Maar ik zie hier in de buurt ook wel dat ruwvoer vaak een ondergeschoven kindje is, terwijl dat juist je kacheltje is. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ik zie hier in de buurt ook wel dat ruwvoer vaak een ondergeschoven kindje is, terwijl dat juist je kacheltje is.
Gelukkig heb ik nog wat tijd!
). (vraag me niet precies hoe het heet, daar is mn staleigenaresse wel van op de hoogte). Staleigenaresse koopt het in, dus niet van eigen land. Hebben voorheen al meegemaakt op stal dat het wel van eigen land komt, maar als het kuil dan is gaan schimmelen het te duur is om nieuw te kopen, dus dat het om de schimmel heen gewoon nog wordt gebruikt
Djuun is daar heel gevoelig op en was dus regelmatig aan de dunne. Lag ook regelmatig beschimmeld kuil in dr stal. Zodra er een schimmelplek in het kuil zit, zit het in je hele pak.
en een beetje dik werd
Maar vandaag was ze ook gewoon nog de laatste die aan het eten was en ze staat er super bij, dus ze komt niets te kort
Ook dat wordt bij ons dus heel goed in de gaten gehouden.
Ze heeft het ook echt niet koud en mocht het nog kouder worden, dan kan er dus nog eventueel een hals op of een dikkere deken op. Maar vorig jaar heeft ze het hier ook goed mee uitgehouden en heb het idee dat ze zelfs nu al wat meer haar heeft, dus denk dat het wel gaat 
Hoe staan de rest er dan bij met de deken op? En wat voor soort stal hebben jullie? Bij ons is de temperatuur zoals buiten in de stal, alleen dan overdekt dan natuurlijk.
zoals ik al zei ik voer op gevoel en doe maar wat. Ik voeg er nu zeewier en af en toe knoflook aan toe. Zeewier is voor de mineralen.
Citaat:vind ik ze wat bloot worden dan moeten ze meer krijgen en worden te wat vetter dan krijgen ze minder
Sieltjuh schreef:Ja precies. Ene paard heeft gewoon meer nodig dan de andere.
Heb ook wel eens gehoord van een stal waar elk paard evenveel kreeg. Paard van oud-stalgenootje was grote ruin en kwam standaard te kort. Dat vind ik zo kortzichtig van een staleigenaar, hoe kan je nou een D-pony bij wijze evenveel geven als een paard van 1.80m. Das toch logisch dat die meer nodig hebben