zeker als dat toch een van je meest speciale en helaas veeeel te vroeg overleden meisje is. Pffff, lastig idd straks misschien een heel moeilijke keuze te moeten maken.... -O-
Die gelijkenis zie ik trouwens ook bij Nyhla. Ze heeft absoluut een heel ander hoofd maar diezelfde rust en openheid als Nour, toch echt helemaal zijn dochter hoor! <3

Oh die Sjaak hihi!! De hengstenknop zit er nog op! Zo grappig he worden ze letterlijk 10 cm groter in ene en maken ze zich mooi! Stoere vent ook!

Annika, had idd wat op FB langs zien komen. Is er ook n diagnose gesteld?

Ditta, mooie naam trouwens (scandinavisch?), had je al gepbt. Gewoon mailen, wie niet waagt... ;)

Hihi dat was ik niet op Tie he Eline, maar Lisanne. :P Ik rij al weer wat jaartjes eenhandig maar voor Lisanne was t de eerste keer. En ik dacht ook dat ze dat kon (misverstand) want ze had eigenlijk met snaffle, tweehandig én met cap moeten rijden (kreeg ik nog voor op m'n kop, terecht hoor, maar had idd niet bij stilgestaan omdat ik zelf natuurlijk met hoed en shanks mag rijden en Tie een senior is. Stom van me)
Ach ja tis goed afgelopen. ;)

Hopelijk gaat ze weer goed lopen Eline. Ik vind haar vanaf de foto idd nu mooi in balans en absoluut niet in overbouwd. Maar ja je weet t niet. Wel goed idee om osteo eens te laten komen. Zahra loopt als n trein maar wel met een iets scheve staart, heeft ze nooit gedaan en staartwortel is ook gewoon recht in rust.
Bedankt trouwens voor de vele complimentjes! Leuk te horen, ze wordt ook echt rete gaaf. Dat front, die borst, echt geweldig! <3
Vandaag komt Reindert weer eens langs dus hopelijk weer mooie platen van t spul.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:00

Bren vandaag jarig!!! Hieperdepiep hoeraaaah!!! *\o/*

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:09

Gefiliciteerd bren Y)(^)

Osteopaat, heerlijk!! Sommige geloven er niet in maar ik kom er zelf ook wel eens en ik moet zeggen dat ik het met tegenzin en liefde onderga. Voor een paard zal het vast het zelfde zijn.

Jammer dat je alleen een kleine stenen uitloop kan creëeren maar iets is beter dan niets toch?

Stallen goed gekeurd, altijd fijn! Wel schrikken als ze vast liggen. Niets aan overgehouden?

Wat een enorme buik krijgt azies (heb ik dat goed?) schiet lekker op!

Shym heeft nog iets wat volle pootjes dus gaat goed. Helaas wel mok.. Maar ja, wat wil je met die bagger.
Een afspraak maken met een hoefsmid is niet zo vreselijk hier maar wel met een waarvan je op een ligt >;) de snelle achteruitgang van mijn fjord verwijt ik ook aan slecht bekapwerk. Nou weet ik niet of dat echt de oorzaak is maar ik heb wel zwaar het vermoeden. Ik heb me dus verdiept in hoeven en ben tot de conclusie gekomen dat er veel anders kan. Nu heb ik dus een bekapper die aardig in de richting komt van mijn idee dus die wil ik houden. Maar ja.. Hier is dus een afspraak maken (en nakomen) wat lastiger..

Voorlopig doe ik even niets met shympie, door het weer kan ik nu noet zo veel en ik heb het druk op het werk. In het voorjaar maar serieus aan de slag met hem.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:21

Gaaf, Yildiz, ben benieuwd naar de mooie foto's die Reindert gaat maken! Ben nog steeds zo blij met de foto's die hij heeft gemaakt van mijn viertal!

Fijn dat je een afspraak hebt bij de hoefsmid, No_No!

Vervelend dat Aleeyah toch weer hoest, Roma, hopelijk stopt ze daar snel weer mee! Mooie stal en knappe mannen heb je!

Ik mis Euforio enorm, Eline, maar hij heeft het heel goed daar, past super in de groep. Dat kan ik hem op het moment hier in de buurt niet bieden (zeker niet als hengst). Wie heb je laten komen voor Mish? En is er nog iets gevonden?

Fijn dat je toch gewoon lekker wat met de paarden hebt kunnen doen, Gelske!

Vrijdag zijn we naar Utrecht geweest met Ely. Merrie deed het echt zo top, was trots op haar. Ze vond het mega-spannend, maar bleef rustig. Eerst maar even gewogen: 449 kilo, best netjes.
Toen wilde de dierenarts natuurlijk in haar mond kijken, dus een verdoving erin. Ik vond haar nog wel erg wakker, dus ook aangegeven dat we haar normaal iets meer verdoven, maar nee dit was volgens hun voldoende. Uiteindelijk hebben ze toch bij moeten spuiten :D
Dierenarts vond inderdaad de twee grote diastasen, waar duidelijk heel veel voer in zat, tandvlees ontstoken en teruggetrokken was. Ook vond hij nog 2 andere kleine diastasen. Hij heeft met een hogedrukspuit alle diastasen leeggehaald en het gebit nog iets verder uitgebalanceerd. Vooral het schoonmaken van de diastasen deed Ely duidelijk veel pijn, zelfs door de verdoving heen :(:)
Nu mag ze 4 weken geen ruwvoer (arm paard), maar seniorenslobber, om zo het tandvlees rust te geven en hopen dat het zichzelf hersteld. Over 4 weken komt de tandarts/dierenarts van de Lingehoeve langs om te kijken hoe het dan gesteld is. Anders moet ze nog langer zonder ruwvoer...
Wat de oorzaak is, blijft een beetje onzeker. De dierenarts van Utrecht zegt dat ze gewoon aanleg hiervoor heeft, dus dat het een kwestie van tijd was tot dit zich zou ontwikkelen (maar dat het niet mogelijk is dat dit zich in zo'n korte tijd ontwikkeld). Maar de tandarts blijft volhouden dat 3 maanden geleden er niks aan de hand was...
Dus nog even fingers crossed dat het zich nu snel hersteld...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:43

Pfff.. Wat een gedoe zeg.. Sneu dat ze niet lekker mag knagen.
Hoeveel moet je haar nu voeren van de SP?
Is het normaal dat AV's meer verdoving moeten hebben? Shym hadden ze ook voor een olifant verdoofd met de castratie :oo

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:59

Ja dat is heel normaal dat ze wat meer moeten hebben of het echt een arabieren ding is weet ik niet want ook onze Shetlanders moeten altijd extra bij gespoten worden.

Balen van de tanden van je mooie dame Annika wij hebben het zelfde probleem met onze Sil haar gebit moet ook echt regelmatig onder handen worden genomen. Ik hoop wel dat ze snel weer hooi mag dat blijft toch altijd beter voor een paard. jammer dat de anderen TA voet bij stuk houd maar ja die gaat natuurlijk niet toegeven dat hij het mis had. Als ze nu maar straks weer gewoon kan eten das het belangrijkste.

Jammer dat Shym nog auw voetjes heeft ja mok is zeker niet gek met al die nattigheid van de laatste tijd.

Reindert weer op bezoek leuk ben benieuwt Yildiz vroeger kwam hij hier ook wel en jaarlijks gaat hij wel mee met de strandritten zwemen en heb ook veel mooie foto,s van de wedstrijden. Je denkt daar dan gewoon niet bij na het is ook nog niet zo lang dat je met cap moet met westeren wel super dat je zoon fijne bijrijdster hebt het ziet er goed uit.

Waar is Aziza?? :D . Is het nog wel te volgen zo op de camera wij hadden altijd wel een hoek niet zo goed en ja hoor die mutsen lijken altijd wel dan juist daar vaak te gaan staan als je gaat waken. Wat gaat een jaar toch snel ov er drie weken al weer een veulen van Aziza het lijkt nog zo kort geleden dat Amir geboren is. Dat is eng ja als ze zich vast rollen wel fijn dat je ze zo in de gaten kunt houden .

Haha ja door de plassen lopen doe je natuurlijk niet als echt arabier als ze nou ook zo over in de modder rollen zouden denken ;) . Een weekje vrij is altijd fijn ben benieuwt of je echt verbetering merk bij je dames.

Vanmorgen had het hier toch ook een beetje gesneeuwd en gevroren de paddock was nog wel te doen voor de paarden alleen het bovenste laagje wat bevroren maar daar trapte ze gewoon door heen. Maar helaas was het buiten toch te glad voor een rondje polder en was de bak te hard om te rijden. Nog wel even met Jhadorah en haar moeder naar de bak geweest. Dat was op de heen weg weer geen succes ze zeggen wel eens jaarling naarling maar maak daar maar twee jaar van :D . Toen later even met Qaseem en zijn moeder die was super braaf op de heen weg alleen hadden we pech want er was iemand tot mijn verbaasing toch aan het rijden. Dus maar even met het tweetal gegraasd en toen naar huis gegaan dat vond Qaseem denk ik toch raar dus die was op de terug weg erg lastig :x .

Voor wie nog een leuke schow merrie zoekt -:(- ;) .

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door geshahquille op 17-01-16 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:16

Je bent in ieder geval weer wijzer en een top opvolging zo Annika! Wel balen dat dit dus, als ik t goed begrijp, iets is wat je altijd goed in de gaten zal moeten houden? Ben benieuwd hoe ze t zonder ruwvoer gaat stellen. Hoe oud is Ely eigenlijk? (Ik zit er hier in dit topic nogal eens naast :o ). In ieder geval beterschap met je meidje. :(:)

Gelukkig geen einschuss dan (toch)? En mok is natuurlijk K maar redelijk goed te behandelen (als t dorie beetje droog wil blijven nu :x ).
Oh en hier eigenlijk toch wel heel andere ervaringen met verdoving etc. Voor TA kan hier eigenlijk alles onverdoofd (vaak gedaan), maar omdat ik laatst van mijn DA hoorde dat ze dan spieren niet goed ontspannen om ook achter er goed bij te kunnen (of zoiets) laat ik ze nu wel verdoven.

Oh Gelske wat is t toch n heerlijk meidje! <3
Maar ze staat toch niet te koop?! :oo

Vandaag waanzinnig leuke dag met Reindert, Yul en de horsies!
De foto's zijn nu aan t uploaden maar duurt nog even, t waren er 4800!!!! :wow:
Ik heb al heel veel gaafs op t schermpje gezien dus ja, wordt weer smullen denk ik! *D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:43

Nee ze is niet te koop was een grapje maar ik zag al dat er een smilie miste :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:28

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:59

<3 wat een knappies