Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:58

Nee weer geen weekend voor mij dit jaar... vriendje gaat daarna twee weken intern op militaire opleiding, dus vind het ook wel even fijn om hem daarvoor nog even te zien en ik kan ook geen vervoer vinden, dus dubbel moeilijk...

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:20

Glenn hopelijk valt het mee met shamless.

marije gefeliciteerd met je resultaten.

Yil: Ik had Zaar in der oor gefluisterd dat we wel moesten thuis komen met minimaal zilver, anders zou ik nooit meer mogen lopen voor jou hahahha

Wij hebben zaterdag les gehad van Paulette, me rug zit helaas aan de rechterkant vast, maar na een kwartier ging het echt super lekker. We eindigden op het punt waar we ander half jaar geleden gestopt waren, was echt mega blij op mijn bolle. Hij wil zo graag werken. Zondag mega veel spierpijn dus niet gereden maar ga vandaag weer rijden

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:54

Hoi allemaal, sorry dat ik effe zo binnen kom vallen, Ik lees vaak mee maar ben recreatie western hobbelaar. Soms met een lesje er bij. Ruintje is nu 21 jaar en werkt nog met plezier maar ben zelf voorzichtig met hem.

Heeft iemand van jullie een tip voor het een-oor hoofdstelletje van mijn hengst (15 jarig ex koerspaard dus ook alleen recreatief daar hij geen rust in zijn donder heeft) die soms nog wel eens af wil vallen met zijn snaffeltje? vindt een frontriem niet mooi maar hij gaat te makkelijk af bij deze headbanger...

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:42

barbaras schreef:
Hoi allemaal, sorry dat ik effe zo binnen kom vallen, Ik lees vaak mee maar ben recreatie western hobbelaar. Soms met een lesje er bij. Ruintje is nu 21 jaar en werkt nog met plezier maar ben zelf voorzichtig met hem.

Heeft iemand van jullie een tip voor het een-oor hoofdstelletje van mijn hengst (15 jarig ex koerspaard dus ook alleen recreatief daar hij geen rust in zijn donder heeft) die soms nog wel eens af wil vallen met zijn snaffeltje? vindt een frontriem niet mooi maar hij gaat te makkelijk af bij deze headbanger...

Dat is ook de reden waarom je er niet meer mee mag starten met een snaffle er aan :+ . Ik heb aan de mijne een keelriem laten maken zodat ik ook gewoon lekker met snaffle en oor hoofdstel kan blijven rijden.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 14:19

Kom je vaker fluisteren Joyce?! :P

Fijn dat t zo lekker ging! Dan neem je die spierpijn wel voor lief he! ;) Zo te horen echt top gegaan en mega jump vooruit!

Juist leuk binnenvallers! :D
Ja idd, die hoofdstellen zijn ook voor shanks bedoeld niet voor snaffles bedoeld. ;)

M'n blouse is trouwens binnen, kinky!!!! *\o/*

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:40

Yil tuurlijk kom ik vaker fluisteren hahah. Wanneer neem je der mee?

Foto's graag van je blouse

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 15:59

Zie paar pagina's terug, m'n stoeipak hahaha! :+

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:15

Hoow wat veel weer om bij te lezen!!
Ik heb nu al niet eens meer alles onthouden van wat ik las.

De dazen vallen werken prima Glenn!! Wij hebben ze op stal en zijn er mega blij mee. Wij zitten praktisch in het bos met genoeg water in de buurt dus een heerlijke omgeving voor die vreselijke beesten. Wij hebben nu alleen nog maar last van vliegen haha.

Gefeliciteerd iedereen met alle behaalde geweldige uitslagen!!!

Leuk een nieuwe stiekeme meelezer!!! YEAHH!!

Ziggy staat nog steeds bij Krista en gaat super! Hij heeft wel behoorlijk wat "hengsten" streken en heeft aardig wat ruzie gehad met Krista. Ondanks dat is hij geweldig vooruit gegaan en is nu bijna een echt paard hahaha. Hij krijgt zelfs een beetje bilspieren! De galop is wel nog steeds een probleem. Hij vind dit erg moeilijk en word ook goed boos. Hij is aardig dominant en gaat gerust het gevecht aan, omdat hij het toch niet nodig vind om te doen wat er van hem word gevraagd. Hij blijft daarom ook nog langer bij Krista. Eerst die galop goed.. en dan naar huis! Ik had me geen beter persoon kunnen wensen om mijn nep hengst te temmen dan Krista :D *\o/*

Nog een BLIJE glimlach van Ziggy!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nenaavdw op 23-06-14 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:33

fijn dat het goed gaat met Ziggy, ondanks zijn streken hihi
Krista lost dat wel op!

Nogmaals iedereen van harte en wat een mooi foto's komen er voorbij!

Hier gaat het gelukkig ook weer vooruit. Heel blij mee!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:20

Hallo allemaal :wave:

@Bimmetje, weer klachtenvrij? Wat een vervelend ongeluk met Nada. Herken helaas de ups en downs met een onzeker paard. Hoop dat je het plezier weer helemaal terug krijgt!

Verhalen over veulens en dracht, ik word er hebberig van! :P :D (Heb ook een ontzettend leuke jonge bonte kruising arabier op het oog, die ik helaas niet mag kopen van mijzelf := )

Over de dazenvallen hoor ik ook alleen maar positieve dingen. Wij hebben ze gelukkig (nog) niet nodig.
En Ziggy doet het goed bij Krista. Daar krijg je straks vast nog wat mee te stellen als hij thuis komt? :) Klinkt als een pittig ding!

Zondag een dagje met Marije en Daan op pad geweest voor een 'Tour de Dawra' :D Erg ontspannen en relaxte sfeer. Wel wat weinig deelnemers, vond ik, maar da's misschien alleen deze keer. Ik heb goed gekeken welke onderdelen ik zelf in september wil starten. Daan en Marije deden het super, vooral in de pleasure vielen ze positief op. Ben thuis gelijk weer even gaan oefenen met Alter.

Fijne dag allemaal!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:31

Ik dacht al wel dat het een flinke heer was toe ik jullie voor het eerst zag tijdens de Snuffeldag Nena! Maar fijn dat ie dan in goeie handen is en nog even kan blijven!

Ik vind veulens erg leuk om naar te kijken, maar heb nog steeds geen spijt van mijn ruin := Veel te veel gedoe, die paardendames :P

Jeutje Karien wat een lof! :o Idd wat weinig deelnemers, maar dat verschilt erg per wedstrijd en locatie. Kan de volgende zo maar twee keer zo veel zijn. Da's bijna nooit van tevoren te voorspellen... Maar hoe dan ook: die ontspannen sfeer en hulpvaardigheid van iedereen, die blijft hoor! Daar zijn het DAWRA-shows voor :) Wil je al onthullen wat je gaat starten?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:05

Aan het einde van de ochtend waren de rubrieken beter gevuld, was leuk :j

Ik wil In hand trail, horsemanship en pleasure starten. Maar gewoon alles om hem het een keertje te laten zien en zelf een beetje de regels te snappen :o Kan ik van de winter verder oefenen.

Ik zou eigenlijk wat trailclinics moeten doen. Eens vragen of Alice nog wat gaat organiseren. En moet zo langzamerhand wel gaan shoppen voor een wedstrijdoutfit. Zoek nog een hoofdstel (http://www.bokt.nl/markt/ad/269997/west ... il-gezocht) en dacht verder aan alles zwart... maar da's ook weer zo saai -O-

Voor mij ook geen merrie, heb er niets op tegen maar we hebben nu een complete ruinenkudde en dat is wel handig om zo te houden.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:09

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:20

Ja, dan ben ik op vakantie :\ Anders had ik mee gedaan.

Ik vroeg me nog af of je na de wedstrijd nog iets van een rapport of protocol mee naar huis krijgt met je resultaten. Vast een hele blonde vraag :o? :o

En was de clinic nog nuttig 's middags?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:26

Je mag altijd de scoresheets inzien :j Daarop staat per onderdeel hoe de jury jou beoordeeld heeft en zie je ook je punten. Je mag hem niet meenemen, maar een fotootje ervan kan natuurlijk wel. Bij ons geeft de jury vaak ook nog wel mondeling even heel kort commentaar, maar daar is op de grotere wedstrijden geen tijd voor.

De clinic was supernuttig!! Erg praktisch en ook erg goed om toch eens wat uitgebreider te horen waarom je nou op die plek bent beland. Ook gaf Chris gelijk persoonlijk wat oefeningen mee waarmee je ter plekke en thuis aan de slag kon. Zeeeeer de moeite waard van de lange dag!!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:57

Bij de WRAN kan je vaak je email adres achterlaten en dan sturen ze je de scoresheets op via de mail. Maar in principe krijg je vaak alleen van de IHT en de Trail een scoresheet.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:03

Thanks voor de info! :)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:44

Wat tof dat je zo enthousiast bent Bella!!
Ik hoop over een tijdje natuurlijk ook weer gewoon mee te kunnen doen!!
Als je showkleding hebt.. wel gelijk foto's showen natuurlijk!

Haha ja Ziggy is zeker een hand vol.. Poeslief aan de hand (net een volgend hondje) en verliefd op alles wat klein is. Een tijdje geleden stond een meisje bij ons op stal (3 jaar) vol liefde Zig zijn neus te aaien (lees nog net niet timmeren) en meneer ztaat heerlijk mee te deinen met zijn hoofd terwijl hij hooi eet. Dan sta je met open mond te kijken :x . Zo lief en geduldig!! Wanneer de kleine meid stopte kwam hij even zijn neus tegen haar aan drukken om te zeggen.. hee ga een door ik wil aandacht haha. Zelfs de hond van Krista vind hij leuk, hoe druk en luidruchtig hij ook is.
Maar onder het zadel.......

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 16:21

Klinkt als interessante clinic! Paulette komt binnenkort bij Jes en ook op weekend aantal leuke clinics. Heb er allemaal zon zin in maar dat komt wel weer.

Fijn dat Ziggy zo goed gaat! Hij ziet er zo schattig uit met z'n innemende glimlach :+ maar toch best draakje dus?

Hoe gaat t met Shamit? Nog niet top las ik op FB?

Guys, heb toch zon zin in t weekend! Zo benieuwd hoe Yanour het gaat doen en of ie zich n beetje weet te gedragen hihi!
Voor de mensen die t nog niet gezien hadden op FB;
Maris komt de zondag langs voor shoots. Dus die wil kan zich bij mij of via FB inschrijven! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:05

Bella met mij gaat het wel weer.
Nog wat duizelige momenten zo af en toe, maar dat is te handelen.
Verder gaat het goed! Ook het vertrouwen in nada en andersom komt langzaam aan weer terug gelukkig.

Yil, wil graag foto's zien hoor van je nieuwe blouse! :D

Weekend kom ik niet. Helaas.
Heb idd wel Paulette geregeld om hier privélessen te komen geven. Zo leuk!
Dus als er nog iemand interesse heeft om te komen, zie onderschrift! ;)
Heb er zelf enorm veel zin in. Denk dat paulette me een heel eind op weg kan helpen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 21:03

Fijn dat het wat beter gaat Jes! Paulette is top dus dat gaat zeker goed komen. Mocht je dit op regelmatige basis gaan doen; vanaf volgend jaar/seizoen ben ik van de partij. Is nu nog net iets te vroeg met Nour.

Zojuist Yul lesgegeven op Tie en daarna zelf ook nog ff opgestapt. Ik sta er verbaasd van dat ze zo graag wil werken! Alle knopjes zitten er nog op (ja, duh :P ) en natuurlijk is ze hier en daar nog wat stijf, wat ging ze lekker! Ik vind het eigenlijk echt zonde om haar te laten verpieteren als fokmerrie, ze geniet zo intens van het werken...

Oh, en Nourspam :D : [ITP] Time flies...Van baby naar GGK AV Hengst!

Enne...die blouse...forget it! Die gaan jullie zo pas zien volgend showseizoen! Heb m vandaag gepast met hoed, shaps en alle..in vol ornaat dus! Stoeipakske hooorrrrr!!!! :):)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:20

Ik heb alles meegelezen, maar ondanks dat ik niks anders doe dan achter me laptop zitten zitten de afgelopen 2 weken weinig puf gehad om echt te reageren.

Maar ik zal proberen even een korte update te geven over Shamitje. Momenteel lijkt het erop dat het geen maagzweren zijn aangezien ze 0,0 reactie geeft op de Omeprazole en dit zou na zeker 1 week al moeten (zitten nu op 4 weken). Inmiddels hebben we bloedonderzoek gedaan en op zich is alles in orde. De waardes zijn dubieus voor cushing, dus dit is iig het proberen waard om medicatie voor te gaan geven.
Morgen gaan we met haar naar de Bosdreef kliniek, aangezien ze daar al verder onderzoek hebben gedaan naar sleeping disorders, terwijl vrijwel alle andere klinieken dit nog standaard afdoen als narcolepsie en onbehandelbaar.
Ze moet nuchter zijn, zodat er een mogelijkheid is om een gastroscopie te doen.. Wellicht zit er toch iets van een gezwel in maag/darmen/baarmoeder wat voor pijn zorgt met liggen, ik verwacht het eigenlijk niet, maar oke. Het zou wel fijn zijn als het zoiets is, want dan heb je eindelijk een oorzaak, ook al willen we haar geen operatie en zware revalidatie meer aandoen en is het dan dus klaar..

Maaar als hier niks uitkomt, gaan we zo snel mogelijk beginnen met de medicatie voor Cushing, dit is dan afwachten of ze erop reageert. Het kan dan alsnog zijn dat, zelfs als het aanslaat, de slaapproblemen niet overgaan en we er niks mee opschieten. Als dat het geval is, is er een grote kans dat of het gezwel op de hypofyse wat cushing veroorzaakt voor zenuw/neurologische problemen zorgt. Of dat er ergens anders in haar koppie wat fout zit. Voor deze beide gevallen zou je een CT scan kunnen doen, maar als hier iets uitkomt kan je er niks aan doen en als hier niks uitkomt, betekend het dat het puur psychologisch is en dan kan je er ook niet veel aan doen..

Duss bij elkaar nog niet veel goed nieuws, alleen nog steeds veel vraagtekens en nog meer wachten.. Momenteel klapt ze paar x per week 's nacht op de grond en dat is langzamerhand echt geen leven meer voor haar.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:29

Jeetje Canies wat een onzekerheden, getver :(:) En idd, wat zal het voor haar zelf ook naar zijn, als je het gewoon niet kunt tegenhouden... Ik hoop dat er iets relatiefs onschuldigs/behandelbaars uitkomt!!!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:34

Jaa wij zijn inmiddels al blij als er uberhaupt iets uitkomt, desnoods onbehandelbaar, dan kan je tenminste beslissingen gaan nemen.. Zo wachten is een hel :(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 12:02

Vreselijk die onzekerheid... Ik hoop echt dat er heel binnenkort wat meer duidelijkheid komt voor jullie maar zeker ook voor Shamitje! Y;(