[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:44

Ooh dat koppie Al Zawhraa! Hèhèhè. Ik heb in de modder gerold. Puh! Mooie foto's van Fardani zijn nieuwe huisje. Hij komt inderdaad niet schuchter over. Die vindt zijn weg wel. Staat hij bij jou in de buurt?

Die is inderdaad niet schoon meer, Set_Elkol, ze kan wel nog heel goed zoenen hihi. Maar eigenlijk zouden we ze moeten leren zichzelf te wassen, want jeetje wat kunnen die beesten zich toch vies maken.. :')

Oh Bonjoy wat is ze mooi. Echt super schattig. Heerlijk zo'n vriendinnetje. Daar kijk ik ook zo naar uit. Ook een prachtig halster inderdaad. Heb je hem zelf bij elkaar gekozen?
Ik heb ook nog geen sneeuw gezien. Wel regen, veel regen..

Jannuari wordt voor mij nog een spannende maand. Ik ga bij vier specifieke paardjes kijken en bij

Johanna Ullström die heeft meerdere paardjes staan. Zo spannend! Misschien heb ik eind van de maand wel een eigen paard! Vindt het stiekem ook wel een doodeng idee. Zoveel verantwoordelijkheid en kosten.. Gelukkig wel een heel lief vriendje dat achter me staat, maar jeetje. Hadden jullie dat ook bij jullie eerste eigen paardje?

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:56

Spannend, een paard kopen! Ik heb dat nooit zo kunnen ervaren, mijn eigen eerste pony kreeg ik toen ik 10 was, heel spannend maar toch anders. Set mijn Arabier kocht ik zonder dat ik op zoek was maar dat was wel heel opwindend en speciaal <3 de rest kocht ik als gezelschapspony en Ilya heb ik zelf gefokt

Ilya heeft nu maat cob, halster van mams

Afbeelding
zo jammer dat zijn neus er niet op staat

Afbeelding
de kleuren staan hem lang niet zo mooi van dit hoofdstel

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:02

Mooie stukjes natuur zijn inderdaad lastig om vast te leggen Yildiz. In het echie is het altijd vele malen mooier!

Haha, daarom is de verleiding ook juist zo groot Annika! :P

Welkom met je mooie (GE) kudde Yvonne! Wat leuk dat Fardani naar jou is gegaan :)

Ja, zou inderdaad leuk zijn Gelske, wie weet!

Ik heb de kleuren en het ontwerp inderdaad zelf gekozen Rosequartz :j Spannend dat je bij paarden gaat kijken. Zou mooi zijn als er iets bij zit wat aan jou wensen voldoet.

Jeetje, wat heeft Ilya dan al een groot hoofd! Munir is jonger dan hem, maar heeft momenteel nog een grote shet/klein ponyhalster om _O-

Hier de hele ochtend al druk aan het bellen en regelen op het werk, pfff:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:03

Ja Ilya heeft een enorme bakkes :P Rocky kop

lekker glijden he! ik kon naar mijn werk schaatsen vannacht.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:09

Ik ben ook aan het werk inderdaad, soort van noodplan aan het opstellen := In de bouw is het levensgevaarlijk, één grote ijsbaan! Kinderen schaatsen hier door de straat en over onze oprit :=

Haha, wat een verschil kan daar dan in zitten hé!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:13

Ja Ilya is iets groffer uitgepakt dan ik wilde := maar ik vind hem gelukkig alsnog prachtig.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:15

Hier is het gewoon 7 graden, niet voor te stellen hoe het dan bij jullie is!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:16

Ik vind zijn voorkomen juist wel passen bij het karakter zoals jij hem omschrijft! :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:20

Klopt Joyce, zijn hoofd past goed bij hem :P hij is zo rustig, relaxt en vriendelijk.

Gek he Annika! Er gebeuren enorm veel ongelukken hier in het noorden.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:22

Dat bedoel ik heel postitief hé! Hij oogt ook heel steady inderdaad, ga je vast een fijn rijpaard aan krijgen! :)

In Zwartemeer (hier dichtbij) is er een strooiwagen een tuin in gegleden :=

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:23

Ja dat snapte ik :)) zo vatte ik het op :D

handig als je tuin ook direct wordt gestrooid :P :oo

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:30

_O-

Meer zout dan je lief is, haha!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:44

Goh, van wie zal ze het toch hebben... _O-

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:59

lachen die vergelijking, duidelijk :))

ze wordt nu echt schimpie he :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:00

Ja, en ook best snel! Ze is op haar hoofd al heel wit :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:07

Hey Joyce, uitgelicht hè?! :D

Kat, mijn vorige paard had best een grote kop maar toch toonde het niet zo, vind ik bij Ilya ook. :j

Rose, spannend hoor!
Mijn eerste paard kreeg ik toen ik dertien was van mijn ouders, die betaalden de stalling van 100 gulden bij een boer, maar het was wel gelijk een verantwoordelijkheid die ik heel serieus nam, moest ook alles zelf doen. :)
Als je partner er helemaal niet achter staat heb je wel een probleem, dan vinden ze het meestal niet zo leuk dat het zoveel tijd en geld kost. :D

Welkom Yvonne, leuk, allemaal bekende paarden. :D

Droomzadel voor Yil, helemaal top!
Fu is straks vergeten wat een zadel is. :P

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:42

[quote="Annikab"]Er staan nog zoveel mooie merries bij jou op stal, Joyce, daar is vast wel iets te regelen <<) /quote]

{:)-:( Laat je dat! {:)-:( :x

Kruipt vervolgens weer snel onder een steen, jullie gaan veels te snel voor mij

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:48

Haha marion

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:07

Voor t moment voor mij ook hoor Marion! %)
Dus wat dat betreft net zo gezellig beetje uit de losse pols mee te zwetsen net als ondergetekende! :D ;)

Allereerst welkom Yvonne! Super leuk zoveel kanjers op je erf, jee ook top voor Gelske (en nu ook Roma) om wat mee te krijgen van hun kinders! Ik begrijp dat jullie ook steeds contact hebben onderhouden? Zo tof!

Idd al flink hoofd! Zahra is Huge maar ook pony maat halster. Maar denk ook niet dat je dat met de volle Arabs moet willen vergelijken. Hij is Il, heeft n prachtige uitstraling, lekker stoer ventje met n prachtig zacht en open karakter. Past z'n hoofd bij! :)

Waaah, wat lijkt Azi op mama zeg! Mooi!
En al zo wit, jaloers.... Nyhla is weer terug verkleurd naar donker bruinig blegh kleur >;)

Leuk Rose! Ben benieuwd of er wat tussen zit voor je!

Wat n glijgebeuren daar in t noorden zeg! :oo Konden jullie paarden wel naar buiten?

Hier weinig nieuws... Gewerkt hele dag en net nog wel even met Nour na binnenzetten wat vrij gewerkt springen enzo , steigeren op commando en daarna recht aan de hand. Nog even lekker zitten lezen in z'n stalletje. Beetje penny maar ik doe dat soort dingen te weinig in de winter. Vind t zo knussig. :o

En ja zadel, ik wil de maten nog weten en als die ok zijn dan gaat t door. Maar t zadel ligt ook in uiterste noorden, op stal. En de weg is onbegaanbaar. Dus moet nog n dagje geduld hebben.
Maar joh zou t kloppen dan is ie de mijne... <3

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:19

uiterste noorden van het land bedoel je? :P prachtig zadel!

Paardjes stonden gewoon in de wei vandaag, want daar ligt gewoon sneeuw. Op wegen en erven, stenen ondergrond, is het een ijsbaan. Set was ondanks haar wintervachtje en dat ze helemaal droog was wel wat aan het miepen dus toch maar een deken omgedaan tegen de kou en zodat ze kan liggen. Ze was duidelijk blij.
Blue is echt lollig, kan het niet eens beschrijven maar zoals ze me door de wei volgt met van die grote blauwe verbaasde ogen _O- in de sneeuw heeft ze op de een of andere manier erg veel uitstraling.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:10

Jullie gaan weer hard gezellig :D .

Tine wat ziet jouw mannetje er nu mooi en rond uit echt een verschil. Jammer dat je gezondheid nog steeds ups en dows kent.

Ja wat een enorm verschil kwa weer omstandigheden wel leuk om te zien dat schaatsen op de straten maar ohh wat ben ik blij dat dat hier niet het geval is :o . Fijn dat je dames nog gewoon buiten kunnen lopen kat Set lekker jassie aan het is ook vies koud nu en bij jullie natuurlijk nog erger dan hier. Het is ook erg nat in Duitsland is dit jaar het erger of is het altijd ook zo daar in de winter??

Das een sjiek zadel Yildiz mooi jammer dat je nog een dagje geduld hebben word die dan voor Nour of Yent?? Ja gewoon even wat penny tijd met je paard dat zou eigenlijk meer moeten he ;) .

Wel nee Marion is juist gezellig mee kletsen de ene dag gaat het wel iets sneller maar ach het valt over het al gemeen wel mee.

Wat lees ik nu Miranda Fu gaat gewoon weer onder het zadel straks he ~~}> .

Ja Joyce je kleine meid uitgelicht kan ook niet anders met zoon lief koppie ze begint zeker al lekker te schimmelen (klinkt eigenlijk niet zo best :D ) . Maar ja dat kan in het voorjaar weer heel erg tegen vallen dan komt er in ene weer een donker vachtje onder uit.

Fijn dat alles goed gaat Yvonne Sier blijft ook echt een topper hoe hij ieder nieuw paard weer acepteerd .

Hoe ging het met jouw en je kudde Roma missen ze hem of valt dat mee??

Vandaag eerst Sjaak gereden in de bak hij was lekker fris maar is dan zo fijn te rijden we gaan nog steeds goed vooruit dus eerdaags maar eens lekker naar het strand met hem. Thuis hem maar even lekker ingepakt en weer bij de anderen gezet. En ja hoor daar kwam onze sloper Qaseem die had pech wanr Sjaak was niet gediend van dat dekken getrek dus kreeg hij op zijn donder van zijn pa :D . Toen Dibah gereden in de bak ................. :x . Helaas had ik verder niet meer tijd dus dat word donderdag weer. Nog wel weer een leuk momentje met Jhadorah voor de shetten hebben we baaltjes hooi die liggen in een van de stallen. Erwin was daar hooi netjes aan het vullen en Doortje dacht ik kom er gezellig bij. Op zich leuk bedacht maar omdat de stal voor de helft gevuld ligt met hooi niet zo handig. Maar ja gelukkig ben je dan een echt Sjaak kind en denk ohh dit is niet zo handig en in plaats van in paniek raken loop je heel rustig weer achter uit de stal uit :)* .

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 08:57

Beetje verlate reactie , maar de beste wensen nog allemaal!!

Sirarvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:13

Het gaat nog steeds super goed met Fardani!

Hij lijkt zich al redelijk op zijn gemak te voelen. Hij staat nog wel achter een draadje in de paddock naast de anderen. Ze hebben genoeg ruimte maar ik vind de bak en paddock toch te klein om de hele club in ene keer bij elkaar te zetten.

Voorgaande keren liet ik de introductie eigenlijk altijd op de wei plaatsvinden. Afleiding in de vorm van gras :(:) en genoeg ruimte om elkaar te ontwijken. Nu staat hij iedere dag een uurtje met Sier samen en één van de anderen erbij.

Ik merk wel dat Fardani een beetje dominante trekjes heeft. Komt vast omdat hij over Amir en Alleeyah een beetje de baas kon spelen. :P
Maar dat accepteert opperhoofd Sirarvi hier niet. Dus Fardani moet af en toe wel even leren om een toontje lager te zingen.

Ik ga mijn best doen voor foto materiaal!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:39

Wauw, mooi zadel Yil!!
Leuke foto's van je cowboy op fb! :))

Gelske, ja, als het straks weer wat beter wordt en ik een beetje regelmatig kan blijven doorgaan, ga ik weer met hem aan de slag.
Dan ga ik eerst fietsen en bij het Zuidlaardermeer longeren, dat strand is altijd begaanbaar.

Handig dat Sjaak dat slopen niet toelaat, Fu vind het gelukkig ook niet leuk als Zosja aan zijn eczeemdeken zit, ik hoop dat dat zo blijft!
Heerlijk dat Sjaak zo goed gaat, ben echt blij voor je! :))

Rachel, ook de beste wensen!

Fardani zal wel eens op zijn kop krijgen dan van Sirarvi, maarja, hoort erbij! ~~}>

Hier gaat alles z'n gangetje, ik heb een topic gemaakt van onze Siberische toestanden. :P
[ITP] Ijsvrij!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:12

Even een egopost..
Shympie staat met twee dikke achterbenen :n ik vrees einschuss
Afbeelding