Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 13:31

Ha ja, waren allemaal mega movers met blije koppies! Eentje knipoogde zelfs, whahahaha! _O-

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:59

hahahaha zwemmende knipogers :')

Zo ik ben er klaar voor, nada is er klaar voor en de spullen staan ook klaar voor morgen.
Vanmiddag al even gaan kijken in heteren en er hangt echt een heel gezellige sfeer!
Leuk!
Ik hoef pas laat, dus morgenmiddag ben ik pas rond half 2 - 2 uur daar.

Nada net na de wasserette *D
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 09:28

Bling!!! {:}
Ze ziet er toppie uit! Idereen heel veel succes en vooral plezier vandaag! Zet m op! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:41

Wat een leuke dag had moeten zijn, liep af met wat drama.

Ten eerste liep de dag al zo erg uit, dat we pas eindelijk eens om half 5 de ring in konden voor de HMS.
Maar goed dat ter zijde. Nada was vanaf het moment van opzadelen al zo zenuwachtig als wat. Dus hup maar even losrijden in de buitenbak. Ging op zich wel, maar ze bleef enorm heet!
Dus weer terug gestapt om vervolgens maar een tijdje in de schaduw te staan voor we de bak in mochten voor de HMS. Nou toen mochten we. Ervanuit gaande dat het niks zou worden en dat was dan ook zo haha. Ze was enorm bang, maar we hebben de proef goed doorlopen en de jury kon mijn houding met werken met angstige nada wel waarderen. We werden 3e van de 3. :)

Nou toen was het weer wachten en wachten en wachten voor de reining. Het was even pauze, dus zijn we nar de auto gestapt om de beenbeschermers aan te gaan doen voor de reining. Nou aangezien madam al zo zenuwachtig was de hele tijd en ze de laatste tijd wel al vaker moeilijk deed met afstappen, was dit nu ook het geval. Alleen dan een tikkie erger als normaal. Ze kwam voor omhoog en tegelijkertijd ook weer een schrik reactie, dus dat werd vliegen, waardoor ik of een flinke kopstoot van nada heb gehad of flink op de knop van mijn terecht ben gekomen, maar het bloed spatte letterlijk in het rond. Nada helemaal in paniek en joep riep: laat haar los!! Maar nee dat deed ik niet, want dan krijg ik haar nooit meer te pakken.... dus ik bleef haar vast houden tot ze kalmeerde. Verder kwamen al alle hulptroepen van alle kanten aan gerent vanwege het bloedbadje. Ja mijn tand is dwars door mijn onderlip gegaan en bloedde hevig. Dus snel naar de trailer, zadel eraf, paard op de trailer en toen viel ik flauw.... Ik voelde het al aankomen, dus zei al tegen angela dat ik flauw ging vallen en bof, daar lag ik. In de trailer voor nada. Gelukkig bleef nada er heel rustig onder en heeft joep de trailer afgespoten terwijl angela en Jolanda geloof ik mij probeerde uit die trailer te krijgen. Toen ik bij kwam kon ik weer een beetje mee werken en daar lag ik dan. Even bij komen wilde ik, dus ben even blijven liggen. Ondertussen had iemand van de manege me weer een beetje opgeknapt. Was nogal bloederig overal. Nou na een kwartier van bijkomen, kon ik ook weer overeind en heb ik iedereen enorm veel bedankt voor hun hulp en zijn richting huis gegaan.

Die lip is nog heel lang blijven bloeden, maar is nu gelukkig zo goed als dicht. Maar is zo dik als wat. Kan bijna niet eten of drinken en vannacht bijna niks geslapen door de pijn. Ook verschrikkelijke hoofdpijn, dus wss toch een lichte hersenschudding opgelopen door de klap. Gister was mijn voortand ook gevoelloos en dof geslagen, dat is nu wel weer terug, maar ook die doet nog erg zeer.
Even rustig aan dan maar. Kan ik toch al zo goed. :+

Of ik nog wedstrijden wil blijven rijden met nada weet ik niet. Ik denk dat ik er voorlopig iig mee stop.
Ze blijft te onbetrouwbaar/onvoorspelbaar, zodat het gewoon tot gevaarlijke situaties kan leiden. Ik weet ook niet of ik dit nog wel wil. Voorlopig gaat ze even op rust, aangezien ze door de klap ook weer 10 stappen terug is gegaan. Dan pak ik haar weer op en dan denk ik het bij bakwerk blijft en lessen en wat onderlinge wedstrijdjes. Het is jammer, maar soms moet je keuzes maken in het leven en ik denk dat het wedstrijd rijden met nada teveel van haar vraagt. We zien het wel. Heb het er wel heel moeilijk mee, vandaag gaat het wel, maar gisteravond zat ik regelmatig te janken. Bleef aan de gang. haha

Ik ben iig blij dat ik iedereen weer eens heb gezien en even lekker heb bij gekletst met allemaal.
Het was gezellig! en warm. {:}

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 17:19

Had eea natuurlijk al gelezen op FB en natuurlijk ff geappt. Nogmaals, vind t echt onwijs *** voor je. Vooral omdat ik weet hoe hard je voor Naat hebt geknokt, al zoveel met haar hebt bereikt, zulke mooie plannen met haar had. Echt super ***!
Maar goed, nu in t dal, ik weet zeker dat jullie er ook wel weer uit gaan komen, samen. Geef t ff z'n tijd, je weet nooit hoe dingen lopen?
In ieder geval heel fijn te horen dat de Club er wel weer voor je is geweest. Niet voor niets de leukste club van NL! :)
Jes, beterschap en echt... T komt echt wel weer goed, links of rechtsom. :(:)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:59

Oei Jessica, wat een naar verhaal, hopelijk is het er even met de schrik bekomen, en goed rusten en bekomen! Ja een lip kan hard bloeden, min of meer zelfde voorval over 2 weken met een kind op school gehad, je kan daar weinig aan doen aan een lip, en dat bloed heftig, maar dan geneest dat ook heel snel!

Ik begrijp dat het niet moet makkelijk geweest zijn er blijven op zitten en dan die slagen op je hoofd en lip! Veel sterkte alvast, beide de nodige rust geven en dat komt allemaal wel goed met de nodige tijd!

Ik ook wat minder ging vandaag met shameless rijden, en daar aangekomen niet kunnen rijden want ze zeiden dat hij echt hard sloeg als je aan de linkerkant kwam ter hoogte van single, en bij het rijden altijd even wilt stijgeren en nadien, is het gedaan, dus Annemarie vertelde me dat het iets lichamelijks is en dat het een gewone veearts niet zal vinden, dus gaan ze afspraak maken met een holistische veearts http://www.holistischdierenarts.nl/
Eric Laarakker

(dus rond de tafel gezeten en ze gaan afspraak maken en met hem daar naar toe gaan, hopelijk is het niets te ergs)

Verder Jessica, bij Annemarie en Karel en Suzanne werken ze met allerhande problemen, ook paarden die van alles schrik hebben enzo, om hun vertrouwen te geven enzo, misschien een idee om met Nada na de nodige rust en tijd eens naar toe te gaan, kan je misschien trucs leren om met haar aan de slag te gaan, ze leveren daar echt super werk!!

mvg Glenn

nenaavdw

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:55

Bahhhhh!!!
Ik had al iets op facebook gezien maar niet het hele verhaal.
Wat vreselijk vervelend! je krijgt vast wel weer plezier in de wedstrijden. Misschien is het de drukte en alle vreemde mensen en paarden waar Nada het moeilijk mee heeft.
Wie weet is het wel een idee om na een tijdje tot rust te komen en lekker te lessen en te oefenen.. aan de hand te gaan starten. Gewoon om haar het vertrouwen te geven dat het niet eng en vervelend is om op vreemd terrein te zijn waar het druk is. Daar hoef je niet gestressed over te zijn.
Zo kan ze rond kijken dmv aan de hand te starten en ga je daarna weer naar huis.

Glenn, wat vervelend! Het is maar te hopen dat het snel goed komt!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:44

Voorlopig ga ik iig even niks doen. Heb er totaal geen behoefte aan.
En wedstrijden moeten leuk blijven en niet gevaarlijk ;)

In hand onderdelen, is er bij ons bijna niks aan. Aangezien ik niet ver kan reizen, houd dat ook snel op.
Nada wil ik ook niet meer weg brengen. Ook vanwege savanna (haar 22 jarige pleegmama) die dan weer een hele tijd over de flos is.

Ik ga eerst alles weer rustig aan zelf opbouwen. Da zie ik wel weer verder.
Eerst vandaag maar eens even op controle bij de huisarts. ;)

Glenn, wat vervelend dat shameless zo'n reacties geeft.
Hopelijk kan eric wat voor hem betekenen. Hij is al aardig lang van huis nu toch?

Yildiz, dank je xx

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:47

Ik had het ook gelezen op fb wat *** zeg. Snap dat je dan ff helemaal klaar bent met alles. Hoe was het bij de huisarts?

Glenn wat balen dat Shameless zo reageerd wanneer gaat hij naar Eric? Was jij ook op de show in Brugge?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 14:06

Ben ook benieuwd hoe het bij de HA is geweest?

Glenn, wat onwijs naar die reactie. Heeft hij dat wel eens eerder gedaan, nee toch?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:24

Nou ben alweer ff terug van huisarts en ik heb dus wel een lichte hersenschudding, kaak kneuzing en overal veel spierpijn. Moet rust houden en rustig aan doen en vloeibaar eten en veel koelen.
Mijn lip zag er qua genezing goed uit, maar het een flinke snee zei ze. Gelukkig geneest je mond wel snel.
Voor mijn voortand raadde ze toch aan om even na te laten kijken bij de tandarts, maar dat durf ik niet zo goed. Heb een beetje hekel aan tandarts.

Dus heb me werk maar gebeld dat ik sowieso morgen nog niet kom werken. Misschien vrijdag. Ligt eraan hoe ik me voel.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 18:59

He gadver! Wel naar de TA gaan hoor!
Lekker uitrusten en herstellen nu... :(:)

Nieuwe westernarab in de maak! *\o/* <3 *\o/*
Afbeelding

Kan zo niet wachten op t resultaat! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:32

Wat gaaf yil!
Super spannend!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:52

at Raven neen was niet in Brugge, want ik had schoolfeest, dus dat weekend kon ik niet! Anders kwam ik ook helpen!

at Jessica veel sterkte nog, dat je snel mag genezen en opknappen, na al die ellende, en alles de nodige rust mag geven, ga toch naar de tandarts, dat er inwendig niets is gekwetst, de wortel of de kaak, anders kan je nadien nog veel last hebben !!

at yildiz proficiat met Noor x Jazzeree, ben ook erg benieuwd wat die twee gaan knutselen! Ik hoop een super elegant western talent! THE BEST OF BOTHS :-)

en Yentl volgend jaar dekken zei je op Tulip of toch dit jaar?

hier ziek pfff was al heel het weekend slecht, maar deze nacht had ik koorts dus, uitzieken is de boodschap!

Verder is alles ok hier, Sublimo begint terug op te knappen, zijn wondes genezen langzamer hand, de allergie ver onder controle,

malha moet nog veel verdikken na de zwangerschap is altijd die valt enorm in nadien, dus de tijd nodig hebben om te herstellen!

en Shamilah amaai dat is een echt speciaal geval hoor, en kracht dat die al heeft en attitude, het eerste merrieveulen maar heb er werk aan! maar is zo genieten van het kleine grut, dat groeit als een kool!! ze is nu zondag een maand en is al dubbel in formaat en massa!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 21:05

Oh goed te horen dat Sublimo beter gaat Glenn!
Kan Malha lekker op t gras? Voor Tie maakt dat altijd het verschil!
Jij ook beterschap he, rustig aan en goed uitzieken!
Als je voldoende hersteld bent kom je dan naar St oedenrode?

Ja Tie gaat volgend jaar gedekt worden. Omdat ze eerst niet goed hengstig werd en het dekken vanuit Italië prijzig is en ik al zoveel kosten heb omtrent Nour en keuring etc stel ik het ff uit.

Jes, ik ben t met Glenn eens; je moet echt naar de TA! Better safe then sorry!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:16

He glenn, das niet niks. Beterschap.
Gelukkig gaat het nu met Sublimo ook een stuk beter.
Ik zou voor Malha ook kijken voor een flinke goede volle weide. Dat scheelt echt enorm voor zogende merrie's.
Krijgen we ook weer eens nieuwe Shamilah foto's?

Mijn tand gaat vandaag alweer een stukje beter. Bijna geen last meer van, dus doe de tandarts denk ik mooi laten zitten. Moet in Juli toch weer op controle. ;)
En ja ik kon het niet laten. Ondanks mijn hersenschudding heb ik toch even nada gezadeld en lekker wat rond gestapt en een rondje gedraafd. Meer niet.
En toen....... moest ik er weer af. De zenuwen gierden door me lijf. Heb dus even de tijd genomen en op mijn adehaling gelet. Toen nada ook een ontspannings zucht gaf, heb ik de moed bij elkaar geraapt en af gestapt en dat ging goed!
Is echt weer even oefenen hoor, ben geloof ik beetje vertrouwen kwijt in het afstappen.

Dus echt weer helemaal back to basic!
Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:40

Ja malha staat op een volle weide en sublimo ook, het gras dat groeit hier met hopen, zelf met erge droogte nog heel groen gras! Zodra shameless terug is hier kan hij ook genieten van het groene gras!

Malha zal met de tijd haar voller worden, duurt altijd bij haar :), ze krijgt veel hooi en extra brok, en weidegras!

ik maak binnenkort zeker is nieuwe foto's, de gsm fotokwaliteit, doet haar echt geen recht aan! ze groeit heel hard zeg, is nu al een maand! Ze heeft haar 4 tanden vooraan, en begint af en toe al te bijten, zodra ik genezen ben gaan we zeker foto's nemen!

Jessica, Toch eerst alles goed laten rusten en bezinken, ik kan begrijpen dat je het vertrouwen even kwijt bent, dat komt allemaal goed! Niets te veel overhaasten ,dat je niet je zelf gaat forceren, en Nada ook!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:21

dank je glenn. Was ook niet van plan te gaan overhaasten.
Vandaag ga ik haar niet zadelen. Morgen weer. Voor wat stappen en rondje draf. ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:23

Hellow western arabierenland, allemaal met vakantie ?? :p

Dikke proficiat Yildiz met zaartje, ik zag het op arabianresults, mooie foto's trouwens, jammer normaal had ik er geweest, halfzusje van Ava gaan aanmoedigen, Arieta, maar zat met koorts in bed dus was ik er niet!

en dikke proficiat met NOUR X JAZZEREE!! benieuwd naar de combi!! jij vast ook :-)

Hier wachten op veearts, die komt dinsdag bij Shameless hopelijk niets ergs,

wachten op de piste ook nog steeds, heel het weekend aan de weides gewerkt, bosmaaier, gehooid, onkruid gespoten, ...

De paarden genieten lekker van het mooie weer op de weide, Shamilah, heeft haar haar weggeschuurd op verschillende plekken aan haar hals, waar er dazensteken waren, dus niet echt mooi zicht, verder werkt ze beter, mee, ze gaat goed aan het halster, ik neem haar meer en meer op kop, heb een kabelshowhalster voor haar laten maken, ben benieuwd zodra het er is, passen en foto! Ze draaft meer en meer! *\o/* *\o/*

Ik was aan het kijken zo naar tdr white stone zijn pedigree, Shamilah lijkt veel op Ravenwood Royalty met Kupol erdoor is grappig, hoe grootouders, toch grote invloed hebben.

Woensdag komt de veearts schetsen en chippen, heb eindelijk al de documenten binnen *\o/* *\o/* ! en vrijdag komt de smid, de paarden doen, en Shamilah haar veulenhoefje erafsnijden is nu zo veulenhoef en hoef,

en aftellen bijna vakantie nog een week en 1 dag werken en vakantie!!!! *\o/* *\o/*

Iemand ervaring met de dazenvallen? werkt het echt, en hoeveel zet je er op de weide? hier echt vol van de dazen, heb hele goede dazenspray, maar toch nog last van dus!

mvg Glenn,

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 21:20

Ja Dazenvallen helpen goed hoor!!! Wij hadden er maar een staan maar vraag me niet hoeveel Ha ofzo geen verstand van...

Wat is er met Shameless aan de hand?

Thanks Glenn! Jammer dat je er niet was.
Was toch wel veel twee dagen show voor de horsies.
Eerste dag was top: Yazahra Silver medal en Nour (en hij wilde alleen maar richting uitgang, dow) derde in de liberty.
Dag erna was de fut er uit bij de meiden maar Yazahra had mega hoge scores dus heel niet ontevreden! Meidje heeft op twee shows tijd bijna de Max aantal punten per nakomeling voor Tie ivm keur bij elkaar gesprokkeld!
Nour ging al wel wat beter in de liberty maar hele halster was er af en liet zich daardoor lastiger vangen wat punten kostte.
De show heeft nog heel wat gave pics opgeleverd die ik nog wel in een topic ga plaatsen, maar ff voorproefje:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:31

Wetsernfriek schreef:
Oei Jessica, wat een naar verhaal, hopelijk is het er even met de schrik bekomen, en goed rusten en bekomen! Ja een lip kan hard bloeden, min of meer zelfde voorval over 2 weken met een kind op school gehad, je kan daar weinig aan doen aan een lip, en dat bloed heftig, maar dan geneest dat ook heel snel!

Ik begrijp dat het niet moet makkelijk geweest zijn er blijven op zitten en dan die slagen op je hoofd en lip! Veel sterkte alvast, beide de nodige rust geven en dat komt allemaal wel goed met de nodige tijd!

Ik ook wat minder ging vandaag met shameless rijden, en daar aangekomen niet kunnen rijden want ze zeiden dat hij echt hard sloeg als je aan de linkerkant kwam ter hoogte van single, en bij het rijden altijd even wilt stijgeren en nadien, is het gedaan, dus Annemarie vertelde me dat het iets lichamelijks is en dat het een gewone veearts niet zal vinden, dus gaan ze afspraak maken met een holistische veearts http://www.holistischdierenarts.nl/
Eric Laarakker

(dus rond de tafel gezeten en ze gaan afspraak maken en met hem daar naar toe gaan, hopelijk is het niets te ergs)

Verder Jessica, bij Annemarie en Karel en Suzanne werken ze met allerhande problemen, ook paarden die van alles schrik hebben enzo, om hun vertrouwen te geven enzo, misschien een idee om met Nada na de nodige rust en tijd eens naar toe te gaan, kan je misschien trucs leren om met haar aan de slag te gaan, ze leveren daar echt super werk!!

mvg Glenn

nog altijd dit Yil, is nog niet langs kunnen komen!

Wow, die eerste foto van Nour prachtig! Hij is echt man geworden! Super trots mag je wezen met Tie, is een super goede fokmerrie en dan zo een twee kanjers geschonken, hop naar de volgende!

Yazahra Silver , proficiat, ze droogt echt mooier en mooier uit!

mvg Glenn

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:39

Wauw wT een platen en wat een geweldige dieren heb je toch Yil! Wees maar onwijs trots op je paardenkinders!

Oeh Glenn hopelijk valt het mee! Dazen zijn $&%#@beesten ja. Wij hebben ze ook al weer volop. Daan is er niet bijzonder gevoelig voor, maar straks wel weer de deken op als er erg veel komen. Wij hebben geen val, maar heb er wel s aan gedacht...

Vandaag summer show gehad, trail laat ik even zitten voorlopig want ik kom er niet voldoende aan toe om het te oefenen dus echt veel beter wordt het niet. Komt nog wel. Vandaag 3e van de 3 in de sah, en 2x 2e van de 7 in de pleasure en de hms! En dat terwijl ik net weer terug ben van vakantie en net vorige week het peerd weer uit het land heb getrokken! Wat een heerlijk dier is het toch, die daanbanaan :+: foto's komen!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:41

Dikke proficiat Rije, je mag trots wezen, de vakantie heeft duidelijk jullie beiden deugd gedaan ;-)!

mvg Glenn

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:44

Thanks! Ik zei ook al: "Ik moet vaker op vakantie gaan!" :))

Zaterdag ook weer les van Alice, dus we gaan weer lekker aan de weg timmeren!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 21:47

Wauw goed gedaan Marije!!! *\o/*
Zijn jullie er ook bij bij het DAWRA weekend?

Glenn, kwartje valt weer, doh! |o
Hopelijk kan ie iets betekenen voor Shamyboy!