[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:03

@katja nee de jongsten gaan spelende wijs, oefen dan meer liberty met ze zeg maar en meer grondwerk
@sieltjuh whaha ik woon in hoge hexel daar heb je wel van gehoord omdat je daar op vakantie bent geweest, denk ham ik va mijn huis 10 mijn rijden

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:08

Oh bah wat moet dat naar geweest zijn om te zien en mee te maken! Gelukkig kon je nog iets betekenen, lijkt me idd vreselijk om zo afscheid te moeten nemen.

jeetje das schrikken als de stukken in de rondte waaien! :oo Wat een geluk idd dat het gebleven is bij materiële schade..

Danielle voert ook op het oog en naar behoefte. Umoyax krijgt het meeste hooi van stal geloof ik, hij eet gewoon erg veel en vlot en op stal staan ze bijna nooit zonder hooi. Buiten krijgt umoyax nu geen hooi na het hooibak-incidentje, nog niet helemaal over uit hoe we hem veilig van hooi kunnen voorzien en zonder dat t de hele paddock door wordt gesmeerd. Nashwa eet weer een stuk minder (en laat altijd het laatste restje hooi over :') ) dus krijgt ook minder.
Paarden hier zien er altijd gewoon goed uit, ook de probleemgevallen krijgt ze er goed bovenop dus beleid zal goed zijn haha.
Krachtvoer krijgen ze niet echt veel, meesten staan op 1 schep brok per dag. Ook dat weer op het oog :)

Umoyax zit vrij strak in zn velletje maar nas is al wat pluizig. Geen idee hoe dat komt, misschien hormonen ofzo of gewoon aanleg. Ach, pluizige Nas vind ik wel gezellig ook haha. Alleen die baard... ^)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:11

Den Ham is ver weg van Zeeland, Sieltjuh. Allebei de Den Hammen, zeg maar.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:13

:') Ik vind die lange haren aan de benen altijd zo ranzig :') Zeker als ze in dr eigen kak heeft gelegen :r
Vind paarden met lang haar ook altijd meer meuren, dat vind ik het grootste nadeel van een lange vacht _O-
Maar als het in de winter regent en je loopt met vochtige kleren en haren op stal, dan ruik je ook echt zóó naar paard :')

In dat geval is de zomer allemaal wat praktischer :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:13

zoutenootjes schreef:
Den Ham is ver weg van Zeeland, Sieltjuh. Allebei de Den Hammen, zeg maar.

Hahaha, ja daarom :))

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:19

Jee, wat erg om zo afscheid te moeten nemen van je paardje.. :( fijn dat je wel kon helpen. Hij heeft zn rust nu!

Even een ego post.
Vanmiddag voor het eerst weer gereden na 1,5 week denk ik en na de osteopaat. Eerst even gelongeerd en daarna opgestapt. Het ging goed maar zodra ik voorwaartser wil, remt ze juist af :S. Zweep zorgt voor bokken em omhoog willen komen en Uiteindelijk stond ze stil en staakte ze gewoon!! Ben afgestapt, rondje gelopen en weer opgestapt, toen stapte ze en toen heb ik beloont en ben ik weer afgestapt.. weet niet wat ik hier nu weer van moet denken... osteo is geweest, tandarts, zadelmaker en de veearts. Ik vraag niks van der behalve gewoon te lopen! Watttt nu weer vraag ik me af!?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:29

Hoe loopt ze aan de longe met zelfde optuiging, Kelly? Wilt ze dan wel lopen? En als je het zadel eraf haalt?

Dat terugkomen in tempo en bokken naar zweep klinkt heel herkenbaar. Djuun reageert precies hetzelfde als zadel niet goed ligt... :=
Ze geeft iig duidelijk aan dat er iets is wat haar niet lekker zit. Nu nog er achter komen wat. Heeft de osteopaat ook naar je zadel gekeken? En heeft je TA ook naar je hoofdstel+bit gekeken?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:31

Ik persoonlijk zou haar lekker rust geven nu maar ik ben echt voorstander van laat laat laat inrijden..

*maakt zich weer uit de voeten*
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 07-12-13 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:33

Pffftt.... kan geen pb's meer sturen, krijg een error :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:33

hee siewl had ik net ook bij pb lezen! zal wel een storinkje zijn.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:39

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:40

haha zie nu pas dat ik siewl typte :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:42

Ow dat deed je niet expres dan Kawt?

:')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:49

Is ze nog steeds zo overbouwd? Misschien is het inderdaad toch nog even te veel voor haar, klinkt iig heel duidelijk als verzet tegen het een of ander.. Als zadel, mond, bit en rug goed zijn dan zal het in het koppie zitten en is even rust misschien geen verkeerd idee :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:21

Het overbouwde valt mee als je kijkt naar de kont en de schoft. Liggen wel ongeveer op 1 lengte. Met het longeren vlak ervoor ging het prima en toen ik er net op zat ook, zelfs even me hand op zoeken maar verbinding blijven houden is moeilijk. Ze leek het zelfs weer leuk te vinden om aan het werk te mogen tot dat ik haar voorwaartser wilde. Daarna terug naar stap en toen wilde ze niet meer in draf. Toen besloot ik te oefenen op halt houden en toen wilde ook de stap niet meer.. ja de osteopaat heeft naar mijn zadel gekeken en die vond hem prima liggen.. ik probeer het aankomende week nog een keer, doet ze het dan weer, geef ik haar inderdaad even rust.. moeilijk!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:23

Ik zou niet te serieus willen rijden, ik heb set ingereden met 5 en dan nog was het beetje rondstappen, draven maar verder niet veel vragen. Lang teugeltje. Ik was wel heel laat, maar ik zou haar echt even de rust gunnen die ze nodig heeft..

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:39

@katja hier zo, ze hebben op asal gezeten toen ze 3 was echt gezeten, toen ze 5 ben ik met haar begonnen nu nu pas nu ze 7 is rijden we pas wedstrijden en wat serieuser en toch train ik heel vaal lang en laag

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:12

Ik blijf het zadel stiekem toch verdacht vinden... :o
Verder geldt mijn aanbod nog steeds;)

mss even inderdaad een rust.periode inlassen.
laat haar geestelijk even alles op een rijtje krijgen..

Van Rijs doet trouwens ook de paarden van n endurance ruiter;)

Ik heb ook n second opinion gedaan en daar kwam toch uit wst ik vermoede.met me zadel;)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:24

Ja ik was er ook bang voor maar nu de osteopaat er ook naar heeft gekeken en hem goed heeft gekeurd.. Misschien even zonder zadel proberen. Als ze dan nog protesteerd zal het echt geestelijk zijn.. kun je maandag of dinsdag in de ochtend toevallig barcelano?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:30

kellaxy schreef:
Het overbouwde valt mee als je kijkt naar de kont en de schoft. Liggen wel ongeveer op 1 lengte. Met het longeren vlak ervoor ging het prima en toen ik er net op zat ook, zelfs even me hand op zoeken maar verbinding blijven houden is moeilijk. Ze leek het zelfs weer leuk te vinden om aan het werk te mogen tot dat ik haar voorwaartser wilde. Daarna terug naar stap en toen wilde ze niet meer in draf. Toen besloot ik te oefenen op halt houden en toen wilde ook de stap niet meer.. ja de osteopaat heeft naar mijn zadel gekeken en die vond hem prima liggen.. ik probeer het aankomende week nog een keer, doet ze het dan weer, geef ik haar inderdaad even rust.. moeilijk!

Doet ze dit ook onder een andere ruiter? Klinkt heeeel bekend dit ook gehad met Antha, zodra mel erop zat vertoonde ze exact hetzelfde gedrag als wat jij beschrijft. Stapte ik op liep ze als een tierelier. Heel apart en snap het nog steeds niet helemaal.. maar wellicht proberen waard om te onderzoeken :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:37

Jaa wil ik graag! Maar ik weet even zo 1 2 3 niet wie.. ik ga wel even een vriendinnetje appen. Die heeft ook zo'n arabiertje met gebruiksaanwijzing gehad!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:59

kellaxy schreef:
Ja ik was er ook bang voor maar nu de osteopaat er ook naar heeft gekeken en hem goed heeft gekeurd.. Misschien even zonder zadel proberen. Als ze dan nog protesteerd zal het echt geestelijk zijn.. kun je maandag of dinsdag in de ochtend toevallig barcelano?

Dinsdag komt mij beter uit:D

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:02

Ik ben degene die op manege Veldt staat. Ik ben hier al 15 jaar klant en er is in de loop van de jaren best veel veranderd. Tuurlijk het blijft een manege, waar het vooral overdag drukker is dan op een privestal, maar een zooitje is het niet (meer) Er zijn sinds de manege gepacht wordt door D. B.entvelzen een stuk meer regels gaan gelden, er is sinds twee jaar geleden een binnenbak speciaal voor pensionners bijgekomen, dus je kan altijd rustig rijden. Bezems slijten hier tegenwoordig juist door het gebruik, de paarden staan er keurig bij en het voeren is gewoon op tijd. Ik vind het pensiongeld schappelijk als je kijkt naar de voorzieningen die we hebben. Daar betaal je bij stallen in de omgeving minimaal 100 euro meer voor. Ik heb ook wel eens dagen dat ik het minder leuk vind, maar ik ben over het algemeen heel tevreden. En Efita ook!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 01:25

moorcats schreef:
Ik ben degene die op manege Veldt staat. Ik ben hier al 15 jaar klant en er is in de loop van de jaren best veel veranderd. Tuurlijk het blijft een manege, waar het vooral overdag drukker is dan op een privestal, maar een zooitje is het niet (meer) Er zijn sinds de manege gepacht wordt door D. B.entvelzen een stuk meer regels gaan gelden, er is sinds twee jaar geleden een binnenbak speciaal voor pensionners bijgekomen, dus je kan altijd rustig rijden. Bezems slijten hier tegenwoordig juist door het gebruik, de paarden staan er keurig bij en het voeren is gewoon op tijd. Ik vind het pensiongeld schappelijk als je kijkt naar de voorzieningen die we hebben. Daar betaal je bij stallen in de omgeving minimaal 100 euro meer voor. Ik heb ook wel eens dagen dat ik het minder leuk vind, maar ik ben over het algemeen heel tevreden. En Efita ook!

Ehh, wat kom je hier doen met deze reactie? :o

Klinkt mij ook in de oren als rust gunnen Kelly. 2 maanden in de wei zal haar goed doen :)

Ik heb ook weiland geregeld voor het voorjaar. Wil hem nu rustig aan laten wennen aan alles en voorlopig eens per week wat doen mbt erop zitten. Eind april mag ie lekker 1 of 2 maandjes de wei op om hem daarna weer wat op te pakken :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 01:40

Staat ie anders dan niet op de wei, Nicky?