Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:05

Jalenka, nee, deze merrie stond letterlijk 100 km bij mij vandaan. :) Ik heb haar leren kennen toen ik samen met een vriendin haar paard op die stoeterij ben gaan ophalen. Heb heel hard op mijn tanden moeten bijten toen ik het aanbod kreeg de merrie te kopen :+: , de fokker had nog zoveel plannen met haar, ik vind het vreselijk dat ze gestorven is. Ze zou binnen enkele weken van haar eerste veulen bevallen. :\

bij mij ligt het knutselen eigenlijk compleet stil, ik heb ander werk en de weinige vrije tijd die ik nu nog over heb, wordt meestal ingepalmd door mijn fototoestel. :D

Ik blijf wel graag kijken naar de creaties die hier passeren.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:10

Hee wat een vervelend verhaal. Heeft het veulen het ook niet gered? Merries schijnen wel vaker koliek te kunnen krijgen als het veulen wat in de weg ligt aan het eind van de dracht. Wat een naar einde van een periode die eigenlijk zo spannend had moeten zijn!

Je site is trouwens leuk! Hele mooie foto's ook! Snap dat dit ook een hele leuke tijdsbesteding is ;)

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:12

Ik ben al een tijdje niet meer geweest. Wel nog steeds veel geknutseld.
Ik wil na 4 jaar mijn kopje showhalsters toch eens goed opvullen.
De creaties die ik heb gezien zien er goed uit.
Jokari, wat erg van die merrie, waar is ze aan overleden?

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:29

Goh, wat een prachtige dingen maken jullie allemaal zeg!

Ik heb zelf geen eigen paard, ik rij er wel eentje van iemand maar dat is een tinker :o
Ik ben wel iemand die graag knutselt, dus ik wil ook een poging gaan doen.. Heb een mooi omschrijving gevonden (die met wol en vlechten), en die ga ik proberen.
Ik heb mooie rode wol gekocht ik een hobby winkel, en ook wat zilver kleurig draad, die ga ik er door heen vlechten. Verder in het plaatselijke kralen winkeltje een aantal versiersels gevonden..
Vandaag ben ik vrij, het is toch saai weer, dus ik ga eens een poging doen. :)

Ik zal jullie op de hoogte houden en een foto plaatsen als m'n creatie klaar is :))

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:58

Welkom! Leuk dat je mee komt knutselen en kletsen. Stel jezelf anders nog even voor.
Ik zie dat je bij mij uit de buurt komt! Ben je bij 3 swaenen geweest in Wormerveer? Daar haal ik ook veel spullen om te versieren! En de markt is ook altijd een goede plek; ze hebben mooie wol en katoen daar en ook een standje met knopen, bandjes, lint etc.

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:04

Ja inderdaad! Ik heb bij de 3 Zwaenen versiersels gekocht! ;)
De wol heb ik gekocht bij een hobby winkel, maar de markt kan ik dus ook terecht ;)

Oke even kort voorstellen, dit ben ik :
Ik ben Djoeke, 30 jaar en woon in Wormer. Ik woon daar samen met m'n man en 2 katten (en een zooi visjes).
Ik rij 3 dagen in de week een paard bij (pony eigenlijk het is dus een Tinker). Ik rij western, en doe dit sinds een jaar of 4 (1 jaar les op de Kalverhoek, waarna ik bij een kleine tinker stal terecht kwam).
Ik knutsel graag, en zo heb ik mezelf ook het maken van touwhalsters eigen gemaakt (met de fiador knoop).

Ik ga nu een poging doen net zo'n mooi halster te maken als wat jullie maken. Ik gebruik nog wol, dat lijkt me makkelijker dan die linten (en dat dan met de naaimachine in elkaar zetten..).. Petje af hoor wat jullie maken!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:20

voor een tinker kan je denk ik best een lekker stoer halstertje maken, niet ? ik deed dat iig voor de connemara's toch, zo'n frieseltjes op de neus staat daar niet bij. :=

Esther, ze is overleden aan koliek. Op het moment dat de fokker wou vertrekken naar de kliniek, is de merrie gestorven. 't Moet blijkbaar allemaal erg snel gegaan zijn. :\

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:29

@ Jalenka, ja ik ook weer hier. Reageer soms wel op de halsters, maar er komen maar steeds geen nieuwe creaties van mij. :n School vreet tijd, vriendje vreet tijd, paardjes zelf vreten tijd. En ik ben ook druk bezig met mijn camera.

Maar, nog iets meer dan 1,5 maand en dan heb ik lekker vakantie. :9 En dan gaat mijn vriend eerst 3 weken naar Amerika, dan nog een weekje naar Turkije en dan is hij nog een maandje thuis en dan gaat hij voor een jaar naar Spanje. Dus genoeg tijd dan. :j Hoop ik, 't is dan wel m'n examenjaar... dus. :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:00

Jalenka_Kiya schreef:
Joyce wat mooi! Staat zeker geweldig op beide merries! Heb je hier die wat grotere squares voor gebruikt? Ik vind het echt heel erg mooi geworden.

Jep, dat zijn jou squares! :D

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:11

He wat rot. En ze was nog drachtig? Dat zijn geen leuke dingen ;(
Welkom Djoeke! Ik ben benieuwd naar je creatie.
Ik zal eens kijken of ik het vanavond red om een paar pics te maken.
Gisteren is mijn laatste drachtige merrie bevallen van een merrieveulen en thuis ook nog 2 ladies met 2 merrieveulens staan, vraagt veel aandacht en tijd ;) Niet te vergeten de overige paarden :+ :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:34

Ik ben heel erg benieuwd naar dat veulentje! Ook al babyhalsters in de maak? :D

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:41

Hahah die veulen halstertjes zijn er allang ;) Die heeft Malaika zelfs nog gedragen op show.
Ik zal wel foto posten als ik een mooie heb. Helaas is het weer echt bagger hier en koud ;(

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:49

Dat is die blauwe toch? :)

Edit:
Kraaltjes in actie :))
Denk dat ik er een avatar van ga knutselen.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:43

Ja en een goud/zwart kleurige en ik heb een wit/zilver liggen.

Leuke avater!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:26

Grappige foto joyce, zeker leuk voor n avatar :D

Heb toch weer hoop stromende ideeen in me koppie, helaas er niet de tijd voor, maar ach we hebben op het werk vast wel eens tijd om het op papier vast te leggen :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:51

Ik heb ook alweer spullen klaargelegd voor een volgend halster :) Dit wordt een verstelbare, moet alleen nog even zo'n gesp kopen.

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:30

Bonjoy schreef:
Ik heb ook alweer spullen klaargelegd voor een volgend halster :) Dit wordt een verstelbare, moet alleen nog even zo'n gesp kopen.

_O- _O- Arme Rashawn, hij is dus het "slachtoffer" de volgende fotoshoot? :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:36

Ik ben bang van wel. Arm dier _O-

Heavenknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:12

@Bonjoy: Wauw ik vind dat laatste halster wat je gemaakt hebt echt helemaal geweldig, hoewel ik geen fan van die nylonband halsters ben :'D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:37

Heavenknows schreef:
@Bonjoy: Wauw ik vind dat laatste halster wat je gemaakt hebt echt helemaal geweldig, hoewel ik geen fan van die nylonband halsters ben :'D

Dank je :o Ik vind hem ook wel erg mooi staan op de paarden!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:05

Ik zou heel graag iets een keer maken, maar kan iemand mij een beschrijving geven zonder het hele topic door temoeten spitten?
ik zie de foto's in de beginpost niet dus helaas heb ikdaar niet aan :n
a;vat bedankt!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:58

Bij een volgend halster op nylonband schrijf ik een tutorial met foto's. Op de wiki kun je ook een andere uitleg door mij geschreven vinden.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:00

dankjewel!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:23

En 2 of 3 pagina's terug heb ik staan hoe klosjes te maken zijn (echt a la peuter wijze uitgelegd :P )

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:37

Hee Meiden,

IK ben met de open dag van de drentse fokkers en eigenaren van arabische paarden met Carita in het oosters gegaan, hier een fotootje, misschien dat jullie hier nog leuke ideeen mee opdoen:

Afbeelding

Groetjes!