Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:38

Ik gebruik wol van de betere hobbyzaak, dit is niet alleen beter van kwaliteit, vaak wat dikker/voller wat weer een hoop meters wol kan schelen.

Het zit me niet mee, gisteren dag voor wedstrijd heeft me hond het halster (ja het te kleine) uit elkaar getrokken, tja moest toch overnieuw beginnen maar nu heeft me maat zonder oranje koppie gelopen. En vandaag tijdens de cooling down op wedstrijd tijdens een galopje )en mede door een te zware/slechte bak) gingen we onderuit :(:) met gevolg borsttuig naar de gruzelementen :( tja was niet te redden als het zover over de hals lag dat je paard erin stapte.... Dus dat wordt weer schade herstellen :o

Ach het mag verder de lol van vandaag niet verpesten, 202 punten voor de proef die zeer goed ging op enkele weigering na in de hoek (wie zet er ook een generator naast de bak pff :o ) dus dat resulteerde in de 3e plaats, zeker niet slecht voor ons wannabee dressuur mutsen :+

En gezien wij de enigste duo waren die het lef hadden voor een pas de deux kan er ook maar 1 winnaar zijn :Y) Best grappig, beide paarden kennen elkaar niet, niet kunnen oefenen en toch een best nette proef rijden :P

YMJArabians

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:02

Jeetje hee, dat is balen! Is het borsttuig nog weer te herstellen dan?

Heavenknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:10

@Rheallover: Bedankt! Zonde van je borsttuig, vond hem echt hardstikke mooi. Hoop dat hij nog te repareren is :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:08

Ben de hele middag bezig geweest met een halster :) Bakstukken met de naaimachine ging prima, neusriem iets meer moeite, maar zat ook netjes. Bleek dat ik de neusriem er verkeerd om aan genaaid had :') Boel weer loshalen, opnieuw aan elkaar naaien. Toen begon de naaimachine kuren te krijgen. Pfffff, wat een frustratie zeg. Heb net ook een partijtje zitten schelden op dat ding. Had het halster al bijna weggegooid, maar ben het verder met de hand aan elkaar gaan naaien := Nu nog iets van 60 kraaltjes om met de hand eraan te knopen. Duurt nog wel even voordat die er allemaal aanzitten! :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:36

Hieronder even een foto van het halster. De onderkant van de bakstukken is vrij netjes, maar door het gedoe met de naaimachine is de onderkant van de neusriem nogal verpest ;(. Je ziet het gelukkig niet als het halster om een paard zit, en het paard zal er ook geen hinder van ondervinden.

Foto halster
Ben inmiddels al iets verder met de neusriem kraaltjes :) Lekker priegelwerk.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:11

Ik vind hem nog steeds erg mooi hoor, Joyce! :9 Vooral met die haltersquares wordt het toch net even wat sjieker. :~

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:26

Wat jammer van je borsttuig, RhealLover !

'k Vind 'm toch erg mooi geworden Joyce. Je ziet het idd niet dat de naaimachine kuren had.
:= Ik kan mij Jelema's blik levendig voorstellen toen je dat te krappe halster over haar hoofd wou wurmen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:19

Uhu, met dat mondje frummelen, grote ogen, oren op half zeven _O-

Ben op de helft met kraaltjes knopen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:44

Het halster is klaar! Hij is niet perfect qua afwerking, maar ik ben er aardig tevreden over :) Er volgen zo snel mogelijk betere foto's!

Helemaal
Neusriem Alle kraaltjes zijn er met de hand aangeknoopt ... Pfff :=
Zijaanzicht

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:09

Joyce toch vindt ik het een super chique halster hoor ;)

Ik denk dat ik mijn oranje borsttuig wel kan herstellen met de juiste wolnaald, zal wel heel veel werk in beslag nemen, helaas voorlopig geen tijd voor ivm verhuizing en dat icm fulltime job, paardjes en me kleine wordt lastig :7

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:41

Ja ik ook wel :D Enkel de onderkant van de neusriem heeft wat lelijke plekjes, maar het is wel supersterk. En ik heb op de bakstukken een foutje gemaakt met de naaimachine := Maargoed, dit is toch gewoon voor mezelf, niet voor verkoop.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:52

Mooi Joyce ! Ik vind dat je 'm maar even rond Jelema moet hangen. :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:05

Het halster is vanmiddag op de foto gekomen. Nu nog even de mooisten uitzoeken uit 62 foto's :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:57

De foto's! Elema (Wermut x Eleina, puur Pools) en Energia (Esplendor x Nigira, puur Russisch) hebben vandaag model gestaan voor het halster! Ik vind dat het halster op vos én bruin erg mooi staat :j

Detail foto

Elema
Elema

Energia
Energia

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:11

Hij is echt heel gaaf geworden! :) De volgende keer als je van die haltersquares bestelt, wil je dat dan even zeggen want dan wil ik wel samen bestellen, kunnen we de verzendkosten delen.

En ik zie ook dat je een gouden ketting hebt! :~
Is dat gewoon een hondenketting of heb je die ook speciaal besteld?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:13

Dank je! De ketting is van de eigenaren zelf :) Zat aan een showhalster, dus dit is een showhalster ketting.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:13

Oh ja, handig! :)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:24

Ziet er tof uit op beide paarden hoor joyce ;) dacht dat het halster net wat smaller was op de eerdere foto's maar misstaat zeker niet!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:34

Dank je! :)

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:37

Het halster staat echt goed op beide "dames" :x en vinde het ook superknap gedaan al dat priegelwerk.Ik zou er persoonlijk helemaal gek van worden van dat gepruts....

Ben nu al mega benieuwd naar je volgende creatie!!
Nog fotomodellen genoeg op voorraad om ze te showen! ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:38

Jij ook nog heel erg bedankt voor het 'lenen' van zulke mooie dames als model :D Heb nog genoeg spulletjes op voorraad, dus hopelijk komt de volgende er ook gauw aan!

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:44

Graag gedaan hoor.

Misschien de volgende maken met een sluiting zodat ook onze "wilde, woeste hengst" :+ jemig wat een mietje zeg!! hem om durft?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:46

Haha ja dat is wel een idee! Wat een eitje is het ook _O- Grootste woord, en is er doodsbang voor :')

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:35

meen je niet ?! Had die schrik van het halster of wat ??

Erg mooi Joyce, het staat beide dames heel goed.

mijn favo Russische merrie is 2 weken geleden onlangs onverwachts overleden aan koliek... Ze was nog maar 6 jaar oud (ben niet heel zeker van het getal, ze was iig nog jong). :\

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:51

Joyce wat mooi! Staat zeker geweldig op beide merries! Heb je hier die wat grotere squares voor gebruikt? Ik vind het echt heel erg mooi geworden.

He Jen jij ook weer hier? Heb je een tijdje gemist ;)

Joke wat vervelend dat die merrie is overleden. Was dat 1 van je verzorgpaardjes?

Hier mega druk dus het knutselen ligt weer stil. Heb wel mega veel inspiratie, maar ik vind het moeilijk om te kiezen wat ik nu ga maken! Kiya kan nu eenmaal niet alles om ;) Wil graag een hele set maar dan moet ik wel kiezen wat het gaat worden! Spring nu nog heen en weer tussen verschillende stijlen en kleuren, moeilijk, moeilijk.
Ben wel hard aan het opruimen en hoop snel wat dingen weg te werken. Jullie nog dingen in de maak?